gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

super (Y)

ben nou al benieuwd hoe of wat verder.
je oude blok staat ook al weer in elkaar zag ik van de week via whatsapp voorbij komen.

je oude blok nog niet verkocht?
(of ga je daar nou weer een andere renault voor bij kopen om die in te bouwen hahaha)

enne f7p lijkt mij gek zat ;-)
ben zelf ook weer druk bezig.
nu nog mn remleidingen leggen,clio subframe eronder en dan eens gaan zoeken waar mijn motortakel is gebleven (0)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Oude c1j blok is verkocht, aan Harry. Hij kende jou wel.

Takel kan wel eens hier ergens liggen.
Moet dat van mij er maar snel in dan.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... d776ba.jpg[/img]

Hoe moet de veer van de oliepomp zitten, of maakt dat niet uit?

Nu heb ik ook eens ergens gelezen dat je met een revet de oliedruk kunt verhogen. Ik geloof dat dat 0,5bar per 1mm was. Weet iemand hoe dat moet?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

GerryTT schreef:Oude c1j blok is verkocht, aan Harry. Hij kende jou wel.

Takel kan wel eens hier ergens liggen.
Moet dat van mij er maar snel in dan.
dat moet harry kuiper wezen,dat kan niet missen
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

GerryTT schreef:[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... d776ba.jpg[/img]

Hoe moet de veer van de oliepomp zitten, of maakt dat niet uit?

Nu heb ik ook eens ergens gelezen dat je met een revet de oliedruk kunt verhogen. Ik geloof dat dat 0,5bar per 1mm was. Weet iemand hoe dat moet?
Bij een f7 motor plunjes in de pomp. veer in het dopje met het gaatje. rechts dus.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Thanks (Y) Dat vermoede had ik al.
Die rechtse kwam uit het donor blok.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

effe extra M6 ringetje er achter duwen voor ietsie pietsie meer druk
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:effe extra M6 ringetje er achter duwen voor ietsie pietsie meer druk
Ik ga toch maar zo'n losse veer bestellen voor meer oliedruk.
De olie temp zender zit toch voor aan het blok naast de dynamo? Welke schroefdraad is dat?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja das natuurlijk de mooiste oplossing
ben benieuwd naar het verschil met de originele.
kan je een foto schieten?

PS heb je m`n PM nog gelezen? :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hehe, goed bezig Gerry! het moester toch maar van komen he :D

dat ding naast de dynamo is alleen een druk contact dacht ik, voor het olielampje. de wezenlijke druk komt van de achterkant.

draad weet ik zo ook niet maar dat kun je toch gewoon opmeten?

zal wel iets van m12x1,5 zijn denk ik...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Het is M18.
Maar ik dacht dat die sensor te olie temp sensor was?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

olie temp is volgens mij gecombineerd met de oliepeil sensor maar ik kan het fout hebben hoor.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dat klopt idd.
Die sensor naast het oliefilter is voor het olie waarschuwingslampje.

Nou wil ik proberen of ik de originel oliedrukmeter van de gt kan behouden. Dus de sensor van de clio samen met de meter van de gt. Gaat dit werken?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

effe nog een vraagje.

wat voor compressie verhouding ga je rijden met die zuigers?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:effe nog een vraagje.

wat voor compressie verhouding ga je rijden met die zuigers?
8,5:1
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is dat niet laag?
gtt heeft toch al 7,9 op 1

ga je hele hoge druk rijden?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:is dat niet laag?
gtt heeft toch al 7,9 op 1

ga je hele hoge druk rijden?
Volgens Jo is dit de beste compressie verhouding voor een F7P/R blok als je er een turbo op wil zetten.
Er zijn ook gesmede zuigers met een CR van 8:1.
Turbodruk gaat niet zo heel hoog maar wel boven de bar.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok thanks.

Jo weet er idd erg veel vanaf zal er rekening mee houden met mijn projectje.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Vandaag de cilinderkop opgehaald in Made.
Nu nog op zoek naar een goede koppeling.
Iemand een idee hoe of wat?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

helix heb ik van horen zeggen?

levert biesheuvel geloof ik?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Helix setje moet genoeg kunnen hebben. heb je je oude koppeling niet meer?

wat voor inlaatkleppen heb je in die kop? 33mm?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

De koppeling uit de gt slipte al dus die gaat het niet redden denk ik.
Is een originele Williams kop. 32mm zijn die dacht ik.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

er is ook zo'n bedrijf die je huidige drukgroep kan verzwaren. misschien dat je het zo kunt redden
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat lukte met zijn gtt ook niet en die had al een verzwaarde drukgroep
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Misschien een optie om de koppelingsplaat en drukgroep van een megane 2.0 16V te gebruiken. Die is 215mm en kan dus iets meer hebben. Wel moet je dan de paspennen in je vliegwiel verplaatsen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

een helix padle gaat tegen, zoniet over de limiet zitten in jouw opstelling, ik veronderstel rond de 1 bar ? Hier wordt maar wat geroepen en fabrikant cijfers gebruikt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:een helix padle gaat tegen, zoniet over de limiet zitten in jouw opstelling, ik veronderstel rond de 1 bar ? Hier wordt maar wat geroepen en fabrikant cijfers gebruikt.
Wil met de gt28r 1,2-1,3bar.
Waarschijnlijk gaat er met de tijd een rs op.
Zit aan die Tilton van Patrick te denken
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

LOL, vergeet die helix. Goed plan om die van Pat te gebruiken. Wil je voor helix gaan, dat kan, maar hou er dan rekening mee dat je om de 2 weken een koppeling mag gaan steken. Op een bepaald ogenblik had die van mij zelfs moeite, daar waren nog vettige-klauwen-afdrukken mee gemoeid maar het geeft een indicatie hoeveel kracht erop komt, en dat was met een maximale druk van 0.9 bar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Vandaag "ff" naar Almelo gereden om een net setje Speedline velgen op te halen. Eindelijk de, in mijn ogen, mooiste velgen voor onder een gt.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /005-4.jpg[/img]

En toch maar besloten de koppeling van Patrick op te halen.
Nu weet ik zeker dat het werkt en zo veel duurder als een complete Helix set was het niet. Nu nog een bak die het volhoudt :~

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /006-7.jpg[/img]

En zo hangt het blok er nu bij.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-6.jpg[/img]

Koppeling en bak er tegen aan en dan kan tie in de vijf.
Pff, waar ben ik weer aan begonnen |:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bekende velgen :)

ben benieuwd, leuk project! :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi werk man

serieuze koppeling

past dat met de standaard druklager?

heb je een type nr van die koppeling?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Martijn Kool schreef:bekende velgen :)
Aan de bandjes om de velg te zien heeft Rob dezelfde hobby als jou.
Leuk gt'tje heeft tie (Y)
mark 5t schreef:past dat met de standaard druklager?

heb je een type nr van die koppeling?
Past niet, ook vliegwiel moet aangepast worden.
Deze koppeling is een beetje te, Mark, er zijn andere oplossingen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik wil ook een turbo blokkie bouwen van daar de vraag
vliegwieltje pasmaken lukt wel
lijkt me dus niet echt te extreem voor mijn doeleinden

maar heb je specs/gegevens?

houd me warm aanbevolen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:ik wil ook een turbo blokkie bouwen van daar de vraag
vliegwieltje pasmaken lukt wel
lijkt me dus niet echt te extreem voor mijn doeleinden

maar heb je specs/gegevens?

houd me warm aanbevolen
Met "te" bedoelde ik dat hij 600nm aankan en nieuw 1225 kost zonder vliegwiel en druklager.

Type weet ik zo niet, moet ik van de week even kijken of er iets op staat.
(edit:600nm continu)
Plaats reactie