katalysator clio williams, nodig voor keuring of niet?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

De topic naam zegt al genoeg :)

die van mij is pas kapot gegaan en de helft van de vulling is eruit.
Heb alleen geen idee of ik zo door de keuring kom?

heb er nu een rechte pijp onder liggen en geeft soms wel leuke ploffen als je van je gas afgaat :D (Y)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

je maakt weinig kans om door de keuring heen te komen, zeg maar niet...
ik heb een clio16v kat laten omlassen tot een willy-kat. daarmee ben ik door de keuring gekomen. anders een kat via ebay.de zoeken, zijn rond de 200 euro :)
cabrio wim
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 8:18
Locatie: Zeeuws Vaanderen

Het is even niet te vergelijken, maar Ik heb onder mijn Porsche een kat-vervanger zitten met lambdasonde, ziet er het zelfde uit en heb geen probleem bij APK, misschien een tip.
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

oke dan, was er al bang voor..

en die pokkedingen zijn idd nogal aan de prijs :(
kan er gelukkig al wel een van DennisT lenen, maar das nogal verrijden en dan hebk hetzelfde gezeur volgend jaar weer.

Heb nog nooit van zo'n vervanger gehoord?
zal eens rondkijken op internet ofk er wat over kan vinden!

iig bedankt voor de tip!
cabrio wim
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 8:18
Locatie: Zeeuws Vaanderen

Heb hieronder even een link naar foto geplaatst van kat-vervanger, het leuke daarvan is dat je bij de APK geen probleem hebt en de pk's weer los komen.
Denk dat hij voor Renault ook wel te krijgen is. Prijs voor deze was 195 euro.


http://shop.fvd.de/picture.php?VID=3209 ... 1042_2.jpg
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

een kat vervanger is een lege buis die de kat dus vervangt, dit scheelt wat vermogen, maar je co uitstoot word er vaak een stuk hoger van.

dus het goedkoopste is denk ik een goede clio 16V kat kopen en daar de flensen van je williams op laten lassen..

of kijken op marktplaats voor een universele kat en die in je oude laten zetten. is vaak een kwestie van het kat gedeelte er tussen uitzagen en die universele er tussen lassen
cabrio wim
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 8:18
Locatie: Zeeuws Vaanderen

Heb geen problemen met APK, CO is altijd goed.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je vergeet alleen de 4-gassen test bij wat nieuwere auto's zoals de Wiliams waar je zonder kat niet doorheen komt?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ligt aan bouwjaar van de williams. Voor tot 1-1-1993 mag je zonder kat, willie moet wel aan de CO test voldoen, maar goed warmrijden en dan wil dat wel lukken ... als ze niet al te streng kijken.

Na 1993 ben je gewoon verplicht tot het hebben van een katalysator, enige wat dan helpt is een APK-meester die het of niet ziet of niet boeit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

ik ga toch maar het zekere voor onzekere nemen!

volgende week haal ik een 16v kat op bij Dennis*16v* en las ik de flens van mn oude kat daar op.
kan ik die gewoon blijven gebruiken.
Die paar pk die ik eventueel zou kunnen winnen bij een katvervanger voel je toch niet en het geluid met kat vind ik mooier (heb een k&n kit en een remus einddemper)
Yori1985
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 27 jun 2007 14:45
Locatie: Waalwijk

dus als ik het nou goed begrijp, MOET je er een kat onder hebben zitte voor de apk en een katvervanger mag da wel of mag dat niet?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tuurlijk mag een katvervanger. Je mag ook met een katvervanger naar de keuring als je graag nog een keer gaat :D

Ik heb ook een 16v omgelast en ik wissel hem voor de keuring effe met de katvervanger. Een 16v kat heeft overigens een andere diameter inlaat dan een willi kat. 16is kleiner. Ik vind hem lekkerder doortrekken met katvervanger en hij gaat wat roffelen bij gas los
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

een willie trekt met katvervanger idd duidelijk beter door!

kheb nu nog die aangepaste 16v kat eronder, maar die gaat er binnenkort zeker weer vanonder.

16v kat aanpassen stelt niet veel voor, alleen flens omlassen.
Plaats reactie