ACT: Remsysteem
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat moet je idd niet hebben nee. Daarom heb ik ze niet eens gemonteerd. Zag meteen al dat het te krap ging worden. Heb ze nu een cm of 10 langer genomen. Dat gaat mooi passen.Ronald1916V schreef: In Engeland schijnt er al 1tje gecrasht te zijn ofzo omdat de remslang gescheurd is in een bocht.. die gein moet je echt niet hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Netjes opgelost dan
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bij jou wel goed omdat jij de langere remslangen hebt gekregen, die net zo lang zijn als bij mijn 19 16V. ik meen dat we dat nog gepast hebben en dat ze net zo lang waren als de huidige remslangen op je Williams.Tim schreef:Ben benieuwd hoe dat bij mij uit gaat komen...
Ook met RS remmen moet het passen, want dat heb ik ook
ik heb toen 19 16v goodridge remslangen besteld omdat ik inderdaad las op engelse fora dat de clio 16v variant kon knikken op een williams. inmiddels met rs remmen en alles zit er nog mooi onder.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Tim z'n Goodridge slangen zijn dus net zo lang als 19 16V Goodridge slangen, zullen ze dus wel aangepast hebbenGeert schreef:ik heb toen 19 16v goodridge remslangen besteld omdat ik inderdaad las op engelse fora dat de clio 16v variant kon knikken op een williams. inmiddels met rs remmen en alles zit er nog mooi onder.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ok. Volgende probleem
Vanavond alle nieuwe slangen gemonteerd. Netjes alles goed ontlucht en nu wordt het pedaal niet meer hard. Hij remt wel, maar enkel zeeeeeeer laat (bij een diepe slag dus). Nogmaals ontlucht en het blijft hetzelfde. Nu denk ik zelf aan de hoofdremcilinder (hoewel deze nog niet zo super oud is) maar dit is namelijk exact hetzelfde geval als toen. Kan dat kloppen.
En hoe zat het ook alweer met die maten. 23.8 was toch laguna (welk type?) Willi / 1.816v / 1916v zijn volgens mij 20.6?
En meteen nog maar een vraag. Kreeg je nou een kortere of een langere slag met een grotere HRC? En hoe zat dat nou met die nippels. Past een laguna HRC 1 op 1 of hadden die twee andere nippels?
Vanavond alle nieuwe slangen gemonteerd. Netjes alles goed ontlucht en nu wordt het pedaal niet meer hard. Hij remt wel, maar enkel zeeeeeeer laat (bij een diepe slag dus). Nogmaals ontlucht en het blijft hetzelfde. Nu denk ik zelf aan de hoofdremcilinder (hoewel deze nog niet zo super oud is) maar dit is namelijk exact hetzelfde geval als toen. Kan dat kloppen.
En hoe zat het ook alweer met die maten. 23.8 was toch laguna (welk type?) Willi / 1.816v / 1916v zijn volgens mij 20.6?
En meteen nog maar een vraag. Kreeg je nou een kortere of een langere slag met een grotere HRC? En hoe zat dat nou met die nippels. Past een laguna HRC 1 op 1 of hadden die twee andere nippels?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
ik heb op mijn 2.0 coupe een 23.8 HRC zitten van een laguna 1
daar hoefde ik geen nippels voor aan te passen, ale vier dezelfde dikte.
en je krijgt een kortere slag
daar hoefde ik geen nippels voor aan te passen, ale vier dezelfde dikte.
en je krijgt een kortere slag
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Je hebt 2 verschillende Laguna 1 HRC's, 1 hoef je geen nippels aan te passen omdat ze gelijk zijn en bij de andere wel.
Misschien dat Ronald nog weet welke hij toen besteld heeft?
@ Tom
Volgens mij was het zo dat in combinatie met RS remmerij met originele HRC je slag vrij lang wordt en dat je dat weer oplost met de Laguna 1 HRC.
Misschien dat Ronald nog weet welke hij toen besteld heeft?
@ Tom
Volgens mij was het zo dat in combinatie met RS remmerij met originele HRC je slag vrij lang wordt en dat je dat weer oplost met de Laguna 1 HRC.
klopt, snap alleen niet waarom de slag langer wordt met andere leidingen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Een originele 19 16V/Clio 16V hoofdremcilinder is 19mm, de Laguna 1 2.0 16V RXE hoofdremcilinder is 23,8mm en is inderdaad nodig om het grotere volume van de RS remcilinders op te vangen. anders krijg je inderdaad een belabberd lange slag. Ik moet nog even kijken welke het precies was, ik heb inderdaad een 4xM10 aansluiting maar ik moet dan even kijken welk nummer dat was.Tim schreef:Je hebt 2 verschillende Laguna 1 HRC's, 1 hoef je geen nippels aan te passen omdat ze gelijk zijn en bij de andere wel.
Misschien dat Ronald nog weet welke hij toen besteld heeft?
@Tim, er ligt nog een zelfde Laguna HRC voor jou klaar in Wezep met het doosje er nog omheen, mischien staat daar een nummer op ? Ik heb ze in ieder geval bij AutoPartsonline.nl besteld.
@Tom, Ik weet niet hoe je het systeem ontlucht hebt? mischien het pedaal een keer helemaal naar de bodem getrapt ? dan sloop je de cupjes wel eens in de hoofdremcilinder (maar dat hoef ik jou niet te vertellen als monteur neem ik aan ) Gaat meestal wel goed.. maar soms dus niet..
Als je 'm nou met zo'n Eezybleed manier ontlucht? gaat het dan niet ?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Even de factuur van apo uit mijn gmail gevist , dit is degene die ik op mijn vijf heb zitten (dezelfde als ronald erop heeft zitten.)
Met 4 gelijke aansluitingen.
61914XHoofdremcilinder1179.7379.73
t.b.v. RENAULT, Laguna (B56) (98-00), 2.0i-16V
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... nder&cat=r
Met 4 gelijke aansluitingen.
61914XHoofdremcilinder1179.7379.73
t.b.v. RENAULT, Laguna (B56) (98-00), 2.0i-16V
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... nder&cat=r
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die ja !Steven(stk) schreef:Even de factuur van apo uit mijn gmail gevist , dit is degene die ik op mijn vijf heb zitten (dezelfde als ronald erop heeft zitten.)
Met 4 gelijke aansluitingen.
61914XHoofdremcilinder1179.7379.73
t.b.v. RENAULT, Laguna (B56) (98-00), 2.0i-16V
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... nder&cat=r
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Pedaal is idd een keer (per ongeluk) naar de bodem gegaan . Stom idd, maar daardoor is het gekomen verwacht ik. Systeem is 2x ontlucht met ezibleed en goed lang. komt echt prachtig heldere vloeistof uit zonder enige luchtbel.
Ik heb eens even op masterbase.nl zitten kijken (daar staan ook de aansluitingen van de HRC's gemeld) en daar zit er 1 tussen van een laguna 2.0 16v met 4xM10x (ATE 24.2123-1701.3). Bij deze staat alleen dat hij voor voertuigen met ABS is? Maakt dat uit? En is het reservoir eigenlijk hetzelfde?
Twijfel ook nog een beetje om niet gewoon de 20.6 te bestellen. Daar was ik namelijk ook zeer goed tevreden over.
Ik heb eens even op masterbase.nl zitten kijken (daar staan ook de aansluitingen van de HRC's gemeld) en daar zit er 1 tussen van een laguna 2.0 16v met 4xM10x (ATE 24.2123-1701.3). Bij deze staat alleen dat hij voor voertuigen met ABS is? Maakt dat uit? En is het reservoir eigenlijk hetzelfde?
Twijfel ook nog een beetje om niet gewoon de 20.6 te bestellen. Daar was ik namelijk ook zeer goed tevreden over.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik heb geen RS klauwen maar wel klauwen van reno met een grotere (enkele) zuiger. Renault sport klauwen oid. Weet het ook niet precies, maar de diameteter van de zuiger is zeker groter.
Bij de link van Steven staat ook dat deze voor abs is. Maakt dus blijkbaar niet uit?
Bij de link van Steven staat ook dat deze voor abs is. Maakt dus blijkbaar niet uit?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
ik zie dat de prijs ook anders is, zal het zo na de lunch even checkenTom schreef:Ik heb geen RS klauwen maar wel klauwen van reno met een grotere (enkele) zuiger. Renault sport klauwen oid. Weet het ook niet precies, maar de diameteter van de zuiger is zeker groter.
Bij de link van Steven staat ook dat deze voor abs is. Maakt dus blijkbaar niet uit?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dan wacht ik nog heel even met bestellen . Wil het wel snel bestellen dan heb ik het morgen nog in huis (als het goed is). Maar ik denk dat het de juiste is Steven. Zelfs op de foto lijkt het juist. Als je op Laguna (B56)( 94-98 ) klikt dan zie je zuidelijk op de foto dat die HRC verschillende aansluitingen heeft. Dat de prijs veranderd kant natuurlijk kloppen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Het lijkt inderdaad te kloppenTom schreef:Dan wacht ik nog heel even met bestellen . Wil het wel snel bestellen dan heb ik het morgen nog in huis (als het goed is). Maar ik denk dat het de juiste is Steven. Zelfs op de foto lijkt het juist. Als je op Laguna (B56)( 94-98 ) klikt dan zie je zuidelijk op de foto dat die HRC verschillende aansluitingen heeft. Dat de prijs veranderd kant natuurlijk kloppen.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Net besteld. alleen leek ideal niet te werken. Dus even telefonisch contact op genomen en als het goed is komt het morgen binnen. Ben benieuwd. Iig bedankt voor de moeite
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die voor ABS is juist de grotere geloof ik, dat pedaal naar de grond trappen gaat vaak bij een nieuwe HRC wel goed.. maar probeer het ook altijd te voorkomen, meestal moet ik het ook altijd maar doen met wat hulp en degene die zit te trappen heeft er vaak ook geen verstand van.. ook al zeg je dat je niet helemaal naar de grond moet trappen gebeurd het vaak toch...Tom schreef:Net besteld. alleen leek ideal niet te werken. Dus even telefonisch contact op genomen en als het goed is komt het morgen binnen. Ben benieuwd. Iig bedankt voor de moeite
Ik heb er bij m'n eigen auto nooit wat mee gesloopt eigenlijk, na het verversen van de remvloeistof komt het ook wel eens voor.. laatst op het werk bij een oude Chevrolet Silverado (net zo'n oud lijk als wat ik heb) ook gehad, nieuwe vloeistof er in.. en ineens drukverlies bij rustig remmen 3x raden wie er dan op z'n kloten krijgt van de klant
Die Renault troep kun je ook niet los schroeven.. bij dat Amerikaanse spul van mij kun je alles wel uit elkaar schroeven en een revisiesetje voor een paar tientjes scoren
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dacht dat de hrc voor abs verschillende aansluitingen had, en de niet abs versie 4 dezelfde?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat klopt, Ik zei er ook bij dat er bij mijn eigen auto nog nooit iets stuk gegaan is op die manier moet toegeven dat ik het pedaal zelf ook nog wel eens per ongeluk naar de bodem trap hoor als ik eens moet trappen.. je krijgt zo'n luie poot als je iemand hebt die zo lang wacht met het nippel dichtdraaien..met het pedaal op de vloer gaat dat een stuk beterTim schreef:Ik heb nog nooit iets gesloopt met ontluchten hoor Ronald
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bestelnr is wel anders tussen abs en niet absTom schreef:volgens mij niet als ik verschillende onderdelen sites mag geloven.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Laat het me anders ff weten als je hem hebt, moet er ook nog 1 voor op de cup clio
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
HRC vandaag binnen gekregen en is idd de juiste met 4 gelijke nippels. Bovenstaande link van van Steven klopt dus!
Vandaag gemonteerd en eerst twee keer met ezibleed ontlucht. Daarna nog wat weinig pedaaldruk vond ik dus nog eens goed met de hand gedaan (toen kwam er nog de nodige lucht uit!). Hij remt nu opzich goed, alleen moet je toch het pedaal wat verder intrappen als ik gewend was met de oude HRC. Ben toen nog effe bij de garage om de hoek langs gegaan om effe te testen op de remmentestbank en daar was alles goed (enkel voor iets verschil in druk maar dat is ieder jaar zo ). Maar kan het komen door die laguna HRC dat hij wat later aanpakt?
en meteen nog een vraagje. Kun je die "pin" (van je pedaal) die in je HRC drukt afstellen ofzo?
Vandaag gemonteerd en eerst twee keer met ezibleed ontlucht. Daarna nog wat weinig pedaaldruk vond ik dus nog eens goed met de hand gedaan (toen kwam er nog de nodige lucht uit!). Hij remt nu opzich goed, alleen moet je toch het pedaal wat verder intrappen als ik gewend was met de oude HRC. Ben toen nog effe bij de garage om de hoek langs gegaan om effe te testen op de remmentestbank en daar was alles goed (enkel voor iets verschil in druk maar dat is ieder jaar zo ). Maar kan het komen door die laguna HRC dat hij wat later aanpakt?
en meteen nog een vraagje. Kun je die "pin" (van je pedaal) die in je HRC drukt afstellen ofzo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee, de slag met die laguna HRC moet zelfs kleiner worden, omdat je nu bij dezelfde slag meer vloeistof verplaatst door de grotere diameter van die laguna HRC.
Misschien dus toch nog een keer een rondje ontluchten. Eerst ontluchten op de HRC zelf, en dan de remmen in de volgorde RA, LA, RV, LV.
Misschien dus toch nog een keer een rondje ontluchten. Eerst ontluchten op de HRC zelf, en dan de remmen in de volgorde RA, LA, RV, LV.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat dacht ik dus ook
En zo hebben we het ook gedaan. Eerst ontlucht bij de HRC door de nippels een voor een te doen (maar daar leek niet veel lucht in te zitten). En dan RA, LA, RV, LV. Nu zat ik net echter in de Haynes van de clio te lezen en daar staat voor NON ABS voertuigen RA, LV, LA, RV.
Ik denk dat ik morgen nog maar eens een poging ga doen. Dit remt wel, maar is echt niet fijn.
En zo hebben we het ook gedaan. Eerst ontlucht bij de HRC door de nippels een voor een te doen (maar daar leek niet veel lucht in te zitten). En dan RA, LA, RV, LV. Nu zat ik net echter in de Haynes van de clio te lezen en daar staat voor NON ABS voertuigen RA, LV, LA, RV.
Ik denk dat ik morgen nog maar eens een poging ga doen. Dit remt wel, maar is echt niet fijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams