Koper of koper-nikkel

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Post Reply
martijnclio
Posts: 197
Joined: Sun 5 Jun 2005 13:05
Location: Lunteren

Koper of koper-nikkel

Post by martijnclio »

Wat is beter? de remleidingen vervangen voor koperen of koper-nikkel leidingen?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
JanGTT
Posts: 407
Joined: Thu 11 Dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Location: Putten
Contact:

Post by JanGTT »

wat jij wil.. koperen remleidingen corroderen eerder (maar ook zeker niet snel). Koper-nikkel corrodeert minder snel, maar je kan hem niet zo makkelijk buigen als koperen remleidingen..
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
User avatar
Mrtn
Posts: 4809
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Location: Lelystad

Post by Mrtn »

wat ik heb begrepen van koperen remleidingen is dat de corrossie zijn/haar natuurlijke beschermlaag wordt/is....

of anders inspuiten met blanke tectyl, heb ik ook gedaan :)

[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4033.jpg[/img]

[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4046.jpg[/img]
JanGTT
Posts: 407
Joined: Thu 11 Dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Location: Putten
Contact:

Post by JanGTT »

ja daar kan je wel eens gelijk in hebben omdat koper een edeler metaal is.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
martijnclio
Posts: 197
Joined: Sun 5 Jun 2005 13:05
Location: Lunteren

Post by martijnclio »

Dat ziet er deftig uit zo....als ik ze met blanke tectyl inspuit trekt dat ook geen vuil aan? ( niet dat dat erg is ).
Koper is inderdaad makkelijker te buigen. Je hoeft er niet eens een apparaat er voor te hebben :p

Weet iemand waar ik T-stukken er voor kan halen, en ook verbindings stukken van teflon naar koper?

Alvast bedankt (Y)
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Post Reply