B18FT koppelen aan '91 Clio 1.8 16V draadjesvraag..

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Het draadjes koppelen is aangebroken. Van de Volvo kabelboom ben ik er al uit wat de aansluitpennen inhouden.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-YM8AMREK.jpg[/img]

En deze stekker moet voor een deel aan de Clio gekoppeld worden. En ook nog zelf wat maken.

LV in de stekkerdoos van de Clio zitten deze 2 stekkers.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-KUQ6LN3H.jpg[/img]

Kent of heeft iemand de functiesbenamen van de aansluitingen. Met andere woorden..Wat doet elk draadje in deze 2 stekkers.

Bij Volvo zitten er 2 grote kabelbomen in de motorruimte en die wordt teruggebracht naar 1.

Hoop gepuzzel, maar wel leuk. Hopelijk heeft iemand een antwoord.
Laatst gewijzigd door Faab op wo 21 jan 2015 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Afbeelding
Afbeelding

succes :P
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ff snel kijkend denk ik dat dit de kleurcoderingen zijn:
BA = blauw
GR = grijs
JA = geel
MA = bruin
NO = zwart
OR = oranje
RG = rood
VE = groen
VI = paars (violet)

Dat helpt vast :)
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Je niet tres mucho lezen les Frans... :D
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Heb je nog vertalingen nodig van de woorden verder?
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Als je dat zou willen graag. Ik zal er er ook even induiken. Inmiddels heeft iemand via PB ook al info aangeboden (Y) . Dus al met al is de geboden hulp al helemaal super...
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

demarreur = startmotor
pompe essence = benzinepomp
sonde niveau huile = oliepeil sensor
temperature eau = temperatuur water
pression huile = oliedruk

De rest kan ik eerlijk gezegd niet lezen, ook niet met bril :smoke: :p
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Het is een beetje lastig inderdaad...
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb wat info in het Duits gestuurd.
Anlasser is startmotor, Oeldruck etc.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik heb je ook nog iets gestuurd. Hopelijk is het niet te groot voor Hotmail. Anders probeer ik het later via WeTransfer.
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Willem-Jan schreef:Ik heb je ook nog iets gestuurd. Hopelijk is het niet te groot voor Hotmail. Anders probeer ik het later via WeTransfer.
Tot nu toe niets ontvangen...
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Er was vroeger een mooie site waar alle opties van motor ombouw bijna opstonden, helaas werkt de site (bij mij) niet meer: http://www.hecomo.de/Start/start.html
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb 2 schema's van deze webside aan Faab gestuurd:
B18FT in een R5
F7P/R in een R5
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie