Hallo, ik heb een Megane Classic uit 98. Het oranje ABS lampje brand en ook het rode van de handrem. Volgens de dealer is er een hydraulisch blok kapot van de ABS. Ik kan er gewoon mee rijden want de remmen functioneren normaal. De reparatie is erg duur maar met die brandende lampjes komt de auto niet door de APK.
Ik rij niet veel met de auto dus de ABS hoeft van mij niet te functioneren. Wat kan ik hier aan doen? Lampje eruit trekken lijkt me een optie maar wellicht is er een iets mooiere manier.
ABS kapot
Als alleen het oranje lampje brand is het geen ernstige storing. Als ook het handremlampje brand is er wél iets ernstigs aan de hand. Je moet je dus afvragen of het slim is om met zo'n mankement aan je reminrichting te gaan rijden.
Die megane's vind je ook wel op de wat betere sloperijen, of via http://www.onderdelenlijn.nl
Probeer daar eens een gebruikt hydraulisch blok te vinden.
Ik zou de storing zeer zeker wel oplossen!!
Die megane's vind je ook wel op de wat betere sloperijen, of via http://www.onderdelenlijn.nl
Probeer daar eens een gebruikt hydraulisch blok te vinden.
Ik zou de storing zeer zeker wel oplossen!!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Voor de apk volstaat het niet om het lampje eruit te halen. Er moet gecontroleerd worden of het lampje AAN gaat als de auto op contact wordt gezet, en het moet uit gaan nadat de motor gestart is.
ALS je de goedkope weg zou willen kiezen zou je dus heel de abs unit moeten verwijderen, maar dan heb je ook weer andere leidingen nodig.
Kortom: je hebt een probleem, wat toch wel een paar knaken gaat kosten.
Je kunt kijken of dat een andere electr. specialist bij bijv. een andere dealer een andere oorzaak kan vinden.
Met een kabelbreuk ergens zou al zon storing kunnen ontstaan.
ALS je de goedkope weg zou willen kiezen zou je dus heel de abs unit moeten verwijderen, maar dan heb je ook weer andere leidingen nodig.
Kortom: je hebt een probleem, wat toch wel een paar knaken gaat kosten.
Je kunt kijken of dat een andere electr. specialist bij bijv. een andere dealer een andere oorzaak kan vinden.
Met een kabelbreuk ergens zou al zon storing kunnen ontstaan.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 19 feb 2006 19:51
=================================================renewest schreef:Hallo, ik heb een Megane Classic uit 98. Het oranje ABS lampje brand en ook het rode van de handrem. Volgens de dealer is er een hydraulisch blok kapot van de ABS. Ik kan er gewoon mee rijden want de remmen functioneren normaal. De reparatie is erg duur maar met die brandende lampjes komt de auto niet door de APK.
Ik rij niet veel met de auto dus de ABS hoeft van mij niet te functioneren. Wat kan ik hier aan doen? Lampje eruit trekken lijkt me een optie maar wellicht is er een iets mooiere manier.
Goeden dag,
Ik wilde vragen of het probleem opgelost is. Ik heb nu namelijk hetzelfde probleem. ABS en Handremlampje blijven branden. Volgens de dealer is mijn ABS computer kapot a 1100 euro. ex BTW. Naar mijn mening is het simpeler aangezien mijn uitlaat vervangen is.
Gr rich
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 19 feb 2006 19:51
Ik rij zelf in een deawoo, maar kwam bij de berichtje via google.
Wat is er bij jou vervangen, zoadat ie het weer deed.
P.s ik vertrouw het gewoon niet omdat ik vind dat er eerst nog andere dingen gecontroleerd kunnen worden alvorens er een nieuwe computer in kan.
Rich
Wat is er bij jou vervangen, zoadat ie het weer deed.
P.s ik vertrouw het gewoon niet omdat ik vind dat er eerst nog andere dingen gecontroleerd kunnen worden alvorens er een nieuwe computer in kan.
Rich
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
als er bij dit vervangen van de uitlaat aan de auto gelast is .... en men heeft het niet gedaan met een speciale beveiliging of het loshalen van de accu pool kan je door die piekspanning van lassen de abs unit gesloopt zijn...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 19 feb 2006 19:51
Nee er is niet gelast dat weet ik zeker.
kan het zijn dat de uitlaat misschien op de handremstang zit of zoiets.
Zodat hier iets afgekneld wordt?
kan het zijn dat de uitlaat misschien op de handremstang zit of zoiets.
Zodat hier iets afgekneld wordt?
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Hallo iedereen, Zoals jullie zien ben ik pas nieuw hier op het forum en ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een R19 16v phase 2 maar ik heb een probleem met mn abs pomp als ik de auto op contact zet en de pomp dus het remsysteem op druk brengt ratelt hij, dit doet hij ook als ik op de rem trap. Heeft iemand enige suggestie hoe wat en hoeveel het grapje gaat kosten?
Mvg Erik (Q-Bucks)
Mvg Erik (Q-Bucks)
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Ows dat meen je niet, want het geluid is echt heel hard. ik voel het ratelen zelfs in de rempedaal en als ik rij hoor ik het boven het motor geluid en boven mn remus pijpje uit (dus echt hard )
Ja hier doet ie ook
BURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Een pomp schijnt een kapitaal te kosten. Ik heb het idee dat je de staat van het systeem kan beoordelen op de volgende manier:
Ga eens vól in de ankers bij een gangetje van 50 per uur. Effe losliggende troep opruimen (vergat ik hier, ook niet prettig ). Dan niet voorzichtig hard duwen maar echt met het doel alle 4 de wielen in 1 klap stil te zetten.
Wanneer je pedaal meteen begint te slaan en schoppen en je TAK TAK TAK met een hoop kabaal en heisa zónder lange piep stil komt... dan functioneert het naar behoren
Bij mijn 19 duurt het ongeveer 1 seconde, daarna blokkeert eindelijk een wiel en dan slaat de abs eindelijk een beetje twijfelachtig in. Naar mijn mening trekt die pomp de druk niet meer. Maar dan klinkt mijn pomp erger als die harde brom.
BURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Een pomp schijnt een kapitaal te kosten. Ik heb het idee dat je de staat van het systeem kan beoordelen op de volgende manier:
Ga eens vól in de ankers bij een gangetje van 50 per uur. Effe losliggende troep opruimen (vergat ik hier, ook niet prettig ). Dan niet voorzichtig hard duwen maar echt met het doel alle 4 de wielen in 1 klap stil te zetten.
Wanneer je pedaal meteen begint te slaan en schoppen en je TAK TAK TAK met een hoop kabaal en heisa zónder lange piep stil komt... dan functioneert het naar behoren
Bij mijn 19 duurt het ongeveer 1 seconde, daarna blokkeert eindelijk een wiel en dan slaat de abs eindelijk een beetje twijfelachtig in. Naar mijn mening trekt die pomp de druk niet meer. Maar dan klinkt mijn pomp erger als die harde brom.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
inderdaad. gewoon rijden en vol op de rem trappen. dat tikken is gewoon de abs die telkens je wiel laat doordraaien mocht het blokkeren. aan het verhaal te horen lijkt het mij ook de pomp. nieuw kost zo'n abs pomp iets van 1200 hoorde ik zeggen. ik kocht er 3 weken terug eentje omdat de mijne stuk was gegaan met monteren deze kocht ik voor 35 euro inclusief verzenden... beetje marktplaats'en en googlen doet wonderenJa hier doet ie ook
BURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Een pomp schijnt een kapitaal te kosten. Ik heb het idee dat je de staat van het systeem kan beoordelen op de volgende manier:
Ga eens vól in de ankers bij een gangetje van 50 per uur. Effe losliggende troep opruimen (vergat ik hier, ook niet prettig ). Dan niet voorzichtig hard duwen maar echt met het doel alle 4 de wielen in 1 klap stil te zetten.
Wanneer je pedaal meteen begint te slaan en schoppen en je TAK TAK TAK met een hoop kabaal en heisa zónder lange piep stil komt... dan functioneert het naar behoren
Bij mijn 19 duurt het ongeveer 1 seconde, daarna blokkeert eindelijk een wiel en dan slaat de abs eindelijk een beetje twijfelachtig in. Naar mijn mening trekt die pomp de druk niet meer. Maar dan klinkt mijn pomp erger als die harde brom.
het kan ook wel eens voorkomen dat een sensor niet meer werkt. dan zouden bijvoorbeeld 3 wielen ''anti'' blokkeren en eentje blijft slippen. dan brand namelijk ook het lampje van je abs continu.
succes!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
jeuj bedankt mensen zal kijken wat ik eraan kan doen. ik heb het remmen wel al getest en er was geen enkel spoor van enig abs te bespeuren alle vier de wiel stil en het pedaal reageerde rustig geen enge fratsen daaronder bij de voet alleen de losliggende troep was het meest spannende van de remactie
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Heeellpp als ik de auto op contact zet dan blijft mn motor pomp continu draaie wat resulteerd in trillingen in de pedaal van het rabbelen. iemand een idee?
Wat is een motorpomp?
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Uhm dat zit recht onder de abs pomp. het is een elektrische motor. ook aangesloten op de abs computer.. zal ff kijke of ik foto er bij kan plakke.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
als alles goed is moet je hier gewoon de pomp kunne zien.
http://tk.files.storage.msn.com/x1pAdjo ... LhXiCeWWWI
http://tk.files.storage.msn.com/x1pAdjo ... LhXiCeWWWI
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 19 apr 2006 8:11
heb het een keer gevraagt voor een maat van mij bij de renault grage bij ons in de buurt. die pomp moest volgens hun iets van 800 euro kosten. behoorlijk duur lijkt mij zoQ-Bucks 16v schreef:Hallo iedereen, Zoals jullie zien ben ik pas nieuw hier op het forum en ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een R19 16v phase 2 maar ik heb een probleem met mn abs pomp als ik de auto op contact zet en de pomp dus het remsysteem op druk brengt ratelt hij, dit doet hij ook als ik op de rem trap. Heeft iemand enige suggestie hoe wat en hoeveel het grapje gaat kosten?
Mvg Erik (Q-Bucks)
Als alles nog functioneert, is het goed. Die pompen brommen nogal eens. Is t echt stuk, dan weg met die ABS en ombouwen naar conventioneel...