ACT: Poets Topic

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
DutchRS
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 20:13
Locatie: Bollenstreek
Contacteer:

Op de Maguiars forum zijn daar veel discussies over poetsmachines. Success!
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

ik heb een heel doffe plek op mijn auto, wsl veroorzaakt door een of ander product om lijmresten mee te verwijderen. als ik hem in de was zet met bv colorX van meguiars is het een tijdje weg maar komt na een paar wasbeurten toch weer bovendrijven.
nu vertelde iemand dat ik eens moest proberen met commandant, welke raden jullie aan? ik ben ah twijfelen tussen 4 en 5....

http://www.commandant.nl/produkten1.htm
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Eerst onderzoeken of je geen blanke lak MIST daar! Dat wordt dan met polijsten alleen maar erger!



Ikzelf kan alleen maar onder de bomen parkeren hier. Jezus, en dan regent het een beetje. Als je nu tegen de auto aan staat, plak je eraan vast. Van voor tot achter. Wat een vetzooi (N)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dus jij zet je auto goed in de was Riel? Anders heb je die tering plak zooi straks ook nog in je lak (N)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hij is 2 weken geleden nog compleet gemeguairaeerd (wat een merk naam ook) ge NXT tech waxed :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Zet je auto in de Wax Guard, krijg je zelfs garantie op als je het laat doen bij ene poetsbedrijf.
Ik heb het zelf gedaanen je bent er wel ff mee bezig, resultaat is er wel naar.

http://www.waxguard.com/
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mijn lak is daar echt te oud voor, dat loont zich niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Ik heb je lak gezien Riel en dat gaat best hoor.
Zeker als je het doet zoals ik het heb gedaan, eerst goed polijsten met speciaal spul, ontvetten en de hele rambam dan ziet hij er echt weer strak uit!!
Geef mij je auto maar een dag zorg uik dat hij er weer strak uitziet!!!!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mijn wat? ~O>
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Lak Riel...je Lak!!! :)
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ik dacht toch echt dat er Lag stond .. als in .... :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

ja dat was ff een typ foutje, er stond bijna luaguna maar bedoelde LAK!!! :lol: :worship:
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

We gaan geen appels met peren vergelijken he :D
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

We gaan geen appels met peren vergelijken he :D

Maar dat meguiars is best goed spul idd Riël, op m'n eigen auto gebruik ik altijd Gold Class, dat werkt geniaal op donkere auto's.

De laguna van ons gebruik altijd turtle vaste was voor, dat geeft tot nu toe het beste resultaat (meguiars was daar niet zo geweldig voor).
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

hoe krijg je het snelste/makkelijkste die bruine koelvloeistof drap van plastic delen?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Motorwashing bij de wasbox

Alleen bij bougieschachten ff oppassen dat je ze niet vol water zet, rijd erg beroerd :~
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

stelletje poetsers hier....
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Even een vraag voor de heren poetsers hier, wie weet toevallig waar je Belgom of Unipol aluminium poetsmiddel kan krijgen om aluminium tanks weer netjes te krijgen?
VLK Groep
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Automaterialenboer, anders bij de motordealer, daar heb ik ook ooit eens een flesje Belgom gehaald.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Robert-Jan schreef:Even een vraag voor de heren poetsers hier, wie weet toevallig waar je Belgom of Unipol aluminium poetsmiddel kan krijgen om aluminium tanks weer netjes te krijgen?
Je moet wel ff kijken welke belgom je pakt .
zijn 2 soorten .
te verkrijgen bij de betere auto mat . zaak .
ik heb zelf voor men bbsjes en de zender turbo's belgom alu.
unipol is hier wat moeilijker te krijgen en de dan krijg je een blik net als by commandant .
belgom zit in een klein flesje en werkt goed.
Je kan anders ook koper poets van mama lenen werkt ook super , ook voor plexiglas enz trouwens en je gsm
De krassen op het scherm poets je er zo mee uit.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Super ga ik ff kijken heb namelijk 2 tubes van Sonax gehaald je ziet wel iets verbetering maar niet het gewenste resultaat!

Maatje van mij had ze tanks met zuur gewassen en daarna gepoetst met Belgom weer als nieuw! :worship:
VLK Groep
blue clio
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 4 mar 2007 15:05

of gebruik dit eens, NXT All Metal Polysh van Meguiar's. ik zelf gebruik het voor me uitlaat altijd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tip om je dashboard op te frissen / als nieuw te krijgen: Oké Wax

http://okewax.com/

Wat een topspul! :D
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Jah van die lekkere vette bend..... :D Maar idd voor al je kunstofdelen :worship:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Effe een vraagje voor de Megiuars kenners:

Kan ik een auto die 1 jaar geleden gespoten is voor het poetsen met NTX Tech Wax eerst van een laagje Crystal Deep Polish behandelen en gaat ie daar dan harden van glimmen of wordt de wet-look nog beter zichtbaar?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
fluissie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 28 mei 2007 18:09

hey alex

dit is totaal onnodig, next tech wax is namelijk een polish en wax in 1!

wil je een beter resultaat hebben pak dan eerst de deep crystal paint cleaner! of geef hem een klei behandeling......

suc6! (Y)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Oke, das dan duidelijk :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
DutchRS
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 20:13
Locatie: Bollenstreek
Contacteer:

Useful info : Copy/ Paste van Meguiars

Het Meguiar’s 5 stappenplan:


- Voor gebruik dienen alle producten eerst even goed geschud te worden.

Stap 1: Wassen
Voordat u de auto goed onder handen kunt nemen dient de auto eerst goed gewassen te worden om het grootste vuil te verwijderen. Dit doet u als volgt:

- Spoel de auto eerst grondig af om het ergste vuil en zand van de lak te verwijderen en zo de kans op krasjes aanzienlijk te reduceren.
- Doe een gepaste hoeveelheid shampoo (Nxt Carwash/ Goldglass Shampoo) in een emmer, (warm) water toevoegen en wassen met de washmitt. Gelieve een 2 emmermethode te gebruiken met wassen. 1 voor de shampoo, de ander met enkel water om de washmitt geregeld schoon te spoelen om vuilaanslag in de washandschoen te vermijden en zo de kans op krasjes aanzienlijk te reduceren.

- Wielen reinigt u met Meguiar’s Hot Rims all wheel cleaner. Deze velgenreiniger brengt u aan op een natte velg en laat u een seconde of 30 intrekken. Bij gelegenheid met een velgenborstel de velg schoonmaken en daarna afspuiten met voldoende water. Behandel altijd 1 velg tegelijk.

- Na het wassen de auto met een tuinslang afspoelen op een dun straaltje (niet spuiten). Door op deze manier af te spoelen wordt de hoeveelheid water op de auto sterk gereduceerd wat het drogen vereenvoudigt. Na het afspoelen zeemt u de auto af met de Watermagnet. Vouw de Watermagnet 2 keer om en trek de auto zo droog en vouw de watermagnet regelmatig om, zodat deze effectief water op blijft nemen.

Stap 2: Voorbereiden / Lak reinigen
Voorbereiden. Met het Quick Clay System verwijdert u verontreinigingen die zich met de loop van tijd aan het oppervlak van de lak hebben kunnen hechten en na het wassen nog niet verwijderd zijn. Denk hierbij aan boomsappen, teerspetters en industriële neerslag. De werkwijze van de clay en quick detailer is als volgt: De claybar in 3 stukjes knippen, neem 1 deel en maak er een klein pannekoekje van. De Quick detailer van circa 90 cm vernevelen op een deel van een paneel en daarna met de clay over het oppervlak wrijven tot het glad aanvoelt. Het residu quick detailer neemt u af met een suprime microfibre doek. Als de claybar vies is vouwt u deze gewoon zodat het vuil in de claybar gaat zitten en u met een schoon deel verder kunt. Gelieve de gehele auto hiermee behandelen, bij weinig tijd enkel de horizontale delen behandelen, deze hebben het meest last van oppervlakkige verontreinigingen.

Lak reinigen
Nadat de verontreinigingen OP de lak verwijdert zijn is het in de meeste gevallen nodig de verontreinigingen ONDER de lak te verwijderen. De DC Paint Cleaner diepreinigt alle verontreinigingen die in de poriën van de lak zitten. Breng de cleaner per paneel met enige druk aan met een applicatorpad en neem het paneel na applicatie direct af. Na het cleanen is de lak schoon en klaar om voorzien te worden van een polish (voeding) en/of wax.

Stap 3: Voeden
De DC Polish is de verborgen stap tussen reinigen en waxen. De DC Polish is een pure voeding (dus niet schurend) voor de lak en geeft de lak een diepe, natte glans. De elementen in dit product dringen in de poriën van de lak en voeden deze. Dit product brengt u op dezelfde manier aan als de cleaner. Per paneel behandelen en direct na applicatie afnemen met een microfibre doek.

Stap 4: Waxen
De laatste stap van het stappenplan is het waxen van de auto. Hiermee geeft u de auto een langdurige beschermende coating en zorgt u ervoor dat de bovenstaande stappen optimaal tot hun recht komen. Meguiar’s NXT Techwax brengt u aan met de bijgeleverde pad. Een druppel ter grootte van een kwartje moet voldoende zijn een halve motorkap te behandelen. De regel voor Meguiar’s wax is hoe dunner het aangebracht wordt des te beter de werking. Breng de wax over de gehele auto aan en laat het 15 tot 30 minuten kuren zodat de polymers zich goed aan de lak kunnen hechten. Bij behoefte een 2e laag aanbrengen voor maximale bescherming.

Stap 5: Onderhoud
Om van de bovenstaande stappen zo lang mogelijk te blijven genieten is het van de belang dat de auto op de juiste manier onderhouden wordt. Wekelijks wassen met een Meguiar’s shampoo zorgt voor een goede reiniging en zorgt tevens voor voeding van de aangebrachte wax.
Breng bij gelegenheid 2-wekelijks Meguiar’s spraywax of quikwax aan om de waxlaag te ‘’boosten’’. Met deze producten behandelt u de auto in no-time (+/- 15 minuten) en ziet de auto eruit alsof u de hele dag met de auto bent beziggeweest.

Overige tips:

Voor rubberdelen zoals bumpers, sierstrips e.d. kunt u Trim detailer gebruiken om deze weer als nieuw te krijgen. Reinig altijd eerst de rubberdelen om te zorgen dat het product goed kan hechten. Breng de trimdetailer aan met een applicatorpad en laat het 15 minuutjes intrekken. Neem de behandele delen altijd even af met een schone doek om te voorkomen dat er overtollig product overblijft (wat vlekkerige sporen kan veroorzaken)

Als u vogelpoep op de auto aantreft is het noodzakelijk deze zo snel mogelijk te verwijderen om schade op de lak te voorkomen. Dit soort contaminaties kunt u probleemloos verwijderen met Meguiar’s quick detailer (die tevens bij de clay wordt meegeleverd). Dit product kunt u ook gebruiken om een dun laagje stof van uw net gewaxte auto te verwijderen. Eenvoudig de quick detailer over het oppervlak vernevelen en afnemen met de microfibredoeken.

Alle doeken, washandschoenen en pads van Meguiar’s zijn machinaal uitwasbaar op 40º . Voeg geen wasverzachter toe.
DutchRS
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 20:13
Locatie: Bollenstreek
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik vind de 3 stap producten van Meguiars veel werk voor niet zo goed resultaat.

Daar zijn beter poets/ wax producten. Helaas zijn ze niet te koop in Nederland:

http://www.cleanyourcar.co.uk/
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik heb strax na mn vakantie ook nog een leuke uitdaging voor de boeg....., een std. rode 5 GTT ff een poetsie geven na 3 jaar staan in een schuur..... :lol:
Lijkt nu wel schuurpapier, en hij is volledig dof....., zal voor de gein wel een "amazing Mike actie" doen, de motorkap even in 2 delen splitsen, wel en niet gepolijst :lol:

Foto's komen over een week of 2 wel denk :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Steek 'm net als Mike Levy dan ook effe in de fik door er benzine overheen te spuiten. :P

Jammer dat die vent overleden is. :(
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Morgenavond met Ronnie B. maar eens een poging wagen met het poetsen van die groene.... :~ :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ow beter...., waar gaat het gebeuren....?

Ben benieuwd :)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

echt een held idd, amazing discoveries!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Waarschijnlijk schuur Oudewater Ivo, moet Ron nog bellen ivm exacte plaats & tijdstip.

@ Marcel : Yup, ben benieuwd of de lak blijft zitten. :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie