[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat??! (~) :smile:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ghehehe (Y)

Van mij mag het ook weer 20-25 graden worden. Gas erop met die twee wielers :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Over 2 weken naar Tenerife. Daar ga ik een Duke 690 huren! 1 cilindertje en heel wendbaar. Heb er zin in!

Jammer dat het zo ver weg is, want anders zou ik het wel weten! Ik heb zelden zulke mooie kronkelwegen gereden, met goed asfalt en fantastische uitzichten. Komende zomer maar eens iets vergelijkbaars zoeken, iets dichterbij. :-)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Klinkt goed! Zou ik ook wel zin in hebben.

Volgend jaar zeker even naar het buitenland ja (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die 30 jaar 5 meeting moet je gewoon doen man, zeker met een a vendre papiertje erop (kun je altijd nog weghalen als je je bedenkt :p )
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar ga ik wel serieus over denken, ja... :-) Al weet ik nog niet of ik 'm wil verkopen. ;-)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Alles is te koop. Als die Fransen genoeg stokbroodjes paturain bieden ga jij ook om :lol:

Als je twijfelt lekker laten staan. Maar die meeting lijkt me ook zeker wel een mooie! De trip is vaak mooier dan de meeting, maar het gaat om het idee he :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:Over 2 weken naar Tenerife. Daar ga ik een Duke 690 huren! 1 cilindertje en heel wendbaar. Heb er zin in!

Jammer dat het zo ver weg is, want anders zou ik het wel weten! Ik heb zelden zulke mooie kronkelwegen gereden, met goed asfalt en fantastische uitzichten. Komende zomer maar eens iets vergelijkbaars zoeken, iets dichterbij. :-)
Luxemburg heeft de mooiste wegen hier in de buurt, ik zou graag nog wel een keertje in de Alpen willen rijden... :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

De Alpen zijn prachtig. Al een keer of 6 geweest in de zomer, deels met de auto, deels met de motor maar beide is genieten!

Maar over 2 weken dus weer lekker naar de zon en een motor huren, tof! Die 690 is echt heerlijk sturen hoor ik van alle kanten. Have fun!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Winterslaap ? Slaapt dat ding niet altijd?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Haha. die van mij ook al 2 maanden... (S)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De mijne al zo'n 5 jaar... :shame: Heb er in al die tijd pas 6000 km opgezet.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat is 1200 per jaar, meer dan ik er de afgelopen jaren mee gereden heb :)
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Ook meer dan ik ben ik bang... Ach, maakt het alleen maar weer leuker als je er wel weer een keer in rijdt!
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gisteren ben ik weer even bezig geweest aan de 5... Ik heb besloten om afscheid te nemen van de Vibra Technics motorsteunen. Ik vind ze superfijn rijden, maar de herrie die ermee het interieur binnenkomt zorgt ervoor dat ik niet meer effe lekker een stukje ging toeren. In combinatie met de uitlaat is het voor mij net iets teveel van het goede. Gisteren dus weer de gewone uprated motorsteunen gemonteerd.

Verder heb ik een olielek waar ik me al een hele tijd aan stoorde. Ik denk het gevonden te hebben. Hij drupte een beetje bij de carterplug, wat te wijten was aan een slechte carterring. Die heb ik vervangen nu is ie mooi droog. De andere lekkage zit bij de olietemperatuursensor die ik geplaatst heb voor de after market metertjes. Daarmee ga ik zaterdag aan de slag.

Verder zit ik erover te denken om Clio 16V schijven en klauwen te monteren en ook meteen alle remleidingen te vernieuwen. Aangezien mijn remschijven een beetje krom zijn wil ik toch nieuwe, dus waarom niet meteen een maatje groter? Nu las ik ergens dat dat redelijk plug & play is. Klopt dat? :)

Verder weinig nieuws... :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Wat ik nu begrijp is een setje klauwen en schijven van een Clio 16V of 19 16V voldoende. Blokken zijn gelijk en de klauwen passen direct op de fusees van de GTT.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ja dat klopt! je kan ze gewoon op de fusees monteren, de oude leidingen passen ook nog!
Je hoeft trouwens niet eens je remklauw te vervangen, alleen de remklauwhouder, dan hoef je je leidingen niet eens los te halen.
[img]https://www.dutchcarparts.nl/thumbs/thu ... w=300&zc=3[/img]
LINKJE
Enkel nog een setje 16v / willams schijven erbij en klaar :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kijk, dat is goed nieuws! :D

Jammer dat ik die houders niet al te lang geleden weggemieterd heb. :) Maar er zijn vast nog wel mensen die wat hebben liggen.

Thanks! (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb nog een setje zadels liggen, maar weet niet zeker of die van een gt of 16v/Williams zijn, weet iemand wat het verschil is?

Het is echt easy-peasy Merijn, alleen schijven en remzadels vervangen is zo gepiept (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

DennisT schreef:Ik heb nog een setje zadels liggen, maar weet niet zeker of die van een gt of 16v/Williams zijn, weet iemand wat het verschil is?

Het is echt easy-peasy Merijn, alleen schijven en remzadels vervangen is zo gepiept (Y)
Hoogte van beide zadels is verschillend. Maar vraag me niet wat de maten zijn, dat kan ik je zo niet zeggen.
zal vanavond even nakijken hoe hoog de een ende ander is. ;-)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Merino,

Na dit weekend heb ik de complete set over ivm upgrade naar de Brembo's :smile: ;-)

- Brembo Max schijven 256mm (goede staat, niet krom)
- Ferodo FDS remblokken (net ingeremd als 't ware :D )
- Remklauwen (netjes, hamerite zwart geverfd, maar je kan ook je huidige gebruiken)
- Remklauwhouders (hamerite zwart geverfd)

Zal morgen ff foto's (ben namelijk nu al in Dokkum) schieten voor je als je interesse hebt (Y)

In die Vibra's heb ik wellicht interesse (0)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Voor de goede prijs natuurlijk, Hollander :D

Maar zoals aangegeven stelt het echt niks voor, 16v remmen zouden prima moeten voldoen. Heb nu onder de dci Brembo blokken (sport blokken apo) en in de Eiffel en op de ring echt 0 problemen mee gehad!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Gerald schreef:
DennisT schreef:Ik heb nog een setje zadels liggen, maar weet niet zeker of die van een gt of 16v/Williams zijn, weet iemand wat het verschil is?

Het is echt easy-peasy Merijn, alleen schijven en remzadels vervangen is zo gepiept (Y)
Hoogte van beide zadels is verschillend. Maar vraag me niet wat de maten zijn, dat kan ik je zo niet zeggen.
zal vanavond even nakijken hoe hoog de een ende ander is. ;-)
Zoals beloofd het verschi in de bracht.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/Mobile%20Uploads/20150129_214252_zpsqxzhxxve.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/Mobile%20Uploads/20150129_214328_zpsu27lc7fy.jpg[/img]

Linker is van een 16v categorie 88 mm. Rechter is van een gtt categorie 78 mm. Dus 10 mm verschil wat er ook in de schijf diameter zit.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bedankt voor het uitzoeken. Top, mannen! :D Mocht iemand een setje zadels van een 16V in de aanbieding hebben, dan houd ik me aanbevolen. :D

@Arco: Vibra's gaan eruit, ja... Je bent de 3e die het vraagt, dus ik zal ze ook in die volgorde aanbieden. Je hoort het nog van me. Misschien kunnen we wel wat regelen, want ik heb wel interesse in jouw remmerij. Afhankelijk van de staat... :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb nog een paar setjes liggen. pm maar
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

Ik heb ook de klauwhouders van een 19 16v voor zitten maar in combinatie met espace 2 remklauwen, deze zuigers zijn 54mm ipv 48mm (zoals bij de 5/clio/19) alleen de aansluiting van je remslang laten aanpassen bij goodridge in delft en je hebt een stuk meer remcapaciteit. evt als je het pedaal niet hard genoeg meer vind een grotere hoofdremcilinder monteren.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bedankt voor alle reacties, mannen! (Y)

Vandaag weer even bezig geweest aan de auto. Het olielek aan de carterplug was al opgelost, maar er kwam van iets verder naar boven ook nog wat olie naar beneden. Het bleek van de olietemperatuursensor te komen, die ik linksvoor in het blok heb gedraaid. Het ringetje bleek niet echt lekker te passen, was iets te groot, waardoor er olie tussen het blok en de sensor kon wegsijpelen. Nieuw, bol ringetje en wat Loctite ertussen en terug erin. Hopelijk blijft het nu droog.

Helaas moest ik mijn garage uit, waar de auto en motor stonden gestald, dus ik ben naarstig op zoek naar een garageplaats of garagebox in omgeving Eindhoven, bij voorkeur Eersel. :-) Dus mocht je iets weten, laat het me dan even iets horen! Hij staat nu tijdelijk in de showroom van een autobedrijf. Netjes verwarmd en zelfs op tapijt... Helaas niet voor eeuwig! :-(

Voor degenen die geïnteresseerd waren in de Vibra Technics motorsteunen, ik moet jullie teleurstellen. Ze zijn al van eigenaar gewisseld.


Next up: remmen upgrade naar Clio 16V setup. Update volgt binnenkort...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

toe maar, op een tapijtje :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

"...op een tapijtje bakolie te lekken." had daar moeten staan. ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ghehe, kleinigheidje houd je :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Ik weet nog wel een stalling in oss
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als ik echt niets anders kan vinden is dat wel een optie... Het is alleen echt een groot nadeel om eerst 70 km te moeten rijden, voordat ik de auto eens kan pakken. Ik wil juist de drempel zo laag mogelijk houden, omdat ik er toch al zo weinig mee rijd. Dat wil ik juist veranderen... Op en neer naar Oss kost me toch al gauw 1,5 uur. Niet echt praktisch, dus. :)

Mocht ik geen alternatieven kunnen vinden hier in de buurt, dan weet ik je te vinden. :-D Thanks voor het meedenken! (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Merijn schreef:Helaas moest ik mijn garage uit, waar de auto en motor stonden gestald, dus ik ben naarstig op zoek naar een garageplaats of garagebox in omgeving Eindhoven, bij voorkeur Eersel. :-) Dus mocht je iets weten, laat het me dan even iets horen! Hij staat nu tijdelijk in de showroom van een autobedrijf. Netjes verwarmd en zelfs op tapijt... Helaas niet voor eeuwig! :-(
.
Ik weet er nog 1 in Bladel, ongeveer 5 minuten van je werk.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Interesting... PM! :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Gegevens zijn onderweg, succes.
Plaats reactie