[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Engeland en is beter dan AP.
http://www.alcon.co.uk/

remservice en biesheuvel verkopen het.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

set wilwoods zijn ook wel goed hoor.
maar ja niet iedereen denk daar het zelfde over.
maar ik kan zeggen dat het super remmen zijn. (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

schrikken zeker Heine :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

meganomaniac schreef:Het is inderdaad zwaar maar daar ging het me niet om....ik vond het originele niet goed remmen maar nu met deze upgrade wel... :smile: en het ziet er gewoonweg geweldig uit (iig dat vind ik :wink: )

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3BPTD8VP.jpg[/img]
Heel netjes (Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:schrikken zeker Heine :grin:
Ja vooral in de regen :grin:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heine hut schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:schrikken zeker Heine :grin:
Ja vooral in de regen :grin:
:lol: :foto:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
meganomaniac
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 15:54
Contacteer:

Dank je Jo... 8)

Het was een grote ondernemeing om pas te krijgen.. :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Een adapter ertussen en gaan? Of kwam je met de offset ook niet weg?
meganomaniac
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 15:54
Contacteer:

Ik heb inderdaad ook het hart van de schijf en de remleiding moeten laten maken.. :wink:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik neem aan dat je een hoofdremcilinder met 23.8mm zuiger hebt (staat dan 23 op de zijkant). Gaat dat goed in combinatie met de Brembo 4 zuiger remklauwen? Welke maat schijf gebruik je. Passen de klauwen direct op je fussee?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

jacques schreef:Ik neem aan dat je een hoofdremcilinder met 23.8mm zuiger hebt (staat dan 23 op de zijkant). Gaat dat goed in combinatie met de Brembo 4 zuiger remklauwen? Welke maat schijf gebruik je. Passen de klauwen direct op je fussee?
Om dat te beoordelen moet je de zuigerdiameter weten van de brembo remklauwen, dan kan je het zo uitrekenen.
meganomaniac
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 15:54
Contacteer:

jacques schreef:Ik neem aan dat je een hoofdremcilinder met 23.8mm zuiger hebt (staat dan 23 op de zijkant). Gaat dat goed in combinatie met de Brembo 4 zuiger remklauwen? Welke maat schijf gebruik je. Passen de klauwen direct op je fussee?
Hij remt echt lekker moet ik zeggen... (Y)
Het is gewoon de originele remcilinder van de coupe 2.0 16V
De Brembo remtangen zijn van Renault van de Clio III RS of Megane II RS
De schijfmaat is 312mm.
En ik kan je zeggen dat past zeker niet rechtstreeks op het fusee...

Kleine foto van de adapter

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GT8FKHS.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

kruisen die bouten elkaar onderhand in die adapter of lijkt dat maar?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jammer dat ze een adaptertje nou net niet wat netter maken en wat vloeiender.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Meen je wat dat kost :p Je kijkt toch alleen maar naar de letters BREMBO (0) (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja ik weet wat dat kost, heb hier drie sets liggen :lol:
Maar stukje afwerking is voor mij net zo belangrijk, het zal best werken, maar het ziet er toch niet uit man.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Poetser!

*rent hard weg :D
meganomaniac
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 15:54
Contacteer:

Tom schreef:kruisen die bouten elkaar onderhand in die adapter of lijkt dat maar?
Het scheelt inderdaad niet veel... :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tim schreef:Poetser!

*rent hard weg :D
Mag jij zeggen
VANGRAILRAMMER :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Maus schreef:
Bart GTT schreef:Ik heb onlangs een setje geboorde 285mm schijven op mijn auto gemonteerd icm Ferodo DS 2500 blokken. Ik moet zeggen dat het toch wel een stuk harder remt dan mijn vorige (al niet meer originele schijven en blokken) setup.

Nou zal het misschien wel in een van de vorige 40+ bladzijdes verteld zijn maar daar ben ik nu iets te lui voor om het op te zoeken... :p

Het probleem dus: als ik nu goed hard rem gaat de achterkant een beetje dansen... Hoe is dit nu het beste op te lossen? De remdrukverdeler af laten stellen? (en bij wie dan??)
Ik wil er niet zelf aan klooien, zonder dat ik precies weet wat er moet gebeuren, want ik heb geen zin om ineens achterstevoren te staan oid.

Moet de achterkant nu harder of juist minder hard remmen?? Ik zou zeggen harder omdat voor nu ook harder remt... Of redeneer ik nu toch wel een beetje verkeerd? :~
Bart, je hoeft maar tot pagina 33 terug te bladeren. ;)

Hier wellicht ook nog wat nuttige info. (Om maar weer eens een oude discussie op te rakelen. :D (F) )
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

hoe groot is de maat van de remschijven van een rs? ik heb zelf k-tec remschijven onder mijn clio zitten maar ik ben bang dat 15 inch niet past...

nu lees ik net in een ander topic dat 15 inch op een rs past.... weet iemand zo de diameter hiervan?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als je de RS t/m 1998 bedoeld 280mm en 24mm dik.
Meestal kun je tot 288 schijfdiameter kwijt in 15" velg
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

de k-tec shijven zijn 285... dus dat zou moeten willen??
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Vos schreef:hoe groot is de maat van de remschijven van een rs? ik heb zelf k-tec remschijven onder mijn clio zitten maar ik ben bang dat 15 inch niet past...

nu lees ik net in een ander topic dat 15 inch op een rs past.... weet iemand zo de diameter hiervan?
gaat allemaal gewoon passen hoor .
kan alleen zyn dat je de plakloodjes naar de binnenkant moet verplaatsen. 15 inch =285/288mm
16 inch=310mm
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

heb net speedline vega velgen opgehaald.... past net niet komt net tegen de onderkant van de klauw aan... kan ik hiervan een stukje afslijpen zonder gevaar?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

past 15" niet? mijn willi wielen met 285mm en grotere klauwen past wel. Is het echt de velg of het lood? en hoeveel moet je verwijderen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

ik heb de originele klauwen.... past net niet... millimeterwerk...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

miss dat je met een spoorverbreder net mooier uitkomt?
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

spoorverbreder is misschien ook een optie... houd ik niet zo van maarja... wat moet dat moet... iemand advies waar te kopen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

kan iemand mij uitleggen wat het nut van een spacer is als de klauw de binnenzijde (rug) van de velg raakt ??????????
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

een velg heeft richting de spaken vaak eerder al een verloop zitten, het zou dus kunnen zijn dat als de velg iets meer naar buiten gaat de klauw rondom net iets meer ruimte heeft (Y)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

dat is inderdaad het geval.... spaken lopen net iets te snel naar binnen....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik volg Vos wel in zijn optiek, ik ben ook geen spacerfanaat. Dan verkies ik eerder om een stukje van de klauw te frezen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik zou ook geen spacers moeten. Ik blijft het wel vreemd vinden dat het niet past. heb je 285 schijven? Of zijn deze velgen dan zo klein vanbinnen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik hou ook niet van spacers, maarja soms kan het niet anders.... klauw afdraaien/slijpen vind ik dan weer zoiets :p
Plaats reactie