Wie o wie kan mij wat meer vertellen over de voorste remschijven van een R19 1.8/8v cabrio uit 95/96?
Ik wil mijn schijven vervangen en ben nu al twee keer teruggeweest omdat ik de verkeerde schijven krijg (Brezan).
Op basis van het kenteken komen ze met een set aan waar je een 747 mee kan stoppen (zal wel voor een 16v zijn....). De tweede keer geven ze me een set die qua diameter wel klopte (op het oog) maar ik krijg niet eens de klauw er omheen.
Ze zeggen dat er maar twee maten bestaan. Klopt dit?
Verder nog een vraag hoe je het voorste wiellager moet vervangen. Ik heb het vermoeden dat deze geperst is. Klopt dat?
Meeuwis
R19 cabrio: Nieuwe schijven? Welke schijven?
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 4 okt 2005 11:45
- Locatie: Nederland
wiellager zit idd geperst.
over die schijven, heb je de remcilinder wel ingeknepen toen je de nieuwe schijf geplaatst hebt? anders is het wel logisch dat ie er niet over heen gaat...
over die schijven, heb je de remcilinder wel ingeknepen toen je de nieuwe schijf geplaatst hebt? anders is het wel logisch dat ie er niet over heen gaat...
Ik heb de schijven er nog niet afgehaald. Ik heb namelijk de auto nodig om de schijven te halen (zelfs met het openbaar vervoer moet ik nog zo'n 5 km lopen met schijven, blokken en lagers ...)
Ik heb in beide gevallen de velg eraf gehaald en de boel opgemeten. De eerste keer was het duidelijk, de tweede keer scheelde het 20mm. De automaterialenzaak zegt dat dit de enige opties zijn....
Denk dat ik de boel maar weer inlever en de auto bij een garage neerzet (kost me dus ook weer een leenauto want ik heb vervoer nodig )
Ik heb in beide gevallen de velg eraf gehaald en de boel opgemeten. De eerste keer was het duidelijk, de tweede keer scheelde het 20mm. De automaterialenzaak zegt dat dit de enige opties zijn....
Denk dat ik de boel maar weer inlever en de auto bij een garage neerzet (kost me dus ook weer een leenauto want ik heb vervoer nodig )
Het is waarschijnlijk inderdaad gewoon zo geweest dat je de zuiger vande remklauw niet terug hebt geduwd.Bad Mastard schreef:wiellager zit idd geperst.
over die schijven, heb je de remcilinder wel ingeknepen toen je de nieuwe schijf geplaatst hebt? anders is het wel logisch dat ie er niet over heen gaat...
Dat moet je altijd doen, gewoon even een lijmklem erop zetten en de zuiger helemaal terug duwen....
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De maten van je schrijven zijn:
238 /20/41 (r19 1.8i geventileerd)
of
238/12/41 (r19 niet geventileerd)
Wanneer je schrijven 20 mm tegroot zijn heb je waarschijnlijk de schrijven van een 16v. Die maten zijn: 258,5/20.7/41 (r19 16v)
Dit zijn gegevens uit de sandtler catalogus.
238 /20/41 (r19 1.8i geventileerd)
of
238/12/41 (r19 niet geventileerd)
Wanneer je schrijven 20 mm tegroot zijn heb je waarschijnlijk de schrijven van een 16v. Die maten zijn: 258,5/20.7/41 (r19 16v)
Dit zijn gegevens uit de sandtler catalogus.