hoe aan nieuwe remleiding komen?
hey
toen ik laatst mijn achteras heb vervangen
is de linker remleiding gesneuveld.
maar er moet tog iets voor in de plaats komen
hoe kom ik aan een nieuwe?
wat is de normale gang van zaken,zijn ze kant en klaar te koop of moeten ze gebogen worden???
wie helpt me hier even mee
het gaat om een clio 1.816v uit 91
toen ik laatst mijn achteras heb vervangen
is de linker remleiding gesneuveld.
maar er moet tog iets voor in de plaats komen
hoe kom ik aan een nieuwe?
wat is de normale gang van zaken,zijn ze kant en klaar te koop of moeten ze gebogen worden???
wie helpt me hier even mee
het gaat om een clio 1.816v uit 91
Ik zou even zelf onder de wagen in gaan, op een brug of put is dit wel te doen.
Je koopt een rol remleiding :)dat kost een paar euro. Je kan hier eventueel speciale buigtangetjes bij krijgen, maar je kan het ook met de hand nabuigen, zodat ie van voor tot achter mooi onder de auto loopt. Je moet alleen een speciaal tangetje (huren/kopen) hebben om de schroefjes eraan te klinken
succes!
Je koopt een rol remleiding :)dat kost een paar euro. Je kan hier eventueel speciale buigtangetjes bij krijgen, maar je kan het ook met de hand nabuigen, zodat ie van voor tot achter mooi onder de auto loopt. Je moet alleen een speciaal tangetje (huren/kopen) hebben om de schroefjes eraan te klinken
succes!
Buigen kan idd zelf prima (zonder gereedschap), ik heb vorig zomer 87 euro voor zo'n fels apparaat betaald. Lijkt duur, maar na 1 auto heb je het er wel uit, en het is verdomd makkelijker dan elke keer naar je brezan toe...succes ermee!
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402139.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402140.JPG[/img]
Sja wat is duur? Ik denk dat je het met één auto moeilijk de kosten eruit zal krijgen (je moet er ook leiding bij kopen), maaaaar ik heb het dus met eigen apparaat gedaan, en dat gaat prima én het scheelt echt een hoop gedoe; dat gehannes met heen en weer rijden, oude leidingen meenemen etc....en je kan er zondag ook niet heen he ...al met al, gemak dient de mens, en dit is echt makkelijk! (en ik heb er na 3 auto's de kosten ook wel uit )
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402140.JPG[/img]
Sja wat is duur? Ik denk dat je het met één auto moeilijk de kosten eruit zal krijgen (je moet er ook leiding bij kopen), maaaaar ik heb het dus met eigen apparaat gedaan, en dat gaat prima én het scheelt echt een hoop gedoe; dat gehannes met heen en weer rijden, oude leidingen meenemen etc....en je kan er zondag ook niet heen he ...al met al, gemak dient de mens, en dit is echt makkelijk! (en ik heb er na 3 auto's de kosten ook wel uit )
Hier wordt je ook voor elk wissewasje helemaal leeggeklopt.
Virend van me ging vanmiddag ff rondje doen om te vragen voor alleen balanceren van wielen.
17.50 per velg!!! Gelukkig hebben we ook een adresje voor 4 wiele - 10 euri
Virend van me ging vanmiddag ff rondje doen om te vragen voor alleen balanceren van wielen.
17.50 per velg!!! Gelukkig hebben we ook een adresje voor 4 wiele - 10 euri
zal toch ook wel meevallen, maak je remleiding eerst helemaal op maat, dan moeten ze net effe die 2 dingen aan felsen. is zo gebeurt. nog geen 5 min werk. ga anders effe langs bij een universeel bedrijf, die zijn vaak een stuk sneller berijd om wat te doen dan de dealer.
ik zou ze ook wel voor je willen felsen, mah ik geloof dat je niet echt hier in de buurt zit
ik zou ze ook wel voor je willen felsen, mah ik geloof dat je niet echt hier in de buurt zit
das idd wel redelijk aan de prijs jah,Steven schreef:Hier wordt je ook voor elk wissewasje helemaal leeggeklopt.
Virend van me ging vanmiddag ff rondje doen om te vragen voor alleen balanceren van wielen.
17.50 per velg!!! Gelukkig hebben we ook een adresje voor 4 wiele - 10 euri
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Gewoon effe naar Jeroen rijden en daar der aan velsen, hij heeft vast zo'n apperaatjeRoy schreef:Ik kom bijna nooit bij een garage. Dus als ik daar dan 1 keertje kom om die dingen te laten maken rekenen ze weer de hoofdprijs
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
om maar even een topic te recyclen
Ik heb voor mijn clio een grotere hoofdremcilinder liggen.
De cilinder past prima , alleen de aansluitingen(wartels) voor de voorremmen van mijn clio zijn een maatje kleiner dan de aansluitingen op de remcilinder. Ik heb de passende wartels liggen.
Alleen wat nu ?
-Haal ik zo`n tang a 87 euro
-of kan ik beter gelijk mijn remleidingen vervangen?
of zijn die remleidingen voor zo gemakkelijk uit te bouwen dat ik ze zo even naar de garage kan brengen?
- of woont er iemand in de buurt van leiden/alphen die zo`n tang te leen tegen een kleine tegenprestatie ?
Ik heb voor mijn clio een grotere hoofdremcilinder liggen.
De cilinder past prima , alleen de aansluitingen(wartels) voor de voorremmen van mijn clio zijn een maatje kleiner dan de aansluitingen op de remcilinder. Ik heb de passende wartels liggen.
Alleen wat nu ?
-Haal ik zo`n tang a 87 euro
-of kan ik beter gelijk mijn remleidingen vervangen?
of zijn die remleidingen voor zo gemakkelijk uit te bouwen dat ik ze zo even naar de garage kan brengen?
- of woont er iemand in de buurt van leiden/alphen die zo`n tang te leen tegen een kleine tegenprestatie ?
Gewoon even een setje koperen leidingen maken, en de wartels laten monteren bij een automaterialenzaak. Die doen dat doorgaans heel fraai en snel, en een stuk beter dan dat je zelf gaat zitten prutsen.
Je hebt zeker een remcilinder van een laguna?
Je hebt zeker een remcilinder van een laguna?
yeps, gewooon ff langs de brezan ofzo.
heb de mijne toen laten doen voor 5 eu ofzo..
heb de mijne toen laten doen voor 5 eu ofzo..
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
inderdaadBart V schreef:Gewoon even een setje koperen leidingen maken, en de wartels laten monteren bij een automaterialenzaak. Die doen dat doorgaans heel fraai en snel, en een stuk beter dan dat je zelf gaat zitten prutsen.
Je hebt zeker een remcilinder van een laguna?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
ah dat zijn mooie bedragen, jammer dat de remleiding er dan wel uit moet, toch fijn zo`n lang weekendHaas schreef:yeps, gewooon ff langs de brezan ofzo.
heb de mijne toen laten doen voor 5 eu ofzo..
thnx , bart v ook nl
remleiding kost ook geen drol.. remleiding voor d evoorkant kost je 7 eu per kant..
tis t overwegen waard
tis t overwegen waard
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
zijn die leidingen dan kant en klaar in de goede vorm gebogen te krijgen?Haas schreef:remleiding kost ook geen drol.. remleiding voor d evoorkant kost je 7 eu per kant..
tis t overwegen waard
je geeft de lengte en de grootte vand e wartels. Thuis buig je dat ding netjes in de vorm en monteren maar
wel ff vanterovern de lengte opmeten. Komt niet op een centimeter...
wel ff vanterovern de lengte opmeten. Komt niet op een centimeter...
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Haas schreef:je geeft de lengte en de grootte vand e wartels. Thuis buig je dat ding netjes in de vorm en monteren maar
wel ff vanterovern de lengte opmeten. Komt niet op een centimeter...
ah ok morgen dan maar eens langs de brezan/kwikfit/automaterialen zaak langs.Bart V schreef:Nee moet je zelf ff doen, maar stelt echt niets voor. Het is koper, dus buig je zo in de perfecte vorm.
Waarom zet je er trouwens een grotere remcilinder op?
Waarom ik het doe is eigenlijk een combinatie van dingen
Ik heb een 1.4 clio waarvan de huidige remcilinder lek is,en ik kon deze remcilinder voor weinig overnemen.
Verder zitten er op de auto 1 jaar oude standaard schijven en blokken maar echt geweldig remt het niet. Vooral op de snelweg is het me soms te krap. Dus ik wil eens proberen wat zo`n cilinder nu voor invloed heeft op het rem gedrag van de auto. Vervangen moet ik hem toch.
Oke, maar het is dan beter om een cilinder van bijv een 16V te nemen welke ook op je huidige leidingen past (zelfde als de 1.4) De grotere laguna cilinder verkort alleen de slag van je pedaal, en verslechterd dus de doseerbaarheid.
Je kan je dus een hoop werk besparen door een cilinder te nemen die wel op je huidige leidingen past. Het is maar een tip
Je kan je dus een hoop werk besparen door een cilinder te nemen die wel op je huidige leidingen past. Het is maar een tip
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
thnx voor de tip , ik ga eens kijken of ik een 16v exemplaar kan vinden voor het weekendBart V schreef:Oke, maar het is dan beter om een cilinder van bijv een 16V te nemen welke ook op je huidige leidingen past (zelfde als de 1.4) De grotere laguna cilinder verkort alleen de slag van je pedaal, en verslechterd dus de doseerbaarheid.
Je kan je dus een hoop werk besparen door een cilinder te nemen die wel op je huidige leidingen past. Het is maar een tip