[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Post Reply
Rob
Posts: 1757
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: Maastricht

Post by Rob »

jacques wrote:aansluiting schokbreker 26mm, gaten schokbreker 14mm, hart op hart afstand 60mm.
Tenslotte, is de deel aan de binnenzijde van het wiellager bij een Clio 16v hetzelfde als bij een R5 GTT: Volgens mij wel. Je kunt de wielflens omwisselen tegen de wielflens van een Clio 1 16v. Wel even opletten. Het gat voor de fusseekogel zit bij de megane in ieder geval ongeveer 8mm verder naar binnen. In dat geval moet je een vulstuk tussen aandrijfas en wiellager plaatsen.

Opm. Al deze info geldt voor fussee-stuk Megane1 2.0 16V. Hopelijk ook voor Clio RS.
Geweldig Jaques, dankjewel.

Weet jij, of iemand anders, hoe dik de opvul ringen moeten zijn voor de aandrijfassen? Dat is, als dat nodig is bij Clio RS fusees?
jacques
Posts: 2451
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Post by jacques »

Je kunt het zelf ook opmeten, maar ik denk 8mm. Bijvoorbeeld de meg. 2.0 16V ph1 heeft voor ET44, en de R19 16V heeft ET36. Beide hebben 100% identiek subframe en draagarmen. Het enige is het verschil in fusees. De fusee van een Clio 1 16V, R19 16V zijn uitwisselbaar. Het fusee van de meg. 2.0 16V ph1 is volgens mij identiek aan dat van de clio RS.
Maar voor de zekerheid kun je het opmeten. Arco heeft er volgens mij ook ervaring mee. Kun je eventueel even mailen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Rob
Posts: 1757
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: Maastricht

Post by Rob »

jacques wrote:Je kunt het zelf ook opmeten, maar ik denk 8mm. Bijvoorbeeld de meg. 2.0 16V ph1 heeft voor ET44, en de R19 16V heeft ET36. Beide hebben 100% identiek subframe en draagarmen. Het enige is het verschil in fusees. De fusee van een Clio 1 16V, R19 16V zijn uitwisselbaar. Het fusee van de meg. 2.0 16V ph1 is volgens mij identiek aan dat van de clio RS.
Maar voor de zekerheid kun je het opmeten. Arco heeft er volgens mij ook ervaring mee. Kun je eventueel even mailen.
Nogmaals bedankt Jaques,

Ik heb Daan gevraagd, hij heeft deze ombouw al gedaan in het verleden. Hij heeft rond gereden met 11 mm dikke opvulringen. Dus dat ga ik ook doen.

Ik zal eens kijken of ik er een werkinstructie van kan maken voor de toekomst.
Rob
Posts: 1757
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: Maastricht

Post by Rob »

jacques wrote:Je kunt het zelf ook opmeten, maar ik denk 8mm. Bijvoorbeeld de meg. 2.0 16V ph1 heeft voor ET44, en de R19 16V heeft ET36. Beide hebben 100% identiek subframe en draagarmen. Het enige is het verschil in fusees. De fusee van een Clio 1 16V, R19 16V zijn uitwisselbaar. Het fusee van de meg. 2.0 16V ph1 is volgens mij identiek aan dat van de clio RS.
Maar voor de zekerheid kun je het opmeten. Arco heeft er volgens mij ook ervaring mee. Kun je eventueel even mailen.
Nogmaals bedankt Jaques,

Ik heb Daan gevraagd, hij heeft deze ombouw al gedaan in het verleden. Hij heeft rond gereden met 11 mm dikke opvulringen. Dus dat ga ik ook doen.

Ik zal eens kijken of ik er een werkinstructie van kan maken voor de toekomst.
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

jacques wrote:Je kunt het zelf ook opmeten, maar ik denk 8mm. Bijvoorbeeld de meg. 2.0 16V ph1 heeft voor ET44, en de R19 16V heeft ET36. Beide hebben 100% identiek subframe en draagarmen. Het enige is het verschil in fusees. De fusee van een Clio 1 16V, R19 16V zijn uitwisselbaar. Het fusee van de meg. 2.0 16V ph1 is volgens mij identiek aan dat van de clio RS.
Maar voor de zekerheid kun je het opmeten. Arco heeft er volgens mij ook ervaring mee. Kun je eventueel even mailen.
Megane 1.6 16v is identiek. 2.0 16v ph1 absoluut niet! Megane f7r heeft 265mm schijven een een clio rs 280!
Last edited by Martijn Kool on Wed 10 Apr 2013 15:21, edited 1 time in total.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
derbimarcel
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Post by derbimarcel »

Rob wrote:
jacques wrote:Je kunt het zelf ook opmeten, maar ik denk 8mm. Bijvoorbeeld de meg. 2.0 16V ph1 heeft voor ET44, en de R19 16V heeft ET36. Beide hebben 100% identiek subframe en draagarmen. Het enige is het verschil in fusees. De fusee van een Clio 1 16V, R19 16V zijn uitwisselbaar. Het fusee van de meg. 2.0 16V ph1 is volgens mij identiek aan dat van de clio RS.
Maar voor de zekerheid kun je het opmeten. Arco heeft er volgens mij ook ervaring mee. Kun je eventueel even mailen.
Nogmaals bedankt Jaques,

Ik heb Daan gevraagd, hij heeft deze ombouw al gedaan in het verleden. Hij heeft rond gereden met 11 mm dikke opvulringen. Dus dat ga ik ook doen.

