Tinten Mag

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Platimex
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 16:49
Locatie: De Meern
Contacteer:

Beste Allemaal,

Ik heb zo hier en daar gelezen dat er ook bij de RTC leden nog veel onduidelijkheid is over het Tinten van de autoruiten.

Het is zo dat er wel regeltjes voor zijn maar dat deze niet geheel duidelijk blijken.

Alle ramen behalve de voorste zijruiten mogen voorzien worden van alle type folie die je maar kan bedenken. Hierbij hoeft men geen rekening te houden met hoe donker het is of niet.

De voorste zijruiten mogen ook worden voorzien van Windowfilm mits je je houd aan een aantal basisregels welke ik hieronde zal proberen duidelijk te maken:

1) De lichttoetreding ( licht wat door de ruit heen komt ) moet minimaal 30 % zijn.

2) Het folie moet deugdelijk en geheel vlak op het raam zitten

3) Het folie moet voorzien zijn van een certificaat

4) de ramen kan je het beste bij een bedrijf laten tinten, deze kunnen ook bij problemen ondersteuning bieden.

5) SL LLUMAR folie is eigenlijk het enigste folie wat door de APk is goedgekeurd, dit komt doordat op dit folie een N-Norm zit wat geen enkele andere aanbieder heeft.

Dus niet de politie bepaald wat mag en wat niet maar dat bepaald de APK keurmeester.

Een ding moet je nooit doen en dat is het verwijderen van de Folie voor de Politie, als men dit doet komt er een hele waas van de lijmlaag op de ramen te zitten die heel lastig te verwijderen is.

Tenslotte wil ik jullie even melden dat wij Als Platimex alleen maar gebruik maken van SL-LLumar folie waardoor wij ook de garantie aan de consument kunnen bieden. Mocht je na installatie toch aangehouden worden dan kan je bij ons gebruik maken van de diensten van een Jurist ( welke je helpt met het bezwaarschrift en zelfs mee gaat naar de Rechter als dat nodig is)

Voor vragen kan je je ook wenden tot. autoglasveredeling@platimex.nl.
Op de website staat momenteel niets over autoglas tinten etc maar dat komt snel dus houd de site in de gaten voor de laatste ontwikkelingen over deze wetgeving http://www.platimex.nl
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

(Y)


bedankt voor de tip (niels gok ik ;) )
Platimex
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 16:49
Locatie: De Meern
Contacteer:

In dit geval een collega van Niels

Maar kijk even bij de sponsors en dan bij Platimex daar staat info over de speciale kortingen voor het Tinten van RTC Leden
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Platimex schreef:Beste Allemaal,


Alle ramen behalve de voorste zijruiten mogen voorzien worden van alle type folie die je maar kan bedenken. Hierbij hoeft men geen rekening te houden met hoe donker het is of niet.

De voorste zijruiten mogen ook worden voorzien van Windowfilm mits je je houd aan een aantal basisregels welke ik hieronde zal proberen duidelijk te maken:



5) SL LLUMAR folie is eigenlijk het enigste folie wat door de APk is goedgekeurd, dit komt doordat op dit folie een N-Norm zit wat geen enkele andere aanbieder heeft.

Dus niet de politie bepaald wat mag en wat niet maar dat bepaald de APK keurmeester.
dit is NIETwaar ! (punt 5 )
ik ben zelf apk keurmeester....
ieder ander folie mag ook gebruikt worden ,alleen de keurmeester bepaald of hij het zicht voldoende vind ..
de keurmeester kijkt naar belemmering door belltjes of strepen in het folie en het zicht door het raam

opzich een leuke reclame zo maar klopt dus niet helemaal

verder top dat jullie de juridische hulp beschikbaar stellen !
maar? wat kost dat als je die gebruikt?
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

is het ook niet zo dat 90% van de auto's met 35% getinte ramen vanaf de fabriek komen
Platimex
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 16:49
Locatie: De Meern
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Platimex schreef:Beste Allemaal,


Alle ramen behalve de voorste zijruiten mogen voorzien worden van alle type folie die je maar kan bedenken. Hierbij hoeft men geen rekening te houden met hoe donker het is of niet.

De voorste zijruiten mogen ook worden voorzien van Windowfilm mits je je houd aan een aantal basisregels welke ik hieronde zal proberen duidelijk te maken:



5) SL LLUMAR folie is eigenlijk het enigste folie wat door de APk is goedgekeurd, dit komt doordat op dit folie een N-Norm zit wat geen enkele andere aanbieder heeft.

