Remblokken sport of origineel?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

wil binnenkort mn remblokken gaan vervangen van de clio RS, sta nu dus voor de keuze.

sport remblokken of origineel

ik heb deze gevonden op verschillende websites:

remblokken sparco:

biesheuvel
90 euro voor
57 euro achter

Greenstuff
Stroeve motorsport
60 euro voor
60 euro achter

Lucas sport

Sport-remblokset, (4x) Voorzijde Sportkwaliteit Systeem: Lucas 45.41 euro
Sport-remblokset, (4x) Achterzijde. Sportkwaliteit Systeem: Bdx/Bosch 32.57 euro


Lucas non sport

Remblokset, (4x) Voorzijde Systeem: Lucas 29.99 euro
Remblokset, (4x) Achterzijde. Systeem: Bdx/Bosch 24.28 euro

iemand ervaringen met deze merken en was het remverschil te merken ?

oftewel zijn ze het waard om op te waarderen naar sport.

alvast bedankt39
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Greenstuf nooit aan beginnen

Gewoon Ferodo's nemen, remmen (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ferrodo of Sparco inderdaad..

EBC vind ik allemaal niets.. heb ze er nu ook even tijdelijk op zitten en heb het idee dat die rommel nog slechter remt dan origineel :p
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

ok die vallen dus af, heb even gemaild wat het kwaliteitsverschil is tussen sparco en ferodo en het prijsverschil namelijk.

wil ze bij biesheuvel aanschaffen namelijk
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Waarom Biesheuvel? :)
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Ferrodo of Sparco inderdaad..

EBC vind ik allemaal niets.. heb ze er nu ook even tijdelijk op zitten en heb het idee dat die rommel nog slechter remt dan origineel :p
klopt Ronald dat heb ik ook met de RSi gehad

remt stukken minder ala origineel
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

waarom biesheuvel, omdat ik ook tegelijk spacers wil bestellen en ze daar de juiste hebben met langere bouten en jusite naafdiameter e.d
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan ook bij Dutchpowertrading.nl of Improve-tuning.nl hoor :p

Improve levert ook nog Mintex, de M1144 series is ook serieus goed spul en ongeveer gelijkwaardig aan DS2500 alleen wat cheaper.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

ik heb improve ff gemaild wat ze kunnen leveren en nog een aantal andere bedrijven.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb nu de sport blokken via autopartsonline en die bevallen tot nu toe prima
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

dat zijn de lucas sport blokken dan, pakken ze lekker agressief aan?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Textar van http://www.autopartsonline.nl is ook prima. Heb nog een doos remblokken voor RS (voorzijde) liggen Mintex1166 NIEUW. Dit is te vergelijken met ferodo 3000.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

de 3000 zijn toch voor racegebruik ofniet? denk dat je schijven dan meer slijten ofniet?

o ik zie het die sportblokken lucal zijn eigelijk de textar blokken!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Volgens mij Textar ja. Ze bevallen goed, remmen goed en hard, en nog geen last van fading gehad. Maar ik heb ze nog niet tot het uiterste beproeft. Duur zijn ze iig niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

dan denk ik dat het die worden, de sparco zijn toch vrij duur, en heb goede ervaring met autopartsonline :worship:
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

hmm net even gekeken mn schijven zijn nog zo goed als nieuw eigelijk dus geen reden om te vervangen(was ik ook naar aan het kijken)

wat kan nog meer de reden zijn dat hij niet echt hard aanpakt als ik een klein beetje rem, ik moet altijd vrij hard drukken voor die remt.

kan ik zo zien of mn blokjes op zijn of moet dan mn remklauw/wiel eraf? kan de blokjes zo zien, hoe dik hoort het materiaal te zijn?

misschien remsysteem ontluchten? of schoonmaken? of remvloeistof verversen? wat voor remvloeistof kan ik het beste gebruiken?

alvast bedankt
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nieuwe blokken aan de voorzijde is toch wel een mm of 10 aan voering. Als er nog een mm of 2 a 3 op zit dan begint het aardig op te raken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou die schijf voor zit toch niet veel meer op hoor, maar kan het slecht zien of dat een rand is of een roestrandje. Hoe groot is het 'hoogteverschil'?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij valt het mee Riel. En die blokken zijn ook nog Laaaaaang niet op
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja het is een brede rand, gezichtsbedrog :) Leek net dat het een hoog, opstaand randje was :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

is 1 a 2 mm heb ze net opgemeten in het midden raakvlak dus issie 24mm en dat nieuw zijn ze 24.8 dus dat is goed
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Tom schreef:Volgens mij Textar ja. Ze bevallen goed, remmen goed en hard, en nog geen last van fading gehad. Maar ik heb ze nog niet tot het uiterste beproeft. Duur zijn ze iig niet.
Als je origineel bij renault besteld krijg je ook textar volgens mij
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

ja maar niet de sportversie neem ik aan?
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

maar even verder, wat kan het dan zijn? rijd nu 20k km met deze auto remvloeitstof is nog nooit vervangen weet niet wat de termijn is?

zal hem gewoon eens naar de garage brengen en zeggen maak de remmen schoon en doe er nieuwe remvloeistof in en ontlucht het zooitje... denk dat dat het beste is
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

officieel 2 jaar, maar ik zou het gewoon elk jaar doen.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

ok laten we doen meteen olie + oliefilter erbij zijn we daar ook vanaf (Y)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Altijd goed om vloeistof te vervangen, alhoewel ie d'r niet beter van gaat remmen.

Goeie blokken, dat doet 't 'm (Y)
rev it like a rental
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

achja als er lucht in het systeem zit gaat hij er wel beter van remmen lijkt me ofniet?
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Wat is er slecht aan EBC? Ik heb daar de schijven en en remblokken van, en dat remt echt super!
Cleaned Style
Projecttopic
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

als er lucht in het systeem zit, scheelt dat zeker voor de druk die je op je pedaal moet uitoefenen. van 't weekend mijn remmetjes ook beter ontlucht, en het pedaal voelt meteen harder aan (zat niet eens zoveel lucht in)
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

maar dan de vraag hoe komt die lucht er in? 20k km geleden remde het nog super is er ergens iets lek?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Geen lucht maar water. Dat krijg je door veroudering.
Water verdampt en zorgt ervoor dat het comprimeerbaar wordt -> je kan niet meer fatsoendelijk remmen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

helemaal duidelijk

thx gasten! :worship:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

remvloeistof is hygroscopisch ofzo en trekt water aan voor zover ik weet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie