Christian[Clio 16v] P24 nieuwe update

Vertel hier alles over je project.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

mijn Jb3 met 2 ton achter de kiezen kon daar prima mee overweg eigenlijk, met zo'n zelfde starre plaat...ben echt benieuwd wat daar nou zo slecht aan is? was eigenlijk van plan om toch wel weer een starre te gaan monteren straks...
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

patrick ik heb toch ook zoon starre plaat er in

@bart welke kopelingsplaat rijden jullie nu mee?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Geveerde Alcon sinterplaat. Erg fijn plaatje (Y)

@patrick: Ik heb nog een mooi star plaatje voor je liggen :smoke:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dus geen ongeveerde plaat in je jc5 zetten (Y) gelukkig dat het nu gezegd word want was erover aan het denken om zoiets te nemen :p
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

PtrGte schreef:mijn Jb3 met 2 ton achter de kiezen kon daar prima mee overweg eigenlijk, met zo'n zelfde starre plaat...ben echt benieuwd wat daar nou zo slecht aan is? was eigenlijk van plan om toch wel weer een starre te gaan monteren straks...
snap ik niet. Maar ik kan ook niet alles snappen....
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou heb gister menno nog even gesproken die heeft even naar de plaatjes gekeken van de r-tuner en hij zegt als er zo niet wat mee valt tebeginnen omdat de mapsensor een veel tehogewaarde aan geeft daarom loopt de motor nu zo rijk

menno wou eens kijken als je er nog wat aan kon aan passen en anders zal er een stukje extra electronica aan geknutselt moeten worden
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

kon me herinneren dat Menno bij zijn eigen brouwsel TB-setje de MAP snesor op één inlaatkanaal had aangesloten???
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

heb je een foto van hoe je vacuum nu aangesloten zit ?
there is no spoon.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

canonballman schreef:
Haas schreef:nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang :P ;)
Ow ja, dat klopt, maar ben er inmiddels van overtuigd dat dat niet aan mij te wijten was (hoewel ik wel andere fouten maak, net als ieder ander), en ook niet aan Rob zn schakelkwaliteiten. Heb het naderhand 1 keer meer meegemaakt (anders nog nooit), bij een bak voor Bart en Emiel hun Clio, en die had 1 ding gemeen met die van Rob: een starre, ongeveerde koppelingsplaat.
En dat vindt een JC5 blijkbaar niet lekker :)
was ook niet anti-jou bedoeld (F) :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

weet ik, ik ben heel goed :wink:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Tijn schreef:heb je een foto van hoe je vacuum nu aangesloten zit ?
alle 4 de cilinders zijn door verbonden met elkaar en dan naar de mapsensor

http://members.home.nl/p.amels/images/blok/DSC_3075.JPG

beetje grote foto :)
PtrGte schreef:kon me herinneren dat Menno bij zijn eigen brouwsel TB-setje de MAP snesor op één inlaatkanaal had aangesloten???
menno heeft 4 mapsensoren en die weer aan een extra electronica gehangen dat word dus mischien de optie voor mij ook
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nou euuhh...Menno: maak d'r maar gelijk 2 dan... :)

bij de originele inlaatwokkel van de 16v zit die aansluiting natuurlijk in de luchtverzamelbak...had eigenlijk gedacht dat dan 4 slangen naar 1 MAP-sensor wel zou werken, maar dat geeft dus geen goed signaal blijkbaar...

In principe zou het dus ook goed zijn als je een AIRBOX om je filter heen maakt met 1 aansluiting, alleen krijgt de MAP-sensor bij gas dicht dan natuurlijk weer een signaal dat ie +/- 1000 mBar druk heeft...oftewel bij gaskleppen DICHT denkt de MAP dat ze VOL OPEN staan...

moeilijk...moeilijk...moeilijk :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Of het mapsensor principe overboord mieteren, en een luchtmassameter gaan gebruiken. De vraag is alleen of het signaal hiervan zonder al teveel programmeer en soldeerwerk bruikbaar kan maken om te koppelen aan je kenvelden.

Als menno al een pasklare oplossing heeft bedacht zou ik niet verder gaan kutten, en dat gewoon doen :) Ik gok dat je ook wel bij hem terecht gaat komen om dat spul fatsoenlijk af te stellen.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nee ik denk dat ik m'n oude 386DX met DOS er gewoon aanknoop...staat wel interessant niet?

maar inderdaad...een bezoekje van Menno tegen die tijd (+/- januari 2008 als dat met die drijfstangen nog lang gaat duren) zou niet verkeerd zijn :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja ik hoop als menno het nog op kan lossen denk het wel kost alleen wat ach ja kost ook allemaal geld :)

ja air box is ook nog een optie alleen als dat in een clio past dat is weer de vraag :)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

ik heb menno wel eens iets horen vertellen over een vaatje aan het eind van die slang die je nu hebt en dan daar de map op aansluiten, zoals het bij een R34 schijnt te zitten ofzo?

maar dat zal hij je zelf vast beter kunnen uitleggen, maar omdat jij zo handig met metaal bent ...
there is no spoon.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ow als je dus een soort holle ruimte krijgt waar de vacum in komt zal die dan een grotere ruimte meten?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

zoiets...

vraag het hem maar eens want ik heb alleen maar de klok horen luiden
there is no spoon.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

werd ook tijdnou gister nog even met de clio bezig geweest

gister even de extra aansluiting gemaakt voor de lamba
en even getest auto liep elke keer steeds hoger in toeren nu bleek als Prgte de gashendel niet helemaal juist had aan gesloten kleppen bleven veelste ver openstaan dus even ander gat gepakt en nu loopt i echt mooi rond de 1000 toeren benziene druk op 2.5bar gezet
wat een mooi geluidje 8)

dan loopt de auto rond de afr waarde 11.3 of zo even lamba aan gezet en dan loopt i mooi 14.7 :)

dus nu even wachten op stukje samco slang en kopelstuk en filters
en dan kan het afstellen beginnen :) werd ook tijd :D
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

de menno oplossing voor trottlebodies-map probleem is: 4 map sensors, en een electronisch schakelingetje klussen die de laagste spanning van die 4 doorgeeft.
Dan heb je het goede map signaal :-) , en niet teveel gedempt.

Ik heb op mn motor (2-cil, eigenbouw injectie op basis van map/toeren, en jawel 2 trottle bodies ) ook zoiets.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja zo iets had ik al begrepen alleen kan ikd at ding ergens kope of heeft menno dit gemaakt?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goh, ik denk dat het door dezelfde mafketel is gemaakt die ook z'n eigen TB's in elkaar geflanst heeft :p
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

mafketel nou heb er wel bewondering voor wat die vent allemaal wel niet inelkaar flanst

maar het probleem is als ik nu alles er weer voor bouw kom ik niet bij de aansluitingen voor de mapsensor als er 4 aanmoeten komen :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je nog een radiator op maat wilt laten maken kan je eens informeren bij. Ben Kleve radiatoren service in Tholen, die kunnen een radidator maken in bijna elke maat. Zal morgen op mijn werk wel eens kijken voor telefoon nr van hun
R5GTT. Drive it like you stole it
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Hee Christian,

Ik heb het ff nagevraagd, ik kan wel aan een home-made radiateur komen op basis van een clio 16v radiateur, wel in koper, dus das goed,
met de originele aansluitingen, fijne structuur in plaats van de standaard groffe van de 16v...enneuhh...oh ja hij wordt dan 10 cm korter (8 kan ook maar voor de zekerheid) aan de bovenkant, maar wel dikker van 32 mm naar 57 mm, om het koelend vermogen hetzelfde te houden c.q. verbeteren t.o.v. origineel...

vraag nu is dus of je die 57/60mm dikke radiateur kwijt kan en of 80 mm van de bovenkant af ECHT ZEKER WETEN genoeg is...

laat maar even weten, dan vraagt ik ondertussen even prijs op voor een globale radiateur op maat...en dan neem ik er zelf ook gelijk 1 :)

EDIT: +/- 300 euro istie helemaal klaar voor montage...valt mij behoorlijk mee moet ik zeggen...
Laatst gewijzigd door PtrGte op di 23 jan 2007 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ga eens aan het werk, pik... :P
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

kost wat heb je ook gelijk goed radiatortje :)

ja wil nog even kijken als ik met 57mm weg kom op me subframe
en die 10cm korter is wel goed heb je net even meer ruimte

zal even kijken vandeweek

eerst maar eens even de auto weer klaar maken voor apktje

apk er op en dan op de trailer naar menno toe :D
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zo even updatje tussendoor

auto is weer apk gekeurd gelukkig co was gewoon goed had ikz elf niet zo verwacht ze hadden alleen een steekproef ja moet je net met zulke auto`s hebbe :lol:

als goed is gaat de auto dit weekend naar menno toe teminste menno zij las die tijd had :) daarna gaan we even rustig kijken wat er allemaal bijgespoten moet worden en die vervelende rot roest weer weghalen :@

maar het klinkt al goed (~)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ik heb gister nog een setje Elia RS velgen gekocht 17inch

[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4338.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4339.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/v ... C_4346.JPG[/img]

en is inmiddels nog niet veel aangebeurd
auto moet nog afgesteld worden door menno omdat ij het de afgelopentijd zo druk heeft gehad (debekende nederlander uithangen :lol: )

en achter schermen zijn weer ondaan van roest :@
[/img]
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Best Dik! maar welke ET waarde is dat en welke bandenmaat heb je dan? want gaat dat niet aanlopen met 17 inch?

Gr.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

dit is ET waarde35 205/40/17 en dat loopt niet aan hoor

zijn er nog meer bedrijven die velgen opknappen als de velgendokter.nl?
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

http://www.velgen.nl
http://www.wheeltrim.nl

Er zijn er vast nog veel meer, even google-en dus.

Gr, Frits.
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Christian schreef:dit is ET waarde35 205/40/17 en dat loopt niet aan hoor

zijn er nog meer bedrijven die velgen opknappen als de velgendokter.nl?
Twentano in Hengelo ook :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Velgen staan hem goed! :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

erg vette velgen :worship:
Plaats reactie