Aparte snelheidsmeting door Marechaussee

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Vanochtend staande gehouden op de snelweg door 3 Marechaussee's van een jaartje of 20, ik reed ze volgens hun te hard voorbij en ze hadden volgens hun km teller gemeten dat ik 43 (na correctie) te hard reed.
Ik vroeg of ze politiedienst waren, maar ze zeiden dat ze van de grenscontrole zijn (paspoortcontrole op weg naar de grens in hun dienstvoertuig ).
Ik vroeg hoe ze dat in godsnaam kunnen meten. Daarop antwoorden ze: " we hebben van hectometerpaaltje tot hectometerpaaltje op de km teller gekeken dat je zo en zo hard reed.
Ik zeg: " Dat mag toch helemaal niet op deze manier" Ik reed helemaal geen 43 te hard, maar volgens hun was de km teller geijkt.
Ik vraag me af of dit wel de correcte manier van snelheidsmeting is.
Beetje vaag, maar als ik 'm binnenkrijg ga ik weer zo'n mooie brief schrijven naar moeder justitia.

Oja, hij vertelde me ook nog dat ie "DACHT" dat ik waarschijnlijk ook nog 190 reed, dus eigenlijk invordering rijbewijs.

Hmmmz, blijft vaag zo'n meting van paaltje to paaltje.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

heel bijzonder verhaal...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Was dit niet 1 of andere nachtmerrie ? :~
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Geloof me, dit is zojuist gebeurd.
Ik vind het daarom heel erg vaag allemaal.
Kijk: de Marechausse mag bekeuringen schrijven. Maar de manier waarop zij hun snelheidsmeting baseren is in mijn ogen waanzin.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Voorop gesteld dat ze nooit iets mogen "denken", alleen al op basis van deze uitspraak kan je het al goed aanvechten.
Het is helaas zo dat ze ook mogen bekeuren, maar de manier waarop is natuurlijk heel erg ziek!
En je hebt natuurlijk ook nog eens het geluk dat ze met hun 3en waren,.... ik weet het niet hoeveel zin het heeft om het aan te vechten.
Was jij alleen of was er iemand bij je, of andere getuigen bij de staande houding?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sukkels zijn het! ik heb wel is een toffe meegemaakt :smile: op de schipholweg waar je 70 mocht reed ik 120, bleef bij een waarschuwing 8)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zou het voor laten komen. Het verhaal rammelt namelijk. 43km te hard na correctie, maar hij dacht dat je wel 190 reed. Vreemde manier van meten dan. Er is toch maar een uitkomst. In het slechtste geval ben je een halve dag kwijt en krijg je toch een bekeuring, maar voor hetzelfde geld wordt de boel niet ontvankelijk verklaard.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb je wel een bekeuring gehad dan? een papiertje? of proberen ze je alleen maar een beetje bang te maken?
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Patrick schreef:Voorop gesteld dat ze nooit iets mogen "denken", alleen al op basis van deze uitspraak kan je het al goed aanvechten.
Het is helaas zo dat ze ook mogen bekeuren, maar de manier waarop is natuurlijk heel erg ziek!
En je hebt natuurlijk ook nog eens het geluk dat ze met hun 3en waren,.... ik weet het niet hoeveel zin het heeft om het aan te vechten.
Was jij alleen of was er iemand bij je, of andere getuigen bij de staande houding?
Ik maak me wat dat betreft niet heel erg druk, denk dat met dit vage verhaal van hun, ik de zaak wel een kans kan geven.
Kortom: wachten op de acceptgiro en dan aanvechten.
Heb iig hun kenteken en naam heb ik ook kunnen zien.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

paulvanrooij schreef:heb je wel een bekeuring gehad dan? een papiertje? of proberen ze je alleen maar een beetje bang te maken?
Ik heb wel het bekende gele bonnetje gehad, maar die hebben ze sowieso altijd bij zich ( zo'n NSB boekje ).
Het feit waarop het hele gebeuren is gegaan gaat er bij mij niet in, en hopelijk denkt de rechter er ook zo over.
Ben best mans genoeg om de bekeuring te betalen als ik echt veel te hard/onverantwoord heb gereden.
Maar op zondagochtend met zo'n vaag metingsverhaal aan te komen, vind ik gewoon een rare bezigheid.
Dus ik wacht lekker op de acceptgiro en dan kan ik weer 's een mooie inhoudelijke brief sturen.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

jacques schreef:Ik zou het voor laten komen. Het verhaal rammelt namelijk. 43km te hard na correctie, maar hij dacht dat je wel 190 reed. Vreemde manier van meten dan. Er is toch maar een uitkomst. In het slechtste geval ben je een halve dag kwijt en krijg je toch een bekeuring, maar voor hetzelfde geld wordt de boel niet ontvankelijk verklaard.
En als dat zo het geval is, dan kost het ze uiteindelijk evengoed geld.
Rechter doet het ook niet voor min. loon. :lol:

Ik zet gewoon in de brief neer hoe ze een meting doen.
Van hectometerpaaltje tot hectometerpaaltje.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

tutuur schreef:sukkels zijn het! ik heb wel is een toffe meegemaakt :smile: op de schipholweg waar je 70 mocht reed ik 120, bleef bij een waarschuwing 8)
Die moet je koesteren! :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb je een rechtsbijstandsverzekering? anders daar eens mee gaan babbelen? :)

succes met de afhandeling (Y)
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Haha ja heb ik.
Ik zal jullie op de hoogte houden van deze rare/grappige situatie.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

paulvanrooij schreef:heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Die dekt geen hulp bij verkeersboete's of overtredingen. :wink:

Anders zou iedereen dat wel gaan proberen denk ik :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

nog iets van gehoort?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

gewoon 3 grapjassen met een bonnenboekje.
Zelf ook eens gezien na een nacht stappen. Nooit iets van gehoord.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Kheb de acceptgiro binnen gehad, 320 euro.
Heb m natuurlijk niet betaald, dus wacht nu op een brief zodat ik kan voorkomen.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

vind wel dat er een lange periode tussen de staande houding en het ontvangen van de boete zit!

even gezocht

http://www.goeievraag.nl/vraag/duren-vo ... ijgt.68647


Crazybertje (172)Verjaring
Als je een bekeuring wordt opgelegd, dan krijg je in de meeste gevallen een acceptgiro thuisgestuurd waarmee je de boete moet betalen. Maar wat nu als je lange tijd niets hoort van justitie? Na een bepaalde tijd hoef je de boete niet meer te betalen. Bij lichte verkeersovertredingen moet de acceptgiro binnen 4 maanden op de mat liggen. Heb je de overtreding met een huurauto gemaakt, dan geldt een termijn van 8 maanden. Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de termijn van 2 jaar naar 3 jaar gegaan.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Het is nu even afwachten op een oproep van de rechtbank.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Lol, ben benieuwd wat er in de officiele stukken staat over de meting.
Rechter maakt gehakt van hun hectometer verhaaltje.
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Houd er wel rekening mee dat je de boete eerst moet betalen, niet een brief sturen en afwachten. Eerst betalen, afwachten en dan in beroep gaan.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is dat zo? voorheen namelijk niet voor zover ik me kan herinneren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

twingoturbo schreef:Kheb de acceptgiro binnen gehad, 320 euro.
Heb m natuurlijk niet betaald, dus wacht nu op een brief zodat ik kan voorkomen.
Karp schreef:Houd er wel rekening mee dat je de boete eerst moet betalen, niet een brief sturen en afwachten. Eerst betalen, afwachten en dan in beroep gaan.
Als het een Mulder-Feit betreft (met een M bovenaan de beschikking) dan moet je inderdaad eerst betalen en dan bezwaar maken.

Betreft het een T'tje (een transactievoorstel, snelheidsovertredingen boven de 30km/h of 40 op de snelweg of een ander "misdrijf") dan kun je geen bezwaar indienen en moet je juist NIET betalen. Als je betaald ga je akkoord met de bekeuring en is het daarmee af gedaan.

Het enige wat je dan kunt doen om bezwaar te maken is gewoon niet betalen, dan krijg je eerst een verhoging en als je die ook niet betaald krijg je vanzelf een dagvaarding binnen met de melding wanneer je voor moet komen.

Heb toevallig zelf ook nog een "T'tje" lopen. :)
Plaats reactie