ACT: Verzekeringen
dat klopt zeker, ik heb alleen nog nooit gehoord dat iemand zijn schadevrije jaren niet mee neemt bij een andere verzekeraar, een vriend van me heeft wel 4 auto's op zijn naam staan maar ik vermoed ook bij 1 dezelfde verzekeraar.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je wel je polis opzeggen anders wordt er niets vastgelegdtutuur schreef:ik heb alleen nog nooit gehoord dat iemand zijn schadevrije jaren niet mee neemt bij een andere verzekeraar
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
klassieker heeft geen no-claim opbouw (als het tweede auto is). Als het primaire auto is kan je em meestal ook niet als klassieker verzekeren.
Meestal is WA een vaste premie en de cascopremie zoveel procent of promille van de taxatiewaarde.
Meestal is WA een vaste premie en de cascopremie zoveel procent of promille van de taxatiewaarde.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Even een vraag...
Ik heb op dit moment een lease auto en 2 20 jaar oude Renaultjes. Ik zou die graag in de semi-oldtimer verzekering gooien, maar mijn verzekeringsmaatschappij wil dit niet doen als ik mijn auto voor dagelijks gebruik niet bij hen verzekerd heb.
Heeft iemand een idee welke verzekeringsmaatschappij dit wel doet?
Ik heb op dit moment een lease auto en 2 20 jaar oude Renaultjes. Ik zou die graag in de semi-oldtimer verzekering gooien, maar mijn verzekeringsmaatschappij wil dit niet doen als ik mijn auto voor dagelijks gebruik niet bij hen verzekerd heb.
Heeft iemand een idee welke verzekeringsmaatschappij dit wel doet?
unigarant volgens mij, daar zit ik met de bus en met de golf als oldtimer. Lexus zit bij ING
ik heb momenteel geinformeerd bij interpolis, daar heb ik ook verder geen dagelijkse auto verzekerd en kan toch een oldtimer verzekering afsluiten, de kosten bedragen:
WA= 240 p/jaar (20 p/mnd)
gedeeltelijk casco = 2,25%X taxatiewaarde
volledig casco = 3%X taxatiewaarde
voor personen onder de 27jaar komt er nog 25% bovenop en ik neem aan over het gehele bedrag.....
iemand enig idee of dit een beetje redelijke prijs is? oja max 7000km per jaar
WA= 240 p/jaar (20 p/mnd)
gedeeltelijk casco = 2,25%X taxatiewaarde
volledig casco = 3%X taxatiewaarde
voor personen onder de 27jaar komt er nog 25% bovenop en ik neem aan over het gehele bedrag.....
iemand enig idee of dit een beetje redelijke prijs is? oja max 7000km per jaar
wat ik dus ook niet snap, de wa premie is 20 euro per maand, als ik bij m'n ma kijk met haar schade vrije jaren en er van uitgaande dat er 20.000 word gereden kost dit 9 euro bij unive, hoe kan het dan met oldtimer verzekering 20 euro voor 7000 km zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Het feit dat jij nog niet zoveel schadevrije jaren hebt opgebouwd en een Oldtimer verzekering pas leuk is als je deze als 2de auto verzekerd....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Vraagje voor de mensen hier. Heb jaren terug mijn auto wa+ beperkt casco verzekerd en eigenlijk altijd zo laten staan. Vraag me alleen af of dat nog wel zinvol is bij die oude zooi. Hoe zijn jullie hier verzekerd? En dan bedoel ik dus de begin jaren 90 auto's.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tja met of zonder taxatie raport?Tom schreef:Vraagje voor de mensen hier. Heb jaren terug mijn auto wa+ beperkt casco verzekerd en eigenlijk altijd zo laten staan. Vraag me alleen af of dat nog wel zinvol is bij die oude zooi. Hoe zijn jullie hier verzekerd? En dan bedoel ik dus de begin jaren 90 auto's.
Heb m'n 5je verzekerd voor volledig casco als oldtimer, en dat kost me geen reet! 12 euro per maand ongeveer...
Daar kun je nog geen brommer voor verzekeren..
En denk dat het met de meeste Willy's ook wel te doen is eigenlijk.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb 'm gewoon compleet kaal WA verzekerd, maargoed.. ding rijd toch meer op het circuit dan op de weg en daar is ie toch al niet verzekerd..
Om diefstal hoef ik het toch niet te doen, wie wil zo'n 19 16V nou hebben.. (of niet Jacco )
Om diefstal hoef ik het toch niet te doen, wie wil zo'n 19 16V nou hebben.. (of niet Jacco )
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Mijn Williams heb ik laten taxeren en is wa beperkt casco verzekerd. Heb hem laten taxeren omdat de standaard dagwaarde volgens hun 1500 euro is.
Me gtt is bij mixz.nl (onderdeel van nationale nederlanden) wa verzekerd voor 56 euro per jaar als 2e auto met een max van 7500km.
Me gtt is bij mixz.nl (onderdeel van nationale nederlanden) wa verzekerd voor 56 euro per jaar als 2e auto met een max van 7500km.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De 19 WA+ met rechtsbijstand, kost 4 euro in de maand meer en die rechtsbijstand heb ik al een keer dankbaar gebruik van gemaakt. Schade was toen 1200 euro maar allemaal netjes hersteld en via rechtsbijstand opgelost (zonder dat ik er zelf steeds achteraan moest).
WA+ is ook handig als je voorruit een keer sneuvelt, dat is anders een duur geintje.
WA+ is ook handig als je voorruit een keer sneuvelt, dat is anders een duur geintje.
ik snap het hele nut van een hogere wa niet als je een duurdere auto hebt.
als je iemand aanrijd moet zijn schade vergoed worden niet die van jou
als je iemand aanrijd moet zijn schade vergoed worden niet die van jou
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en als iemand jou auto aanrijdt en je achterscherm in elkaar jengst, dan krijg je in elk geval meer dan de 750 euro dagwaarde voor de gemiddelde oude roestige renault hier.tutuur schreef:ik snap het hele nut van een hogere wa niet als je een duurdere auto hebt.
als je iemand aanrijd moet zijn schade vergoed worden niet die van jou
lijkt me vrij logisch?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik heb het over de wa premie die je betaald, waarom ou jemeer moeten betalen als je een duurdere auto hebt?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Stel iedereen rijd een S klasse van 2 ton en iedereen is WA verzekerd.
Stel iedereen rijd een twaalfdehans kadeath en iedereen is WA verzekerd.
Je snapt toch wel dat bovenstaand niet gaat lukken met eenzelfde premie................
Stel iedereen rijd een twaalfdehans kadeath en iedereen is WA verzekerd.
Je snapt toch wel dat bovenstaand niet gaat lukken met eenzelfde premie................
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dat snp ik ook wel, het gaat om hun inkomen...
maar toch
maar toch
Wie zijn er allemaal verzekerd bij de Europeesche? (klassiekerpolis)
Heb mn nieuwe polis ontvangen en die is met 45% verhoogd,
dit ivm geclaimde schade's afgelopen jaar (landelijk en niet door mij)
Stap in ieder geval over naar een andere verzekeraar,waarschijnlijk Unigarant.
Snap best dat premie's stijgen,dit slaat nergens op.
Heb mn nieuwe polis ontvangen en die is met 45% verhoogd,
dit ivm geclaimde schade's afgelopen jaar (landelijk en niet door mij)
Stap in ieder geval over naar een andere verzekeraar,waarschijnlijk Unigarant.
Snap best dat premie's stijgen,dit slaat nergens op.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Het is momenteel nogal rumoerig in verzekeringsland en ik zie nog wel dat de premies in de komende jaren nog hard zullen gaan stijgen.
Denk ergens dat de autoindustrie hier ook een dikke vinger in de pap heeft, ondanks dat autos veiligers worden voor omstanders en inzitten, worden schades er fors hoger op door dure en slappe kreukelzone-onderdelen.
Bijv een tikje op de hoek pakt vaak meteen alle aangrenzende schermen en een bumper, spuitwerk moet over de halve auto uitgewaaierd worden en zo hebben ze meest simpele schades al meteen schadebedragen van €2000.
Ik vind dit een behoorlijk zorgwekkende ontwikkeling, dit is ook de reden dat je tegenwoordig steeds meer hoort van schadegevallen met doorrijden. En ga maar na, als jij per ongeluk ergens tegenaan zit denk je ook snel aan je eigen no-claim en premie en zal die doorrijdgedachte ook in jouw hoofd opkomen!
Waar is de tijd dat je met je volvo tegen een Saab aanreed en je de schade nog afkocht met 50 gulden voor een bumper op de sloop?
Bijna 10 jaar terug gleed ik door over een paar klinkertjes en deukte het zijscherm van een 95'er Micra met ongespoten bumpers. Alleen het voorscherm was geraakt en de bumper had een deuk. Schade afkopen of laten fixxen was geen optie, alles moest via verzekering. Schade getaxeerd op €1600. Nou daar ga je! En het is gefixed met een 2ehands scherm en bumpertje van de sloop voor €100 ofzo, ik zag die auto later nog eens rijden. En bedankt Steven, we hebben €1500 aan je verdient...
En daarbij komt ook nog eens waakzaamheid voor de Nürburgring, die de laatste jaren behoorlijk populair aan het worden is, zeker met de komst van alle fora. Op zich geen verkeerde ontwikkeling, maarja meer mensen betekend ook meer rotte peren, waar een zwart doek voor hun ogen valt zodra de slagboom opengaat. Met dank aan die figuren worden er meer claims ingediend en beginnen de verzekeringmaatschappijen ook op de fora rond te speuren, met als gevolg dat sommige mensen gewoon zonder pardon uit de verzekering worden gekiept en zo kom je ongevraagd, vaak zonder nog maar iets uitgespookt te hebben, onofficieel op de zwarte lijst gedrukt. Want leg maar eens bij de nieuwe verzekeraar uit, waarom je weg bent bij de oude...
In Ierland is een auto kopen als beginnen bestuurder al een hell, als man betaal je rustig €1500 voor het verzekeren van een simpele 98'er Huyndai Excel (die evenveel waard is als die premie). Vrouwen hebben dan wat meer geluk, die betalen slechts €1000. Maar dat gaan we in Nederland ook krijgen, let maar op.
Eigenlijk zouden we gewoon allemaal weer in oude Volvo 240's moeten gaan rijden, dat was nog eens kwaliteit
Denk ergens dat de autoindustrie hier ook een dikke vinger in de pap heeft, ondanks dat autos veiligers worden voor omstanders en inzitten, worden schades er fors hoger op door dure en slappe kreukelzone-onderdelen.
Bijv een tikje op de hoek pakt vaak meteen alle aangrenzende schermen en een bumper, spuitwerk moet over de halve auto uitgewaaierd worden en zo hebben ze meest simpele schades al meteen schadebedragen van €2000.
Ik vind dit een behoorlijk zorgwekkende ontwikkeling, dit is ook de reden dat je tegenwoordig steeds meer hoort van schadegevallen met doorrijden. En ga maar na, als jij per ongeluk ergens tegenaan zit denk je ook snel aan je eigen no-claim en premie en zal die doorrijdgedachte ook in jouw hoofd opkomen!
Waar is de tijd dat je met je volvo tegen een Saab aanreed en je de schade nog afkocht met 50 gulden voor een bumper op de sloop?
Bijna 10 jaar terug gleed ik door over een paar klinkertjes en deukte het zijscherm van een 95'er Micra met ongespoten bumpers. Alleen het voorscherm was geraakt en de bumper had een deuk. Schade afkopen of laten fixxen was geen optie, alles moest via verzekering. Schade getaxeerd op €1600. Nou daar ga je! En het is gefixed met een 2ehands scherm en bumpertje van de sloop voor €100 ofzo, ik zag die auto later nog eens rijden. En bedankt Steven, we hebben €1500 aan je verdient...
En daarbij komt ook nog eens waakzaamheid voor de Nürburgring, die de laatste jaren behoorlijk populair aan het worden is, zeker met de komst van alle fora. Op zich geen verkeerde ontwikkeling, maarja meer mensen betekend ook meer rotte peren, waar een zwart doek voor hun ogen valt zodra de slagboom opengaat. Met dank aan die figuren worden er meer claims ingediend en beginnen de verzekeringmaatschappijen ook op de fora rond te speuren, met als gevolg dat sommige mensen gewoon zonder pardon uit de verzekering worden gekiept en zo kom je ongevraagd, vaak zonder nog maar iets uitgespookt te hebben, onofficieel op de zwarte lijst gedrukt. Want leg maar eens bij de nieuwe verzekeraar uit, waarom je weg bent bij de oude...
In Ierland is een auto kopen als beginnen bestuurder al een hell, als man betaal je rustig €1500 voor het verzekeren van een simpele 98'er Huyndai Excel (die evenveel waard is als die premie). Vrouwen hebben dan wat meer geluk, die betalen slechts €1000. Maar dat gaan we in Nederland ook krijgen, let maar op.
Eigenlijk zouden we gewoon allemaal weer in oude Volvo 240's moeten gaan rijden, dat was nog eens kwaliteit
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
helemaal waar Stevie!! Het is idd af en toe van de zotte wat een schade kost. Mooi voorbeeld zijn ook de koplampen (die uiteraard nogal eens sneuvelen bij een schade). Bij een jaren 80/90 auto koop je voor max 100 euro in veel gevallen wel een koplampunit. Tegenwoordig gaat dit rap naar 500 tot 700 en zeker in geval van (veel te dure) xenon systemen.
Ik denk dat ik het ook gewoon zo laat als ik nu verzekerd ben. Inmiddels 10 jaar mijn rijbewijs (en schadevrij voor de verzekering) en zit al lang op de 75%. Dus zal binnenkort maar weer wat overmaken
En die ring gekte ben ik ook wel benieuwd naar wat dat op gaat leveren in de toekomst mbt verzekeringen
Ik denk dat ik het ook gewoon zo laat als ik nu verzekerd ben. Inmiddels 10 jaar mijn rijbewijs (en schadevrij voor de verzekering) en zit al lang op de 75%. Dus zal binnenkort maar weer wat overmaken
En die ring gekte ben ik ook wel benieuwd naar wat dat op gaat leveren in de toekomst mbt verzekeringen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams