Johan's GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Is die bak niet al eens van een andere RTCer geweest?? komt me zo bekend voor :)
Mrtn = Maarten
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ik denk het niet, ik ben de 3de eigenaar. hier voor is ie ongeveer 10 jaar in het bezit van een en dezelfde persoon geweest, en dat is geen rtc-member

maar ff een vraagje. De kmstandteller en de dagteller doen het niet, maar de snelheidsmeter doet het gewoon wel goed. maar is nu mijn dashboard of de kmtellerkabel of de sensor op/in de versnellingbak kapot?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat denk je nou? :p

Tellerbak is gewoon stuk, want de snelheid en de kmstand komen van hetzelfde signaal.
Ik zou me er niet aan storen als de rest van de functies het nog wel doen.

Anders kun je geloof ik met veel priegelwerk een andere kmteller erin wurmen of een compleet andere tellerbak.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ja, voortaan eerst maar eens in dialogys kijken :) . ik zie nu dat er maar 1 pinnetje van het dashboard wordt gebruikt voor de snelheid/kmstand.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Logisch nadenken kan ook geen kwaad hoor :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb ook problemen met mijn snelheidsmeter,kilometerteller en oliepeil en drukmeter.
als ik bij gewoon rijden een klap op mijn dashboard geef dan gaat de snelheidsmeter soms even werken maar valt ook weer snel uit.
kilometerteller doet kompleet niets.
oliepeil en drukmeter ook kompleet niets.
temperatuur koelvloeistof en toerenteller werken perfect.
mijn diagnose is tellerbak vervangen wat denken jullie?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hebben ze het wel gedaan?

De stekkertjes in je blok zijn ook vaak niet fris (slechte massa) en het grote stekkerblok onde rje kv-vaatje heeft vaak ook te maken met het niet correct werken van de meters.

Maar je kan voor de zekerheid gewoon es een andere proberen (moet je wel zeker weten dat daar alles werkt)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

weet ik dus niet ik heb de auto gekocht met niet werkende meters.
maar zal eens kijken naar een andere denk dat dat de oplossing is.
anyway bedankt. (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja je kan ook ff die stekkertjes checken, das kleine moeite.

Oliepeil kun je van onderaf direct zien zitten in je carterpan en oliedruk zit daar iets boven en van onderaf kijk je direct tegen de stekkertjes aan.
Van bovenaf zit het ongeveer ter hoogte van je fanmotor eronder.

Maar grote kans dat het gewoon de tellerbak is, volgens mij fikken die prints nog wel es uit.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ik ga m'n radiateur vervangen. die er nu in zit is volgens mij nog de eerste. en die koelt niet meer zo best. vorige week ergens heb ik mij radiateur besteld, het duurde ff voordat ie binnen was, maar vandaag heb ik em opgehaald. Toen nog ff een thermostaat een een theromocontact besteld, want die hadden ze niet op voorraad. ook nog koelvloeistof en koelsysteem reiniger gehaald. dus kunnen we vogende week de radiateur vervangen. :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

nou vandaag maar eens begonnen met het eruit halen van de oude rad. de bumper was er zo af. daarna heb ik een 0.5 uur liggen kloten met een slangklem die niet los wou. die eindelijk los. roestig water er uit. dan de intercooler eruit. dan de fan los maken. nou zit deze bij mij in de motorruimte gezekerd met een 20 A zekering. volgens mij hoort dit niet zo. waar moet die zekering eigenlijk zitten??. toen nog de olieleidingen naar de radiateur losmaken. de bovenste ging makkelijk, maar bij de onderste aansluiting is de nippel afgebroken. ondanks een flinke hoeveelheid kruipolie :s. moet ik nu een hele nieuwe olieleiding van het oliefilter naar de radiateur of kan het nog anders opgelost worden???

dit is de radiateur die er in gaat komen:
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... er_rad.jpg[/img]
en die heb ik hier http://www.radiateur.nl/ gehaald.
Laatst gewijzigd door Johan op do 6 mei 2004 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat kost dat?? :D
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

159 euro tis er een met koper. een originele bij de dealert kost 200+
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die rekering is er tussen gezet om dat die orgineel niet gezekerd is... dus best wel een goed idee..

en die olie slang die stuk is heb ik nog wel liggen..

moet je maar zeggen welke je nodig hebt ik kan hem wel opsturen stuur maar een pm als je intresse hebt.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ok, die zekering houden we dus er in. heb er eigenlijk ook nog geen problemen mee gehad. morgen laat ik nog wel horen of ik die olie leiding nodig heb.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

vandaag een beetje door allerei rekeningen aan het bladeren. kom ik een compressie test tegen:
[img]http://www.uijen.org/gtt/compressie.jpg[/img]
wel van 1.5 jaar geleden. maar toch leuk.
Laatst gewijzigd door Johan op zo 23 apr 2017 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

10 bar?? Is dat niet veel??
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

Martijn..dat is niet in Bar he....

Is een zeer mooie uitslag, want zoals je kunt zien hebben alle cilinders quasi dezelfde compressie...mooi, zeer mooi...
Hoge bomen vangen...geen konijnen
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Waarom staat er dan "Kompression in bar" ??

:)

Maar ik kan er natuurlijk altijd naast zitten...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zeker bar, en 10 bar is normaal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Gunther schreef:Martijn..dat is niet in Bar he....

Is een zeer mooie uitslag, want zoals je kunt zien hebben alle cilinders quasi dezelfde compressie...mooi, zeer mooi...
Riël schreef:Zeker bar, en 10 bar is normaal.
Wat is het nou ???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat ik zeg :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Riël heeft gelijk ja (Y)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Johan schreef:HIER
Mooie motor standaard :) (Y)

Die olieleiding heb ik misschien nog wel ergens in een onderdelenhok liggen, maar daar kan ik niet zo 1 2 3 bij. Laat ff weten als je er echt niet aan kan komen, dan kan ik kijken of ik iets kan regelen.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

die motor+standaard is niet van mij hoor. :). maar als ik er echt niet aan kan komen dan laat ik het weten
Laatst gewijzigd door Johan op ma 10 mei 2004 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

I rest my case :worship: ...maar het belangrijkste is toch dat de vier cilinders allevier bijna gelijk zijn toch???? dus da ziet er goe uit hé (Y)
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

zo vandaag maar eens het karwei afgemaakt. de radiateur zit er dus in. en hij koelt weer goed. zeker op de snelweg. dus ik ben weer blij. :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

dit topic maar eens omhooghalen, vandaag de olie en filters vervangen. volgende week nog ff nieuwe bougies erin en kleppen stellen. ondertussen zit er ook al een paar maanden een Devil gr.n uitlaat onder, deze bevalt ook goed 8) . ik denk dat ik van het najaar maar eens de skirts er afhaal en eens ga kijken het gesteld is met de dorpels.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 26 jun 2006 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah hoe ist met me ouwe Deviltje, ik mis em wel af en toe (U)

Hoewel het K-tec pijpje nu ook wel lekker brommend brult :D
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

warme motor + tweede versnelling + 4000 rpm + gas los = flink geknetter :lol:. achter bij de bumper moet ik em nog een keer een cm of twee hoger hangen, daarvoor moet ik van dat bevestigings ijzer een stuk afzagen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

He? ik kon er gewoon goed bij, ik zat eerst met een rotte imbus, maar die bout is vervangen door een sleutel 14 (japans boutje ;) ) ik kon em toch heel strak ophangen?

En je moet eens flink tussengas geven en dan vanaf 5500 rpm gaslos, dan lijkt het net of er een varken gekilled wordt :D
En een beetje met de CO-schroef spelen kan ook flinke knallen opleveren. (kan toch geen kwaad, zolang die schroef maar niet verdwijnt)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

in dat ophang ding zitten 2 gaten ik moet de bout in het bovenste gat doen in de onderste gaat niet, wat hij komt tegen de bodem plaat aan. snappie, beetje moeilijk uitleggen als je het niet in het echt ziet. maar voorlopig hangt ie goed zat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja die Devil moet je ook een beetje draaien enzo, dan komt ie niet meer tegen de bodemplaat.

Tis ene beetje knoeien, maar ik had em uiteindelijk heel netjes hangen :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

de uitlaat niet maar die ophangbeugel :). als ik em hoger wil hangen
Laatst gewijzigd door Johan op zo 29 aug 2004 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie