[Clio 16v en Clio III rs] projekt ant1

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Meten hoeft niet eens :)

Zet je ventilator maar op de laagste stand, dan 1 hoger.. tot aan de hoogste.. werkt de ventilator alleen op de hoogste stand dan, is je kachelweerstand kapot.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Haha met goede zekering deed hij in alle standen niets. Rick, ik was aan het bedenken hoe het kan dat er zoveel van die weerstanden kapot gaan. Dat zal waarschijnlijk dan komen door de hoge stroom die er loopt door de onderdelen?!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Het is dus geen diode maar een thermische weerstand. Waarschijnlijk dus te repareren voor een euro of 2.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Het wordt tijd dat we de 16V weer eens op een meeting zien! (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De Clio staat weer in de garage, wat is het probleem: Bij een draaiende motor hoor je een krassend geluid en bij koppeling intrappen is het geluid weg. Ook hoor ik af en toe een fluittoon bij het koppelen.

De monteur denkt aan de lagers in de bak en/of de druklager. Deze druklager is vorig jaar vervangen samen met de gehele koppeling. Kan er een fout in de lager zitten? Kan een lager verkeerd gemonteerd worden?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Of een lager verkeerd gemonteerd kan worden weet ik niet, maar ik heb het eerder gehoord dat het lager al snel kapot gegaan is. Zou zuur zijn!

Het lijkt zo op her eerste gezicht wel een druklager probleempje...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Zou kunnen. Het lager zit in een plastic houder. Demonteren en je weet het. Klinkt als een druklager probleen
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Productiefoutje druklager?!

Graag eens wat nieuwe foto's van je 16V Ant1!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Hoop voor je dat het een druklager is. Bij mij waren het de lagers in de bak die aardig wat axiale speling hadden gekregen waardoor de tandwielen in het huis aan slijpen waren. Was al 3mm diep ofzo en klonk op den duur als een compressor:p
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Bedankt voor de reacties. Ik verdenk zelf ook de druklager, dus hopelijk valt het mee.

ff een foto updateje:

Eind 2012 heb ik de Clio uit de stalling gehaald, nadat hij er ongeveer 2 jaar 'stil' had gestaan.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/6.jpg[/img]

De Clio is eind 2012 opgehaald voor diverse werkzaamheden, zoals vervangen van koppeling en distributieriem.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/7.jpg[/img]

Half 2013 heb ik de auto weer opgehaald. Meteen bij het wegrijden hoorde ik een fluittoon bij het koppelen.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/2.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/3.JPG[/img]

Deze fluit is wel minder geworden, maar nu hoorde ik dus het andere geluid. Meteen maar een afspraak gemaakt.. de clio mocht weer op de aanhanger.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/5.jpg[/img]

Zondag ga ik bespreken wat we gaan doen. Ik heb al geïnformeerd bij Reinier en mijn kennis gaat nog informatie vragen bij zijn 'versnellingsbakman'.

Het is eigenlijk de bedoeling de Clio voor Juli helemaal klaar te hebben.
Wat moet er nog gebeuren afgezien van deze problemen..

* Stoel inbouwen
* Gordels goed monteren
* Kooi coaten
* Reserve wiel monteren in de auto

en nog wat kleine dingen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De rolkooi heeft een mooi bescheiden kleurtje gekregen en heeft weer een verse APK.

[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/1.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/2.jpg[/img]

Nu rustig opzoek naar een goede versnellingsbak.
Ik dacht dat Arco een topic over gemaakt had welke past op een 16v?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb een goed schakelde jb3-048 liggen. Dat is een originele fase1 16v bak.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Als het goed is zijn er lagers versleten. Ik ga, als de auto terug is, lang Reinier en ga hem eens laten luisteren en vragen wat de mogelijkheden zijn.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Afgelopen maandag avond de Clio in Limburg opgehaald. Onderweg hoorde ik geluid van de schokdempers afkomen wat ik vorig jaar niet heb gehoord, ik vermoed dat de stelring naar beneden is getrild waardoor de veren los zitten (hoop ik ) Verder zit er een piepend geluid in 1ste en 5de versnelling. Dit is alleen wanneer ik de versnellingspook te ver naar voren duw (afstelwerk?). De oliedruk sensor (diegene met de dubbele functie) moet ook nog vervangen worden, mocht ik er nog 1 vinden.

Foto's van afgelopen maandag:
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/10.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/11.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/12.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/13.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/14.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/15.JPG[/img]

Op de rolkooi komt voor bescherm folie en bescherming voor hoofd ed en de achterramen worden hersteld. Deze zijn voorzien van kleine scheurtje is de lak.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Waarschijnlijk ga ik weer terug naar koni dempers en gaan de KW's in de verkoop, incl de AST topmounts. Ik heb de dempers volgens de papieren (tussen 11 en 14 cm) afgesteld, maar kan geen haakse bochten nemen. Dit zal ook waarschijnlijk komen door de combinatie KW-AST-3 gr camber. Morgen ga ik de auto weer hoger zetten zodat ik kan sturen.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Topmounts los ?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nee die zitten vast, dat had ik al gecontroleerd. Misschien ligt hij nu wel te laag. De 11-14 cm is opgegeven met originele topmounts. Misschien moet ik nu incl de AST topmounts geen 14 aanhouden maar bv 16.
Morgen nog een meten met de originele gegevens en daarbij de gegevens van KW. Luuk, hoeveeel is je clio verlaagd? Heb je de mogelijkheid om de afstand tussen grond en onderkant scherm te meten?
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ik heb geen idee hoeveel de Cliko verlaagd is als ik het niet vergeet met mijn hoofd dan meet ik het morgen even op (Y)
Met die topmounts los bedoelde ik zijn die ook los tekoop ?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

O sorry. Als het setje te koop komt, zijn de topmounts ook los te koop ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zo laag is ie toch niet?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Op het oog valt het mij ook wel mee!

Die top mounts wil ik ook wel. :P
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nu is de onderkant spatbordrand tot de weg 51 cm. Ik wil hem weer rond 55 cm hebben.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Over welke foto hebben jullie het, 1 van de bovenstaande ?
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Als de prijs goed is, waar ik wel van uit ga dan houdt ik mij aanbevolen :beer:
En als ik goed naar je foto's kijk dan lijkt het erop dat hij rond de -50 -60 verlaagd is LET OP schat ik met het blote oog.
Ik zal mijn morgen eens na meten (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Er was toch iets met de ast topmounts? Moest een modificatie aangedaan worden of iets met de montage, meen uit een topic van geert en dan icm met de cup decarbons. Just thinking out loud.

De kw set kan toch zelf ook al camber stellen door de gleuf in het bovenste boutgat van fusee.
Althans kon mijne kw v1 op de 16v wel.

Is hij wel juist uitgelijnt?
Racing is the best way to convert money into noise
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ff foto van fb geplukt

dat ding staat echt wel laag hoor. je kunt hem toch gewoon omhoog schroeven? het heet toch niet voor niets een schroefset?

[img]http://img539.imageshack.us/img539/4422/5Nnmkg.jpg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Hij staat nu op de hoogte die KW voorschrijft vanuit bovenste montage gat tot bovenkant afstel ring 14 cm. Morgen zet ik hem 4 cm hoger en dan ga ik een tijdje rijden. Momenteel genoeg gezeik gehad met de clio.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Haha, schrijven ze een hoogte voor bij een schroefset? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gewoon stellen op de hoogte die je zelf het fijnste vind inderdaad en daarna er mooi af blijven. Foto die Kool plaatst ziet er er inderdaad wel een stuk lager uit dan de foto's hierboven bij de pomp.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

http://docs.kwsuspension.de/ea-KWGFwEA-h68690012.pdf

In dit document staan de 'voorgeschreven' hoogte's. Straks gaat hij weer omhoog en dan eens een afspraak maken bij Dolf ;-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is dit niet weer gewoon een 5GT set die ze ook wel geschikt vinden voor de clio? De 5 poten zijn namelijk korter en als je die onder een clio zet, heb je extra kort.
Zo zat dat destijds ook met de GAZ schroefsets van K-tec, die waren op een clio ook superkort omdat ze gewoon hetzelfde waren als voor de 5, vraag Robke maar.

Dus ik zou 'm nog wat omhoog schroeven en verder moet je niet zo schrikken als er wat aanloopt, alles is plastic daarvoor en wat aanloopt dat slijt wel weg :p
Bij m'n Williams was het voorscherm, bumper en de spatlappen bovenin ook 'netjes' weggefreesd na wat stevig circuitwerk..
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik heb hem nu verhoogt tot 18 cm ipv de 14 zoals hij gisteren stond en de dempers zacht gezet. Misschien heb ik wel een fout gemaakt en geen rekening gehouden met de hoogte van de veerschotel, welke bij de AST anders is.
Nu rijdt hij stukken beter en kan weer insturen. Als alles naar wens is ga ik naar Jan Steverink en de auto eens goed laten uitlijnen.
Vandaag stickers besteld om de kooi te beschermen tegen instapschade.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Even gemeten en is 56,3cm om precies te zijn (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

antoine schreef:Ik heb hem nu verhoogt tot 18 cm ipv de 14 zoals hij gisteren stond en de dempers zacht gezet. Misschien heb ik wel een fout gemaakt en geen rekening gehouden met de hoogte van de veerschotel, welke bij de AST anders is.
Nu rijdt hij stukken beter en kan weer insturen. Als alles naar wens is ga ik naar Jan Steverink en de auto eens goed laten uitlijnen.
Vandaag stickers besteld om de kooi te beschermen tegen instapschade.
Met de AST topmounts ligt de auto inderdaad al stukje lager. Ik meende iets van 15mm.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Zit dat verschil in de veerschotel Geert?
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Wat was de fluittoon nou in de bak? Heb hetzelfde bij mn 19 16v cabrio nl
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Plaats reactie