Hallo,
Wanneer ik mijn auto stationair laat lopen en lichtjes gas geef hoor ik een soort van geratel wanneer het toerental weer bijna terug op idle is. Wanneer ik hetzelfde probeer met de koppeling ingedrukt is het geluid er niet meer.
Een monteur heeft mijn vermoeden bevestigd dat het om het dualmassa vliegwiel gaat. De auto rijdt verder goed en ook schakelen gaat prima.
Ik heb voor volgende maand een trip naar de Nurburgring gepland staan (niet perse zelf de baan op) en vroeg me af of het verstandig is om hiermee door te rijden. De slijtage lijkt zich nog in de beginfase te bevinden. Mijn autodeur trilt bijvoorbeeld nog niet bij stationair. Kan het kwaad om hier nog even mee door te rijden en te wachten tot de auto echt slechter gaat rijden? Alvast bedankt!
Dualmassa vliegwiel Megane 3 RS
Hoeveel km’s heeft de motor gelopen?
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Ook vervangen hier deze week. Rammelde nog niet en kan niet direct kwaad werd me verteld, maar omdat de bak gewisseld moest worden maar gelijk gedaan (rammelde nog niet)
Edit: 156.000km op de klok
Edit: 156.000km op de klok
Laatst gewijzigd door Triggerhappy op zo 23 jun 2019 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou bij 103dkm echt nog niet versteleten moeten zijn, tenzij de auto heel veel circuit heeft gereden?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Meestal is het zo dat als een vliegwiel kapot is de auto ook trilt/schud met stationair lopen. Heb je dit ook toevallig?
Nee 2 rondjes Nurburgring op gematigd tempo, that's all. Ook vorige eigenaar is er nooit het circuit mee op geweest. Op RSmegane heb ik overigens gelezen dat juist bij deze kilometerstanden het DMF nog weleens aan vervanging toe kan zijn maar heb zelf de kennis niet in pacht om dit soort info goed te kunnen beoordelen.tutuur schreef:Zou bij 103dkm echt nog niet versteleten moeten zijn, tenzij de auto heel veel circuit heeft gereden?
Heb de auto overigens gekocht met 85.000 op de klok.
Helemaal trillingsvrij is de auto niet stationair maar echt schudden kan ik het absoluut niet noemen, spiegels trillen ook niet en ook een geopende deur schudt niet. Jammer dat diagnose zo lastig is met vliegwielen.Niels V Dijk schreef:Meestal is het zo dat als een vliegwiel kapot is de auto ook trilt/schud met stationair lopen. Heb je dit ook toevallig?