gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

En vorige week nog een leuk cadeautje gehad.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/101.jpg[/img]

Niergordels zijn besteld :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

gotver.
het zal toch niet zo gaan wezen,dat je echt eerder rijd dan mij he :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tuurlijk, hij is ingeschreven voor de dynodagen :p
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Andrews (supercinq) schreef:gotver.
het zal toch niet zo gaan wezen,dat je echt eerder rijd dan mij he :p
Ik zag iets voorbij komen op whatsap waardoor het bij jou volgens mij nog langer gaat duren ;-)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

En ook dat is opgelost..
Van het weekend gaat t gebeuren.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/029-1.jpg[/img]

Weet iemand uit welke auto deze relais/stekkerbak komt?
Ik zoek hier het deksel voor.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik denk uit een R19. (Miches Alias Krasy adverteert met R19 16v onderdelen. Ze worden ondertussen zeldzaam.)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Update ???? Doet die het al....?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Update? Deksel van het relaisbakje is binnen :D

Ik hoop dat mijn lasser volgende week tijd heeft maar ik heb er een hard hoofd in dat ik er de 17de bij ben :-(
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik zou het wel graag op voorhand willen weten ivm de grote vraag naar afstellingen. Het is de laatste keer dit jaar dat Henk hier is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Geef mijn plek maar aan iemand anders dan.
Om over 4 weken met een half afgebouwde auto in Goes te staan zie ik ook niet zitten.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ff titel aanpassen? :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Eindelijk had ik vandaag weer een dag dat ik aan mijn Renaultje mocht sleutelen.
De vrouw ging met de kids naar schoonzus op de camping in Vinkel en ik kon dus heel de dag zelf invullen. Heeeerlijk :smile:
Om 10uur reden ze weg dus hopla kee, bak koffie en buil shag mee de garage in, deuren dicht, radio aan en gaan.
Ik wilde vandaag de schokdempers eronder zetten dus begon ik vol goed moed aan de achterkant.
Krik er onder, band eraf, oude schokdemper eraf, nieuwe.....niet erop te krijgen. Krijg die Bilstein schokdemper met geen mogelijkheid in gedrukt om de tweede bout vast te maken. Niks aan de hand. Andere kant ook omhoog gekrikt, ijzerenpijp erbij en zo de achteras omlaag gedrukt zodat de schokdemper vast gezet kon worden.
Hetzelfde aan de andere kant en voila, achterzijde klaar. Krik eronder uit en even proberen in te veren.
Slik. Volgens mij hebben degene die zeggen dat Bilstein knijterhard is gelijk.
Ach, we zien wel.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/014-1.jpg[/img]


FF naar binnen om een nieuwe bak leut en ff op de telefoon kijken.
Had Laura gebeld. Ze waren goed aangekomen maar of ik ff terug wilde bellen.
Lees verder op:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 93#2343493
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tail happy GT Gerry :D

Och je hebt je gt toch niet voor lange stukken rijden lijkt me, maar om te gaan gummen zou ik met je nieuwe dempers wel eerst op een plek oefenen waar als je om gaat niet op een stoep knalt, of een ander object zou kunnen raken.... Anders heb je net als Seven stk een nieuw onderstel onder je auto, en binnen de kortste keren een flinke schuiver.

(Sorry Steven niet raar bedoeld (F) )
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

En het blok ook.
Met die Accel ontsteking had ik geen vonk.
Even de originele erop gezet en gelijk lopen.
Me is happy

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/th_IMG_0214.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Beter (Y) enig idee waarom die Accel niet werkt?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:Beter (Y) enig idee waarom die Accel niet werkt?
Nope, maar dat is voor later.
Hij zal wel niet comminuceren met de ecu. Andere spanning?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dus mijn startertje bevalt goed?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:dus mijn startertje bevalt goed?
Zekers, hij doet wat tie moet doen en is idd een snelstarter. Hopelijk houd tie het lang vol zo dicht bij de downpipe.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Naar aanleiding van Martijns gedoe met de oliedruk toch maar besloten om bij mij even te kijken hoe het daar mee stond.
Ik had er geen meter op zitten en had de retour van de turbo eraf gehaald en toen daar olie uit kwam heb ik hem gewoon gestart.
Dus vanmiddag ff de sensor onder de dynamo aan gesloten, meter eraan en starten. 3bar :(
Hmm, das een paar bar te weinig volgens mij.
Zit er verschil in druk als je hem bij de dynamo meet?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

3 bar stationair is toch zat ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

heb je de lagers van de haakse overbrenging van de oliepomp ook vervangen? daar schijnt f7r/p het meeste druk te verliezen. :(

@jo tja als de olie koud is verwacht je wel 4 te halen met een fris blok toch?
Laatst gewijzigd door Abel op zo 15 dec 2013 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:3 bar stationair is toch zat ?
Ook alstie koud is?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als ie stat. loopt maakt die pomp gewoon veel meer toeren als op een startmotor.

je bent vaak te bang met dit soort dingen.

mooi toch!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:heb je de lagers van de haakse overbrenging van de oliepomp ook vervangen? daar schijnt f7r/p het meeste druk te verliezen. :(
Er zit een nieuwe pomp op.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:als ie stat. loopt maakt die pomp gewoon veel meer toeren als op een startmotor.

je bent vaak te bang met dit soort dingen.

mooi toch!
Dit was met lopende motor.
Kan me herinneren dat het bij de Willie iets meer was stationair met koude motor.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

de as lagering die aan de riem zit bedoel ik
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:de as lagering die aan de riem zit bedoel ik
Deze is gecheckt en was nog goed.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel bedoeld de lagers van de drive, die mee op je distributie zit. Maar ik geloof niet in sprookjes, 3 bar koud stationair is gewoon goed. Als je met je dikke teen aan het gas komt gaat hij naar 4-5 of meer bar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:Abel bedoeld de lagers van de drive, die mee op je distributie zit. Maar ik geloof niet in sprookjes, 3 bar koud stationair is gewoon goed. Als je met je dikke teen aan het gas komt gaat hij naar 4-5 of meer bar.
Nope, 3,5bar als ik gas geef. En das dan niet met m'n dikke teen ;-)
Er zit ook een zwaardere veer in voor meer druk.

Ik heb ook een afr van rond de 10. Kan dat er iets mee te maken hebben?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

welke olie zit erin ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:welke olie zit erin ?
De goede, volgens het handboek.
Ik weet zo uit mijn hoofd even niet welk merk.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Kan het zijn dat die veer vastgeroest zit?
Blok zit al bijna een jaar in elkaar en mijn garage is nou niet de meest droge.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

lijkt me niet ding ligt in olie en roest niet zomaar vast.

gewoon rustig mee gaan rijden en niet al te druk om maken.

blok loopt echt niet zomaar vast hoor.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

GerryTT schreef:
-jo- schreef:welke olie zit erin ?
De goede, volgens het handboek.
Ik weet zo uit mijn hoofd even niet welk merk.
ik wist niet dat er een F7-turbo handboek bestond. Dus uit je antwoord kan ik opmaken dat je er iets van 10w40 hebt ingegooid ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie