Inbouw F7R 710 uit Megane in een R19 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als ik mijn R19 16V wil voorzien van een Megane 2.0 16V motor, type F7R 710, dan is het het eenvoudigst om het blok en bak van die Megane in een keer over te zetten.
Ik wil eigenlijk de Megane ECU gebruiken. Dit bespaart het frezen van een kamertje in de cilinderkop en dus ook een nieuwe koppakkingset en het aanschaffen van een chip (om de F7P ECU te remappen).
Ik weet dat ik dan wat extra pen-bobines moet meenemen op vakantie, want die gaan wel eens stuk.

Ik heb 3 vragen.
1. Wat moet ik nog meer overzetten van de Megane om de startblokkering te handhaven. Welke componenten zijn het? Ik hoorde iet s van een ring om het contactslot.
2. Heeft de Megane bak alle voorzieningen die ik nodig heb, volgens mij alleen een km-teller kabel aansluiting.
3. Past de uitlaatbocht van de R19 16V op het spruitsuk van een F7R 710?

Edit
Ondertussen dit gelezen http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 0b5709f21f
Laatst gewijzigd door jacques op di 24 nov 2009 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

sleutel die bij de auto hoort waar de motor uitkomt
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Is dat alles. Hoe werkt dat systeen.
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Ecu van de megane in de 16v aan sluiten valt ook niet mee lijkt me? Hele boel uitzoek en klooi werk om de electronica kloppend te krijgen...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kan niet eens omdat het een heel ander systeem is.

in de sleutel zit een chip die door een ring om het contakt slot word uitgelezen. die haalt dan bij de juiste code in de chip de start blokering er van af.

dus je zit met een hoop extra bedrading, een sleufje vrezen voor de verdeler is echt een stuk makkelijker met een andere chip op een clio kabel boom.

passen de spruitstukken wel onder de kap?
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

De ecu van de megane f7r kun je later ook niets mee als je nog iets wilt aanpassen.. Ik heb nog nooit iemand kunnen vinden en/of gezien die zijn megane f7r ecu heeft kunnen (laten) chippen.

Wil je die startblokkering graag hebben dan? Ik vind het maar een onding... Na 3 minuten stilstaan springt hij er alweer op, dus moet je iedere keer weer de startonderbreking deactiveren door op de knop richting de ontvanger te drukken.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

is een willyblok nix voor jou?
heb er nog 1 hier met weinig kilometers
dave hitzert
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 17:38
Contacteer:

leuk idee zeg , maar ik wil graag weten hoe je aan het blok bent gekomen en wat je er voor betaalt heb weet ik wat ik kan verwachten mocht dit nodig zijn.....alvast bedankt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

marktplaats?

je koopt die auto's voor 1500 euro.

dan sloop je hem en heb je alles

de rest verpats je en klaar
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

D Kuipers schreef:De ecu van de megane f7r kun je later ook niets mee als je nog iets wilt aanpassen.. Ik heb nog nooit iemand kunnen vinden en/of gezien die zijn megane f7r ecu heeft kunnen (laten) chippen.

Wil je die startblokkering graag hebben dan? Ik vind het maar een onding... Na 3 minuten stilstaan springt hij er alweer op, dus moet je iedere keer weer de startonderbreking deactiveren door op de knop richting de ontvanger te drukken.
Die ECU is prima te chippen....
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie