Remklauw krom door aanlopen velg???? !!!!!SPOED!!!!!

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Ik heb een clio 2.0 16v uit 91 (geen williams). Van de zomer dacht ik laat ik is 3 delige velgen kopen. De verkoper zei ja de steek is 4x 100 en de maten waren 195/45/15 dus ik dacht dat moest passen. Ten eerste moeste die uitgeboord worde want hij paste niet. Toen liep die aan op de remklauw. Toen heb ik 10mm spoorverbreders besteld dat paste gelukkig allemaal. Helaas heb ik niet gezien dat mijn achterremklauw gebroken was :( (die viel er gelukkig voor dat we wouden rijden eraf) Nu heb ik 2 achterschrijfen besteld van het merk Brembo en die zijn voor de williams. Want ik had aan MBcarperformance gevraagd of dat zou passen. Nu past er maar 1 rempatje in en de ander niet. Nu is de vraag Is die williams schrijf dikker? Of is die remklauw verbogen. Alvast heel hartelijk dank. En hoop dat ik snel mijn eerste ritje kan maken. :bang: omdat ik nog maar kort me rijbewijs heb gehaald maar alvast bedankt
Sanderrr
Berichten: 581
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 21:01
Locatie: Velserbroek

Heb je wel de remcilinder weer ingedraaid? Meestal net dat stukje wat je mist.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Mijn vader is er mee bezig en die vroeg of jehet bij het rempendaal in moet drukke of wat er tegen het rem patje aan zit? (rempendaal zoiezo niet maar goed) de schrijf is 8mm dik en de clio heeft geen ABS
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

williams schijven zijn niet dikker als die van een 16v, achter ook niet.

Je krijgt de remblokjes er niet in omdat je de zuiger niet alleen terug moet DUWEN, maar ook DRAAIEN.

Ik heb het nu over ACHTER remklauwen.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Volgens mijn pa en zwager lukt het nu :bang: moet er nog een minimale/maximale ruimte tussen de schrijf en het rempadje zitten? En maakt het uit als het links en rechts wat verschilt?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

had je wel de goeie et waarde bij die velgen?
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

maakt nie meer uit :bang: het is gelukt. Heb mijn eerste km'tjes erop zitten (L) helemaal verlieft. Alle mensen heel erg bedankt. Ps et was 25
Plaats reactie