flits politie herkennen

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Je mag wel iemand een seintje geven als je een flitser hebt gezien.
Alleen je mag niet met groot licht seinen, omdat groot licht voeren verboden is.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

peter5GTTurbo schreef:Je mag wel iemand een seintje geven als je een flitser hebt gezien.
Alleen je mag niet met groot licht seinen, omdat groot licht voeren verboden is.
was dat een tijd geleden niet op het nieuws??
twee scholieren zagen de flitser en zijn naar huis gegaan en hebben een bord gemaakt en dat 100 meter voor de flitser neergezet.
grote discussie ontstaan over de taakstraf die ze kregen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Iedereen gaat langzamer rijden. .. dat is toch de bedoeling ervan of niet? Naaiers.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

langzamer rijden?????????????????? het is gewoon pure buisenes of hoe schrijf je dat? niks veiligheid.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

martin rs schreef:
peter5GTTurbo schreef:Je mag wel iemand een seintje geven als je een flitser hebt gezien.
Alleen je mag niet met groot licht seinen, omdat groot licht voeren verboden is.
was dat een tijd geleden niet op het nieuws??
twee scholieren zagen de flitser en zijn naar huis gegaan en hebben een bord gemaakt en dat 100 meter voor de flitser neergezet.
grote discussie ontstaan over de taakstraf die ze kregen.
nou dan kunnen ze veel taak straffen in wijchen gaan uitdelen.
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Je mag wel iemand een seintje geven als je een flitser hebt gezien.
Alleen je mag niet met groot licht seinen, omdat groot licht voeren verboden is.
Claxoneren mag ook niet :evil:
Maar licht aan licht uit mag wel :p >-)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Weet iemand of er tegenwoordig of al langer flitsers in lantaarnpalen gemaakt worden? Hoorde daar strax iets over op feestje bij me vriendin...zou wel erg lastig herkennen worden... :-*
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zeker een feessie met veel :beer:
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee helemaal niet...was best serieus hoor. Of hebben ze me weer lopen dissen....??? Vind t eerlijk gezegd een raar verhaal idd, maar ja, zie ze bij de blauw-witten best zo gaar dat ze t nog gaan doen ook... :-*
Stefan T-SPORT
Berichten: 671
Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
Locatie: Vianen (UT)
Contacteer:

Strax moeten we ons nog serieus netjes aan de snelheid gaan houden (N) :D
* Stefan T-SPORT *
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Opsomming van herkenningspunten, ook met tips van eerdere posts hier:

Van voren:
- Rare mistlampen, 1'tje met "Hella" achtig kapje er op.

Van achteren:
- Extra antenne op 't dak
- Extra achteruitkijk spiegel zoals in de gemiddelde leswagen
- Inzittende in auto (volgens mij altijd 2!)

Algemeen
- Draaiende motor als het koud is
- Vaak geparkeerd op "rare plekken", dus uitritten, verboden te parkeren plekken e.d.
- Lease-bak-achtige auto's (dus geen Suzuki Alto's enzo)

Hier in Rotterdam kom ik er bijna dagelijks een tegen die geparkeerd staat net voor de uitrit van het Esso tankstation, voordat je de maastunnel in rijdt (vanaf Centrum richting Zuid). Een paar verschillende wagens waarvan ik me 'n Subaru & Nissan herinner (grote bakken, Nissan is zelfs stationwagen). Kenteken PD-NP-.. tot nu toe altijd donkerkleurig (zwart/donker blauw/diep groen)

Ben tot nu toe zelf 1 x geflitst met 3km te hard na correctie :( .. maar, tot op heden weet ik niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. De route rijd ik dagelijks, staan geen palen en volgens mij geen plek voor een wagen. Zal dus wel zo'n mobiele flitser zijn (op zo'n statiefje).
Geluk dat ik net even 'rustig' reed toen ik werd geflitst ;)
Gilles
Berichten: 453
Lid geworden op: do 4 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

heb m'n broek er ook al van vol :-* :-*
De A16 hadden ze ook gevonden om te gaan flitsen. Heb er 2 achterelkaar binnen gekregen toen, en ben vanaf toen ook iets beter gaan letten op de reling. Wel zag in een tijd daarna ver van te voren dat er geflitst werd bij de Esso, ik eraf, en ff gaan kijken.. hihi
Zaten ze met hun gat in een of andere Mercedes stationwagen. heb ook ff gezwaaid en beetje hard weggereden.. hihi Daarna nog maar ff gaan tanken, was er toch.... :p
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Mr.A
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 21 feb 2003 18:05
Locatie: Friesland - Omg.Dr88
Contacteer:

Trouwens de politie heeft veel meer snelle wagens !

Voordat er hier in drachten races waren op het vliegveld werden deze races illegaal gehouden op het industrie terein A7..

Daar reed de politie ook rond in een vw Corrado G60 niet één corrado g60 maar twee!

Ik heb ze ook zelf wel eens gezien in een Subaru Impreza GT Turbo..

En volgens mij hebben ze nog veel meer van dat soort auto's rond racen in nl.
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik denk dat dat dan voor high speed snelwegachtervolgingen is, toch? Niet dat we in Amerika leven ofzo ;) maar het gebeurt.
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Volgens mij hebben ze die dingen gewoon om de racers te pesten: zo van, kijk wij rijden wel 200!
Mr.A
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 21 feb 2003 18:05
Locatie: Friesland - Omg.Dr88
Contacteer:

Ze(politie) reden wat rondjes en noteerden de kentekens van personen die zich niet volgens de wet gedraagden e.d. (Beetje onopvallend blijven)..

Maar ze zullen ze inderdaad wel achter de hand hebben als ze toch iemand moeten achtervolgen..
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik weet iig dat er ook een oude vectra v6 rond rijd (zelf ondervonden)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Tom, je gaat me toch niet vertellen dat je een politieauto hebt uitgedaagd he? :)
Proline Mobile
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 22:05
Locatie: haarlem
Contacteer:

Jullie zal dit niet geloven maar ik reed over de A4 richting Amsterdam met een gangetje van 200km p/u :D , ff snel aan m'n radio rotzooien en niet in de gaten hebben dat een Mercedes van politie Haaglanden met alle toeters en bellen op een gegeven moment achter me zat :( :( , natuurlijk STOP POLITIE, zat al te rekenen voor de boete en mij af te vragen wanneer ik mijn rijbewijs en/of auto terug zou krijgen........vroeg die agent die was uitgestapt of ik wel wist hoe hard ik reed en dat ze ruim 200 hebben moeten rijden om mij bij te houden....slik :-* ...., excuses zeg ik zat even niet op te letten..ahum.., zegt ie opeens: Rij maar door maar doe voorzichtig :worship: :worship: :worship: , ze bestaan dus toch............
see you soon @ proline!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

er zitten heus wel goeie bij dat blijkt maar weer :)
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Maar meestal zijn het gewoon kl**tzakken :evil: ...

Gisteren weer een mooi briefje van 't CJIB gekregen, op 'n dagelijkse route, toch stiekem een keer 'n flitswagen over het hoofd gezien. Dacht dat ik die plekken nu al kende. Gelukkig (wederom) maar 60km, dus da's een zacht bekeuringkje van 23 euro.. Maartoch, ik kan altijd weer boos worden over de manier waarop... :(

Zag vanmorgen op tv dat de politie komend jaar 180.000 bekeuringen meer moet uitschrijven.. drie keer raden wie die bekeuringen mag krijgen.. automobilisten? Het gaat de politie allang niet meer over dat men zich aan de regels houdt, maar aan het halen van 'n aantal op zo veel mogelijk stiekeme manieren..

Zo, even uit geflamed.. tijd voor 'n peukje :smoke:
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

het is geen veiligheid meer het is pure buisenes.
Proline Mobile
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 22:05
Locatie: haarlem
Contacteer:

Is misschien afgezaagd, maar die gasten moeten gewoon boeven gaan vangen :evil: , maar ja dat durven ze weer niet, moeten ze eerst met z'n 100 zijn :-* , en dan komen ze erachter dat ze nog de verkeerde hebben....... :lol: :lol:
see you soon @ proline!
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

:lol: :lol:
Mee eens!
Als er ingebroken wordt in je huis komen ze niet meer langs, omdat ze te weinig mensen zouden hebben...
Ondertussen liggen er wel honderden van die pipo's met een flitsapparaat in de berm!
En jij moet naar het bureau toe komen om aangifte te doen van inbraak ofzo, zo pakken ze de daders toch nooit????? :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

P@TB@D schreef:er zitten heus wel goeie bij dat blijkt maar weer :)

de goeie zullen ze wel binnen golfjes staan te poetsen ofzo :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

ik vertrouw helemaal niks meer. staan ze hier gewoon met een peugot 205 te flitse. oude kutbak en ik denk de politie heeft aleen maar nieuwere auto's. :(
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

De politie heeft ook containers, die zijn al helemaal oud :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Sinds vanmiddag ben ik er ook achter gekomen dat ze rond Zoetermeer met een combo'tje van Ford staan te flitsen. Je kan tegenwoordig echt niets meer vertrouwen. :evil:
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Heeft geen van jullie dan een radardetector :S ? Zelf heb ik er wel een binnenkort en die dingen zijn best te vertrouwen. Alleen jammer dat ze ook afgaan bij electrische deuren, maar op de snelweg of op een 80km weg kun je lekker door tuffen 8) .
Wel worden ze binnekort verboden, maar dan bouw je 'm gewoon weg in de bumper achter een grill. Heb ik ook gedaan bij een Ford Mondeo uit '94.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

hier bij ons staan ze met een oude verrotte ford sierra te flitsen. Ze staan steeds vaker met oude barrels langs de weg. nog ff en er staat een 5 gtt te flitsen :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

martin rs schreef: en ik denk de politie heeft aleen maar nieuwere auto's. :(
Ook daar wordt bezuinigd, dus willen ze nieuwe wagens, moeten ze nóg vaker gaan flitsen :lol:
Mrtn = Maarten
lenny_R
Berichten: 322
Lid geworden op: do 14 aug 2003 14:31
Locatie: assen

Chris@R5 Posted: Sun Sep 21, 2003 12:39 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Heeft geen van jullie dan een radardetector :S ? Zelf heb ik er wel een binnenkort en die dingen zijn best te vertrouwen. Alleen jammer dat ze ook afgaan bij electrische deuren, maar op de snelweg of op een 80km weg kun je lekker door tuffen .
Wel worden ze binnekort verboden, maar dan bouw je 'm gewoon weg in de bumper achter een grill. Heb ik ook gedaan bij een Ford Mondeo uit '94.


Maus Posted: Sat Sep 13, 2003 5:33 pm Post subject:


wat voor 1 heb je dan?? zon hele dure of zo'n raamplakker??????????????
ps zag ik jou v/d week niet staan bij de bp/van veen in Assen????
heb nog een aantal rondjes gereden, maar ik kon geen rtc, er of iemand die erop moet lijken vinden..
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

catrinus schreef:hier bij ons staan ze met een oude verrotte ford sierra te flitsen. Ze staan steeds vaker met oude barrels langs de weg. nog ff en er staat een 5 gtt te flitsen :lol:
weet ik nog wel een goeie plaats om ff een RTC stikker te plakken :evil: :evil:
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik werk bij de Taxi en deze lijst kreeg ik van mijn collega.

Dit zijn Flitsauto's in FRIESLAND

Opel Vectra st.: SP-GJ-49
Opel Vectra: SP-GJ-48
Opel Vectra st.: SL-XR-15
Opel Vectra: Sl-SX-18

VW golf SDI: 63-GV-DV
VW golf SDI: 62-GV-DV
VW golf st SDI: 25-GT-HL
VW golf SDI: 15-GL-GG
VW golf SDI: 16-GL-GG

Fiat Stilo: 45-JZ-KZ
VW Bora: 84-HF-TD
BMW K1100LT (motor): MD-GR-51

Volvo S40 1.9T: TB-GF-60

De laatste de Volvo duikt ook wel eens op in de provincie Groningen.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Hier in velsen en omgeving rijd een donkergroene Vectra rond 08-LX-LX A.K.A. LEX
Plaats reactie