R19 cabrio: Nieuwe schijven? Welke schijven?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
meeuwis
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 26 jul 2006 12:42

Wie o wie kan mij wat meer vertellen over de voorste remschijven van een R19 1.8/8v cabrio uit 95/96?

Ik wil mijn schijven vervangen en ben nu al twee keer teruggeweest omdat ik de verkeerde schijven krijg (Brezan).

Op basis van het kenteken komen ze met een set aan waar je een 747 mee kan stoppen (zal wel voor een 16v zijn....). De tweede keer geven ze me een set die qua diameter wel klopte (op het oog) maar ik krijg niet eens de klauw er omheen.

Ze zeggen dat er maar twee maten bestaan. Klopt dit?

Verder nog een vraag hoe je het voorste wiellager moet vervangen. Ik heb het vermoeden dat deze geperst is. Klopt dat?

Meeuwis
Bad Mastard
Berichten: 120
Lid geworden op: di 4 okt 2005 11:45
Locatie: Nederland

wiellager zit idd geperst.
over die schijven, heb je de remcilinder wel ingeknepen toen je de nieuwe schijf geplaatst hebt? anders is het wel logisch dat ie er niet over heen gaat...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

neem gewoon de schijf mee naar de Automaterialenzaaak en kijk effe zou ik zeggen. Zo moeilijk kan het niet zijn om een passende schijf te vinden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
meeuwis
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 26 jul 2006 12:42

Ik heb de schijven er nog niet afgehaald. Ik heb namelijk de auto nodig om de schijven te halen (zelfs met het openbaar vervoer moet ik nog zo'n 5 km lopen met schijven, blokken en lagers ...)

Ik heb in beide gevallen de velg eraf gehaald en de boel opgemeten. De eerste keer was het duidelijk, de tweede keer scheelde het 20mm. De automaterialenzaak zegt dat dit de enige opties zijn....

Denk dat ik de boel maar weer inlever en de auto bij een garage neerzet (kost me dus ook weer een leenauto want ik heb vervoer nodig :@ )
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Bad Mastard schreef:wiellager zit idd geperst.
over die schijven, heb je de remcilinder wel ingeknepen toen je de nieuwe schijf geplaatst hebt? anders is het wel logisch dat ie er niet over heen gaat...
Het is waarschijnlijk inderdaad gewoon zo geweest dat je de zuiger vande remklauw niet terug hebt geduwd.
Dat moet je altijd doen, gewoon even een lijmklem erop zetten en de zuiger helemaal terug duwen....
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De maten van je schrijven zijn:

238 /20/41 (r19 1.8i geventileerd)
of
238/12/41 (r19 niet geventileerd)

Wanneer je schrijven 20 mm tegroot zijn heb je waarschijnlijk de schrijven van een 16v. Die maten zijn: 258,5/20.7/41 (r19 16v)

Dit zijn gegevens uit de sandtler catalogus.
Plaats reactie