Dus niet de politie bepaald wat mag en wat niet maar dat bepaald de APK keurmeester.
dit is NIETwaar ! (punt 5 )
ik ben zelf apk keurmeester....
ieder ander folie mag ook gebruikt worden ,alleen de keurmeester bepaald of hij het zicht voldoende vind ..
de keurmeester kijkt naar belemmering door belltjes of strepen in het folie en het zicht door het raam

opzich een leuke reclame zo maar klopt dus niet helemaal

verder top dat jullie de juridische hulp beschikbaar stellen !
maar? wat kost dat als je die gebruikt?
Het is niet mijn bedoeling verkoop te genereren maar een correcte voorlichting te geven. Als je het APK wetboek bekijkt staat daar letterlijk in dat de ruit geen verkleuringen en strepen mag vertonen. Dit betekend dus dat bellen en vouwen wel degelijkj een probleem kunnen vormen.

Betreffende de juridische hulp kan ik aangeven dat dit nagenoeg kosteloos is voor SL-LLumar klanten
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ja dat zeg ik dus :lol:
alleen er staat niks in over folie dat gecertificeerd moet zijn ........
dus het maakt in principe niet uit wat voor folie het is .........
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Als je heel netjes de regels zou moeten volgen mag je helemaal NIKS op je voorste (zij)ruiten plakken.

Regelgeving
In het Voertuigreglement artikel 5.2.42 lid 1 onder a en b staat hierover: De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Platimex
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 16:49
Locatie: De Meern
Contacteer:

rasit.. schreef:Als je heel netjes de regels zou moeten volgen mag je helemaal NIKS op je voorste (zij)ruiten plakken.

Regelgeving
In het Voertuigreglement artikel 5.2.42 lid 1 onder a en b staat hierover: De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Beste Allemaal,

Deze opmerking is inderdaad helemaal correct dat staat namelijk in de regelgeving.

Alleen is het niet zo dat dit geldt voor het SL-LLumar autoglasfilm, ik zal uitleggen waarom niet.

Het onderdeel verkleuring:
Verkleuring is volgens het zelfde APK wetboek omschreven als vlekken en verschillende kleuren op een ruit. Sl-LLumar folie wordt alleen aangebracht door gecertificeerde dealers die de ruit niet verkleuren omdat de gehele ruit gemodificeerd wordt. Je kan het zo zien dat er namelijk een totaal andere ruit in komt met een extra laminaatlaag.

Onderdeel onnodig voorwerp:
Het SL-LLumar folie is geen onnodig voorwerp te noemen omdat dit de ruit sterker en veiliger maakt. Ik zal dit verder uitleggen

Veiliger: Bij een eventueel ongeluk zorgt het windowfilm voor een scherfbindende werking, wat het voor de inzittende veiliger maakt.

Sterker: Ook draagt het windowfilm bij aan het tegenhouden van het inbrekersgilde in je auto.

Onderandere deze argumenten zijn nu in 11 rechtzaken betreffende SL-LLumar folie op auto's aangedragen aan de Rechter, alle 11 van deze zaken zijn gewoonnen door onze klanten dus die hoeven hun boete niet te betalen, en als dat al gedaan was wordt dit terug betaald.

Ik hoop wat meer duidelijkheid gegeven te hebben.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag of stuur een e-mail naar

autoglasveredeling@platimex.nl
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

(Y)
Is er trouwens ook een foto beschikbaar van het verschil voor/na?
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Ik maak zelf gebruik van die coating-techniek en ben al 3x staande gehouden, heb 3x een waarschuwing gekregen na het tonen van mijn certificaat.

Absoluut geen behoefte om de coating weg te halen, ik moet in dat geval namelijk andere ruiten aanschaffen, de politie maakt trouwens zelf ook gebruik van de Lumar coating.

Wat ik nog vreemder vind is dat de meeste nieuwe autos fabrieks-af wel met coating zijn uitgerust, dat mag blijkbaar weer wel.. (S)

http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=9148

Een leuk filmpje en uitleg over deze coating-techniek,
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

mikko schreef:
Wat ik nog vreemder vind is dat de meeste nieuwe autos fabrieks-af wel met coating zijn uitgerust, dat mag blijkbaar weer wel.. (S)
De meeste? Welke merken en types doen dat dan ? ja de beemert van JP iid wel ...
Jack112
Berichten: 2
Lid geworden op: do 9 mar 2006 20:50

Heren

Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.

Een apk keurmeester keurt niet op de tint van ramen en zal hem daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.

Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.

Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.

BVD,

Baantjer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als je er dan wat aan doet, laat het dan coaten, veel strakker en netter dan folie
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Jack112 schreef:Heren

Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.

Een apk keurmeester keurt niet op de tint van ramen en zal hem daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.

Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.

Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.

BVD,

Baantjer
Dit hoorde ik dus laatst ook zeggen door die PIK van een Koos S. van een of andere nutteloze verkeersinstelling...

dan komt er bij mij een vraag boven: Hoe kun je IN HET DONKER zien (bijvoorbeeld als fietser) of een automobilist je gezien heeft??? :lol:
Lijkt me dus net zo lastig, misschien nog wel lastiger dan wanneer je auto dichtgeplakt zit... :wink:

Nutteloze reactie aldus mijn mening van meneer Spee...en bovengenoemde uiteraard ook... :beer:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Je mag binnenkort in het donker ook niet meer rijden... Om gevaarlijke situaties te voorkomen :bonk:

Waarom gaat het in het donker wel goed?
Omdat we allemaal van die F*cking regeltjes hebben :pompom:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Luco/Alpine-racer schreef:als je er dan wat aan doet, laat het dan coaten, veel strakker en netter dan folie
ligt er echt aan wie het doet hoor. Bedrijf hier folie'd en coat voor de zelfde prijs en je ziet totaal geen verschil. Bovendien geeft folie een veiligheidsaspect wat betreft kapot glas.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

PtrGte schreef:
Jack112 schreef:Heren

Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.

Een apk keurmeester keurt niet op de tint van ramen en zal hem daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.

Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.

Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.

BVD,

Baantjer
Dit hoorde ik dus laatst ook zeggen door die PIK van een Koos S. van een of andere nutteloze verkeersinstelling...

dan komt er bij mij een vraag boven: Hoe kun je IN HET DONKER zien (bijvoorbeeld als fietser) of een automobilist je gezien heeft??? :lol:
Lijkt me dus net zo lastig, misschien nog wel lastiger dan wanneer je auto dichtgeplakt zit... :wink:

Nutteloze reactie aldus mijn mening van meneer Spee...en bovengenoemde uiteraard ook... :beer:
Ik ben het hier roerend mee eens. S'avonds kun je je andere medeweggebruikers toch ook niet zien. Geblindeerde ruiten of niet :bang:

Na mijn idee hebben ze dit gewoon laten verbieden doordat ze dan niet meer kunnen zien of je wel of geen gordel draagt of dat je niet met je handjesvrij aan het bellen bent.

Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten. Het folie houd warmte tegen van de zon, zodat het in de zomer iets koeler is dan zonder folie. Mensen kunnen ook niet meer goed zien wat voor spullen je in je auto hebt. Etc etc etc

Dus ministerie van justitie luitjes hef dat verbod nou maar gewoon weer op. Het heeft alleen maar voordelen (0)
Dan kan mijn vriendin mij overdag ook weer lekker ****** zonder dat een ander het ziet (0) :bang:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dus ministerie van justitie luitjes hef dat verbod nou maar gewoon weer op. Het heeft alleen maar voordelen
Dan kan mijn vriendin mij overdag ook weer lekker pijpen zonder dat een ander het ziet
veel spannender met nietgeblindeerde ruiten
tijdje geleden reed ik met de patrol op de A 27 en haalde een auto in en jawel hoor daar lag een dame flink te snokken :worship: :worship: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Niet mokken....lekker snokken! :lol: :p
:pompom:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Dus ministerie van justitie luitjes hef dat verbod nou maar gewoon weer op. Het heeft alleen maar voordelen
Dan kan mijn vriendin mij overdag ook weer lekker pijpen zonder dat een ander het ziet
veel spannender met nietgeblindeerde ruiten
tijdje geleden reed ik met de patrol op de A 27 en haalde een auto in en jawel hoor daar lag een dame flink te snokken :worship: :worship: :worship: :worship:
Wel handsfree?? :p
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

:lol: :lol: :lol:
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Clio16vTR schreef:Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten.
Als het je gaat om de splinters, dan hebben ze daar ook gewoon blanke folie voor.

Dus donkere folie is geen argument!
Binnen de Rally sport is het plakken van (blanke) folie verplicht! om dezelfde reden.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Rick D. schreef:
Clio16vTR schreef:Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten.
Als het je gaat om de splinters, dan hebben ze daar ook gewoon blanke folie voor.

Dus donkere folie is geen argument!
Binnen de Rally sport is het plakken van (blanke) folie verplicht! om dezelfde reden.
Dan zitten we nog met het belangrijkste punt van "onze vrienden in blauw".
Medeweggebruikers kunnen ons niet zien, en int donker dan? (0)

Tis gewoon weer een van de vele ziekmakende melkkoeien hiero (S)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Gewoon heel zelfverzekerd aangeven dat ze de boete maar moeten uitschrijven, en dat al vaststaat dat je bezwaarschrift gegrond wordt verklaard.
Dan beginnen ze vanzelf wel te twijfelen, en geven ze je misschien wel een “waarschuwing”.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Jacco Osté schreef:
Rick D. schreef:
Clio16vTR schreef:Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten.
Als het je gaat om de splinters, dan hebben ze daar ook gewoon blanke folie voor.

Dus donkere folie is geen argument!
Binnen de Rally sport is het plakken van (blanke) folie verplicht! om dezelfde reden.
Dan zitten we nog met het belangrijkste punt van "onze vrienden in blauw".
Medeweggebruikers kunnen ons niet zien, en int donker dan? (0)

Tis gewoon weer een van de vele ziekmakende melkkoeien hiero (S)
Precies jacco! :bang:
Ik snap het ook niet hoor. Toen ze mij aanhielden kreeg ik ook te horen dat ze geen oogcontact met mij konden maken in het verkeer. Toen was ik volgens mij nog niet wakker genoeg om te zeggen dat ze mij in het donker ook niet kunnen zien zitten. (0)
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Maar dan even n stomme vraag, mag de achterruit dan wel, omdat je dan nl ook niet meer ziet of je aant bellen bent in de auto.

Daarbij ben ik nl van plan om dat te doen :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

achterruit en achterste zijramen mag sowieso :) (Y)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Van de week nog met een blauwe een praatje gemaakt...
(T was een klant, die wel reeel is over de boeteregeling overigens (Y) )

Ramen tinten willen ze niet ivm gangsters die met pistolen kunnen zwaaien...
Althans... Dat was zijn visie...
Daar kan ik dan wel weer inkomen, maar goed...


Ik rij Twingo, dan ben ik toch nog geen gangster :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Oogcontact in het donker... hmm.. dus als ik een fietser niet aankijk omdat ik naar de andere kant kijk ben ik ook strafbaar ??

Ik vind het nogal stom dat je je achterruiten dan wel mag tinten..
als ik een driveby zou doen zou ik vanachter het stuur niet schieten hoor :P
ik zou paar maten achterin zetten, die hebben dan tenminste alle aandacht om raak te schieten...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

die kenne nogal lekker schieten vanaf de achterbank je clio :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Remco T. schreef:Oogcontact in het donker... hmm.. dus als ik een fietser niet aankijk omdat ik naar de andere kant kijk ben ik ook strafbaar ??
Oogcontact in het algemeen gooien ze het op idd :S
Alsof we niet genoeg regeltjes hebben (N)
Ik vind het nogal stom dat je je achterruiten dan wel mag tinten..
als ik een driveby zou doen zou ik vanachter het stuur niet schieten hoor :P
ik zou paar maten achterin zetten, die hebben dan tenminste alle aandacht om raak te schieten...
Schieten met je puddingbuks? :wink:
Tja... Zoiets had ie dus ooit meegemaakt, eentje zat met een pistool te zwaaien en dat zie je natuurlijk niet achter getinte ramen (S)
Als iemand wil schieten doen ze dat toch wel, getinte ramen of niet :~


Zoals ik al eerder zei... Burgertje pesten (U)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nog een ander bezwaar om het juist wel te doen:

als je alleen je achterste zijruiten doet en je achterraam lijkt het net een grijs kenteken auto
Immer wieder die verdammte Holländer
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

-Ray- schreef:nog een ander bezwaar om het juist wel te doen:

als je alleen je achterste zijruiten doet en je achterraam lijkt het net een grijs kenteken auto
* Warmtewerend:D
* Geen glassplinters in je knijter bij een botzing :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dennis_16v schreef:Maar dan even n stomme vraag, mag de achterruit dan wel, omdat je dan nl ook niet meer ziet of je aant bellen bent in de auto.

Daarbij ben ik nl van plan om dat te doen :p
Koop fijn een carkit?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie