EBC Brakes (grooved remschijven) + greenstuff remblokken

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Alpine schreef:Heb met 1 set blokken gereden,binnenblokken waren ook compleet op.
De klauwen zijn gereinigd en nagekeken,het probleem is gebleven dat
de binnenblokken altijd gaar zijn en de buitenste nog goed.

Iemand een verklaring/oplossing hiervoor?

Gr Marcel
de zwevende ophanging van de remklauw zit vast/is stuk. Die ophanging moet de kracht over de twee blokken verdelen en heeft idealiter geen weerstand. Je kunt dit controleren dor je remklauw te demonteren en te kijken of je ophangpunten makkelijk heen en weer te bewegen zijn.

Bij mij heeft een eenzijdig vastzittende ophanging (dus alleen de onderste) tot een licht kromme schijf geleid, maar is nu weer gefixd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

binnenkort meld ik me over de prestatie van de sandtler rs schijven met ferodo ds2500 blokken.

deze zouden duurzaam zijn en beter remvermogen moeten hebben op bedrijfstemperatuur.

kijk maar op mijn topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... s&start=35
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

J-P-S schreef:binnenkort meld ik me over de prestatie van de sandtler rs schijven met ferodo ds2500 blokken.

deze zouden duurzaam zijn en beter remvermogen moeten hebben op bedrijfstemperatuur.

kijk maar op mijn topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... s&start=35
De blokken zijn prima en remmen perfect, ook bij hogere temperaturen. De schijven heb ik slechte ervaring mee. Ze trekken snel krom, en slijten erg snel. Bovendien zorgen die groeven en gaten voor een enorm snelle slijtage van je dure DS2500 blokken. Verder zou je verwachten dat die schijven een betere materiaalsamenstelling hebben, maar ze slijten net zo hard als de originele schijven. Blokken waren bij de desbetreffende auto (1916V) in een jaar op, en de schijven zijn ook behoorlijk versleten en het oppervlak is gegolfd. (DS2500 met RS schijven)
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Als het goed is krijgt remblokken DS2500 aankomend weekend binnen voor mijn RS. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik de schijven ook meteen moet vervangen. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan controleren of de schijven nog goed zijn. En als er nieuwe schijven op moeten zijn de standaard schijven dan een goede optie?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je kan de dikte opmeten, die is bij nieuwe schijven 24 mm. (RS) Als het oppervlak netjes egaal ingesleten is, hoef je de schijven niet te vervangen. De RS schijven zijn origineel al wat harder, en doordat ze groter zijn slijten ze niet zo snel. Als ze nog wel dik zijn, maar toch niet egaal ingesleten zijn kan je ze ook laten slijpen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

De blokken zijn prima en remmen perfect, ook bij hogere temperaturen. De schijven heb ik slechte ervaring mee. Ze trekken snel krom, en slijten erg snel. Bovendien zorgen die groeven en gaten voor een enorm snelle slijtage van je dure DS2500 blokken. Verder zou je verwachten dat die schijven een betere materiaalsamenstelling hebben, maar ze slijten net zo hard als de originele schijven. Blokken waren bij de desbetreffende auto (1916V) in een jaar op, en de schijven zijn ook behoorlijk versleten en het oppervlak is gegolfd. (DS2500 met RS schijven)
we zullen zien. ze zeggen dat je de eerste 150-200km heel rustig moet inremmen. zouden andere schijven dan een stuk langer meegaan? welke schijven zouden niet snel kromtrekken dan?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Leon RS schreef:Als het goed is krijgt remblokken DS2500 aankomend weekend binnen voor mijn RS. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik de schijven ook meteen moet vervangen. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan controleren of de schijven nog goed zijn. En als er nieuwe schijven op moeten zijn de standaard schijven dan een goede optie?
heb zelf ds2500 met sandtler type S schjiven, remt kei goed, zal wel ff aanzien hoesnel die handel afslijt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

heb zelf ds2500 met sandtler type S schjiven, remt kei goed, zal wel ff aanzien hoesnel die handel afslijt.
ben eens benieuwt ernaar. hopelijk gaat het niet zo snel slijten als Bart-V zegt :( zijn er ook andere schijven die beter remmen dan gemiddeld, of moet je dan perse naar 280/285 gaan met 16''?
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

heb zelf ds2500 met sandtler type S schijven, remt kei goed, zal wel ff aanzien hoesnel die handel afslijt.
Aangezien mijn schijven en blokken hun beste tijd hebben gehad komen er Sandtler type S schijven met DS2500 blokken voor in de plaats.
Zijn besteld voor mijn RS 8) dus ben ook erg benieuwd.
Slijten van de blokken en schijven heb je zelf voor het grootste gedeeld in de 'voet' :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Aangezien mijn schijven en blokken hun beste tijd hebben gehad komen er Sandtler type S schijven met DS2500 blokken voor in de plaats.
Zijn besteld voor mijn RS dus ben ook erg benieuwd.
Slijten van de blokken en schijven heb je zelf voor het grootste gedeeld in de 'voet'
lijkt me ook dat de slijtage van jezelf afhangt. denk als je duurdere schijven koopt dat je verwachtingspatroon veel hoger ligt. dan valt iets snel tegen...... waar heb jij ze besteld?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

J-P-S schreef: waar heb jij ze besteld?
http://www.dutchpowertrading.nl :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

J-P-S wrote:
waar heb jij ze besteld?

http://www.dutchpowertrading.nl
ik ook :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Relaxed bedrijf! (Y) Aardige kerel daar.
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Daar heb ik ze ook besteld. Ik heb al vaker daar wat besteld is (Y) een bedrijf.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

inderdaad. kundige mensen met een goed onderbouwd antwoord (Y)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hoe snel je remmen slijten ligt echt wel aan je rijstijl, ik merk vaak aan luitjes die voor je rijden veel sneller op de rem staan, en auto niet laten uitrollen bv. ik rem alleen als het noodzakelijk is, en gebruik de ruimte tussen me voorligger om snelheid te verminderen op de motor. Hoop stiekem dat dit het remmen dat je bij keer flink doorknallen doet weer beetje opheft ;)

heb ze btw ook bij DPT gekocht.... :D
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

wat betreft de mensen die mij grooved ebc remmen hebben afgeraden.........

IK HAD MOETEN LUISTEREN!! :(

ik had vandaag me auto op de brug staan om me uitlaatsysteem te vervangen, wat word er geconcludeerd.... "dat allebei me voorschijven gescheurd zijn" :(

terwijl ze dr misschien net 6000 km opzitten (+- 3 kwart jaar), en ik rem bijna nooit hard, maar heel geleidelijk altijd.

dat wilde ik ff kwijt, ik wil nu wil ff stroeve een belletje gaan geven en kijken wat ik kan bereiken, want dit gaat nergens over toch???

groeten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

willow schreef:wat betreft de mensen die mij grooved ebc remmen hebben afgeraden.........

IK HAD MOETEN LUISTEREN!! :(

ik had vandaag me auto op de brug staan om me uitlaatsysteem te vervangen, wat word er geconcludeerd.... "dat allebei me voorschijven gescheurd zijn" :(

terwijl ze dr misschien net 6000 km opzitten (+- 3 kwart jaar), en ik rem bijna nooit hard, maar heel geleidelijk altijd.

dat wilde ik ff kwijt, ik wil nu wil ff stroeve een belletje gaan geven en kijken wat ik kan bereiken, want dit gaat nergens over toch???

groeten
had je alleen grooved schijven, of ook geput??
en welke blokken?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

willow schreef:wat betreft de mensen die mij grooved ebc remmen hebben afgeraden.........

IK HAD MOETEN LUISTEREN!! :(

ik had vandaag me auto op de brug staan om me uitlaatsysteem te vervangen, wat word er geconcludeerd.... "dat allebei me voorschijven gescheurd zijn" :(

terwijl ze dr misschien net 6000 km opzitten (+- 3 kwart jaar), en ik rem bijna nooit hard, maar heel geleidelijk altijd.

dat wilde ik ff kwijt, ik wil nu wil ff stroeve een belletje gaan geven en kijken wat ik kan bereiken, want dit gaat nergens over toch???

groeten
Damn, das mooi klote (S)
Tja, zoals ik het toen ook had, waarschijnlijk willen ze nu je schijven inspecteren, die moeten dan opgestuurd worden naar EBC.
Vinden ze daar dat het aan hun ligt, dan krijg je nieuwen (weet niet of je daar zo blij mee moet zijn..)
Vinden ze dat het jou schuld is? Pech gehad :smile:
En die van mij waren niet eens gescheurd, maar gewoon krom :evil:

Maar had je dit nog niet gemerkt ofzo, omdat het nu op de brug pas aan het licht komt?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

nee, had het niet echt gemerkt idd, ik vond de prestaties niet al te ok maar had dit nooit gedacht

ik had zo'n set van stroeve voor de voorkant (van die grooved ebc remschijven met greenstuff blokken)

hm lekker is dat als ik ze moet opsturen, daar word niemand vrolijk van!

als ze me niet netjes gaan helpen dan is het de laatste keer dat ik daar iets besteld hebt.

ook zit dr een piepje in die remmen als je rijd, ook vrij vervelend, en je hoort ze ratelen als je rijd

dus als het mij ligt komen dr gewoon weer originele remmen op, of heeft iemand tips voor goede remmen die stil zijn...

k ben heel benieuwd wat ze morgen gaan zeggen
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Luco/Alpine-racer schreef:
willow schreef:wat betreft de mensen die mij grooved ebc remmen hebben afgeraden.........

IK HAD MOETEN LUISTEREN!! :(

ik had vandaag me auto op de brug staan om me uitlaatsysteem te vervangen, wat word er geconcludeerd.... "dat allebei me voorschijven gescheurd zijn" :(

terwijl ze dr misschien net 6000 km opzitten (+- 3 kwart jaar), en ik rem bijna nooit hard, maar heel geleidelijk altijd.

dat wilde ik ff kwijt, ik wil nu wil ff stroeve een belletje gaan geven en kijken wat ik kan bereiken, want dit gaat nergens over toch???

groeten
had je alleen grooved schijven, of ook geput??
en welke blokken?
ja ook geput, moet grooven en putjes erin (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

welke blokken?

ik heb er namelijk helemaal geen last van, en deze remmen worden echt zwaar belast
misschien combinatie schijf, blokken die niet goed werkt
ik rij met ferrodo 3000

ow las het all greenstuff
maar piepen heeft met hardheid en slijtage van de blokken te maken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

EBC is gewoon troep :)

Heb nu met originele schijven nergens last van, terwijl ik met dezelfde capriolen die EBC's al 100x zou hebben vernaggeld >-)

Combinatie van originele schijven en sportblokjes moet op zich voldoende zijn, ik zou zeggen lees de diverse rem topics nog eens door.

edit: heb jij EBC schijven dan Luco?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja ik heb ebc schijven van een lancia delta die dan nog eens aangepast moeten worden

en ik heb ook al die slechte verhalen gehoord en hield mijn hart vast
maar ze bevallen zeer goed en ze blijven heel in combinatie met de ferrodo 300
en ja ik krijg een volledig setje gratis elk jaar, en ze houden het vol
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ja precies, dus originele remschijven in combinatie met ferrodo remblokken zou ok moeten zijn...

eerst maar s kijken wat ik bij stroeve kan bereiken, maargoed ik moet echt niet van die nieuwe ebc schijven, daar ben ik nu klaar mee (N) :)

ik heb die remset nu (heb net ff op de bon gekeken) 14 maanden, en ze zitten dr dan nu misschien 13 maanden onder, dus zeg 8000 km, en geloof me ik doe dr echt geen gekke dingen mee
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

stroeve verkoopt die ebc grooved schijven in combinatie met greenstuff remblokken (als set, 240 euro), dus mocht die combinatie een verkeerde combinatie zijn, dan is het ook hun fout.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

snap er niks van, ik doe er heel gek mee :)
misschien gekker mee doen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

ik snap et niet hoor, heb ook die combi, heb er 2x mee op zandvoort gereden en ook flink geremd maar ze gaven geen krimp... so far so good :)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

willow schreef:en geloof me ik doe dr echt geen gekke dingen mee
Nouja, ik dus wel, ik kan je haast wel verzekeren dat originele schijven goed blijven :D

Michel S. had het in 1 van deze topics altijd over Mintex blokjes, zweerde er bij zelfs... die wil ik ook proberen ergens te scoren binnenkort.
M'n schijven worden minder qua dikte, en heb een tijdje terug wel remblokken vervangen, zitten nu imitatie blokjes onder, maar dat is het toch net niet, zullen we maar zeggen :smoke:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja ferrodo 3000 staan er toch wel om bekend dat ze hard zijn voor de schijven :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ja maar goed jongens, de ene set is de ander niet...

k bedoel kan fabrieksfout zijn of weet ik veel wat

duz ja
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja opsturen en afwachten (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ja ok, maar dan moet ik alsnog investeren in nieuwe remschijven, omdat ik deze moet opsturen....

dat is niet de bedoeling toch..k hoop toch nog stiekem op een andere oplossing!
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ok dus als ik zeg, originele remschijven met ferodo ds2500 blokken, dat zou ok moeten zijn??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

willow schreef:ja ok, maar dan moet ik alsnog investeren in nieuwe remschijven, omdat ik deze moet opsturen....

dat is niet de bedoeling toch..k hoop toch nog stiekem op een andere oplossing!
diegene waar je ze gekocht hebt ze op laten sturen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie