ABS probleem

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

Probleem lijkt mij ook meer in de wielsensor te zitten hoor...want zolang je niet gaat rijden blijft het lampje uit?
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

dat dachten ze eerst ook bij renault maar toen hebben ze alles doorgemeten met de xr25 en toen gaf die aan dat de rekeneenheid kapot was ik denk niet dat ze zomaar wat voorliegen, Ray hier op het forum had hetzelfde probleem en bij hem is ook vastgesteld dat de rekeneenheid kapot is
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Probleem lijkt mij ook meer in de wielsensor te zitten hoor...want zolang je niet gaat rijden blijft het lampje uit?

dit is bij mij iig niet het geval

dat dachten ze eerst ook bij renault maar toen hebben ze alles doorgemeten met de xr25 en toen gaf die aan dat de rekeneenheid kapot was ik denk niet dat ze zomaar wat voorliegen, Ray hier op het forum had hetzelfde probleem en bij hem is ook vastgesteld dat de rekeneenheid kapot is

nou weet ik alleen niet of het met die beruchte XR25 gedaan is
Immer wieder die verdammte Holländer
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

dat neem ik aan van wel, want de oudere renaultjes worden eigenlijk altijd uitgelezen met de xr25 omdat het nieuwe systeem niet lekker gaat,
maar je hebt wel een soortgelijk probleem?
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ff 1 bladzijde teruglezen ;)

en in m'n topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
Immer wieder die verdammte Holländer
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Jurien schreef:dat dachten ze eerst ook bij renault maar toen hebben ze alles doorgemeten met de xr25 en toen gaf die aan dat de rekeneenheid kapot was ik denk niet dat ze zomaar wat voorliegen, Ray hier op het forum had hetzelfde probleem en bij hem is ook vastgesteld dat de rekeneenheid kapot is
ja klopt vaak niks van, hier een 19 16v onlangs eraan gehangen, ook rekeneenheid kapot.. rekeneenheid vervangen en jahoor nog steeds hetzelfde en nog steeds kapot volgens xr25 :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

heb iig gisteravond even de proef op de som genomen, dat het lampje nog niet brandde even vol in de ankers en prima abs, lampje aan weer vol in de ankers en mooi 4 blokkerende wielen... niet te lang natuurlijk ;)

dus dat er wat mis is is wel duidelijk :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

los contact? te zware voet? :D
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

-Ray- schreef:heb iig gisteravond even de proef op de som genomen, dat het lampje nog niet brandde even vol in de ankers en prima abs, lampje aan weer vol in de ankers en mooi 4 blokkerende wielen... niet te lang natuurlijk ;)

dus dat er wat mis is is wel duidelijk :p
Als er een kapotte wielsensor onder zit en hij constateerd dat dan schakelt ie ook heel je abs uit....dus kan nog steeds :wink:
Xabre schreef:ja klopt vaak niks van, hier een 19 16v onlangs eraan gehangen, ook rekeneenheid kapot.. rekeneenheid vervangen en jahoor nog steeds hetzelfde en nog steeds kapot volgens xr25
Dat bedoel ik :D
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

aan de ene kant blijf ik ook twijfelen of de rekeneenheid kapot is, want als die kapot is dan moet hij dat al bij het starten aangeven en niet pas als ik ga rijden, ik ga van het weekend maar eens mijn auto omhoog gooien en alle sensoren na kijken, misschien dat het daar aan ligt en of er iets zichtbaar is
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

Is mischien helemaal niet relevant maar wij hebben een opel corsa gehad die hetzelfde probleem had en daar haalde ik een sensor eruit en toen kwamen de koperdraadjes mee naar buiten :D probleem opgelost..... :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

zoals ray al zei ....
ik heb die van ray met de wielen los gehad en op een kts van bosch elk wiel afzonderliojk gekeken of er wel een signaal van de abs sensor kwam
dit was ook het geval

het is dus echt een re probleem
kan in de plus en massa liggen maar ook in de re zelf

en abs van renault is dus niet te vergelijken met een slopel
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

Dat zei ik dus zelf ook al....... (I)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb t eens opgelost door alle stekkerverbindingen schoon te maken en te contactsprayen. Kan me niet voorstellen dat een RE sporadisch gaat ouwhoeren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

Ik kan het me ook echt niet voorstellen, eerst geloofde ik renault wel maar hoe langer ik erover nadenk en hier dingen lees hoe minder ik het geloof dat het aan de RE ligt. en wat als de krans vies is of wat dan ook, kan dat dan ook een storing geven?
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja, dan is de afstand tot de sensor niet overal gelijk en geeft ie ook een storing aan...
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie