Jochem's GTT ...Dyno ..
die stalen vorken, waar kun je die dan nog krijgen? Mark5T heeft die ook nog gezocht voor zijn cup clio. en daar zal ook alleen een stalen vork in tussen 1 en 2. daar komen ook begrijpelijk de meeste krachten op.
en de schade in de bak kun je het beste zien "tussen" de versnellingen. je hebt schuifmoffen die tussen de versnellingen heen en weer gaan. Daar voor aan de spiebanen komt de echte schade, en ook aan de spiebanen van de tandwielen zit die zelfde schade dan...
en de schade in de bak kun je het beste zien "tussen" de versnellingen. je hebt schuifmoffen die tussen de versnellingen heen en weer gaan. Daar voor aan de spiebanen komt de echte schade, en ook aan de spiebanen van de tandwielen zit die zelfde schade dan...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Inmiddels de bak weer terug ..
Hier wat plaatjes van t werk.
De stalen schakelvork.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0004_zpse7jysui9.jpg[/img]
Het af frezen van t allu .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161215-WA0006_zpsf4ghavwr.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/20161217_114829_zpsfqxkqm6p.jpg[/img]
Hier is de stalen plaat de zogenaamde "bril" geplaatst.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0005_zps2ofib6p0.jpg[/img]
Diff borging in de maak ...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0000_zpsqy992zjh.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0001_zpsehat2otd.jpg[/img]
En gemonteerd.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0003_zpssixcyz4j.jpg[/img]
Nu nog ff aan blokje koppelen enz enz enz..
Hier wat plaatjes van t werk.
De stalen schakelvork.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0004_zpse7jysui9.jpg[/img]
Het af frezen van t allu .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161215-WA0006_zpsf4ghavwr.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/20161217_114829_zpsfqxkqm6p.jpg[/img]
Hier is de stalen plaat de zogenaamde "bril" geplaatst.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0005_zps2ofib6p0.jpg[/img]
Diff borging in de maak ...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0000_zpsqy992zjh.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0001_zpsehat2otd.jpg[/img]
En gemonteerd.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/IMG-20161217-WA0003_zpssixcyz4j.jpg[/img]
Nu nog ff aan blokje koppelen enz enz enz..
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Mooi werk Jochem! Wanneer klaar...?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Lekker bezig Jochem, nu hopen dat je geen aandrijfassen gaat slopen zoals ik dat had
Nee Ido, normaal zit de linker helft geborgd met een snapring, door de verhoogde krachten wordt de snapring uit zijn zitting gedrukt waardoor het diff uit elkaar ploft. Dat wordt hier mee voorkomen
Nee Ido, normaal zit de linker helft geborgd met een snapring, door de verhoogde krachten wordt de snapring uit zijn zitting gedrukt waardoor het diff uit elkaar ploft. Dat wordt hier mee voorkomen
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ziet er goed uit Jochem!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo vandaag weer ff wat gerommeld.
Mijn oude Williams stond altijd zo lekker op zijn wielen dus ja wat doe je dan ...?
Juist je pakt een Clio 16V subframe..en trekt t leeg.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_151230_zpskf86oxv5.jpg[/img]
Het verschil in draagarm tussen de clio 16v en die boven op licht een 19 16v draagarm. Om zo Williams breedte te krijgen.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_151308_zps5to7uky4.jpg[/img]
Ook zal ik de Fusee stukken van een 19 16v gaan gebruiken deze heeft een veel groter wiellager ten opzichte van de 5GTT.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_151223_zpsfvdrijcu.jpg[/img]
GTT subframe der ff vanaf .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_182403_zpsugxklp46.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_182413_zpsvo6pcecl.jpg[/img]
Grofweg ff het subframe geplaatst ..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_191055_zpsparuljcr.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_191118_zpssw7qpwj7.jpg[/img]
Even een wiel der tegen aan ...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_191245_zpsaur3ghgd.jpg[/img]
Oeps we hebben wat extra camber..
Morgen de gaten van het subframe iets opruimen zodat de dikkere GTT bouten erdoor passen .
Mijn oude Williams stond altijd zo lekker op zijn wielen dus ja wat doe je dan ...?
Juist je pakt een Clio 16V subframe..en trekt t leeg.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_151230_zpskf86oxv5.jpg[/img]
Het verschil in draagarm tussen de clio 16v en die boven op licht een 19 16v draagarm. Om zo Williams breedte te krijgen.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_151308_zps5to7uky4.jpg[/img]
Ook zal ik de Fusee stukken van een 19 16v gaan gebruiken deze heeft een veel groter wiellager ten opzichte van de 5GTT.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_151223_zpsfvdrijcu.jpg[/img]
GTT subframe der ff vanaf .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_182403_zpsugxklp46.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_182413_zpsvo6pcecl.jpg[/img]
Grofweg ff het subframe geplaatst ..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_191055_zpsparuljcr.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_191118_zpssw7qpwj7.jpg[/img]
Even een wiel der tegen aan ...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161227_191245_zpsaur3ghgd.jpg[/img]
Oeps we hebben wat extra camber..
Morgen de gaten van het subframe iets opruimen zodat de dikkere GTT bouten erdoor passen .
Mag wel wat omhoog straks! Doe je de achteras ook gelijk ff aanpassen? Anders gaat ie wat tailhappy worden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Wat moet er omhoog ?tutuur schreef:Mag wel wat omhoog straks! Doe je de achteras ook gelijk ff aanpassen? Anders gaat ie wat tailhappy worden
En hoe of wat moet ik bij de achteras doen ?
Als ik het me goed kan herinneren staat je 5 best wel laag toch? Ben bang dat je de halve voorschermen weg gaat rijdan als je hem niet wat omhoog zet.
De achteras kun je Clio rs astappen op zetten voor meer spoorbreedte en evt. Camber
De achteras kun je Clio rs astappen op zetten voor meer spoorbreedte en evt. Camber
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Valt wel mee hoe laag hij staat ..
Ik heb hem toen al snel omhoog gegooit.....maar idd moet ff kijken hoe het zometeen zit, als alles vast zit.
Met die as tappen achter geloof ik voorlopig wel.
Ik heb hem toen al snel omhoog gegooit.....maar idd moet ff kijken hoe het zometeen zit, als alles vast zit.
Met die as tappen achter geloof ik voorlopig wel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Haha nee niet echt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
In de bassis niet veel....maar toch zat dingen.
Achterste ophang gaten zijn kleiner.
Stabistang anders inqlu bevestiging
Ophangpunten voor de voorbumper op de 16v
Meer gaten op achterste balk 16v ivm motorsteun.
Wel van binnen steviger de achterste ipv stalen busjes gtt sub.
Andere "oren" waar je je draagarmen plaatst...
Ruimte voor de radiateur.
Stiekum dus best nog veel en ik zal vast nog wat misen
Achterste ophang gaten zijn kleiner.
Stabistang anders inqlu bevestiging
Ophangpunten voor de voorbumper op de 16v
Meer gaten op achterste balk 16v ivm motorsteun.
Wel van binnen steviger de achterste ipv stalen busjes gtt sub.
Andere "oren" waar je je draagarmen plaatst...
Ruimte voor de radiateur.
Stiekum dus best nog veel en ik zal vast nog wat misen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zucht.....
Koud in de schuur ..
Niet veel voor elkaar gekregen...
Koud in de schuur ..
Niet veel voor elkaar gekregen...
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Als je nou wat doet wordt je lekker warm...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja normaal heb ik er ook niet zo'n last van....larsdijkstra schreef:Als je nou wat doet wordt je lekker warm...
Maar me verf droogde niet ....
T ging niet zo als ik wilde ......achja morgen nieuwe kansen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja normaal heb ik er ook niet zo'n last van....larsdijkstra schreef:Als je nou wat doet wordt je lekker warm...
Maar me verf droogde niet ....
T ging niet zo als ik wilde ......achja morgen nieuwe kansen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja normaal heb ik er ook niet zo'n last van....larsdijkstra schreef:Als je nou wat doet wordt je lekker warm...
Maar me verf droogde niet ....
T ging niet zo als ik wilde ......achja morgen nieuwe kansen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja normaal heb ik er ook niet zo'n last van....larsdijkstra schreef:Als je nou wat doet wordt je lekker warm...
Maar me verf droogde niet ....
T ging niet zo als ik wilde ......achja morgen nieuwe kansen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja normaal heb ik er ook niet zo'n last van....larsdijkstra schreef:Als je nou wat doet wordt je lekker warm...
Maar me verf droogde niet ....
T ging niet zo als ik wilde ......achja morgen nieuwe kansen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hmmm 5 x gepost....beter.
Ik vind nog steeds mega kut dat na 0.00 de site niet meer functioneert en later in de nacht doet ie t pas weer ...
Ik vind nog steeds mega kut dat na 0.00 de site niet meer functioneert en later in de nacht doet ie t pas weer ...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ja dat is knap vervelend, loop ik ook steeds tegenaan..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Sorry geen vriendin....Tim schreef:Jullie zouden ook kunnen overwegen om gewoon de nacht te gebruiken waar die voor bedoeld is?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tussen de feestjes door nog wat gerommeld.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0014_zpsh0aeoral.jpg[/img]
JC5 der tegen aan ....blije ik.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0005_zpsv1oazndm.jpg[/img]
En met wat hulp van Joost en Tjabel...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0016_zpscdrvyfds.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0017_zpsku5xwoox.jpg[/img]
En hoppa hier hangt ie er in ....blij .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161231_151625_zpsqrn7tgds.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0014_zpsh0aeoral.jpg[/img]
JC5 der tegen aan ....blije ik.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0005_zpsv1oazndm.jpg[/img]
En met wat hulp van Joost en Tjabel...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0016_zpscdrvyfds.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/IMG-20161231-WA0017_zpsku5xwoox.jpg[/img]
En hoppa hier hangt ie er in ....blij .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20161231_151625_zpsqrn7tgds.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Helaas...was de vreugde van korte duur.
Het compressor huis van de turbo ...komt precies tegen de achterste motorsteun aan.
Mmm kan het compressor huis wel draaien maar dan loopt net weer tegen uitlaatspruitstuk aan...niet ideaal met warmte overdracht.
Oftewel aanpassen ....
Nou heb ik het geluk dat ik een clio subframe heb geplaatst...alleen had ik alle beugels en steunen verwijderd en voor de GTT opstelling gegaan....
Goed blok weer in de takels en de gtt motorsteun verwijderen.
Dan het her plaatsten van de steunen van de clio ..de dogbone setup....
Helaas zat uiteraard de stabilisatie stang wederom in de weg en moest ie er weer af.
Maar goed ....probleem opgelost.
Zullen er nog wel een paar volgen ...
Het compressor huis van de turbo ...komt precies tegen de achterste motorsteun aan.
Mmm kan het compressor huis wel draaien maar dan loopt net weer tegen uitlaatspruitstuk aan...niet ideaal met warmte overdracht.
Oftewel aanpassen ....
Nou heb ik het geluk dat ik een clio subframe heb geplaatst...alleen had ik alle beugels en steunen verwijderd en voor de GTT opstelling gegaan....
Goed blok weer in de takels en de gtt motorsteun verwijderen.
Dan het her plaatsten van de steunen van de clio ..de dogbone setup....
Helaas zat uiteraard de stabilisatie stang wederom in de weg en moest ie er weer af.
Maar goed ....probleem opgelost.
Zullen er nog wel een paar volgen ...
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Balen Jochem! Net alles weer een heel eind op zn plek zitten...
Maar het zal alsnog wel goed komen
Maar het zal alsnog wel goed komen
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Uit betrouwbare bron terugweg bij af!
Dogbone verwijderd en 5GT setup kwa motorsteun....
Dogbone verwijderd en 5GT setup kwa motorsteun....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik zie dat je een lange vork gebruikt om het drukgroeplager te bedienen. Ik heb hem liggen maar moet hemn er nog inzetten.
Even een andere vraag: Om de diff-ring te plaatsen. Is het tandwiel hard of kun je er gemakkelijk in boren en draad tappen?
Even een andere vraag: Om de diff-ring te plaatsen. Is het tandwiel hard of kun je er gemakkelijk in boren en draad tappen?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak