[Tom] Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Aangezien mijn vorige projecttopic nergens meer te vinden is zal ik maar eens een nieuwe maken.

Op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald en eigenlijk wel zin om meteen een autotje te rijden. Mijn vader had als tweede autotje een GTT staan. Hij had hem al een paar jaar en ik zag wel wat in dat leuke ding. Zo gezegd zo gedaan en zo had ik dan op mijn 18e voor een vriendenprijsje een nette GTT in mijn bezit.

zo zag hij er uit op het moment van aanschaf
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/GTTvooraanschaf.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/GTTachteraanschaf.jpg[/img]

Veel plezier van de GTT gehad en heeft me ook nooit laten staan in een paar jaar tijd. In de loop der tijd een cm of 6 verlaagd (incl dempers), witte knippers erin, open pijp van Devil eronder, en uiteindelijk nog een setje andere wielen eronder.

Toen was het zoiets geworden (foto's zijn niet denderend maar heb niets beters)
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/GTT%20 ... -6%202.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/GTT%20 ... -6%201.jpg[/img]

Tja, de GTT reed nog steeds als een trein maar hij begon toch wel wat van de bekende roest plekken te krijgen. Een Clio Williams stond altijd (van kinds af aan) al hoog aan mijn verlanglijstje en zodoende de keus gemaakt om eens voor wat anders te gaan kijken. Verschillende mogelijkheden bekeken en bereden en uiteindelijk een nette gevonden.

Williams bij aanschaf
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/williams%20aanschaf.jpg[/img]

Zoals te zien op de foto waren de velgen de verkeerde kleur. Dus binnen een paar weken meteen een setje mooie gehaald bij Veban. In de loop der jaren veel fijne kilometers gereden met het karretje en tot op heden nog steeds veel plezier van.

Inmiddels verlaagd met een schroefsetje van KW, Big brake kit, nieuwe radiateur, dynamo, accu, en nog veel meer nieuwe dingen.

Zo ziet hij er op het moment uit.
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%206.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%204.jpg[/img]

Toen in 2005 begon het weer te kriebelen. Ik zat wat rond de kijken en kwam een leuke 525i van BMW tegen. Ik besloot op dat moment de williams te koop te zetten.

Ik kocht een 525 en later een 318is cabrio. Beide leuke auto's maar ieder met zijn eigen voor en nadelen.

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/bmw_09.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/cabrio_06.jpg[/img]

De tijd is er momenteel niet echt voor om een leuke prijs te krijgen voor een nette williams. Ik wilde hem ook niet voor een appel en een ei wegdoen en aangezien ik op dat moment geen twee auto's meer wilde rijden toch de cabrio weer verkocht (had ik een garage gehad was hij gebleven denk ik).

Achteraf gezien geen spijt van gehad en ben ik weer helemaal happy met de clio.
Laatst gewijzigd door Tom op vr 6 okt 2006 13:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

echt een mooie williams (Y) :worship:

voor zo'n 525 heb ik een paar weekjes terug nog gekeken. zou me iets van 120 eurp per maand aan verzekering kosten omdat hij zo zwaar is en redelijk vermogen heeft.

ga je vanalles aan je clio doen dat je een project opent?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

clio blijft zo veel mogelijk standaard met wat kleine aanpassingen. Ik heb een grote hekel body kits, spoilers ed. Wel een setje samco slangen besteld. Komen als het goed is komende week of de weer erop binnen.

Die 525 reed echt goed. Die dingen gaan toch goed hard. Verzekering en belasting ging nog vond ik maar een tank is echt zo leeg als je wat gas geeft. En dan is 100 euro toch veel aan de pomp.

Die 318is was ook wel leuk maar had eigenlijk te weinig vermogen. Ik zou alleen willen dat mijn williams zo strak in de lak zit als dat ding. :worship: . Was het een 325 geweest had ik hem denk ik niet weg gedaan.

En dan kom je er eigenlijk pas achter hoe lekker die renotjes rijden en wat een plezier ze je geven (tegen schappelijke kosten)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Leuk om te zien dat je nog steeds in je Clio rijdt Tom.

Keb hem ook nog niet weggedaan :D alhoewel ik graag een luxere bak zou willen met meer comfort. Enige nieuwe auto die ik mooi en enigzins betaalbaar vindt is de nieuwe Honda Civic. Maja, het blijft toch veel geld plus de Clio doet het tenslotte nog probleemloos...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pofferdikkie, daar issie weer... uit het niets ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Robert is er ook nog (Y) . ik kan hem idd toch niet weg doen. Die dingen hebben iets waar je verliefd op blijft volgens mij. *** clio's :lol:

Daarnaast heb ik het niet zo op moderne auto's. Gaan ook gewoon kapot en je kunt er steeds minder zelf aan doen. En je krijgt toch ook wel veel leuke reacties op een nette williams. Is toch echt heeeeel iets anders dan een Astra GSI ofzo.

Maar jij komt er dus ook maar niet vanaf :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Tom schreef:Robert is er ook nog (Y) . ik kan hem idd toch niet weg doen. Die dingen hebben iets waar je verliefd op blijft volgens mij. *** clio's :lol:

Daarnaast heb ik het niet zo op moderne auto's. Gaan ook gewoon kapot en je kunt er steeds minder zelf aan doen. En je krijgt toch ook wel veel leuke reacties op een nette williams. Is toch echt heeeeel iets anders dan een Astra GSI ofzo.

Maar jij komt er dus ook maar niet vanaf :wink:
Idd, het blijven aparte wagentjes en je ziet steeds minder strakke exemplaren rondrijden.
Maar ben toch wel het gebrom en gestuiter een beetje zat aan het worden, plus een auto met climatcontrol hebben is toch ook wel errug relaxed.

Je schrikt er wel van hoe weinig ie nog opleverd...dan denk ik steeds bij mezelf "voor dat bedrag is het eigenlijk zonden om hem weg te doen".
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

er naast houden dan. Ik weet niet hoeveel jij ermee rijd maar ik momenteel vrijwel alleen voor de lol (zit nog geen km van me werk dus dat doe ik zonder auto). Ik heb het afgelopen jaar maar 8000 km gereden met de clio en dan heb ik er toch erg veel plezier van.

Ik denk dat je hem nog een jaar of 10 strak moet houden. Ooit worden het klassiekers 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor een zacht prijssie wil ik em wel hebben hoor Wob ;)

Ik heb nog een mooie 19 op lpg in te ruilen :lol:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Tom schreef:er naast houden dan. Ik weet niet hoeveel jij ermee rijd maar ik momenteel vrijwel alleen voor de lol (zit nog geen km van me werk dus dat doe ik zonder auto). Ik heb het afgelopen jaar maar 8000 km gereden met de clio en dan heb ik er toch erg veel plezier van.

Ik denk dat je hem nog een jaar of 10 strak moet houden. Ooit worden het klassiekers 8)
Gebruik hem gewoon voor woon-werk verkeer nu. Er naast houden zou mooi zijn maar dan zou ie eigenlijk in een garage moeten staan (die ik niet heb). En om hem ergens te gaan stallen vind ik ook niet echt een optie.

Wat denk jij dat ie vandaag de dag ongeveer op zou leveren?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:Voor een zacht prijssie wil ik em wel hebben hoor Wob ;)

Ik heb nog een mooie 19 op lpg in te ruilen :lol:
DEAL



lol
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ze leveren niet zoveel op volgens mij op het moment. tussen de 2500 en de 4000 denk ik afhankelijk van de staat bij inruilen. Inruilen is nooit goed voor je hart :lol: . Daarom houd ik hem gewoon. Een nieuwe(re) auto kost bakken met geld. Al stop je daar maar een beetje van terug in de clio dan blijft hij gewoon strak
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Robert dB. schreef:Wat denk jij dat ie vandaag de dag ongeveer op zou leveren?
2k + 19, morgen ophalen ;)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Wob, je mag altijd langs komen hoor bij de HJ groep. Is zo'n Clio III niks voor je. :p

