JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Rik Hamberg schreef:Zo, lekker bezig weer. Mooi om ook dit weer te volgen, mits er wel regelmatig een update komt :p .
Bij deze :D
tutuur schreef:Lekker bezig Shampoo, belooft een dikke racer te worden!

Als je het mij vraagt zou ik er meteen standalone op gooien, ben je van heel die ellende af!
Mwah, ik probeer het gewoon met std spul. Zolang het compleet is verwacht ik in elk geval dat hij gewoon start. Ik zie (op dit moment) geen voordeel in een standalone, als het loopt met het standaard spul ben ik tevreden.
jacob schreef:Die Engelsman had het toch ook gedaan met die gele op cliosport.net. Misschien daar veel info te vinden.
Nog niet gekeken, thanks. Ik zal binnenkort eens even lezen. Hoe is het met jouw project dan?
LuukRS schreef:Dat word me weer een project :worship:
:beer: :D Mooie wagen heb je trouwens, ben er zuinig mee! (Y)
Willeon de Zoete schreef:2x gaaf!!!! :worship: :worship:
Thanks, de garage is alweer te klein. De Ex Williams van Wouter staat echter buiten met de regenjas aan :X
Gaaf project! Ik ben erg benieuwd naar de updates (Y)
Ik zal het proberen. Hopelijk volgen meer mensen het voorbeeld en komt er weer wat (meer)
DennisT schreef:Haha, je verzint het wel weer! ;) Ik kan je alleen wel echt een sper aanraden hoor, met de Mégane merkte ik al snel dat het binnenste wiel geen grip had doordat je echt een sh*tload aan koppel hebt (zeker na de upgrades en een Henk-je :D )
leven op het forum :)

Ik twijfel wel een beetje. Ik zie het momenteel echter niet zitten om een helical sper te kopen voor 1000+ euro ex inbouw. We gaan het gewoon proberen, heb nog een andere bak liggen waar ik eventueel een sper in kan laten bouwen.
bozothenutter schreef:
Jean-Paul-S schreef:Ja :) Wel komt er direct een enkelmassa vliegwiel van rs tuning op icm r26r koppeling. De intercooler moet ik tzt even voor kijken qua pasvorm, net als de downpipe. Injectoren komen er pas in zodra henk weer komt mappen. De versnellingsbak gaat gewoon terug, een sper is even teveel van het goede :)

Cooooooolllllll...er rijden er een paar zo rond in GB, maar in een cupracer...klinkt als de ideale combi :grin:
In standaard Clio's heb ik het ook al gezien. Ik wilde wat anders dan alle anderen, een soort van Clio r26r, iets wat Renault in productie had moeten nemen. Zoiets is gewoon de ultieme Clio in mijn ogen.
Jacob Priem schreef:Super plannen met de Clio 3 en natuurlijk een geweldig mooie Clio :worship: :worship:
Bedankt Jacob :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Vandaag even de benzinepomp gewisseld voor een Megane rs exemplaar. Helaas zit de pomp iets gedraaid ten opzichte van de std Clio pomp maar het past gelukkig net.

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-_0tD ... AG2867.jpg[/img]

Tevens even een simpele tekening als voorbeeld voor een steun te maken. De remdrukverdeler komt op de zelfgemaakte steun, normaliter zit de rdv op de plek waar nu de versnellingspook zit. Iemand een idee waar ik een alu pookknop vandaan kan halen?

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-KoxM ... AG2865.jpg[/img]
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Deze heeft Paul in zijn 106. Lijkt op die van een Clio 2 Ph.1 RS
https://www.elise-shop.com/richbrook-c- ... anguage=nl
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Goeie tip Marcel, heb vast ergens een ph1 pook liggen!
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Mooi project Jean-Paul! :worship:
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Jp. Ik ben vorige week ook weer begonnen. Nog 2 dagen dan vakantie. De planning is er niet. Maar wil hem einde vakantie grotendeels klaar hebben. Het wordt steeds minder wat er gedaan moet worden. Haha
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jaaa ouwe koeien uit de sloot halen.... Doe ik ook mee!
Die stickers moeten er gewoon op ook met Marlboro, je hersteld iets in ere of je doet het niet :p
Tijdens zo'n trackday plak je er bij gezeur gewoon iets overheen uit ''n magneetsticker + andere motorkap en klaar.
Desnoods friemel je er wat simpele inpaktape op, dat verwijderen kom ik dan wel doen achteraf.

Waarom zou je op basis van wat 'dreigpraat' nu gehoorzamen voor iets wat geeneens een crime is en wel degelijk historische waarde heeft?


Maargoed 't gaat over die Turboclio niet? Dies wel vet, al kende ik dat idee al wat langer ;-)
Ben overigens wel enigzins met tutuur eens, waarom zou je nu heel moeilijk doen met dingen eruit knippen, dingen omzeilen, oplossen etc. als je gewoon kaal opbouwt met alleen hetgeen wat je nodig hebt?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

:lol: Steve is in the house! ;-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja en dan ga jij Martijn een angsthaas noemen? Je moet jezelf eens laten nakijken, doemdenker ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niks doemdenker... Wilde JP alleen maar behoeden voor problemen. Ik heb niks anders gezegd dan dat het me een goed idee lijkt om het effe uit te zoeken. :-P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gewoon die marlboro reclame erop! En zoals Steven zegt, als ze moeilijk doen gewoon een magneet erover ofzo (iets in de trand van "Hier stond een mooie sigaretten reclame. Maar van die zeikerds hier mag dat niet") :smile: :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Zal dat pakje peuken op wielen wel een track zien denken jullie? Word al aangekondigt als museum stuk :biertjuh:
Racing is the best way to convert money into noise
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Leuk project, kwam net deze tegen, dacht meten aan dit project

[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 7534_n.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daan2D schreef:Zal dat pakje peuken op wielen wel een track zien denken jullie? Word al aangekondigt als museum stuk :biertjuh:
Psies en zonder MARLBORO letters issie niet museumwaardig, dus hop ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Daan2D schreef:Zal dat pakje peuken op wielen wel een track zien denken jullie? Word al aangekondigt als museum stuk :biertjuh:
Zegt iemand die ooit een Clio 2 had opgebouwd voor circuit. Het oprit circuit was het uiteindelijk :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Juist gaat om het bouwen 8)
Racing is the best way to convert money into noise
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bob de bouwer :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ben anti roken maar die reclame hoort erop. Misschien voor de circuitdagen waar ze moeilijk doen iets verzinnen wat je erover heen kan doen>
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Plakken die handel JP!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Patrick RS schreef:Ben anti roken maar die reclame hoort erop. Misschien voor de circuitdagen waar ze moeilijk doen iets verzinnen wat je erover heen kan doen>
Setje magneetstickers o.i.d. voor op het circuit dan? Ik zou ook de originele Marlboro stickers erop zetten denk ik. Die horen er nu eenmaal bij.
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

leuk project de clio 3 met de megane rs motor :) maar wel met orginele bedrading een pittig klussie..

mooi om te zien dat de clio marlboro ook al bijna klaar is, die van mij staat nu ook voor 90% klaar en zit ook nogsteeds te twijfelen over de stickers het hoort er natuurlijk wel op en zoals er vele zeggen je kan er altijd iets overheen plakken als je er gezeur over krijgt, dus om de auto af te maken gewoon doen :grin:

succes verder met de opbouw.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Al laat je nu die sticker maken ipv Marlboro met een spelfout zegmaar Marlbono, Marlborrow, Marlbara, Oroblram of welke andere spelling
dan hoef je toch helemaal niets te veranderen en je hersenen lezen het toch zoals het hoort :smile:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Dat heeft mark5t ook ooit geprobeerd met zijn bedrijfsnaam. Zag er super mooi uit maar was ook niet toegestaan.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Sterker nog... De Marlboro-driehoek is niet eens toegestaan, volgens mij. Triest maar waar... :(

Maar goed, dat ding gaat waarschijnlijk toch nooit het circuit op, dus waar maken we ons druk over? ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steven schreef:Jaaa ouwe koeien uit de sloot halen.... Doe ik ook mee!
Die stickers moeten er gewoon op ook met Marlboro, je hersteld iets in ere of je doet het niet :p
Tijdens zo'n trackday plak je er bij gezeur gewoon iets overheen uit ''n magneetsticker + andere motorkap en klaar.
Desnoods friemel je er wat simpele inpaktape op, dat verwijderen kom ik dan wel doen achteraf.

