[Clio 16v en Clio III rs] projekt ant1
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Meten hoeft niet eens
Zet je ventilator maar op de laagste stand, dan 1 hoger.. tot aan de hoogste.. werkt de ventilator alleen op de hoogste stand dan, is je kachelweerstand kapot.
Zet je ventilator maar op de laagste stand, dan 1 hoger.. tot aan de hoogste.. werkt de ventilator alleen op de hoogste stand dan, is je kachelweerstand kapot.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Haha met goede zekering deed hij in alle standen niets. Rick, ik was aan het bedenken hoe het kan dat er zoveel van die weerstanden kapot gaan. Dat zal waarschijnlijk dan komen door de hoge stroom die er loopt door de onderdelen?!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De Clio staat weer in de garage, wat is het probleem: Bij een draaiende motor hoor je een krassend geluid en bij koppeling intrappen is het geluid weg. Ook hoor ik af en toe een fluittoon bij het koppelen.
De monteur denkt aan de lagers in de bak en/of de druklager. Deze druklager is vorig jaar vervangen samen met de gehele koppeling. Kan er een fout in de lager zitten? Kan een lager verkeerd gemonteerd worden?
De monteur denkt aan de lagers in de bak en/of de druklager. Deze druklager is vorig jaar vervangen samen met de gehele koppeling. Kan er een fout in de lager zitten? Kan een lager verkeerd gemonteerd worden?
Of een lager verkeerd gemonteerd kan worden weet ik niet, maar ik heb het eerder gehoord dat het lager al snel kapot gegaan is. Zou zuur zijn!
Het lijkt zo op her eerste gezicht wel een druklager probleempje...
Het lijkt zo op her eerste gezicht wel een druklager probleempje...
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Hoop voor je dat het een druklager is. Bij mij waren het de lagers in de bak die aardig wat axiale speling hadden gekregen waardoor de tandwielen in het huis aan slijpen waren. Was al 3mm diep ofzo en klonk op den duur als een compressor:p
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Bedankt voor de reacties. Ik verdenk zelf ook de druklager, dus hopelijk valt het mee.
ff een foto updateje:
Eind 2012 heb ik de Clio uit de stalling gehaald, nadat hij er ongeveer 2 jaar 'stil' had gestaan.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/6.jpg[/img]
De Clio is eind 2012 opgehaald voor diverse werkzaamheden, zoals vervangen van koppeling en distributieriem.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/7.jpg[/img]
Half 2013 heb ik de auto weer opgehaald. Meteen bij het wegrijden hoorde ik een fluittoon bij het koppelen.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/2.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/3.JPG[/img]
Deze fluit is wel minder geworden, maar nu hoorde ik dus het andere geluid. Meteen maar een afspraak gemaakt.. de clio mocht weer op de aanhanger.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/5.jpg[/img]
Zondag ga ik bespreken wat we gaan doen. Ik heb al geïnformeerd bij Reinier en mijn kennis gaat nog informatie vragen bij zijn 'versnellingsbakman'.
Het is eigenlijk de bedoeling de Clio voor Juli helemaal klaar te hebben.
Wat moet er nog gebeuren afgezien van deze problemen..
* Stoel inbouwen
* Gordels goed monteren
* Kooi coaten
* Reserve wiel monteren in de auto
en nog wat kleine dingen.
ff een foto updateje:
Eind 2012 heb ik de Clio uit de stalling gehaald, nadat hij er ongeveer 2 jaar 'stil' had gestaan.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/6.jpg[/img]
De Clio is eind 2012 opgehaald voor diverse werkzaamheden, zoals vervangen van koppeling en distributieriem.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/7.jpg[/img]
Half 2013 heb ik de auto weer opgehaald. Meteen bij het wegrijden hoorde ik een fluittoon bij het koppelen.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/2.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/3.JPG[/img]
Deze fluit is wel minder geworden, maar nu hoorde ik dus het andere geluid. Meteen maar een afspraak gemaakt.. de clio mocht weer op de aanhanger.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/clio16v/5.jpg[/img]
Zondag ga ik bespreken wat we gaan doen. Ik heb al geïnformeerd bij Reinier en mijn kennis gaat nog informatie vragen bij zijn 'versnellingsbakman'.
Het is eigenlijk de bedoeling de Clio voor Juli helemaal klaar te hebben.
Wat moet er nog gebeuren afgezien van deze problemen..
* Stoel inbouwen
* Gordels goed monteren
* Kooi coaten
* Reserve wiel monteren in de auto
en nog wat kleine dingen.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De rolkooi heeft een mooi bescheiden kleurtje gekregen en heeft weer een verse APK.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/1.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/2.jpg[/img]
Nu rustig opzoek naar een goede versnellingsbak.
Ik dacht dat Arco een topic over gemaakt had welke past op een 16v?
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/1.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/2.jpg[/img]
Nu rustig opzoek naar een goede versnellingsbak.
Ik dacht dat Arco een topic over gemaakt had welke past op een 16v?
ik heb een goed schakelde jb3-048 liggen. Dat is een originele fase1 16v bak.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Afgelopen maandag avond de Clio in Limburg opgehaald. Onderweg hoorde ik geluid van de schokdempers afkomen wat ik vorig jaar niet heb gehoord, ik vermoed dat de stelring naar beneden is getrild waardoor de veren los zitten (hoop ik ) Verder zit er een piepend geluid in 1ste en 5de versnelling. Dit is alleen wanneer ik de versnellingspook te ver naar voren duw (afstelwerk?). De oliedruk sensor (diegene met de dubbele functie) moet ook nog vervangen worden, mocht ik er nog 1 vinden.
Foto's van afgelopen maandag:
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/10.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/11.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/12.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/13.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/14.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/15.JPG[/img]
Op de rolkooi komt voor bescherm folie en bescherming voor hoofd ed en de achterramen worden hersteld. Deze zijn voorzien van kleine scheurtje is de lak.
Foto's van afgelopen maandag:
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/10.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/11.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/12.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/13.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/14.JPG[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/fotodump/div/15.JPG[/img]
Op de rolkooi komt voor bescherm folie en bescherming voor hoofd ed en de achterramen worden hersteld. Deze zijn voorzien van kleine scheurtje is de lak.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Waarschijnlijk ga ik weer terug naar koni dempers en gaan de KW's in de verkoop, incl de AST topmounts. Ik heb de dempers volgens de papieren (tussen 11 en 14 cm) afgesteld, maar kan geen haakse bochten nemen. Dit zal ook waarschijnlijk komen door de combinatie KW-AST-3 gr camber. Morgen ga ik de auto weer hoger zetten zodat ik kan sturen.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nee die zitten vast, dat had ik al gecontroleerd. Misschien ligt hij nu wel te laag. De 11-14 cm is opgegeven met originele topmounts. Misschien moet ik nu incl de AST topmounts geen 14 aanhouden maar bv 16.
Morgen nog een meten met de originele gegevens en daarbij de gegevens van KW. Luuk, hoeveeel is je clio verlaagd? Heb je de mogelijkheid om de afstand tussen grond en onderkant scherm te meten?
Morgen nog een meten met de originele gegevens en daarbij de gegevens van KW. Luuk, hoeveeel is je clio verlaagd? Heb je de mogelijkheid om de afstand tussen grond en onderkant scherm te meten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zo laag is ie toch niet?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Als de prijs goed is, waar ik wel van uit ga dan houdt ik mij aanbevolen
En als ik goed naar je foto's kijk dan lijkt het erop dat hij rond de -50 -60 verlaagd is LET OP schat ik met het blote oog.
Ik zal mijn morgen eens na meten
En als ik goed naar je foto's kijk dan lijkt het erop dat hij rond de -50 -60 verlaagd is LET OP schat ik met het blote oog.
Ik zal mijn morgen eens na meten
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Er was toch iets met de ast topmounts? Moest een modificatie aangedaan worden of iets met de montage, meen uit een topic van geert en dan icm met de cup decarbons. Just thinking out loud.
De kw set kan toch zelf ook al camber stellen door de gleuf in het bovenste boutgat van fusee.
Althans kon mijne kw v1 op de 16v wel.
Is hij wel juist uitgelijnt?
De kw set kan toch zelf ook al camber stellen door de gleuf in het bovenste boutgat van fusee.
Althans kon mijne kw v1 op de 16v wel.
Is hij wel juist uitgelijnt?
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ff foto van fb geplukt
dat ding staat echt wel laag hoor. je kunt hem toch gewoon omhoog schroeven? het heet toch niet voor niets een schroefset?
[img]http://img539.imageshack.us/img539/4422/5Nnmkg.jpg[/img]
dat ding staat echt wel laag hoor. je kunt hem toch gewoon omhoog schroeven? het heet toch niet voor niets een schroefset?
[img]http://img539.imageshack.us/img539/4422/5Nnmkg.jpg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Hij staat nu op de hoogte die KW voorschrijft vanuit bovenste montage gat tot bovenkant afstel ring 14 cm. Morgen zet ik hem 4 cm hoger en dan ga ik een tijdje rijden. Momenteel genoeg gezeik gehad met de clio.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Haha, schrijven ze een hoogte voor bij een schroefset? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gewoon stellen op de hoogte die je zelf het fijnste vind inderdaad en daarna er mooi af blijven. Foto die Kool plaatst ziet er er inderdaad wel een stuk lager uit dan de foto's hierboven bij de pomp.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
http://docs.kwsuspension.de/ea-KWGFwEA-h68690012.pdf
In dit document staan de 'voorgeschreven' hoogte's. Straks gaat hij weer omhoog en dan eens een afspraak maken bij Dolf
In dit document staan de 'voorgeschreven' hoogte's. Straks gaat hij weer omhoog en dan eens een afspraak maken bij Dolf
Is dit niet weer gewoon een 5GT set die ze ook wel geschikt vinden voor de clio? De 5 poten zijn namelijk korter en als je die onder een clio zet, heb je extra kort.
Zo zat dat destijds ook met de GAZ schroefsets van K-tec, die waren op een clio ook superkort omdat ze gewoon hetzelfde waren als voor de 5, vraag Robke maar.
Dus ik zou 'm nog wat omhoog schroeven en verder moet je niet zo schrikken als er wat aanloopt, alles is plastic daarvoor en wat aanloopt dat slijt wel weg
Bij m'n Williams was het voorscherm, bumper en de spatlappen bovenin ook 'netjes' weggefreesd na wat stevig circuitwerk..
Zo zat dat destijds ook met de GAZ schroefsets van K-tec, die waren op een clio ook superkort omdat ze gewoon hetzelfde waren als voor de 5, vraag Robke maar.
Dus ik zou 'm nog wat omhoog schroeven en verder moet je niet zo schrikken als er wat aanloopt, alles is plastic daarvoor en wat aanloopt dat slijt wel weg
Bij m'n Williams was het voorscherm, bumper en de spatlappen bovenin ook 'netjes' weggefreesd na wat stevig circuitwerk..
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik heb hem nu verhoogt tot 18 cm ipv de 14 zoals hij gisteren stond en de dempers zacht gezet. Misschien heb ik wel een fout gemaakt en geen rekening gehouden met de hoogte van de veerschotel, welke bij de AST anders is.
Nu rijdt hij stukken beter en kan weer insturen. Als alles naar wens is ga ik naar Jan Steverink en de auto eens goed laten uitlijnen.
Vandaag stickers besteld om de kooi te beschermen tegen instapschade.
Nu rijdt hij stukken beter en kan weer insturen. Als alles naar wens is ga ik naar Jan Steverink en de auto eens goed laten uitlijnen.
Vandaag stickers besteld om de kooi te beschermen tegen instapschade.
Met de AST topmounts ligt de auto inderdaad al stukje lager. Ik meende iets van 15mm.antoine schreef:Ik heb hem nu verhoogt tot 18 cm ipv de 14 zoals hij gisteren stond en de dempers zacht gezet. Misschien heb ik wel een fout gemaakt en geen rekening gehouden met de hoogte van de veerschotel, welke bij de AST anders is.
Nu rijdt hij stukken beter en kan weer insturen. Als alles naar wens is ga ik naar Jan Steverink en de auto eens goed laten uitlijnen.
Vandaag stickers besteld om de kooi te beschermen tegen instapschade.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Wat was de fluittoon nou in de bak? Heb hetzelfde bij mn 19 16v cabrio nl
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008