[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Post Reply
speedline
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

[Grotere Remmen]

Post by speedline »

Big-Brake Do-It-Yourself

Het topic voor al je vragen met betrekking tot grotere remmen voor jouw Renault...

Waarom grotere remmen ?
Last edited by speedline on Sun 31 Aug 2003 20:54, edited 8 times in total.
speedline
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Post by speedline »

26cm remschijven voor GTT met 14" wielen

[img]http://sc.groups.msn.com/tn/CB/F2/Speedline/5/28.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SACdAhYU ... 46_IMG.JPG[/img]

PM of mail voor details...
Last edited by speedline on Sun 11 Apr 2004 11:35, edited 11 times in total.
speedline
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Post by speedline »

285mm schijven voor GTT en Clio 16v met 15" wielen

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg[/img]

Pm of mail voor details...
Last edited by speedline on Sun 11 Apr 2004 11:38, edited 8 times in total.
antoine
Posts: 7735
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

zo iets bedoel je

[img]http://www.superkitcar.nl/tarox.jpg[/img]

15"wiel (origineel Williams wiel) schijf 283mm 1295 Euro ex BTW

16"wiel schijf 305mm 1344 Euro ex BTW

17"wiel schijf 318mm 1479 Euro ex BTW

dit zijn prijzen die ik van de importeur gekregen heb
http://www.tarox.com


gr antoine
Last edited by antoine on Sun 20 Jul 2003 18:21, edited 1 time in total.
GTI1-G60
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Post by GTI1-G60 »

Voor de DHZers de 4pots Brembo klauwen van de CupraR zijn heel erg voordelig.
Set bestaande uit
2x Brembo schijf 305x28 4x100 (dus geen Renault)
2x 4pot Brembo Klauw met blok Brembo
2x Bracket
4x bouten
Betaal je Euro 600,- incl.

Voor Renault rijders die handig zijn, en die zijn er.
Is het kopen van 2 Klauwen misschien een alternatief.
Weet van 1 Renault rijder, die het nu gebruikt.
2 Klauwen kosten ongeveer Euro 350,- dat is MET blokken. (via mij te bestellen.)
Maar je kunt ook naar een Seat dealer stappen 190Euro ex. per stuk.

Meer info
http://www.slook.nl/corrado/main.php3?o ... _id=310279
Matijs
Posts: 5380
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Matijs »

Ik ben van plan morgen R21 Turbo remklauwen te gaan halen op de sloop. Leuk voor de GTT, past precies in 15" velgen.
robert001
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

remmen

Post by robert001 »

wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??
GTI1-G60
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Re: remmen

Post by GTI1-G60 »

robert001 wrote:wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??
Het zal niet gaan in een 15inch, je radius is groter.
Denk aan 300mm als minimale schijf maat.
Hoofdrem cylinder is niet zo spannend, je pedaalslag zal hooguit iets langer worden.
RO 16v
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Re: remmen

Post by RO 16v »

GTI1-G60 wrote:
robert001 wrote:wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??
Het zal niet gaan in een 15inch, je radius is groter.
Denk aan 300mm als minimale schijf maat.
Hoofdrem cylinder is niet zo spannend, je pedaalslag zal hooguit iets langer worden.
In 15" passen ze wel, als het maar een Speedline velgen zijn, in andere velgen past het bijna nooit.
robert001
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

winst

Post by robert001 »

Maar waar zit nu eigenlijk de meeste winst (verbetering) tov standaard ? schijf diameter, maten van de remblokken,het 4 pots gebeuren ???
RO 16v
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Post by RO 16v »

Meeste winst zit in het grotere remoppervlak (grotere remblokken) en de 4-pots remklauwen wat meer kracht geeft en de krachten worden meer verdeeld, dit is me ooit verteld door Biesheuvel.
robert001
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

remblokken

Post by robert001 »

hoe groot zijn deze remblokken ? en is het verschil ook echt duidelijk voelbaar (minder fading)??
Bedankt voor de snelle info !
Gr , Robert
GTI1-G60
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Re: remblokken

Post by GTI1-G60 »

robert001 wrote:hoe groot zijn deze remblokken ? en is het verschil ook echt duidelijk voelbaar (minder fading)??
Bedankt voor de snelle info !
Gr , Robert
Fading in iets dat je niet meer zult meemaken.
:lol:

Heb zelf een stop van 220-40 gedaan...zonder probleem oid.
robert001
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

remmen

Post by robert001 »

Zal maar eens gaan kijken waar ik de montageplaten kan laten maken en hoeveel dit kost,iemand goede ervaringen met remmen service utrecht?
antoine
Posts: 7735
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Nog iemand hier een aanvulling op.Ik wil iets hebben wat beter is dan standaard maar wil geen andere velgen ed dit alles voor een 93er clio 16v

gr antoine
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Ok speedline als je nog foto's online wilt hebben moet je ze ff naar Steven.E@Renault-Tuning.nl mailen of via msn (adres in profile)

Ik zat te denken om de remmen van een laguna over te zetten op een GTT, maar gaat dat nog wel op het fusee van een 5GTT?
Rick D.
Posts: 669
Joined: Fri 4 Apr 2003 21:48
Location: Maarssenbroek

Post by Rick D. »

Steven wrote:Ik zat te denken om de remmen van een laguna over te zetten op een GTT, maar gaat dat nog wel op het fusee van een 5GTT?
De remmen van een laguna passen ook een 16v, de remmen van een 16v passen op een GTT. Dus waarom niet :)
RO 16v
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Post by RO 16v »

Clio-16v.com wrote:
Steven wrote:Ik zat te denken om de remmen van een laguna over te zetten op een GTT, maar gaat dat nog wel op het fusee van een 5GTT?
De remmen van een laguna passen ook een 16v, de remmen van een 16v passen op een GTT. Dus waarom niet :)
volgens mij alleen als je de fusee's ook gebruikt.
clio_rally
Posts: 1324
Joined: Thu 7 Mar 2002 0:00
Location: Delft
Contact:

Post by clio_rally »

Iemand ervaring met een serieus big-brake conversie. Heb mijn oog laten vallen op wat mooie vier-pots klauwen van AP-Racing, maar ja, is niet gratis en ik moet ze zelf op maat gaan maken. Oh ja, en ik moet overstappen op 17"... Maar goed, ik speel met de gedachte... Anders ga ik voor de set van Movit, ook niet verkeerd en iets betaalbaarder, mooier zespots monoblocks...

[img]http://www.apracing.com/pics/caliper/CP3307.jpg[/img]

[img]http://www.movit.de/images/frrp03.jpg[/img]
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
RO 16v
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Post by RO 16v »

Gijs, ik heb er ervaring mee, m'n broertje had onder z'n Corrado en nu onder z'n RS4 AP's zitten, remt echt als een beest, op de RS4 zitten 6-zuiger klauwen met 335 mm schijven, als je het pedaal goed indrukt, lijkt het net als of je tegen een muur aanrijdt, een verschrikkelijke vertraging.
Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.
GTI1-G60
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Post by GTI1-G60 »

RO 16v wrote:Gijs, ik heb er ervaring mee, m'n broertje had onder z'n Corrado en nu onder z'n RS4 AP's zitten, remt echt als een beest, op de RS4 zitten 6-zuiger klauwen met 335 mm schijven, als je het pedaal goed indrukt, lijkt het net als of je tegen een muur aanrijdt, een verschrikkelijke vertraging.
Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.
Weet je het zeker dat 305 in 15inch past???
Ik rij met 305 in 16inch, en moet zelfs het balanceerlood naar het midden van de velg zetten.
:)
RO 16v
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Post by RO 16v »

GTI1-G60 wrote:
RO 16v wrote:Gijs, ik heb er ervaring mee, m'n broertje had onder z'n Corrado en nu onder z'n RS4 AP's zitten, remt echt als een beest, op de RS4 zitten 6-zuiger klauwen met 335 mm schijven, als je het pedaal goed indrukt, lijkt het net als of je tegen een muur aanrijdt, een verschrikkelijke vertraging.
Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.
Weet je het zeker dat 305 in 15inch past???
Ik rij met 305 in 16inch, en moet zelfs het balanceerlood naar het midden van de velg zetten.
:)
Er staat toch bij als ik het goed had.

Even wat meer info gezocht: 295 mm schijven 15", 315 mm schijven 16", en groter 17"
GTI1-G60
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Post by GTI1-G60 »

Heeft hij die RS4 recentelijk gekocht in Leeuwarden??
Toevallig??
Daar was er ook een te koop met vreselijk veel tuning.
420pk, voor 8pots AP achter 6pot AP, speciale 19ich rondom.
Als hij die heeft gekocht....veel sterkte om je in te houden.
Vorige eigenaar heeft nu een RS6 met 520pk...en er staat achter op TDI.
:lol:
RO 16v
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Post by RO 16v »

GTI1-G60 wrote:Heeft hij die RS4 recentelijk gekocht in Leeuwarden??
Toevallig??
Daar was er ook een te koop met vreselijk veel tuning.
420pk, voor 8pots AP achter 6pot AP, speciale 19ich rondom.
Als hij die heeft gekocht....veel sterkte om je in te houden.
Vorige eigenaar heeft nu een RS6 met 520pk...en er staat achter op TDI.
:lol:
De RS4 heeft ie geruild tegen de Corrado een tijd geleden, was al getund door Digi-tech naar 539 pk en laatst verder getund door Dalhback racing naar +600 pk's, de RS4 van m'n broetje is zwart alle tekens verwijdert en strak gemaakt en ook achterop een TDI plaatje, alleen de gezichten die sommige mensen trekken als je ze voorbij komt is al dolle pret, vooral als ze in Porsche's of Ferrari's rijden.
Hij weet het nog niet maar ik ga hem inschrijven voor Drachten. :)
Gijs V.
Posts: 297
Joined: Sat 30 Mar 2002 0:00
Location: Utrecht

Post by Gijs V. »

Kan iemand hier iets posten mbt de big brake voor 5GTT?

Ik heb wel eens een paar foto's gezien van een dude (of dudette) die de big-brake had van k-tec op 15".
Was een blauwe gtt als ik me niet vergis...

Wat ik dus zou willen zien:
-foto's BigBrake voor 5GTT
-welke maat is maximum voor 15", past het?
-welke voordelen heeft het?
-moet je nieuwe klauwen kopen?
-wat doe je met de achterremmen? Is hier ook wat voor?

Info mensen...foto's ook pls..
Alvast bedankt!
Renault, créateur de GTT !!!
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Location: d'n Berg

Post by Robke »

Goose wrote:Kan iemand hier iets posten mbt de big brake voor 5GTT?

Ik heb wel eens een paar foto's gezien van een dude (of dudette) die de big-brake had van k-tec op 15".
Was een blauwe gtt als ik me niet vergis...

Wat ik dus zou willen zien:
-foto's BigBrake voor 5GTT
-welke maat is maximum voor 15", past het?
-welke voordelen heeft het?
-moet je nieuwe klauwen kopen?
-wat doe je met de achterremmen? Is hier ook wat voor?

Info mensen...foto's ook pls..
Alvast bedankt!
Als je die big brake kit van K-tec neemt, kun je je eigen klauwen houden, daarom is die kit ook niet zo duur.

Als je 15" hebt past het net, dus kleiner moet je absoluut niet hebben, het zou ook nog kunnen zijn dat het niet past in bepaalde 15" velgen omdat die te ver naar binnen lopen bijvoorbeeld.

Het grootste voordeel is dat je langer en harder kan remmen zonder dat de remmen te warm worden, ook op hogere snelheid geeft het meer stabiliteit als je vol op de rem gaat.

Je achterremmen zou ik gewoon zo laten, die remmen toch bijna niks en is alleen maar geldverspilling als je daar iets groters of beters op gaat zetten.
Wat je hooguit zou kunnen doen is betere remblokken erop gooien.

Hier heb ik nog een foto van m'n Clio met diezelfde kit met 16" velgen. In principe is die kit voor de Clio en de GTT hetzelfde.
[img]http://groups.msn.com/robsauto/shoebox. ... PhotoID=26[/img]
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Posts: 3865
Joined: Mon 22 Oct 2001 0:00
Location: Sappemeer

Post by Marcel (Mr. Bacardi Cola) »

Heeft iemand ideeën voor grotere remmen onder een Renault 19 16V?
Robke
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Location: d'n Berg

Post by Robke »

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=881

Lijkt me wel leuk voor een 19. :wink:
Ze hebben ook goedkopere big brake setjes bij K-tec alleen hou je dan je eigen remklauwen.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Posts: 3865
Joined: Mon 22 Oct 2001 0:00
Location: Sappemeer

Post by Marcel (Mr. Bacardi Cola) »

Ah! Dit past ook in 15" velgen. Zal er eens over nadenken. Thnx Rob! :)
RO 16v
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Post by RO 16v »

speedline wrote:
(foto's remmen Laguna 2.0 16v nodig !)
Zoiets???
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADLAiwT ... 6465658159[/img]
Of wil je hem liever zonder velg??
catrinus
Posts: 4451
Joined: Sat 2 Jun 2001 0:00
Location: Sappemeer

Post by catrinus »

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... hijven.JPG[/img]

Ik ben benieuwd hoe dit remt. Geboorde en gegroefde schijven van sandtler en remblokken van ferodo (2500 voor en 2000 achter) Dit is de originele diameter van de originele gtt schijfrem.
There will be plenty of time to rest when your dead
-Ray-
Posts: 21541
Joined: Thu 29 Nov 2001 0:00
Location: Velserbroek
Contact:

Post by -Ray- »

dit remt ook erg lekker, maar ik wil in de toekomst toch die big brakes van k-tec erop hebben, is toch wel erg geil om te zien :p

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/118-1801_IMG.jpg[/img]

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/118-1804_IMG.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
hitman
Posts: 884
Joined: Wed 10 Jul 2002 17:56
Location: dieren(gld)

Post by hitman »

tomik heb vandaag een upgrade naar 16v remmen voor gedaan.past allemaal precies.

alleen ik kan niet bezig zijn met mijn auto of ik krijg kloterij: rechts geen probleem,links ten eerste krijg ik die schijf er niet af,bouten knetter vast. ten tweede kom ik er achter dat ik 2 rechter remklauwen heb :( :( dus kon het geintje niet doorgaan. dus links nu orgineel 1.1 en rechts 16v remmen. van de week eerst maar weer bij menno langs kijken of ie toevaalig 2 linker klauwen heeft liggen haha dan kan ie 1 rechter terrugkrijgen :)
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
antoine
Posts: 7735
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

[img]http://www.superkitcar.nl/rem/rem1.jpg[/img]

sandler remschrijven type n , remleidingen en ferodo ds 2000 remblokken
[img]http://www.superkitcar.nl/rem/rem2.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.nl/rem/rem3.jpg[/img]

ferodo remolie dot 5.1

dit heb ik nu maar een mens wil altijd beter toch :lol: :lol:

gr antoine
Post Reply