[Clio 16v en Clio III rs] projekt ant1

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Goed bezig. Ik had persoonlijk alles gewoon zwart laten doen. Dat wordt het toch vrij snel :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maarten-Jan schreef:Ziet er goed uit maar eigenlijk is dit inderdaad wel het moment voor williams breedte!
Het is veruit zonde om dat nu te laten liggen, stuur Shampoo van Treico eens een berichtje of ws. dat Martijn Kool ook al wat delen voor je heeft liggen.

Voor 200 scheuro moet je t toch echt wel geregeld hebben.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

heb nog nieuwe draagarmen en een megane stabi liggen geloof ik. voor wenig
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Past dat dan?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

@ Tom: dit is de originele kleur en die wilde ik behouden.

Leuke ideeen allemaal maar net zoals meerdere mensen moet ik ook op de centjes letten. Met alleen de armen en stabi ben je er nog niet. Andere aandrijfassen .. Nieuwe powerflexen ..
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Even een maandje langer sparen, het ligt nu toch uit elkaar en ik neem aan dat je er deze winter niet meer in gaat rijden ;-)

Williams breedte is toch wel een serieuze upgrade die voor relatief weinig te realiseren is :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Sorry Antoine, heb momenteel geen assen, Luco kan ze wel regelen. Ff martijn een pm voor de armen en stabi en klaaro.

Het is echt merkbaar een goede upgrade, die voor relatief weinig te realiseren is :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

500 euro ben je zo kwijt voor alle onderdelen en dat gaat dus niet lukken. Ik ga lekker origineel rijden en als er een update komt is het gr A, dus met speciale draagarmen. Bedankt iig voor de reakties.
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

500 euro voor willi breedte ? :(

Ik heb beduidend minder betaald een half jaar (of minder zelfs) geleden.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als de rubbers en bussen (evt. Powerflex) en dergelijke meerekent, kom je er wel aan, denk ik.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

met 2e hands onderdelen (er van uit gaande dat de rubbers en assen goed zijn). Kan het makkelijk onder de 200 euro.

stabi
armen
assen


Thats it!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist, nieuwe assen heb je voor 200 of minder, maar gebruikt is ook prima, die kun je later nog eens voor nieuw vervangen.

Achteraf draagarmen, stabstang en spoorstangen vervangen is een stuk lastiger en dan is ee nu geen beter moment voor te bedenken.

Alles nieuw willen en zeuren over budget matcht ook niet :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wie zit er te zeuren over een budget? Ja als ik voor een willi breedte koos kwam er alles nieuw en geen gebruikte spullen. Maar goed dit is voor mij allang een afgesloten hoofdstuk.
Sponsoren zijn altijd van harte welkom :)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

(Y) Beter binnen het budget draaien als helemaal niet draaien :beer:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De clio is bijna klaar, laat de zon maar komen!

[img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5255_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7339_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 1083_n.jpg[/img]

Wat is er allemaal gedaan:

* Nieuwe koppeling AP
* Nieuwe distributieset
* Nieuwe fusee kogels
* Nieuwe vloeistoffen
* aantal onderdelen netjes gemaakt
* 2 slangen vervangen naar een silicone versie
* Aangepaste AST topmounts (ik had de eerste versie zonder die goede moer)
* KW variant 2 dempers


Wat moet er nog gebeuren:

* Stoel(en) monteren (clio R3)
* Rolkooi stralen en poedercoaten
* Luchtinlaat in de bumper monteren en aansluiten op de slang
* Afdekplaat dashboard aanpassen ivm rolkooi
* Nieuwe remleidingen laten maken (goodridge zijn voor mijn klauwen niet passen)
* Helmenbak monteren
* vloer achter netjes maken

Dat was het wel ongeveer..

Oja, nog (laten) poetsen. :grin:
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Looking good, maar nog zat te doen. Laatste loodjes.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Looking good, maar nog zat te doen. Laatste loodjes.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ja die kleine dingen duren het langst. Motor erin, motor eruit dat was 'zo' gebeurd. Maar hij staat in goed gezelschap :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik zag op de RDW site dat de Clio weer APK gekeurd is. Er waren nog wat problemen met de verlichting en claxon maar die zijn nu verholpen blijkbaar :-) Binnenkort maar weer eens rijden .. (L)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Kleine update:

De Clio staat weer thuis en is weer road legal. De Sabelt stoel is sinds afgelopen woensdag verkocht. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de oudere versie.

Vandaag bij de dealer wat kleine onderdelen besteld zodat ik alles weer kan in en op bouwen. De rolkooi zal voor de winter 2013 cq lente 2014 worden, nu eerst rijden. :)

De combinatie AST topmounts en KW's bevalt me uitstekend. Het is allemaal wel erg stug, wat niet erg is. Dit zorgt ervoor dat ik 's ochtends goed wakker ben en Golf Bluemotions rijders ook wakker kan maken/houden...
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Mooi Antoine, nu lekker strak sturen (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Zeker weten, het afbouwen is voor later. :) Vrijdag op weg naar huis over een straat met kinderkopjes gereden..dat is iets wat ik niet wil aanbevelen :p
Ik mis een aantal vullingen :D
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Lekker bezig ! (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Je wordt oud antoine ;) Schokbrekers wel op zn zachts staan? Ik heb die variant 2 ook een tijdje gehad en die was snoeihard op zn hardst, maar prima te doen op zn zachtst.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik heb ze samen met de AST's en de originele lager vervangen voor een vast gedeelte gemonteerd en idd ik wordt ouder. :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Een 3 tal foto's van de clio zoals hij er nu bij staat. Vandaag de kachelventilator/kachelweestand en zekering (20 A) vervangen. Op de dag voor mijn vakantie, de eerste echt warme dag, rook ik tijdens het rijden een apart luchtje. Een aantal seconde later stopte mijn ventilator ermee. Ik weet nog niet 100 % of de oude kachelventilator/weerstand echt kapot is, of dat alleen de zekering kapot was. Volgende week eens testen of de oude nog werkt.

[img]http://www.renaultclio16v.nl/images/fot ... clio34.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/images/fot ... clio32.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/images/fot ... clio31.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nice! :)

Kan ik dat ding ooit in Eersel bewonderen?? Of rijdt ie net zo weinig als de mijne? ;)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Niet bij je in de straat :-) Dan heb ik geen tanden meer over :grin: Vandaag nog een rondje gereden, ook over Eersels grondgebied.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

haha... Dat is in geen enkele auto comfortabel! :P

Ik zal mijn ogen eens open houden... (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Morgen bij goed weer nog eens een rondje rijden. Eens proberen de schokdempers goed af te stellen. Ik denk dat ik de auto ook nog wat lager wil, een cm of 1 a 1,5.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kijk je uit dat er geen kabelboom ofzo is weg gesmolten van je kachelventilator? Als het stinkt en de ventilator/zekering kapt ermee, dan is er wel wat aan de hand zeg maar. Kachelweerstand kapot is meestal alleen maar een uitvallende ventilator in één of aantal standen. Controleer het anders een keer, beter dan dat straks je kabelboom (en hele auto) afbrand?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Het stonk maar 5 seconde of zo. Ik heb de kabelboom bekijken maar zag geen rare dingen. Ook de connector was nog goed. Misschien was het wel de motor die dienst weigerde waardoor de zekering eruit knalde. Straks eens gaan zoeken in mijn mooie Renault boekje. Misschien was de zekering al langer kapot? Lijkt mij dat 20 A wel veel is voor de ventilator.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De ventilator is afgezekerd met 20 A, volgens de SM 8083, dus dat klopt wel. Via de 3 standen schakelaar en de connector links van het dashboard loopt de bekabeling direct naar de weerstand. Als die weerstand doorbrand zal dat toch ook wel een luchtje afgeven?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:Kijk je uit dat er geen kabelboom ofzo is weg gesmolten van je kachelventilator? Als het stinkt en de ventilator/zekering kapt ermee, dan is er wel wat aan de hand zeg maar. Kachelweerstand kapot is meestal alleen maar een uitvallende ventilator in één of aantal standen. Controleer het anders een keer, beter dan dat straks je kabelboom (en hele auto) afbrand?
Heb het bij mijn clio ook regelmatig mee gemaakt dat alle standen weg vallen hoor, zonder veredere schade an de kabelboom.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Net de weerstand doorgemeten maar kom wat kennis te kort. De weerstand is voorzien van 2 spoelen, een dunne en een dikke, verder is de weerstand voorzien van een diode (DIAC ;-) ) vermoed ik? Het lijkt me geen weerstand want er moet redelijk veel vermogen door?? Wanneer je een diode doormeet mag je maar via 1 stroomrichting iets meten toch? Als je via beide richtingen niets meet dan is de diode (of wat het mag zijn) dus kapot?

Klopt mijn verhaaltje? :)
Plaats reactie