Ik zal eens kijken of ik er een werkinstructie van kan maken voor de toekomst.
Ik rij nu met Daniel ze ringen en dat is echt hoogstens 6mm per kant. dus die 11mm zal die bedoelt hebben over alle bij de assen.
Bij mij gaat het dan over willy onderstel met RS fussee's
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
User avatar
Daan2D
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Location: Limburg

Post by Daan2D »

Dan zal het indd 11 over beide kanten zijn geweest (F)
(Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Rob
Posts: 1757
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: Maastricht

Post by Rob »

derbimarcel wrote:
Rob wrote:
jacques wrote:Je kunt het zelf ook opmeten, maar ik denk 8mm. Bijvoorbeeld de meg. 2.0 16V ph1 heeft voor ET44, en de R19 16V heeft ET36. Beide hebben 100% identiek subframe en draagarmen. Het enige is het verschil in fusees. De fusee van een Clio 1 16V, R19 16V zijn uitwisselbaar. Het fusee van de meg. 2.0 16V ph1 is volgens mij identiek aan dat van de clio RS.
Maar voor de zekerheid kun je het opmeten. Arco heeft er volgens mij ook ervaring mee. Kun je eventueel even mailen.
Nogmaals bedankt Jaques,

Ik heb Daan gevraagd, hij heeft deze ombouw al gedaan in het verleden. Hij heeft rond gereden met 11 mm dikke opvulringen. Dus dat ga ik ook doen.

Ik zal eens kijken of ik er een werkinstructie van kan maken voor de toekomst.
Ik rij nu met Daniel ze ringen en dat is echt hoogstens 6mm per kant. dus die 11mm zal die bedoelt hebben over alle bij de assen.
Bij mij gaat het dan over willy onderstel met RS fussee's
Dat is goed om te weten.

Ik was van plan om R5 GTT fusees te gebruiken, omdat ik die nog heb liggen. Dus dat ik daarmee alles kan klaarmaken en geen lagers hoef om te persen als ik alles ga monteren.
Nu heb ik gisteren de lagers uit de fusees gehaald, maar kom ik het volgende probleem tegen:
De RS lagers hebben een buitendiameter van 72 en een binnendiameter van 37mm.
Het deel met de splines van de R5 GTT heeft een buitendiameter van 35mm. Scheelt dus 2mm tov het RS deel.
Wat de diameter van dit deel van een Clio 16v? Ik zie lagers voor een Clio 16v met 35 3n 37mm binnendiameter.
306GT30
Posts: 16
Joined: Sun 6 Jan 2013 12:40
Contact:

Post by 306GT30 »

330mm schijven + 6mm opvulspacers achter de remschijf om de fusee te clearen en wat klauwtjes ;)

[img]http://i1280.photobucket.com/albums/a48 ... da1fae.jpg[/img]
Redemption
Posts: 11
Joined: Sun 26 Jan 2014 16:26
Car: Megane RS

Re: [Grotere Remmen]

Post by Redemption »

Iemand enig idee. Waar ik remschijven kan bestellen voor Megane rs Phase 3 cup uitvoering. Meeste site's waar ik op uit kom, kan je wel op kenteken zoeken. Maar kan gewoon geen remschijven vinden. Hoeven trouwens niet de originele brembo schijven te zijn. Ander merk wat net zo goed is en er onder past mag ook ( liever nog eigenlijk )

Mijn dank is groot :)
martll
Posts: 717
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: [Grotere Remmen]

Post by martll »

K-tec? Madeno Racing?
anco
Posts: 113
Joined: Mon 31 Dec 2007 17:08

Re: [Grotere Remmen]

Post by anco »

http://www.slimparts.nl/hoofdremcilinde ... 5IRemZNfMI

is dit een goeie hrc icm 280mm schijven?
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: [Grotere Remmen]

Post by Geert »

lijkt goed, maar damn das goedkoop!
Arco
Über-Spammer
Posts: 18282
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Re: [Grotere Remmen]

Post by Arco »

Cheap as shit :(

Enne, yup (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
anco
Posts: 113
Joined: Mon 31 Dec 2007 17:08

Re: [Grotere Remmen]

Post by anco »

Dan gaan we die maar even bestellen :smile:
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: [Grotere Remmen]

Post by tutuur »

Bedoel je dan wel 280 schijven én Clio rs klauwen?
anco
Posts: 113
Joined: Mon 31 Dec 2007 17:08

Re: [Grotere Remmen]

Post by anco »

Scenic, 54mm zuiger
Post Reply