Renault 5 GT Turbo Blue Sport 1990

Vertel hier alles over je project.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Abel schreef:
jacques schreef:Wat is er met je brug aan de hand?
Waar doel je op Jacques? achterbrug of een betere oplossing als as-steunen
Ik dacht dat je een 2 of 4 koloms hefbrug bedoelde. Daar weet ik ook het een en ander van af.
Blijkbaar een misverstend. Hier in huis staat "brug" gelijk aan hefbrug
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ligt niet aan jou Jacques, Abel kan niet lezen
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tutuur schreef:Ligt niet aan jou Jacques, Abel kan niet lezen
:( :lol: oeps, ik heb er totaal overgelezen.. teveel afgeleid door de gaten (U)
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Re: Renault 5 GT Turbo Blue Sport 1990

by Jochem de Haas » Sat Mar 07, 2015 6:27 pm

Probeer alles zo recht mogelijk uit te slijpen.
Dus niet zoals bij dat ronde gat..
kan beter iets meer weg halen..wat als het materiaal te dun is on te lassen....dan brand je gat na gat.
Bedankt voor het advies Jochem & Steven. Vanavond even het intrieur eruit halen en dan gaat de slijpschijf er in.
Re: Renault 5 GT Turbo Blue Sport 1990

by jacques » Sat Mar 07, 2015 11:48 pm

Wat is er met je brug aan de hand?
We hadden een brug(auto hef brug) gekocht op marktplaats alles leek er goed uit te zien. Maar na enige tijd (2 weken) begonnen de eerste mankementen te komen van zekeringen die er uit vliegen tot vastlopen op de spindel. We wilden hem repararen en toen we hem uit elkaar probeerde te halen brak het een en et ander af. Dus nu hebben we weer een brug waar we gelukkig meer geluk mee hebben.
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Na alles goed schoongemaakt te hebben. Had ik een goed beeld van wat ik allemaal moest vervangen zoals ook wel te zien op de foto's.
Dus ik heb alle plaatjes op maat gemaakt:
[img]http://i57.tinypic.com/any347.jpg[/img]

En daarna begonnen met het inlassen van de stukken. Ik begon eerst zelf met lassen maar in mijn hoofd dacht ik dat ik het beter kon als dat ik daadwerklijk liet zien.
Dus die taak had ik maar overgedragen aan een vriend van me die wel goed kan lassen.

[img]http://i58.tinypic.com/2vminac.jpg[/img]
[img]http://i57.tinypic.com/1zcfjih.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/25j85cl.jpg[/img]
[img]http://i57.tinypic.com/2wpns60.jpg[/img]

En daarna het eind resultaat na het aflassen:
[img]http://i58.tinypic.com/169me6s.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/23sujpf.jpg[/img]

Het behandelen heb ik gedaan in de volgende stappen:
- Goed afkitten
- Stone-Chip coating
- 190 Tectyle black erover heen gespoten
Afkitten:
[img]http://i59.tinypic.com/zjgv41.jpg[/img]
[img]http://i57.tinypic.com/2qbdvfo.jpg[/img]

Stone-Chip coating:
[img]http://i62.tinypic.com/2s9qi39.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/2n7dvh3.jpg[/img]

Daarna de laatste laag tectyle waar ik helaas geen foto's van heb maar die moeten we er dan maar even bij denken.
Daarna weer alles netjes teruggehangen en alle boutjes weer eventjes langs de staalborstel gehaald en waar nodig nieuwe slang klemmen gemonteerd.

Waarneer ik weer tijd heb zal ik meer plaatsen want er is meer gebeurd afgelopen sleutel periode! Vast een voorproefje:

[img]http://i59.tinypic.com/2w705c5.jpg[/img]
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Na een lange tijd toch maar weer eens een update.

De volledige carroserie is opgeknapt en gespoten.

Het motorblok netjes gemaakt en de nodige dingen vervangen.

Graag zou ik de brembo 4 pots remklauwen monteren van een Clio 3 Rs. Alleen vroeg ik mij dan af of ik de Hoofdremcilinder moet vergroten. Is dit al eens eerder gedaan. En welke diameter zou ik dan nodig hebben.

Als ik een foto voor handen heb zal ik deze posten.

Alvast bedankt voor de suggesties.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mitchb schreef: zo 10 okt 2021 18:41 Graag zou ik de brembo 4 pots remklauwen monteren van een Clio 3 Rs. Alleen vroeg ik mij dan af of ik de Hoofdremcilinder moet vergroten. Is dit al eens eerder gedaan. En welke diameter zou ik dan nodig hebben.
Zo iets? ;-)

https://imgur.com/hlBAz9O

Wat ik gedaan heb:
fussee's van een Clio 2 RS, (laten) aanpassen aan de veerpoten van een GT (versmallen oren, opvullen boutgaten).
280 mm schijven van een clio 2 RS
adaptor van (ebay) clio 2 RS naar brembo remklauwen clio/megane.
remklauwen maximaal aan laten passen naar 15" velgen. als je op 16" gaat rijden hoeft dit niet.
er zit nu ca. 5 mm tussen de klauw en de velgen (let op met plakken van loodjes op je velgen).
hiervoor zitten ook de draadeinden en spacers op de fusee's
hoofdremcilinder is er van een megane/laguna 23.1 mm.
rembekrachtiger van een clio 2 RS.

kortom het is te doen, maar kost veel werk!
makkelijkere oplossing is bijvoorbeeld de remklauwen van een peugeot te pakken (zie topic arco bijvoorbeeld).

bij vragen en voor meer foto's stuur me maar een PM met je nummer :D

groetjes Gerald.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

O. Ja.
De wielnaven die ik heb gebruikt zijn van een clio 1 16v met abs. Die hebben de juiste maat lagers.
Naven van een clio 2 rs hebben andere spiebanen. Dat past niet op gt assen.
Let wel op dat je ook een spacer ring gebruikt tussen de fusees en aandrijfas anders kan de aandrijfas evt uit de bak springen .
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Bedankt voor de reactie! Wat als ik een 23mm hoofdremcilinder op de originele rembekrachtiger monteer. En zal die hoofdremcilinder dan ook passen. Ik zal rijden met 16 inch velgen dat probleem zal ik niet hebben. Adapter zal ik zelf proberen te maken.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ja past. maar met een grotere rembekrachtiger heb je meer Bite en kan je dus harder remmen.
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Oké top. Gaan we dat eerst proberen! Ik geloof dat een Laguna 2 overeen komt en een 23.8mm cilinder heeft. Het enige wat ik heb omdat de restauratie al zo lang duurt is dat ik sommige dingen niet meer weet waar ze horen. En op dat moment had ik maar meer foto’s gemaakt :(
Plaats reactie