rijbewijs ingenomen. Vrijgesproken:D:D:D:D

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

aanmelden op het forum en dan kijken bij juridisch
leuk leesvoer
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:aanmelden op het forum en dan kijken bij juridisch
leuk leesvoer
ok zal morgen eens kijken, morgen krijg ik als alles meezit al tel. van kennis van me die met een agent samen al bezig en dingen aan het nazoeken zijn en een brief voor me opstellen.

heb vanaaf al zoveel gelezen en mn kaak begint weer zeer te doen klote tandarts
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Danny van Duren schreef:
Riël Notermans schreef:Je krijgt het binnen n paar dagen ook wel terug hoor, een jaar ben je het echt niet kwijt ;)
maarja ahlf jaar is nog te lang ivm werk en school
ben aangenomen op mn werk zolang ik rijbewijs heben zolang ik werk heb mag ik op school deelnemen aan de opleiding zoniet word je eraf gekickt :(
Zoals gezegd, een brief opstellen met zoveel mogelijk redenen waarom je je rijbewijs moet behouden (Y)
Genoeg mensen hebben het rijbewijs tijdig teruggekregen, ook al zaten ze zelfs bezopen achter het stuur :S
(Wat is persoonlijk bezwaarlijker vind dan een bietje te hard rijden :beer: )

Erg naaiballenwerk dit :@
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Jacco Osté schreef:
Danny van Duren schreef:
Riël Notermans schreef:Je krijgt het binnen n paar dagen ook wel terug hoor, een jaar ben je het echt niet kwijt ;)
maarja ahlf jaar is nog te lang ivm werk en school
ben aangenomen op mn werk zolang ik rijbewijs heben zolang ik werk heb mag ik op school deelnemen aan de opleiding zoniet word je eraf gekickt :(
Zoals gezegd, een brief opstellen met zoveel mogelijk redenen waarom je je rijbewijs moet behouden (Y)
Genoeg mensen hebben het rijbewijs tijdig teruggekregen, ook al zaten ze zelfs bezopen achter het stuur :S
(Wat is persoonlijk bezwaarlijker vind dan een bietje te hard rijden :beer: )

Erg naaiballenwerk dit :@
nogal ja op 2km als die snelheid van hem zou kloppen :~
Harm
Berichten: 221
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: Renault Grand Espace
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Heb pas ergens gelezen dat ze ook de hoek moeten vermelden, of de afstand tot aan de weg bij de meeting met laser. Ook moet het apparaat een keurings rapport hebben.

Iemand had op deze manier met succes bezwaar aangetekend.

Bron was volgens mij autoweek.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Luister maar naar mij, heb wat ervaring :D
Binnen 10 dagen heb je je rijbewijs terug en na een tijdje krijg je een boete binnen die je kan betalen of je besluit het niet te betalen en dan moet je naar de rechter.

Ik had eens ruim 200 ( ooooooooooo 200!!!!! ben je wel goed bij je hoofd, asooooooo, echt onverantwoordelijk!!!!!!!!!!!!!!!) gereden waar je 100 mocht en was 2 maanden (6 maanden waarvan 4 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar) mn rijbewijs kwijt + 750 euro boete :D
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Volgens mij is de eerste keer maximaal 10 dagen kwijt.
Mits je geen andere geregistreerde overtredingen hebt (30 km/h of sneller)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Madmaus schreef:Volgens mij is de eerste keer maximaal 10 dagen kwijt.
Mits je geen andere geregistreerde overtredingen hebt (30 km/h of sneller)
dat dahct ik ook altijd, alleen weet niet hoe het zit als je een puntenrijbewijs hebt
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Net wat Rasit zegt, waarschijnlijk heb je het binnen 10 dagen weer terug. En dan is het aan de rechter om het in beslag te nemen of een schikking te treffen.

Ik kreeg het ook binnen 10 dagen terug, met daarbij gelijk een schikking. Of een boete van 830 euri binnen een maand betalen of voorkomen met het risico van het alsnog kwijt te raken.

En met argumenten als " ik heb het nodig voor mn werk" doet een rechter vaak helemmal niks. "Juist dan moet je je extra bewust zijn wat je doet" is dan het antwoord. (N)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

830 euro boete? :bonk:
Ze hadden bij jou toen toch ook nog filmopnames gemaakt?


Kom ik er toch nog goed van af met alleen een prent voor het voeren van een ongeldige kentekenplaat. :)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

mooi naar allemaal Danny...sterkte ermee :(
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Jeroen RS
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Roy schreef:En met argumenten als " ik heb het nodig voor mn werk" doet een rechter vaak helemmal niks. "Juist dan moet je je extra bewust zijn wat je doet" is dan het antwoord. (N)
Ik ben vrachtwagenchauffeur en een collega van mij was op de A16 gepakt en ook zijn rijbewijs kwijt. Hij heeft hem wel terug gekregen, maar ze zeiden in eerste instantie dat hij hem niet terug zou krijgen omdat hij beroepschauffeur is en dus een voorbeeldfunctie heeft :(
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jeroen RS schreef:maar ze zeiden in eerste instantie dat hij hem niet terug zou krijgen omdat hij beroepschauffeur is en dus een voorbeeldfunctie heeft :(
Dat is ook wel zo natuurlijk. Ik vind het altijd makkelijk gezegd "ik heb het nodig voor mn werk". Je weet dat als je harder rijdt dan toegestaan is, je een boete kunt verwachten. Hoe lullig dat ook is.... (Z)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Hoe harder je roept dat je het echt kan missen,des te harder zal een rechter zijn met zijn beslising, en idd dan zeggen ze gewoon als je het echt niet kan missen moet je maar aan de regels houden
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Maus schreef:830 euro boete? :bonk:
Ze hadden bij jou toen toch ook nog filmopnames gemaakt?


Kom ik er toch nog goed van af met alleen een prent voor het voeren van een ongeldige kentekenplaat. :)
Ja en van die opname's mocht ik geeneens een kopie hebben. :lol: :lol:

Het smoelwerk van die vent toen ik ernaar vroeg... Onbetaalbaar :klop: :klop:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

de officier houdt daar geen rekening mee met een rechtzaak, hij is namelijk de eiser.
wel zal die er rekning mee houden VOOR de rechtzaak, en wel om de reden dat die een schadevergoedng kan verwachten als die het 6 maanden inhoudt (tot de rechtzaak) en de rechter beslist anders, dan is die de lul

een rechter houdt wel degelijk rekening (de eerste keer) met de omstandigheden van de verdachte

bij mij werd in eerste instantie 6 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging geeist en gegeven.
ik heb toen de officier en de rechtr uitgelegd dat ik net voor mezelf was bgonnen en dus nu kon stoppen en een uitkering aan moest gaan vragen
werd toen omgezet naar een hogere boete en 6 maanden voorwaardelijk

zeker als het de eerste keer is houden ze daar best rekening mee
recidivisten is wat anders (0)
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

erg k#t die situatie. Succes kerel
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

tja dit is ook mijn eerste keer en eerste keer in 3 jaar dat ik een boete heb.
en ja ik weet als ik te hard rijd dat ik een boete krijg,
maar ik krijg dan wel graag een boete voor de snelheid die ik reed maar niet voor een hogere snelheid.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ga je dit nog verder aanvechten, of heb je al stappen ondernomen???
Ze kunnen je toch niet zomaar een boete geven als jij zeker weet dat je maar 100 reed ipv 137. Heb je daarvoor ook niet harder gereden, zo een laser gun trekt het nog best ver.
R5GTT. Drive it like you stole it
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

-PAZ- schreef:Ga je dit nog verder aanvechten, of heb je al stappen ondernomen???
Ze kunnen je toch niet zomaar een boete geven als jij zeker weet dat je maar 100 reed ipv 137. Heb je daarvoor ook niet harder gereden, zo een laser gun trekt het nog best ver.
Een grotere afstand dan 400 meter is niet rechtsgeldig
Renault 5 GT Turbo '87
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

jij zegt ik reed 100, de agent lasert jou met 130+

Lijkt me niet dat zo'n laseraparaat niet helemaal goed werkt? Of zie ik dat verkeerd?? :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wist niet dat er een max afstand op zat, heb het idee dat ze hier in de buurt van veel verder meten.
R5GTT. Drive it like you stole it
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

-PAZ- schreef:Wist niet dat er een max afstand op zat, heb het idee dat ze hier in de buurt van veel verder meten.
Ze meten vaak ook van grotere afstand. daarom bij staande houding altijd naar het bewijs vragen. Laat ze maar aantonen dat de afstand binnen de 400 meter is.

als je later bezwaar aantekend dan ligt de bewijslast bij jou (mulder wetgeving) jij moet dus aantonen dat zij verkeerd gelaserd hebben....en dat kan dus alleen als je het op moment van staande houding doet.
Renault 5 GT Turbo '87
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Kier schreef:
-PAZ- schreef:Wist niet dat er een max afstand op zat, heb het idee dat ze hier in de buurt van veel verder meten.
Ze meten vaak ook van grotere afstand. daarom bij staande houding altijd naar het bewijs vragen. Laat ze maar aantonen dat de afstand binnen de 400 meter is.

als je later bezwaar aantekend dan ligt de bewijslast bij jou (mulder wetgeving) jij moet dus aantonen dat zij verkeerd gelaserd hebben....en dat kan dus alleen als je het op moment van staande houding doet.

de agent was zelf zo slim de afstand van de meting op de boete te zette :D


@ kier : dan komt het kromme ook nog als je op die pagina kijkt die jij stuurde via pm:) kun je uit het laatste stukje uitmaken dat als je wagen veel hoeken heeft aan voorkant en die pipo heeft geen vaste hand en gaat paar keer omhoog en omlaag dan gaat de snelheid op de laser omhoog (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

enwelke afstandstond erop?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ- schreef:Ga je dit nog verder aanvechten, of heb je al stappen ondernomen???
Ze kunnen je toch niet zomaar een boete geven als jij zeker weet dat je maar 100 reed ipv 137. Heb je daarvoor ook niet harder gereden, zo een laser gun trekt het nog best ver.
de wagen was nog koud en was net 1km van huis effe naar nieuw mobieltje kijken. dus dan trap ik gas al nooit echt ver in.
en weet zeker dat ik 100reed tja misschien 105 maar harder absoluut niet.

en ik ga het ook verder aanvechten er is al een brief opgesteld die naar justitie gaat dus.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:enwelke afstandstond erop?
402.2M dat is dus 2.2m te ver :D
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Danny van Duren schreef:
-PAZ- schreef:Ga je dit nog verder aanvechten, of heb je al stappen ondernomen???
Ze kunnen je toch niet zomaar een boete geven als jij zeker weet dat je maar 100 reed ipv 137. Heb je daarvoor ook niet harder gereden, zo een laser gun trekt het nog best ver.
de wagen was nog koud en was net 1km van huis effe naar nieuw mobieltje kijken. dus dan trap ik gas al nooit echt ver in.
en weet zeker dat ik 100reed tja misschien 105 maar harder absoluut niet.

en ik ga het ook verder aanvechten er is al een brief opgesteld die naar justitie gaat dus.
zie, het wordt al meer ! :lol:
zometeen klimmen we nog naar de 140 ! ;)

maar goed,
beetje raar dat ze 137 klokken en jij 100 rijdt,
al zeg ik het zelf :~
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Is dat ook ergens terug te vinden dat de max afstand 400m is??
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou lijkt me duidelijk :bye: :bye: bekeuring
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ferdy schreef:
Danny van Duren schreef:
-PAZ- schreef:Ga je dit nog verder aanvechten, of heb je al stappen ondernomen???
Ze kunnen je toch niet zomaar een boete geven als jij zeker weet dat je maar 100 reed ipv 137. Heb je daarvoor ook niet harder gereden, zo een laser gun trekt het nog best ver.
de wagen was nog koud en was net 1km van huis effe naar nieuw mobieltje kijken. dus dan trap ik gas al nooit echt ver in.
en weet zeker dat ik 100reed tja misschien 105 maar harder absoluut niet.

en ik ga het ook verder aanvechten er is al een brief opgesteld die naar justitie gaat dus.
zie, het wordt al meer ! :lol:
zometeen klimmen we nog naar de 140 ! ;)

maar goed,
beetje raar dat ze 137 klokken en jij 100 rijdt,
al zeg ik het zelf :~
tja vind ook raar maarja reed zeker niet harder.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Danny van Duren schreef:
Ferdy schreef:
Danny van Duren schreef:
-PAZ- schreef:Ga je dit nog verder aanvechten, of heb je al stappen ondernomen???
Ze kunnen je toch niet zomaar een boete geven als jij zeker weet dat je maar 100 reed ipv 137. Heb je daarvoor ook niet harder gereden, zo een laser gun trekt het nog best ver.
de wagen was nog koud en was net 1km van huis effe naar nieuw mobieltje kijken. dus dan trap ik gas al nooit echt ver in.
en weet zeker dat ik 100reed tja misschien 105 maar harder absoluut niet.

en ik ga het ook verder aanvechten er is al een brief opgesteld die naar justitie gaat dus.
zie, het wordt al meer ! :lol:
zometeen klimmen we nog naar de 140 ! ;)

maar goed,
beetje raar dat ze 137 klokken en jij 100 rijdt,
al zeg ik het zelf :~
tja vind ook raar maarja reed zeker niet harder.
dan 105 ?
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

-PAZ- schreef:Is dat ook ergens terug te vinden dat de max afstand 400m is??
Bij staandehouding moet u ook gewoon ontkennen dat u het was die te snel reed. "Laat u mij de gemeten snelheid op uw toestel maar even zien" zou u kunnen zeggen. Deze snelheden worden samen met de meetafstand in het geheugen van het apparaat opgeslagen. Ook al is de controleur bezig met z'n volgende doelwit. Noteer de meetafstand, de naam en het stamnummer van de laser-bedienende ambtenaar, de datum en de tijd! Ze meten vaak al een 1e keer op afstanden van 600m en meer. De politie mag echter enkel verbaliseren binnen het "juridisch meetbereik" van 400m (gebruiksvoorschrift Jenoptik). Bij een definitieve meting op grotere afstand bent u een stipje aan de horizon voor elkaar en kan heel goed ook een ander (afgaand) object gemeten zijn. Ook 2 motorrijders die beide een boete kregen op grond van een meting op de voorste hebben we al gezien. De politie richt op uw bumper en koplampen waar met name de retroreflecterende kentekenplaat een prima meetoppervlak biedt.


heb danny de link gestuurd van de website waar deze info op stond. kan hem alleen nu ff niet terug vinden
Renault 5 GT Turbo '87
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ- schreef:Is dat ook ergens terug te vinden dat de max afstand 400m is??
ja ergens op bepaalde site met regels over lasers weet efef zo snel de link niet

edit: te laat zal effe zoek of link weer kan vinden
edit: http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/laser.htm
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ah kijk das altijd nuttige info om eens te hebben :) (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie