[Clio 16v en Clio III rs] projekt ant1

Vertel hier alles over je project.
Post Reply
derbimarcel
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by derbimarcel »

antoine wrote:Zit dat verschil in de veerschotel Geert?
Hij mist heel dat dikke rubber in de originele topmount.

Is inderdaad iets van 15mm en ik heb de ast set ook nog wat aangepast waardoor hij 22mm lager uit komt.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Volgend jaar ga ik Biltsein's monteren, hierbij komen de KW Variant 2 dempers, AST topmounts en Gele koni's (dienen gereviseerd te worden bij bv Frabs Verbaas, en moeten dus niet veel kosten) te koop.
Op dit moment zitten de KW's en AST topmounts nog gemonteerd. Mocht er iemand interesse hebben is er wel een mogelijkheid om deze alvast te demonteren.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

De KW dempers en AST topmounts zijn verkocht en vrijdag heb ik de nieuwe Bilsteins binnengekregen. Vreemd genoeg gebruiken diverse leveranciers verschillende uiteinde van zuigerstangen. Hadden de koni's een cm of 6 draad, de Bilsteins beschikken over minder draad, maar wel een inkeping. In de inkeping hoort een klemveertje. Ok, ik naar Renault en 2 klemveertjes bestellen.. blijkt dat er ook andere busjes bij horen (a 20 euro p/s).. Er bestaan dus 2 soorten systemen, 1 met busje en platte moer, 1 met een busje en een veerring.

[img]https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... e=54AEAB77[/img]
derbimarcel
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by derbimarcel »

Met dat ringetje is Ph.1 bevestiging. Cup zit het ook zo.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Ok, zit daar het verschil in. Hopelijk heb ik de busjes snel en kan ik de dempers monteren. Ik ben erg benieuwd naar het gedrag van de auto met Bilsteins.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Jean-Paul-S »

Mooi onderstel!

Bel/mail mij int vervolg eerst voordat je naar de dealer scheurt, zo'n spulletjes heb ik doorgaans altijd liggen.... (F)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Dank je ;-) . Ik dacht dat ik alleen 2 van die ringen nodig had. Hoe kon ik nu weten dat die busjes net zo duur zijn dan een complete topmount :-)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Heeft er iemand ervaring met camberbouten van powerflex? Deze zijn 20 euro goedkoper dan de bekende Monroe versies en zelfs 40 euro dan die H&R.
Het verschil wat ik tegen ben gekomen is dat de Monroe 3 graden camber kan geven, de Powerflex gaat tot ongeveer 1,7 graden.
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Geert »

ik heb ervaring met de eibach variant en die waren iets van 25 euro. Ze werken allemaal het zelfde en je mag er van uit gaan de ze allemaal even sterk zijn.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Ik had Monroe, maar ga nu de Powerflex eens proberen. Vrijdag worden de Bilstein's gemonteerd :)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Ze zijn binnen, vrijdag weet ik of ze goed zijn werk doen :-)
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8e369665b5[/img]
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Iemand ervaring met het vervangen van de elektrische waterpomp? Kan dit eventueel zonder brug en op welke manier kan je het er beste bij? Al het plastic van de binnenschermen demonteren? Is er een optie qua waterpomp? Misschien een ander type of merk ?
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Mocht iemand een adresje weten waar je een pomp kan halen, buiten Renault (190 euro), hoor ik het graag. Ook eventueel 2dehandse zolang ze maar lekvrij zijn.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Jean-Paul-S »

Heb ik vast wel. Hoe snel moet je hem hebben? Prijs hoeft de wereld niet te zijn.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Heeft geen haast JP. De auto gaat weer bijna de stalling in.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Ik heb via Martijn een olie catchtank gekocht. Op deze tank wil ik de carter ontluchting aansluiten, incl een kleine filter.

Op het originele filterhuis zit ook de slang van de stappenmotor aangesloten. Aangezien ik straks een anders filterhuis heb, en dus geen aansluiting voor deze slang, ben ik aan het bedenken wat ik met die slang moet of kan doen.