Dan hou ik wel in de gaten waar die ouwe Clio heengaat :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik wacht inmiddels al een week of 6 op mijn slangen setje :( . Maurice kan er ook niets aan doen maar die Engelsen zijn niet bepaald snel zeg
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Fijn is dat :S (N) altijd irritant als je ergens lang op moet wachten!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, zonder rijd hij ook wel maar als je iets besteld wil je het graag hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

precies..maar gelukkig ben je niet zo ongeduldig als Ferdy ;) :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoezo? is die gozer zo ongeduldig?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Je moet em es horen als ie ergens op zit te wachten :D
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

:beer: :beer:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

welke samco's krijg je Tom? het hele pretpakket of wat?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb er voor moeten betalen hoor (0) Ja, ik heb alle drie de sets maar meteen genomen in het blauw. Ben benieuwd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Samco of SFS?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Samco. alleen die Engelsen steken de handen pas uit de mouwen als je een order geeft en blijkbaar hebben ze het druk of zijn ze stervens straag :) Begin onderhand wel zin te krijgen het setje te monteren
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Snap ik! Samco is wel het mooiste overigens. :) Mooier dan SFS... Of het beter is weer ik niet, maar het oog wil ook wat. (Y) Ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lijkt me ook wel leuk idd. En na 13 jaar kan het geen kwaad eens wat te vernieuwen. Meteen koelere thermostaat en thermocontact erin en alle slangenklemmen vernieuwen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wel zo verstandig idd (Y)
Tom schreef:ik heb er voor moeten betalen hoor (0)
Toch wel? :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

weer iemand met n koelere thermostaat ... ik kijk er toch een beetje met argusogen naar, naar mijn idee is het helemaal niet béter voor je auto...

Ik merk het aan de 19, de motor klinkt gewoon aangenamer als ie echt heet is. Gevoelskwestie misschien, maargoed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heb ik met mijn charade ( :~ ) ook hoor.. Hoe warmer hij is, hoe beter hij klinkt en werkt.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Maarja...ik vind het altijd tricky met het evt. wamtlopen..., als je met dit warme weer dus ff echt gaat sporten (zoals Zondag) en dan ergens stil komt te staan loopt de meter bij een GT toch echt hoog op hoor....

Maar het zal wel goed zijn als ie lekker warm is natuurlijk :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Klopt wel maar bedenk, zodra het lampje brand wordt t pas opletten. Als de koelvloeistof 'maar' 5 graden stijgt, gaat t metertje een heel stuk verder! Zo'n metertje mag best es wat hoger staan, in feite staat ie dan nog altijd in een veilig gebied.

Meestal gaat het op die manier ook niet echt stuk, misleiding van het metertje door lucht in het systeem e.d. daar gaat ie stuk van :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als ik het niets vind dat haal ik hem er gewoon weer uit. Scheelt maar een paar graden als het goed is, maar de mijne wordt toch best wat heet momenteel als ik flink doortrap met dit weer.

Overigens zijn mijn slangen aanstaande vrijdag klaar in Engeland als het goed is en kan ik ze dus tegen het einde van de volgende week een keer verwachten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hey Tom...nog steeds die oude Clio joh? :P

Haha...

Die slangen duurt idd lang, heb nu een aantal slangen SFS bij maurice besteld en ook minimaal 6 weken wachten :P Maar dat wist ik van te voren :D

Koudere thermostaat zie ik het nut ook niet van in...als je radiateur niet goed is...en de thermostaat gaat eerder open...dan koelt ie nog steeds niet goed...als je radiateur goed is koelt ie goed...ook met standaard thermostaat...

Beter kun je de radiatorfan "upgraden" indien mogelijk...zodat je bij stilstaan/file wat meer efficiente koeling hebt :)

Overigens wel blij dat je je (mooie) Willi nog hebt Tom...beter dan welke beamer dan ook :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

jaja, nog steeds de willi. hij bevalt nog steeds goed gelukkig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie