Johan's GT Turbo
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ik denk het niet, ik ben de 3de eigenaar. hier voor is ie ongeveer 10 jaar in het bezit van een en dezelfde persoon geweest, en dat is geen rtc-member
maar ff een vraagje. De kmstandteller en de dagteller doen het niet, maar de snelheidsmeter doet het gewoon wel goed. maar is nu mijn dashboard of de kmtellerkabel of de sensor op/in de versnellingbak kapot?
maar ff een vraagje. De kmstandteller en de dagteller doen het niet, maar de snelheidsmeter doet het gewoon wel goed. maar is nu mijn dashboard of de kmtellerkabel of de sensor op/in de versnellingbak kapot?
Wat denk je nou?
Tellerbak is gewoon stuk, want de snelheid en de kmstand komen van hetzelfde signaal.
Ik zou me er niet aan storen als de rest van de functies het nog wel doen.
Anders kun je geloof ik met veel priegelwerk een andere kmteller erin wurmen of een compleet andere tellerbak.
Tellerbak is gewoon stuk, want de snelheid en de kmstand komen van hetzelfde signaal.
Ik zou me er niet aan storen als de rest van de functies het nog wel doen.
Anders kun je geloof ik met veel priegelwerk een andere kmteller erin wurmen of een compleet andere tellerbak.
heb ook problemen met mijn snelheidsmeter,kilometerteller en oliepeil en drukmeter.
als ik bij gewoon rijden een klap op mijn dashboard geef dan gaat de snelheidsmeter soms even werken maar valt ook weer snel uit.
kilometerteller doet kompleet niets.
oliepeil en drukmeter ook kompleet niets.
temperatuur koelvloeistof en toerenteller werken perfect.
mijn diagnose is tellerbak vervangen wat denken jullie?
als ik bij gewoon rijden een klap op mijn dashboard geef dan gaat de snelheidsmeter soms even werken maar valt ook weer snel uit.
kilometerteller doet kompleet niets.
oliepeil en drukmeter ook kompleet niets.
temperatuur koelvloeistof en toerenteller werken perfect.
mijn diagnose is tellerbak vervangen wat denken jullie?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Hebben ze het wel gedaan?
De stekkertjes in je blok zijn ook vaak niet fris (slechte massa) en het grote stekkerblok onde rje kv-vaatje heeft vaak ook te maken met het niet correct werken van de meters.
Maar je kan voor de zekerheid gewoon es een andere proberen (moet je wel zeker weten dat daar alles werkt)
De stekkertjes in je blok zijn ook vaak niet fris (slechte massa) en het grote stekkerblok onde rje kv-vaatje heeft vaak ook te maken met het niet correct werken van de meters.
Maar je kan voor de zekerheid gewoon es een andere proberen (moet je wel zeker weten dat daar alles werkt)
weet ik dus niet ik heb de auto gekocht met niet werkende meters.
maar zal eens kijken naar een andere denk dat dat de oplossing is.
anyway bedankt.
maar zal eens kijken naar een andere denk dat dat de oplossing is.
anyway bedankt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Naja je kan ook ff die stekkertjes checken, das kleine moeite.
Oliepeil kun je van onderaf direct zien zitten in je carterpan en oliedruk zit daar iets boven en van onderaf kijk je direct tegen de stekkertjes aan.
Van bovenaf zit het ongeveer ter hoogte van je fanmotor eronder.
Maar grote kans dat het gewoon de tellerbak is, volgens mij fikken die prints nog wel es uit.
Oliepeil kun je van onderaf direct zien zitten in je carterpan en oliedruk zit daar iets boven en van onderaf kijk je direct tegen de stekkertjes aan.
Van bovenaf zit het ongeveer ter hoogte van je fanmotor eronder.
Maar grote kans dat het gewoon de tellerbak is, volgens mij fikken die prints nog wel es uit.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ik ga m'n radiateur vervangen. die er nu in zit is volgens mij nog de eerste. en die koelt niet meer zo best. vorige week ergens heb ik mij radiateur besteld, het duurde ff voordat ie binnen was, maar vandaag heb ik em opgehaald. Toen nog ff een thermostaat een een theromocontact besteld, want die hadden ze niet op voorraad. ook nog koelvloeistof en koelsysteem reiniger gehaald. dus kunnen we vogende week de radiateur vervangen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
nou vandaag maar eens begonnen met het eruit halen van de oude rad. de bumper was er zo af. daarna heb ik een 0.5 uur liggen kloten met een slangklem die niet los wou. die eindelijk los. roestig water er uit. dan de intercooler eruit. dan de fan los maken. nou zit deze bij mij in de motorruimte gezekerd met een 20 A zekering. volgens mij hoort dit niet zo. waar moet die zekering eigenlijk zitten??. toen nog de olieleidingen naar de radiateur losmaken. de bovenste ging makkelijk, maar bij de onderste aansluiting is de nippel afgebroken. ondanks een flinke hoeveelheid kruipolie . moet ik nu een hele nieuwe olieleiding van het oliefilter naar de radiateur of kan het nog anders opgelost worden???
dit is de radiateur die er in gaat komen:
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... er_rad.jpg[/img]
en die heb ik hier http://www.radiateur.nl/ gehaald.
dit is de radiateur die er in gaat komen:
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... er_rad.jpg[/img]
en die heb ik hier http://www.radiateur.nl/ gehaald.
Laatst gewijzigd door Johan op do 6 mei 2004 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
die rekering is er tussen gezet om dat die orgineel niet gezekerd is... dus best wel een goed idee..
en die olie slang die stuk is heb ik nog wel liggen..
moet je maar zeggen welke je nodig hebt ik kan hem wel opsturen stuur maar een pm als je intresse hebt.
en die olie slang die stuk is heb ik nog wel liggen..
moet je maar zeggen welke je nodig hebt ik kan hem wel opsturen stuur maar een pm als je intresse hebt.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
vandaag een beetje door allerei rekeningen aan het bladeren. kom ik een compressie test tegen:
[img]http://www.uijen.org/gtt/compressie.jpg[/img]
wel van 1.5 jaar geleden. maar toch leuk.
[img]http://www.uijen.org/gtt/compressie.jpg[/img]
wel van 1.5 jaar geleden. maar toch leuk.
Laatst gewijzigd door Johan op zo 23 apr 2017 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker bar, en 10 bar is normaal.
Gunther schreef:Martijn..dat is niet in Bar he....
Is een zeer mooie uitslag, want zoals je kunt zien hebben alle cilinders quasi dezelfde compressie...mooi, zeer mooi...
Wat is het nou ???Riël schreef:Zeker bar, en 10 bar is normaal.
Wat ik zeg
Mooie motor standaardJohan schreef:HIER
Die olieleiding heb ik misschien nog wel ergens in een onderdelenhok liggen, maar daar kan ik niet zo 1 2 3 bij. Laat ff weten als je er echt niet aan kan komen, dan kan ik kijken of ik iets kan regelen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
dit topic maar eens omhooghalen, vandaag de olie en filters vervangen. volgende week nog ff nieuwe bougies erin en kleppen stellen. ondertussen zit er ook al een paar maanden een Devil gr.n uitlaat onder, deze bevalt ook goed . ik denk dat ik van het najaar maar eens de skirts er afhaal en eens ga kijken het gesteld is met de dorpels.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 26 jun 2006 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
warme motor + tweede versnelling + 4000 rpm + gas los = flink geknetter . achter bij de bumper moet ik em nog een keer een cm of twee hoger hangen, daarvoor moet ik van dat bevestigings ijzer een stuk afzagen.
He? ik kon er gewoon goed bij, ik zat eerst met een rotte imbus, maar die bout is vervangen door een sleutel 14 (japans boutje ) ik kon em toch heel strak ophangen?
En je moet eens flink tussengas geven en dan vanaf 5500 rpm gaslos, dan lijkt het net of er een varken gekilled wordt
En een beetje met de CO-schroef spelen kan ook flinke knallen opleveren. (kan toch geen kwaad, zolang die schroef maar niet verdwijnt)
En je moet eens flink tussengas geven en dan vanaf 5500 rpm gaslos, dan lijkt het net of er een varken gekilled wordt
En een beetje met de CO-schroef spelen kan ook flinke knallen opleveren. (kan toch geen kwaad, zolang die schroef maar niet verdwijnt)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
in dat ophang ding zitten 2 gaten ik moet de bout in het bovenste gat doen in de onderste gaat niet, wat hij komt tegen de bodem plaat aan. snappie, beetje moeilijk uitleggen als je het niet in het echt ziet. maar voorlopig hangt ie goed zat.