Waarom zou je op basis van wat 'dreigpraat' nu gehoorzamen voor iets wat geeneens een crime is en wel degelijk historische waarde heeft?


Maargoed 't gaat over die Turboclio niet? Dies wel vet, al kende ik dat idee al wat langer ;-)
Ben overigens wel enigzins met tutuur eens, waarom zou je nu heel moeilijk doen met dingen eruit knippen, dingen omzeilen, oplossen etc. als je gewoon kaal opbouwt met alleen hetgeen wat je nodig hebt?
Laten we maar ophouden over de hele bestickering, ik wist voorafgaande aan de discussie al dat het eigenlijk niet mag. Hij staat in elk geval nog niet bij de stickerboer.

De turboclio...

Ik mik gewoon alles van de Megane rs erin, kabelbomen, ecu's etc. Dan moet het in principe gewoon lopen. Ik zie daarna wat overbodig is zonder dat de Ecu moeilijk gaat doen.

De remdrukverdeler zit op de homemade steun:

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-WTNy ... AG2873.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Merijn schreef:Sterker nog... De Marlboro-driehoek is niet eens toegestaan, volgens mij. Triest maar waar... :(

Maar goed, dat ding gaat waarschijnlijk toch nooit het circuit op, dus waar maken we ons druk over? ;)
Wedden van wel :D ;-)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

krickie_11turbo schreef:leuk project de clio 3 met de megane rs motor :) maar wel met orginele bedrading een pittig klussie..

mooi om te zien dat de clio marlboro ook al bijna klaar is, die van mij staat nu ook voor 90% klaar en zit ook nogsteeds te twijfelen over de stickers het hoort er natuurlijk wel op en zoals er vele zeggen je kan er altijd iets overheen plakken als je er gezeur over krijgt, dus om de auto af te maken gewoon doen :grin:

succes verder met de opbouw.
Waarom zou de bedrading een pittige klus zijn denk je?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Beide top projecten blijf het zeker volgen.

En idd huub vondt de bestickering geen goed idee.

Niet om de discussie aan te wakkeren overigens.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Leuk projectje, ik had de Clio al eens zien staan bij Martijn.

klik
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Stukje uit "2010"
De nieuwe carros heeft een beetje aandacht nodig, en technisch was ik al een eind op weg qua onderstel. In de winter probeer ik hem wel zover af te krijgen zodat hij volgend jaar de baan opkan (Y) :) Volgens mij zitten hier dezelfde remmen op als op jouw Williams btw, zal een dezer ff een plaatje schieten (Y)
Dus die stickers gaan echt geen problemen geven. Tegen die tijd dat dat ding het circuit op gaat weet niemand meer wat een sigaret is (0) :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

mark 5t schreef:Beide top projecten blijf het zeker volgen.

En idd huub vondt de bestickering geen goed idee.

Niet om de discussie aan te wakkeren overigens.
Klopt Mark,

de Marlboro zal echter geen competitie rijden. Vrijrijden in NL is geen probleem, dat heb ik zwart op wit. Ik zal echter niet snel op Zandvoort of Assen zijn, Dat is niet echt handig qua afstand.
Tom schreef:Stukje uit "2010"
De nieuwe carros heeft een beetje aandacht nodig, en technisch was ik al een eind op weg qua onderstel. In de winter probeer ik hem wel zover af te krijgen zodat hij volgend jaar de baan opkan (Y) :) Volgens mij zitten hier dezelfde remmen op als op jouw Williams btw, zal een dezer ff een plaatje schieten (Y)
Dus die stickers gaan echt geen problemen geven. Tegen die tijd dat dat ding het circuit op gaat weet niemand meer wat een sigaret is (0) :beer:
Soms gaat het even niet zoals je gehoopt had :p Op dat moment was het nog niet de bedoeling om hem orgineel te maken + restauratie.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dubbelpost.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Antoine, ik hoop trouwens niet dat het een orginele Marlboro 5turbo is. Als je kijkt naar het verloop van de rode vlakken (N) :S
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

JP al een advertentie aan het maken voor de megane? ik zoek voor mijn megane de sleepring onder het stuur.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Abel, de sleepring is al weg!
Plaats reactie