Kan ik deze ook op de catchtank aansluiten, dus samen met de carter ontluchting en filtertje. Is het beter om op de stappenmotor direct een filter te plaatsen?

Mag je de binnendiameter van de slang die vanaf de carter komt verkleinen?
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Haas »

Op onze clio zit aan de slang van de stappenmotor een klein luchtfiltertje, aangezien je de lucht die je daar aanzuigt ook gefilterd wil hebben.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Op die manier heb je dus 2 kleine filters onder de motorkap, ik heb het graag met 1 filter opgelost. Mocht dit niet werken of afgeraden worden dan 'moet' ik maar voor 2 filters gaan.
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Geert »

als je de stappen motor aansluit op de catchtank zuig je als nog de olie dampen op in je inlaat spruitstuk. Ik had met het groep a systeem ook twee filtertjes ander de kap.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Oke, dus het beste 2 filters (Y)

Binnenkort maar eens naar Waalwijk wat inkopen gaan doen.
jacques
Posts: 2442
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by jacques »

Ik heb toentertijd een luchtfiltertje van een puch maxi gekocht voor de stappenmotor zie http://www.scootplanet.nl/shop/onderdel ... uchtfilter
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Dat is ook een net filter. Ik dacht dat de aansluiting 19 mm is, dus deze zal er zo op gemonteerd worden.
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Haas »

die maat filtertjes hebben zijn de ASC ook hoor (Y) .... even groot als op je catchtank (Gok ik, als ik in mijn hoofd heb zitten dat je dezelfde hebt als op onze Clio)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Ik heb al een beetje rond gekeken natuurlijk. Voor de catch tank heb ik er 1 nodig van 13 mm, voor de stappenmotor 19 mm. Vanaf de kleppendeksel zal ik graag een nieuwe slang leggen.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Naast de aanschaf van wat fliters en stoelframe's is er nog iets anders omweg naar mij. Gisteren een zilver grijze Twingo 1.2 TCE GT uit 2009 gekocht, de aflevering zal volgende week zaterdag zijn. Foto's volgen vanavond of zaterdag.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Posts: 22003
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Chris »

Mooi! In plaats van de Seat?! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Yep de Seat gaat weg. Vreemd genoeg is de 1.2 even snel als de 1.6 16v...
derbimarcel
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by derbimarcel »

1.2 tce en 1.6 16v in twingo?

Dan is de 1.6 16v een heel stuk sneller. 1.2 is meer je gevoel door de turbo.
twingo RS komt echt wel vooruit boven de 5000 toeren.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Posts: 6133
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo
Contact:

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by Sven 5 A T (VLIEGTEUG) »

Ik gok van de Seat een 1.6
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Ja sorry, de 1.6 van de seat bedoelde ik.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Snel wat foto's gemaakt afgelopen woensdag. Hopelijk wordt de Twingo Zaterdag afgeleverd.
[img]http://www.r5at.com/twingo/twingogt1.jpg[/img]
[img]http://www.r5at.com/twingo/twingogt3.jpg[/img]
[img]http://www.r5at.com/twingo/twingogt4.jpg[/img]
[img]http://www.r5at.com/twingo/twingogt5.jpg[/img]
[img]http://www.r5at.com/twingo/twingogt6.jpg[/img]
[img]http://www.r5at.com/twingo/twingogt8.jpg[/img]
dolf jans
Posts: 1563
Joined: Thu 9 Apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Location: Twello

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by dolf jans »

Mooi hoor Antoine! (Y) Mag ie wel iets lager worden? :)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Misschien wel Dolf. Maar max 25 a 35 mm. Voor wintervelgen misschien mij 16v velgen :-)
dolf jans
Posts: 1563
Joined: Thu 9 Apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Location: Twello

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by dolf jans »

antoine wrote:Misschien wel Dolf. Maar max 25 a 35 mm. Voor wintervelgen misschien mij 16v velgen :-)
Heel goed (Y) :)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Re: [clio 16v] projekt ant1

Post by antoine »

Het zal niet verkeerd staan denk ik :-)

[img]http://shrani.si/f/2I/Nn/6sR3sly/2013-03-02-132626.jpg[/img]
Post Reply