op wie kan ik dit verhalen

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
berend25
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 2:19

heb een vraagje ik kwam met 60 kilometer per uur aan rijden op een voorangsweg..
tot een auto voor me schoot ook nog eens verkeerde kant van de weg..
trapte vol op me rem en het regende dus slipte gewoon door als ik niet had uit had geweken zat ik bij hem in de bumper nu heb ik met een gang of 50km de stoep op geknalt gelukig stonder er geen mensen op de stoep..
nu is me bumper half los die gaat heen en weer en me wiel bonkt nu 3 keer zo erg en staat een beetje scheef en een deuk in me spartbordt

kan ik die schade verhalen op die andere auto die reed inneens keihardt door ben hem wel achterna gegaan en zijn kenteken op geschreven en aangiften gedaan ..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hoe hard mocht je daar? waarom remde die dude voor je ineens?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als je zijn kenteken hebt, zou je het in principe kunnen verhalen op hem/haar, toch? Of werkt dat niet zo? Heb het gelukkig zelf nooit meegemaakt...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haas schreef:hoe hard mocht je daar? waarom remde die dude voor je ineens?
Hij remde niet, maar schoot de weg op... Toch?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja in principe ben je als achteroprijdende altijd verantwoordelijk, dusja tenzij je kan aantonen dat hij wel heel vreemde manouvre maakte zullen ze snel je eigen schuld aanwijzen.

Met goeie rechtsbijstand en zelf ook goeie verklaringen en bewijsstukken valt er ws. wel wat van te maken, maar zal geen makkie zijn.
berend25
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 2:19

ja hij kwam inneens de weg op
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is het waarborgfonds hier misschien een oplossing voor? Of zeggen die ook dat het je eigen schuld is?
berend25
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 2:19

ik was samen met iemand in de auto dus die kan getuigen voor me
berend25
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 2:19

de politie zei ook je moet gewoon de verklaring naar me verzekering sturen ..

die klojo zag me aan komen en nog ervoor gooie hij wilde zeker een nieuwe bumper de politie zei ook somige eikels die uit een andere land komen hebben geen inzicht in het verkeer ze doen waar ze zelf zin in hebben stoppen op de rijbaan op de snelweg
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als je in je brief naar de verzekering maar beter nederlands gebruikt ;) en vooral leestekens :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik vraag me af wie er nu met de buitelander wordt bedoelt :lol:
berend25
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 2:19

die eikel die voor me schoot natuurlijk..

let niet op me schrijf bedoeling ben geen kei in type
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Verloren zaak hoor, hoezo zou je niet gewoon zelf een stoep geramd hebben en er nu een verhaal omheen verzonnen hebben?

Dit is pech, je had die ander beter kunnen aanrijden. Dit geval wordt alleen gedekt als je all-risk verzekerd bent, er is namelijk geen 2e verzekeringspartij. De reactie van die andere is namelijk: "Huh? Ik heb niks gezien, hoe, wat, waar?"
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Riël Notermans schreef:Dit is pech, je had die ander beter kunnen aanrijden.
Over het algemeen wel, ja. Maar hier was hij er dan achterop gereden. Op een voorrangsweg mag je ook geen voorrang nemen, alleen krijgen. Dus ik denk dat je het dan ook zelf schuld was geweest of ieder zijn eigen schade...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Typisch geval :~

Als ik het zo lees kan je zeker en vast verhalen hoor, het is ook goed dat je meteen aangifte hebt gedaan bij de politie.. doe dit ook ff bij je verzekeringsmaatschappij.

Hoe je verzekerd bent maakt niets uit.. jij hebt schade die veroorzaakt is door fout van een derde.

Maar zoals hier al eerder gezegd, hij kan natuurlijk ineens van niets meer weten |:

Zou het allesins proberen (Y) die klojo's moeten maar is leren rijden!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haas schreef:als je in je brief naar de verzekering maar beter nederlands gebruikt ;) en vooral leestekens :P
ik kon van het hele verhaal al niks bakken :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie