Tinten Mag

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
basje24
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 mei 2006 0:11
Locatie: gelderland

als je donkere ruiten wilt en geld over hebt kun je beter getinte ruiten bestellen. kunnen ze ook niet zeuren over folie of coating

wand folie en coating staan te boek als hinderend voor het zicht en dat mag dus niet
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Dennis_16v schreef:Maar dan even n stomme vraag, mag de achterruit dan wel, omdat je dan nl ook niet meer ziet of je aant bellen bent in de auto.

Daarbij ben ik nl van plan om dat te doen :p
Achterruit mag omdat je twee buitenspiegels hebt. bv een combo heeft vaak een dicht bak daardoor kan je ook niet kijken.

Als je 2 buitenspiegels hebt is dat dus geen probleem. Mis je een buitenspiegel dan mag het niet.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Weet je wat een goede oplossing is?


Auto kopen die rondom LEGAAL geblindeerd is :smoke: :bang:

Ze zijn er, maar zijn zeldzaam :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Tycho Meijn
Berichten: 73
Lid geworden op: di 22 feb 2005 17:27
Locatie: Amsterdam

zoals?

een limo of een ambulance :p
wookie
Berichten: 178
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:35
Locatie: Venhorst

Met keurmerk/papieren laten blinderen, er zijn bedrijven die eventueel juridisch gemauw voor je oplossen.

Ik heb mn ruiten voor ook gehad, en ook met open ramen langs de politie gereden. Het moest eraf; kon het meteen eraf geen boete, zoniet 70 euro.

Je mag het gewoon niet zelf doen tenzij je ervoor bevoegd ben.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja...bevoegd mijn reet! Pure centenklopperij is het weer... Wat de neuk is nou het verschil tussen geplakt folie door mezelf od een knakker die de naam 'expert' krijgt omdat hij teveel per uur vraagt? :gun: :@
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

maar het gaat uiteindelijk toch om een percentage van het tinten??
Of zit ik er helemaal naast?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jep, meer dan 30-35% mag niet, en dan ben je nog afhankelijk van meneer agent :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

kortom, degene die dat heeft bedacht heeft de intelligentie van de gemiddelde boomwortel! En in mijn beleving is een boom niet het meest slimme organisme op deze aardkloot... :@
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Haas schreef:kortom, degene die dat heeft bedacht heeft de intelligentie van de gemiddelde boomwortel! En in mijn beleving is een boom niet het meest slimme organisme op deze aardkloot... :@
Je lijkt soms net zo'n wijsgeer Haas :lol: :lol: :lol: , ben het helemaal met je eens. Overigens zijn er ook twijfels gerezen over de TINTMAN dat apparaatje waar de platte petten mee testen |:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Tycho Meijn schreef:zoals?

een limo of een ambulance :p
Ex-recherche auto :D

Volledig geblindeerd, voorste zijruiten en de voorruit zelf :smoke:

Vorige eigenaar is 20 keer aangehouden en heeft net zo veel voor moeten komen... Zonder bekeuring :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

het zou toch wel fijn zijn als er echt duidelijkheid was. Geen diccussie mogelijk zeg maar. Gewoon betrouwbare meet apparatuur. kun je tot het maximaal toegestane tinten gaan. Rondom dus geen kleurverschillen in de voorste en achterruiten.

@Haas: wat kun je die intelligentie toch leuk verwoorden :lol:
Timpie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:15
Locatie: deventer

dit vindt ik allemaal maar een beetje een vage wetgeving in het begin las ik de 5 zogenaamde regels maar zodra ik mijn ramen laat tinten of het zelf doe met wat voor folie dan ook en vervolgens naar het politie buro ga meten ze het voor me met hun apparatuur is het fout kan ik het er zelf nog aftrekken zonder een boete mij werd simpelweg verteld door een agent in functie met een tabel bij de hand en zijn meter in de andere hand dat de ramen 70% lichtdoorlatend moeten zijn voor de B-stijl en dus maar 30% zwarte tint in mag zitten en omdat de ramen fabriek-af ook al 15% tint hebben (de meeste) is er bijna niet met folie te evenaren het is er wel maar moeilijk te vinden.

de achterramen mogen wel tot een lichtdoorlatendheid van 3% minimaal en de achteruit mag je tot nu toe gewoon zwart verven zolang jij een rechterbuitenspiegel hebt, dit zal wel gaan veranderen aangezien de agent mij al vertelde dat je sindskort verplicht bent een binnenspiegel te hebben ook al heb je een rechterspiegel.

dit alles is mij verteld in het bijzijn van wat hoge piefjes en het schijnt zo te zijn dat als je je ramen tint voor de b-stijl je pas echt bekeurd wordt als de lichtdoorlatendheid minder is als 50% dit in verband met die afwijking van fabrieks-af ramen (dit wordt nog gewijzigd zeggen ze)

nu is mijn vraag meer zijn er meer mensen die dit zo hebben ervaren want ik kan me niet voorstellen dat er veel onduidelijkheid is wanneer je aangehouden wordt en je dit dan te horen krijgt :@
Pascal's Williams
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 11 mei 2008 7:27
Contacteer:

Mijn Clio is rondom getint in de tint die is goedgekeurd.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y175/p ... voor-2.jpg[/img]
Mug
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 12:04
Contacteer:

Eigenljk moeten dan alle voetgangers in het donker lampjes dragen, hahahaha :lol:

1 oplossing, met alle auto's van nederland geblindeerd naar Den Haag om daar tegen te staken!

ik bedoel in Amerika mag alles en is er veel meer criminaliteit!!!

Groeten Mug
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Mug schreef:ik bedoel in Amerika mag alles......
en juist daarom misschien:
Mug schreef:...... en is er veel meer criminaliteit!!!
:(
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

huh?? die snap ik niet :lol: :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Rikkosss
Berichten: 25
Lid geworden op: do 27 mar 2008 14:42
Locatie: Zutphen

Heb ook laatst me ruiten late tinten voor en achter..

Voor 60% lichtdoorlatent (net legaal)
Achter 15% " "
[img]http://i34.photobucket.com/albums/d130/ ... C00085.jpg[/img]
Nog geen problemen mee gehad

Voor moet het 60% zijn is mij vertelt:P is nog best licht vind ik zelf
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het moet niet voor niets zo licht zijn he (0) . Het is gewoon gevaarlijk als het te donker wordt (en erg lelijk, maar daar is niet iedereen het mee eens).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik heb er ook over getwijfeld om de ruiten van de Clio te coaten of te folieën, maar dan alleen alles achter de B-stijl.

Op de afsluitmeeting vorig jaar zag ik een ph2 Clio staan, met af-fabriek getinte ramen die gewoon te bestellen zijn...

Misschien dat dat in de toekomst nog gaat gebeuren. Af-fabriek getint is namelijk precies goed, niet te donker, niet te licht (Y) althans, dat vind ik :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die af-fabriek tintjes zijn meestal nog wel schappelijk. Maar ik heb niet zo op die zwarte................................ruiten (0) :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie