gtt-16v Te koop
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
super
ben nou al benieuwd hoe of wat verder.
je oude blok staat ook al weer in elkaar zag ik van de week via whatsapp voorbij komen.
je oude blok nog niet verkocht?
(of ga je daar nou weer een andere renault voor bij kopen om die in te bouwen hahaha)
enne f7p lijkt mij gek zat
ben zelf ook weer druk bezig.
nu nog mn remleidingen leggen,clio subframe eronder en dan eens gaan zoeken waar mijn motortakel is gebleven
ben nou al benieuwd hoe of wat verder.
je oude blok staat ook al weer in elkaar zag ik van de week via whatsapp voorbij komen.
je oude blok nog niet verkocht?
(of ga je daar nou weer een andere renault voor bij kopen om die in te bouwen hahaha)
enne f7p lijkt mij gek zat
ben zelf ook weer druk bezig.
nu nog mn remleidingen leggen,clio subframe eronder en dan eens gaan zoeken waar mijn motortakel is gebleven
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... d776ba.jpg[/img]
Hoe moet de veer van de oliepomp zitten, of maakt dat niet uit?
Nu heb ik ook eens ergens gelezen dat je met een revet de oliedruk kunt verhogen. Ik geloof dat dat 0,5bar per 1mm was. Weet iemand hoe dat moet?
Hoe moet de veer van de oliepomp zitten, of maakt dat niet uit?
Nu heb ik ook eens ergens gelezen dat je met een revet de oliedruk kunt verhogen. Ik geloof dat dat 0,5bar per 1mm was. Weet iemand hoe dat moet?
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
dat moet harry kuiper wezen,dat kan niet missenGerryTT schreef:Oude c1j blok is verkocht, aan Harry. Hij kende jou wel.
Takel kan wel eens hier ergens liggen.
Moet dat van mij er maar snel in dan.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Bij een f7 motor plunjes in de pomp. veer in het dopje met het gaatje. rechts dus.GerryTT schreef:[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... d776ba.jpg[/img]
Hoe moet de veer van de oliepomp zitten, of maakt dat niet uit?
Nu heb ik ook eens ergens gelezen dat je met een revet de oliedruk kunt verhogen. Ik geloof dat dat 0,5bar per 1mm was. Weet iemand hoe dat moet?
effe extra M6 ringetje er achter duwen voor ietsie pietsie meer druk
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik ga toch maar zo'n losse veer bestellen voor meer oliedruk.mark 5t schreef:effe extra M6 ringetje er achter duwen voor ietsie pietsie meer druk
De olie temp zender zit toch voor aan het blok naast de dynamo? Welke schroefdraad is dat?
ja das natuurlijk de mooiste oplossing
ben benieuwd naar het verschil met de originele.
kan je een foto schieten?
PS heb je m`n PM nog gelezen?
ben benieuwd naar het verschil met de originele.
kan je een foto schieten?
PS heb je m`n PM nog gelezen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
hehe, goed bezig Gerry! het moester toch maar van komen he
dat ding naast de dynamo is alleen een druk contact dacht ik, voor het olielampje. de wezenlijke druk komt van de achterkant.
draad weet ik zo ook niet maar dat kun je toch gewoon opmeten?
zal wel iets van m12x1,5 zijn denk ik...
dat ding naast de dynamo is alleen een druk contact dacht ik, voor het olielampje. de wezenlijke druk komt van de achterkant.
draad weet ik zo ook niet maar dat kun je toch gewoon opmeten?
zal wel iets van m12x1,5 zijn denk ik...
olie temp is volgens mij gecombineerd met de oliepeil sensor maar ik kan het fout hebben hoor.
Dat klopt idd.
Die sensor naast het oliefilter is voor het olie waarschuwingslampje.
Nou wil ik proberen of ik de originel oliedrukmeter van de gt kan behouden. Dus de sensor van de clio samen met de meter van de gt. Gaat dit werken?
Die sensor naast het oliefilter is voor het olie waarschuwingslampje.
Nou wil ik proberen of ik de originel oliedrukmeter van de gt kan behouden. Dus de sensor van de clio samen met de meter van de gt. Gaat dit werken?
effe nog een vraagje.
wat voor compressie verhouding ga je rijden met die zuigers?
wat voor compressie verhouding ga je rijden met die zuigers?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
is dat niet laag?
gtt heeft toch al 7,9 op 1
ga je hele hoge druk rijden?
gtt heeft toch al 7,9 op 1
ga je hele hoge druk rijden?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Volgens Jo is dit de beste compressie verhouding voor een F7P/R blok als je er een turbo op wil zetten.mark 5t schreef:is dat niet laag?
gtt heeft toch al 7,9 op 1
ga je hele hoge druk rijden?
Er zijn ook gesmede zuigers met een CR van 8:1.
Turbodruk gaat niet zo heel hoog maar wel boven de bar.
ok thanks.
Jo weet er idd erg veel vanaf zal er rekening mee houden met mijn projectje.
Jo weet er idd erg veel vanaf zal er rekening mee houden met mijn projectje.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
helix heb ik van horen zeggen?
levert biesheuvel geloof ik?
levert biesheuvel geloof ik?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Helix setje moet genoeg kunnen hebben. heb je je oude koppeling niet meer?
wat voor inlaatkleppen heb je in die kop? 33mm?
wat voor inlaatkleppen heb je in die kop? 33mm?
dat lukte met zijn gtt ook niet en die had al een verzwaarde drukgroep
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Misschien een optie om de koppelingsplaat en drukgroep van een megane 2.0 16V te gebruiken. Die is 215mm en kan dus iets meer hebben. Wel moet je dan de paspennen in je vliegwiel verplaatsen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Wil met de gt28r 1,2-1,3bar.-jo- schreef:een helix padle gaat tegen, zoniet over de limiet zitten in jouw opstelling, ik veronderstel rond de 1 bar ? Hier wordt maar wat geroepen en fabrikant cijfers gebruikt.
Waarschijnlijk gaat er met de tijd een rs op.
Zit aan die Tilton van Patrick te denken
LOL, vergeet die helix. Goed plan om die van Pat te gebruiken. Wil je voor helix gaan, dat kan, maar hou er dan rekening mee dat je om de 2 weken een koppeling mag gaan steken. Op een bepaald ogenblik had die van mij zelfs moeite, daar waren nog vettige-klauwen-afdrukken mee gemoeid maar het geeft een indicatie hoeveel kracht erop komt, en dat was met een maximale druk van 0.9 bar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Vandaag "ff" naar Almelo gereden om een net setje Speedline velgen op te halen. Eindelijk de, in mijn ogen, mooiste velgen voor onder een gt.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /005-4.jpg[/img]
En toch maar besloten de koppeling van Patrick op te halen.
Nu weet ik zeker dat het werkt en zo veel duurder als een complete Helix set was het niet. Nu nog een bak die het volhoudt
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /006-7.jpg[/img]
En zo hangt het blok er nu bij.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-6.jpg[/img]
Koppeling en bak er tegen aan en dan kan tie in de vijf.
Pff, waar ben ik weer aan begonnen
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /005-4.jpg[/img]
En toch maar besloten de koppeling van Patrick op te halen.
Nu weet ik zeker dat het werkt en zo veel duurder als een complete Helix set was het niet. Nu nog een bak die het volhoudt
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /006-7.jpg[/img]
En zo hangt het blok er nu bij.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-6.jpg[/img]
Koppeling en bak er tegen aan en dan kan tie in de vijf.
Pff, waar ben ik weer aan begonnen
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bekende velgen
ben benieuwd, leuk project!
ben benieuwd, leuk project!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
mooi werk man
serieuze koppeling
past dat met de standaard druklager?
heb je een type nr van die koppeling?
serieuze koppeling
past dat met de standaard druklager?
heb je een type nr van die koppeling?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Aan de bandjes om de velg te zien heeft Rob dezelfde hobby als jou.Martijn Kool schreef:bekende velgen
Leuk gt'tje heeft tie
Past niet, ook vliegwiel moet aangepast worden.mark 5t schreef:past dat met de standaard druklager?
heb je een type nr van die koppeling?
Deze koppeling is een beetje te, Mark, er zijn andere oplossingen.
ik wil ook een turbo blokkie bouwen van daar de vraag
vliegwieltje pasmaken lukt wel
lijkt me dus niet echt te extreem voor mijn doeleinden
maar heb je specs/gegevens?
houd me warm aanbevolen
vliegwieltje pasmaken lukt wel
lijkt me dus niet echt te extreem voor mijn doeleinden
maar heb je specs/gegevens?
houd me warm aanbevolen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Met "te" bedoelde ik dat hij 600nm aankan en nieuw 1225 kost zonder vliegwiel en druklager.mark 5t schreef:ik wil ook een turbo blokkie bouwen van daar de vraag
vliegwieltje pasmaken lukt wel
lijkt me dus niet echt te extreem voor mijn doeleinden
maar heb je specs/gegevens?
houd me warm aanbevolen
Type weet ik zo niet, moet ik van de week even kijken of er iets op staat.
(edit:600nm continu)