ACT: Remsysteem
moet deze nu bij electra of hier, nouja boeiend
heeft er iemand een carpoint 7 lampen derde remlicht? had op me eerste clio derde remlicht en wil die nu op de 16v ook schroeven zit alleen te twijfelen over de 5 of 7 lamp versie!
heeft er iemand een carpoint 7 lampen derde remlicht? had op me eerste clio derde remlicht en wil die nu op de 16v ook schroeven zit alleen te twijfelen over de 5 of 7 lamp versie!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
7 lamps versie pakken, remt ie harder mee.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik vind 7 nog wat te weinig. Zelf goede ervaringen met de lampen van Hella!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik kan er natuurlijk ook nog 2 derde remlichten op hangen, dat je een lange remlicht heb van links naar rechts
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yeah.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
[img]http://www.matrixracing.com/images/Prod ... aps_CW.jpg[/img]
dit lijkt me ook wel pauper genoeg
dit lijkt me ook wel pauper genoeg
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik ben de achteras onder m'n Mégane aan het wegschroeven, maar hoe krijg ik die stukken remslang los tussen de auto en de achteras? Ik heb de remleiding losgeschroeft van de remslang op de achteras, maar ik krijg de remslang nu niet los.
Wie oh wie weet het?
Foto's ter illustratie:
[img]http://img137.imageshack.us/img137/1553/pic0015p.jpg[/img]
De kant die ik al los heb gemaakt.
[img]http://img137.imageshack.us/img137/5249/pic0017h.jpg[/img]
De andere kant. De kant van de carrosserie dus.
Wie oh wie weet het?
Foto's ter illustratie:
[img]http://img137.imageshack.us/img137/1553/pic0015p.jpg[/img]
De kant die ik al los heb gemaakt.
[img]http://img137.imageshack.us/img137/5249/pic0017h.jpg[/img]
De andere kant. De kant van de carrosserie dus.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dus ik kan gewoon op dat metalen eindje van de remslang slaan dat door de beugel loopt op de bovenste foto? Ik heb er al een paar klappen op gegeven, maar er beweegt nog niks. Voordat ik de boel stuk mep...tutuur schreef:als je de remleiding los hebt haal je die aan de kant en dan kan je de remslang er gewoon uitbeuken....
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Over het algemeen zit er een clipje overheen geschoven die je er van af moet halen, met wat wrikken trek je 'm dan zo uit de houder
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Das een goeie, waarschijnlijk zit dat er nog omheen. Lastig te zien met al die roestRonald1916V schreef:Over het algemeen zit er een clipje overheen geschoven die je er van af moet halen, met wat wrikken trek je 'm dan zo uit de houder
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Rammen op dat ding.. rammen..tutuur schreef: had ik moeten weten
Achja, die as was toch al stuk
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Bedankt mannen De as ligt helemaal los. Die clips zaten er niet eens omheen. Ik moest gewoon iets harder slaan
Morgen een andere as ophalen en monteren. Remmen ontluchten en gaan
Morgen een andere as ophalen en monteren. Remmen ontluchten en gaan
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Spoiler kopen met ingebouwde remlichten, en ook even zo'n strip achter de achterruit Met 7 leds natuurlijk+Clio16v+ schreef:ik kan er natuurlijk ook nog 2 derde remlichten op hangen, dat je een lange remlicht heb van links naar rechts
Heb hier voor mijn auto een spoiler liggen met ingebouwd remlicht,
moet alleen ff gespoten en gemonteerd, en ik vind het eigenlijk wel een leuk idee om het remlicht in de spoiler gewoon werkend te houden..
naast m'n al bestaande derde remlicht
Geen idee of dit praktijk gaat worden, van de wet mag het namelijk niet
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Effe een dom vraagje
Ik heb een nieuw set goodridge leidingkjes besteld. Nu zitten mijn huidige leidingen niet op de juiste manier vast (dus niet door het oog aan de carros) en dat wil ik bij de nieuwe graag goed gaan doen. Nu hoort daar volgens mij zo'n stukje gebogen ijzer bij maar die ben ik kwijt . iemand toevallig een close up van hoe het origineel hoort te zitten en weet iemand of die klemmetjes los te krijgen zijn? Of is er nog meer nodig?
Ik heb een nieuw set goodridge leidingkjes besteld. Nu zitten mijn huidige leidingen niet op de juiste manier vast (dus niet door het oog aan de carros) en dat wil ik bij de nieuwe graag goed gaan doen. Nu hoort daar volgens mij zo'n stukje gebogen ijzer bij maar die ben ik kwijt . iemand toevallig een close up van hoe het origineel hoort te zitten en weet iemand of die klemmetjes los te krijgen zijn? Of is er nog meer nodig?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Foto gevonden. Dit klemmetje bedoel ik dus:
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SpvVn ... G_1720.jpg[/img]
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SpvVn ... G_1720.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Alleen die klemmetjes is voldoende, of ze zo te koop zijn weet ik niet. Ik heb vroeger wel ooit eens zelf zo'n plaatje gebogen voor m'n Clio.
Zijn ze aan het doorslijten ofzo? De huidige zitten er alweer heel wat jaren onder volgens mij?
Zijn ze aan het doorslijten ofzo? De huidige zitten er alweer heel wat jaren onder volgens mij?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die leidingen die ik nu heb zijn eigenlijk niet voor een clio en die pasten destijdes niet helemaal (weet je nog rob). Die zitten nu met een tyrap om dat oogje. Aangezien deze idd al weet wat jaartjes meedraaien en wat smerig/roestig/oud worden heb ik maar eens een setje nieuwe besteld voor de clio. Deze moeten dus gewoon goed passen maar ik heb net nog effe gezocht maar kan die oude shit niet meer vinden. Van de week maar effe langs de dealer dan, kan nooit veel kosten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Vroegah ja, toen we nog op straat onder die oude troep lagen. Nu staan we iig onder de oude troep
@ Merijn, voor dat geld moet ik er nog effe een nachtje over slapen hoor
@ Merijn, voor dat geld moet ik er nog effe een nachtje over slapen hoor
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
vandaag dan de goodridge leidingkjes binnen gekregen. Viel me op dat daar zo'n mooie coating opzit. Is dat iets nieuws? of doen ze dat al lang?
En die klemmetjes van de week bij reno gehaald. Kosten 1,48 meen ik zonder btw.
En die klemmetjes van de week bij reno gehaald. Kosten 1,48 meen ik zonder btw.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die coating heb ik er ook om zitten, bij mij kun je niet eens meer zien dat het staalomvlochten leidingen zijn omdat die coating helemaal dof is geworden omdat ze een paar keer flink heet zijn geweestTom schreef:vandaag dan de goodridge leidingkjes binnen gekregen. Viel me op dat daar zo'n mooie coating opzit. Is dat iets nieuws? of doen ze dat al lang?
En die klemmetjes van de week bij reno gehaald. Kosten 1,48 meen ik zonder btw.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ok dan. Hoort inmiddels weer een heel verhaal bij die leidingen:
Ik kreeg vanochtend ineens een ingeving. Ik denk "passen die leidingen wel aangezien ik een big brake kit heb". Ok, effe de auto op de brug gezet, wieltje eraf en effe meten. Blijkt die standaard leiding dus gewoon te strak te komen zitten bij max. sturen en dat is dus niet zo veilig . Hoppa, gas erop en naar Biesheuvel. Heb ik uiteindelijk daar losse leidingen op maat gekocht (ook goodridge met coating) en losse koppelingen. Hierop een nette korting gekregen doordat ik die andere voorleidingen terug gegeven heb.
Wist overigens niet dat je die leidingen zo makkelijk zelf kan maken. Echt een eitje. Enige wat je nodig hebt is een paar sleutels een mesje en een puntig voorwerp (klein schroevendraaiertje). Al met al netjes geholpen bij Biesheuvel en mooi dat ze alles op voorraad hebben
Nou van de week de boel er maar effe onder sleutelen (en meteen twee nieuwe fuseekogels, bleek wat speling op te zitten ).
Ik kreeg vanochtend ineens een ingeving. Ik denk "passen die leidingen wel aangezien ik een big brake kit heb". Ok, effe de auto op de brug gezet, wieltje eraf en effe meten. Blijkt die standaard leiding dus gewoon te strak te komen zitten bij max. sturen en dat is dus niet zo veilig . Hoppa, gas erop en naar Biesheuvel. Heb ik uiteindelijk daar losse leidingen op maat gekocht (ook goodridge met coating) en losse koppelingen. Hierop een nette korting gekregen doordat ik die andere voorleidingen terug gegeven heb.
Wist overigens niet dat je die leidingen zo makkelijk zelf kan maken. Echt een eitje. Enige wat je nodig hebt is een paar sleutels een mesje en een puntig voorwerp (klein schroevendraaiertje). Al met al netjes geholpen bij Biesheuvel en mooi dat ze alles op voorraad hebben
Nou van de week de boel er maar effe onder sleutelen (en meteen twee nieuwe fuseekogels, bleek wat speling op te zitten ).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
biesheuvel is top
en hebben ze het niet dan maken ze het
en hebben ze het niet dan maken ze het
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nu je het zegt begint me iets te dagen.....
Hadden we toen die slangen niet met die tiewrap vastgezet juist omdat ze wat te kort waren?
Mocht je hulp nodig hebben met de slangen en/of kogels, moet je maar even bellen.
Hadden we toen die slangen niet met die tiewrap vastgezet juist omdat ze wat te kort waren?
Mocht je hulp nodig hebben met de slangen en/of kogels, moet je maar even bellen.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
de huidige zijn juist nog langer (maar waarom ze nou niet juist vastzitten is mij eigenlijk ook nog een raadsel). Ik meen iets van een peus 205 ofzo. Maar het is iig een feit dat de originele rubberen leidingen iig nooit meer gaan passen met een 285mm ombouw.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb sowieso wel meer gehoord over Goodridge slangen voor een Williams die te kort zijn omdat je vaak Clio 16V slangen krijgt en bij een Willy de spoorbreedte wat breder is.Tom schreef:de huidige zijn juist nog langer (maar waarom ze nou niet juist vastzitten is mij eigenlijk ook nog een raadsel). Ik meen iets van een peus 205 ofzo. Maar het is iig een feit dat de originele rubberen leidingen iig nooit meer gaan passen met een 285mm ombouw.
Tim heeft Goodridge slangen liggen en die passen wel (op standaard remmen iig) en die zijn net zo lang als de Goodridge slangen voor mijn 19 16V, en bij mijn 19 16V passen ze perfect i.c.m. RS remmen, zelfs een stukje over nog bij maximaal sturen.
In Engeland schijnt er al 1tje gecrasht te zijn ofzo omdat de remslang gescheurd is in een bocht.. die gein moet je echt niet hebben