ACT: Remsysteem
oxidatierandje op de zuiger johan?
Vandaag op Voske's clio een setje Brembo Max gemonteerd. Ik had ze al eens eerder gezien maar daar alleen de standaard-spec bremboschijf zonder lak.
Schijf ziet er erg afgewerkt uit, en is voorzien van een nette laklaag, dus ik verwacht dat die bruine roestrand voorlopig niet gaat optreden.
Ook zou het zo zijn dat de schijf al gehard is en dus niet meer 'ingeremd' hoeft te worden.
Nog een verschil met originele schijven zijn andere ventilatiekanalen welke de hitte van de schijf beter zouden kunnen afvoeren.
Dus als je een nieuwe schijf overweegt, loer eens bij de Aftermarketbedrijven voor zo'n setje Brembo's. Ze zijn nauwelijks duurder dan een originele schijf!
[img]http://catalogo.brembo.it/eng/bmax/images/bmax_disc.gif[/img]
Schijf ziet er erg afgewerkt uit, en is voorzien van een nette laklaag, dus ik verwacht dat die bruine roestrand voorlopig niet gaat optreden.
Ook zou het zo zijn dat de schijf al gehard is en dus niet meer 'ingeremd' hoeft te worden.
Nog een verschil met originele schijven zijn andere ventilatiekanalen welke de hitte van de schijf beter zouden kunnen afvoeren.
Dus als je een nieuwe schijf overweegt, loer eens bij de Aftermarketbedrijven voor zo'n setje Brembo's. Ze zijn nauwelijks duurder dan een originele schijf!
[img]http://catalogo.brembo.it/eng/bmax/images/bmax_disc.gif[/img]
heb ze al onder mijn clio gezet, alleen nog niet mee gereden. Ze zagen er zeker netjes uit
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
uit een gtt-remtopic-grote bouten van de drager losmaken en de drager van de fusee pakken
maar als die bouten nu zo vast zitten als een huis wat kan ik dan het beste doen,
1) alles weer even vastzetten en even naar een garage rijden waar ze de 2 bouten even los en vast draaien zodat ik ze thuis wel kan losmaken?
of is andere beun manier
Er zit loctite op die bouten, en ze zitten vast met 110 Nm. Als je geen luchtgereedschap hebt, kan je ze losdraaien met een pijp op je ratel. Willen ze nog niet los (wat ik me niet kan voorstellen) maak je de bout even iets warm, dan heb je geen last van de loctite. Maar los gaan ze altijd hoor.
Ik neem aan dat ze ze op die manier harden. Het staat nergens, dus durf ik je niet 100% zeker te zeggen.
De zwarte rand is in elk geval gewoon een laklaag.
[img]http://www.performancealloys.com/images ... _disc1.gif[/img]
De zwarte rand is in elk geval gewoon een laklaag.
[img]http://www.performancealloys.com/images ... _disc1.gif[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
bij een Clio II RS zit dat gewoon inderdaad met de centrale moer vast, kwestie van de remklauw+houder er af, dopje er af en de moer (dop 30) losdraaien, kan zijn dat het lager wat vastgerot zit op de as..
nope
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nope.
Setjes zijn leverbaar inck. spietjes bij de dealert.
77012202141 en ksot bijna 27 euro ex. BTW.
Is een setje voor met nog wat klein spul voor beide zijden.
Setjes zijn leverbaar inck. spietjes bij de dealert.
77012202141 en ksot bijna 27 euro ex. BTW.
Is een setje voor met nog wat klein spul voor beide zijden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Stukje stevig ijzerdraad als rondje door gaatje buigen werkt ook goed.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat zeg ik Hans! Ik heb zo'n setje bij de Brezan gehaald, voor stuk minder geld overigens. 4 veertjes en 2 hoekijzertjes voor 12.50 oid.Menno schreef:
Iemand nog zo'n veertje liggen toevallig?
Kan je anders wel een veertje op de post gooien?
leute,
wegens kromgetrokken voorschijven (na 3 jaar gebruik) ben ik aan het kijken naar andere remschijven voor op me clio 16v. De schijven die ik nu heb zijn deze:
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... /typ_s.htm
ik wil wel graag met gaten en groeven voor de looks. Iemand nog ideeen welk type schijf/merk ook wel geschikt zijn?
wegens kromgetrokken voorschijven (na 3 jaar gebruik) ben ik aan het kijken naar andere remschijven voor op me clio 16v. De schijven die ik nu heb zijn deze:
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... /typ_s.htm
ik wil wel graag met gaten en groeven voor de looks. Iemand nog ideeen welk type schijf/merk ook wel geschikt zijn?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zijn die krom? wat doe je met die dingen dan...?
ik trap ze redelijk goed op, maar heb nog nooooit kromme schijven gehad.
Is het niet iets anders ?
ik trap ze redelijk goed op, maar heb nog nooooit kromme schijven gehad.
Is het niet iets anders ?
geen idee, bij rem intrappen voel ik het iig goed in me pedalen woebelen, wat kan het anders zijn?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vaak rem erop gehouden na stevig doorremmen?
wel eens, maar meestal voor stoplicht ofzo sta ik zonder rem erop.
Kan de open velgen schoonspuiten de schijf ook laten kromtrekken?
Tis puur als ik rem in trap woebelen/trillen in rempedaal en auto schudt dan lichtjes.
Kan de open velgen schoonspuiten de schijf ook laten kromtrekken?
Tis puur als ik rem in trap woebelen/trillen in rempedaal en auto schudt dan lichtjes.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
trillen in je pedaal zijn het meestal je achterschijven...
Koud water op warme schijven is zowiezo nooit handig.
Koud water op warme schijven is zowiezo nooit handig.
Joa maar daar gaan ze niet van kromtrekken?
Enfin, 3 jaar kan toch wel
Enfin, 3 jaar kan toch wel
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je auto afspuiten in een wasbox oid na een stukje rijden (je kunt er immers moeilijk je auto naartoe duwen) trekken ze echt niet van krom. Anders is natuurlijk je auto direct vanaf het circuit vol op de schijf spuiten, maar dat doe je niet neem ik aan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Circuit rijden doe ik verder niet. Schijven achter was wel issue mee tijdje terug. Maar als ik lichtjes rempedaal in trap remt het achter toch amper? dan voel ik het al in het pedaal.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
dan is het nog de vraag of het achter of voor is
tja geen idee, stukje erin rijden?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
heb gister even de vraagbaak erbij gepakt van de clio, hier staat in dat je bij het vervangen van de schijf alleen de remklauw met 2 bouten hoeft los te maken, schijf eraf, nieuwe schijf erop (2 torxen schroeven erin) en dan de klauw er weer op, 2 bouten vastdraaien ervan en klaar.
Hoef je verder de remblokken niet te demonteren? en past de klauw dan nog wel op de schijf als deze nieuw is? Neem aan dat de oude schijf wel wat ingesleten is en dus dunner?
Nieuwe schijven zit geloof ik ook een vetlaag op tegen het roesten, deze moet je eerst met ontvettings spul eraf halen neem ik aan?
Hoef je verder de remblokken niet te demonteren? en past de klauw dan nog wel op de schijf als deze nieuw is? Neem aan dat de oude schijf wel wat ingesleten is en dus dunner?
Nieuwe schijven zit geloof ik ook een vetlaag op tegen het roesten, deze moet je eerst met ontvettings spul eraf halen neem ik aan?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl