Vaker verbod op handwassen wat nu?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik merk dat het steeds minder overal mag,je auto zelf wassen met je eigen spullen.Nu heb je natuurlijk tegenwoordig overal wel wasboxen e.d,maar dat is ook niet echt wat ik zoek.
Waar kun je nog zelf je auto wassen met je eigen spulletjes?in een wasbox staan en dan vervolgens met je eigen emmer en sop en speciale washandschoen e.d je auto wassen wordt ik ook niet vaak in dank in afgenomen.

Zijn we straks verplicht gedoemd om onze auto's door een wasstraat heen te halen,of in een wasbox snel een schoonmaakbeurt te geven met de al aanwezige spullen?
Hoe lossen jullie dit op?en zijn er plekken waar je wel zelf je auto mag wassen met je eigen spullen?
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik woon zelf in een nieuwbouw wijk. Wij mogen ook geen auto's wassen ivm zogenoemde Wadi's.. Maar doe dat wel gewoon, gebruik zelf shampoo van smartwax die milieuvriendelijk is. Dus ze mogen niets zeggen lijkt me.. Anders mag ik ook de tuinsproeier niet aanzetten! :p
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ik was bij de wasbox met de hand met mn eigen emmer, shampoo en spons. Gewoon doen, je betaald daar toch ook om in te spuiten en af te spuiten?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Moet zeggen dat ik er van uit ga dat ik op de oprit van mijn koophuis gewoon mijn gang kan gaan (0)

Al gaat de daily ook wel eens door de krasstraat :X
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ik heb gezorgd dat ik goede contacten heb met de lokale wasbox, kan daar nu zelfs poetsen (doe ik maar èèn keer per jaar)
gewoon een keer wat lekker mee, altijd fooi geven, veel ouwehoeren en een keer laten meerijden......doet wonderen.
Born Grippy
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Ik ga al jaren naar een tankstation met meerdere wasboxen (9 wasboxen ofzo en ook wasstraat / apart deel voor stofzuigen en afzemen). Daar kan je ook (tegen betaling) je emmers vullen, wat ik ook altijd doe en dus lekker met washmitt wassen vervolgens. Natuurlijk kan het weleens druk zijn, dat je dan een paar minuten moet wachten maar dat neem ik voor lief.

Ik werd wel tijdje geleden aangesproken daar door een medewerker van het tankstation dat ik : "gebruik maakte van eigen wasspullen en of ik wilde opletten dat ik niet teveel tijd in beslag nam.... " Mijn reactie was dat ik zo al 5 auto's kon aanwijzen die al bezig waren voordat ik er was en zo te zien nog lang niet klaar waren en er stond op dat moment helemaal geen rij dus ik vroeg mij hardop af waarom dit praatje nodig was... :smile: Natuurlijk komt het ook daar vaak genoeg voor dat mensen de auto parkeren in een wasbox en dan gewoon rustig een minuut of 10 verdwijnen in het tankstation (ideaal toch, met zo een broodjes bar erin ;-) ), maar daar zie ik dan niemand worden aangesproken.

Ik weet wel dat ik nooit de wasborstel zal gebruiken die in wasboxen hangt. Zag er laatst eentje zijn velgen lekker met die borstel schoonmaken (zonder te betalen natuurlijk, maar lekker dippen in het reservoir). Ik dacht nog "je zal maar straks na hem komen en gelijk je auto daarmee gaan wassen :( ) Maar wat gebeurt er : hij gooit er een euro in en gaat zelf zijn auto vervolgens (zonder deze eerst af te spuiten) met die borstel wassen :lol: (0)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Tjonge jonge wat een simpele haha,maargoed ik begrijp dus dat de meeste gewoon met de hand wassen in een wasbox,eigenlijk zouden ze er een paar ernaast moeten neerzettten,wasstraat,wasbox en doe hetzelf wasbox.
Zo heb je voor iedereen wat wils,volgens mij helpt het ook als je smorgens vroeg doet of later in de avond,dan is het veelal minder druk.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bas schreef:Moet zeggen dat ik er van uit ga dat ik op de oprit van mijn koophuis gewoon mijn gang kan gaan (0)

Al gaat de daily ook wel eens door de krasstraat :X
Dat mag volgens mij nergens meer. Is zelfs een milieudelict, als je een vriendelijke diender treft. Maar hoe het precies zit weet ik niet. Voor zover ik weet mag je op de openbare weg of op je eigen oprit je auto niet wassen.

Gelukkig kan ik mijn auto's wassen bij een garagebedrijf waar ze een wasplaats hebben. Het wordt steeds moeilijker om een goede plek te vinden waar je je auto kunt wassen op een manier die jou goed lijkt.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik heb een appartementje en dus geen mogelijkheid om m'n auto voor de deur te wassen maar als ik de kans had gebeurde dat gewoon hoor. M'n dagelijkse Golf was ik heel af en toe een keer met de hand als ik tijd over heb maar meestal gewoon door de wasstraat, Niet zo'n gammel ding die tegen een tankstation aangeschroefd is waar nog 4 of 5 afgebroken antenne's van vorige gebruikers in de borstels vastzitten maar zo'n ding met lopende band door een lange straat met lappendingen ipv borstels. M'n 19 kan niet door de wasstraat (Oke, ik zal jullie voor zijn...klopt, die wordt ook niet smerig zonder motor) omdat die te laag is dus die doe ik altijd even in een wasbox met een emmertje sop er bij.

Autowassen moet wel een beetje ontspannend zijn, en dat werkt niet echt als er zo'n tikkende tijdbom aan de muur hangt waar 1 minuut ongeveer 20 seconden is en je meer bezig bent met kleingeld uit je broekzak te vissen met natte handen dan dat je de auto aan het wassen bent. Met een beetje pech tref je weer eens een wasbox waar net iemand z'n 4x4 gewassen heeft na een dagje terrein-rijden en kun je na het wassen met je modderpoten de auto in, de Dodge was ik trouwens ook altijd in een wasbox na een dagje rossen, Beetje water met olie voor de deur is prima.. Al dat modder moet ik niet hebben van dat ding. :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ondanks dat er al jaren een verboden zelf emmer en sponsje gebruiken logo op de muur geplakt zit bij de de wasbox waar ik altijd naar toe ga hebben ze er nog nooit wat van gezegd, ze kennen die blauwe 19 16v van me daar echt wel :lol:
Gewoon doen, bovendien de schoonmaak kwak die ze altijd gebruiken is slecht voor je wax en de borstels altijd smerig van de vorige :p
Neem zelfs 3 a 4 flessen heet water mee van huis die ik aanvul met koud water zodat ik een lekker warm sopje heb om mee te wassen (Y)
Pak ook altijd een rustig moment van de dag ben meestal snel een uurtje bezig met wassen, drogen en poetsen :smile:
Anything worth doing is worth doing right!.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Hangt ook wel van je wijk/locatie af...wassen doet niemand hier moeilijk over waar ik woon. Heb in de laatste 10 jaar genoeg gedaan. Ook genoeg motoren in en uit staan takelen op straat waar zelfs de politie ff een praatje komt maken :P
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
naantje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 7 mar 2009 12:55
Locatie: onder mijn auto ;)

Ik ga altijd met mn eigen spullen naar de wasbox en ben dan rustig paar uur bezig.
Nooit comentaar gekregen.
Bij ons thuis kan je ook niet goed wassen.
En mag het vaak ook niet.
Megane cabrio 97' + Laguna 07'+ Renault 4 GTL 79'
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dit is eerlijk gezegd voor het eerst in m'n leven dat ik hier van hoor, big brother is watching you!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bij mij in de nieuwbouw wijk hebben we geen putten meer maar een vergelijkbaar iets als bij Niels. Regenwater en dergelijke moet tussen de bestrating weg lopen. Dit heeft als gevolg dat je bij het minste of geringste zand tussen de stenen al een slechte doorloop van water hebt en overal grote plassen op straat en stoep. Buiten het feit dat het volgens mij nergens zomaar meer mag, is het bij mij in de wijk extra van belang dat het niet gebeurt.

Aan de ene kant wel sneu als je erg zuinig op je auto bent en hem graag elke week even met de hand wil wassen. Aan de andere kant vervuil je het milieu volgens mij ook wel wat mee en met een vieze auto is het ook niet echt lekker om die zooi op straat te hebben liggen.

Ach ja, nog een paar jaar en alles wordt voor je bepaalt ;)
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Lees dit nu pas en moet zeggen dat ik niet wist dat het al zo streng was. Vorige week nog lekker in het zonnetje op de stoep de Clio met de hand gewassen, waar het water en shampoo wel gelijk in een put (aan de stoep) weg kan lopen. En gezien mijn frequentie zal het wel niet zo'n probleem zijn lijkt me.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dat is een goede tip van die warme flessen water (Y) ,ik heb soms weleens de mogelijkheid om hem op de zaak te wassen,anders inderdaad de wasbox in op een rustig moment.
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Heb nou al een paar keer op dit topic gedrukt omdat ik dacht dat er stond; vaker verbod op handen wassen. :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Da's de volgende stap, moeten we met zijn allen naar de aloude badhuizen :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wij hebben op het werk ook twee wasboxen. In eerste instantie voor eigen gebruik maar iedereen kan er komen wassen. Vaak rustig en met vlagen druk. Op zich niets mis mee als mensen een eigen emmertje meenemen en op hun gemak gaan staan wassen. Wat ik wel aso vind (en waar ik ook iets van zeg als ik het zie gebeuren) is dat sommige mensen hun auto uitgebreid gaan staan zemen oid. (ze gaan dan geen gebruik meer maken van de faciliteiten) als er iemand anders staat te wachten. Heb dan gewoon het fatsoen je auto even naast de wasboxen te zetten. Dan ben je ook niemand tot overlast.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik ga binnenkort maar wat kopen,om mee te beginnen een washandschoen,emmer en een sopje van mequairs.
Dan nog een goede zeem en misschien wat goede poetsdoeken en spul om in de was te zetten,wel alles van mequairs.
Is dat aan te raden?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Volledig met je eens Tom! Gister nog meegemaakt, stond rustig met handdoeken z'n auto droog te maken. Gelukkig kwam binnen een minuut de box er naast vrij
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ff offtopic,weet iemand hoe je dat grijze middenconsole schoon krijgt?lijkt wel of er zwarte vegen inzitten wat ik niet schoon krijg.
Is er een middeltje voor?zo niet kun je het dan opnieuw spuiten en hoe dat te dan met welke spullen e.d?
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

remco2706 schreef:Ff offtopic,weet iemand hoe je dat grijze middenconsole schoon krijgt?lijkt wel of er zwarte vegen inzitten wat ik niet schoon krijg.
Is er een middeltje voor?zo niet kun je het dan opnieuw spuiten en hoe dat te dan met welke spullen e.d?
Dat mooie 'luxe' Renault plakplastic? (N) Krijg dat nooit schoon
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Is dat bij jou ook vies en vol met vegen?denk erover om hem zwart te laten spuiten,kun je dit zelf doen?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Of je de auto wel of niet bij je huis mag wassen is afhankelijk van de regels in het APV van de gemeente.
In onze nieuwbouwwijk zijn er nog wel putten, maar het regenwater gaat richting wadi's. Toch heb ik nergens kunnen vinden dat het wassen van de auto verboden is in Duiven.
Oftewel, ik rij met de auto eerst naar een waxbox om de grove zooi eraf te spuiten. Vervolgens thuis lekker wassen.
Eerder elke week beide auto's, tegenwoordig eens in de drie weken o.i.d. Nooit iemand horen klagen, op de buren na. "Ben je nou alweer aan het wassen. Hou eens op, zo lijkt die van mij smerig". ;)

remco2706 schreef:Ik ga binnenkort maar wat kopen,om mee te beginnen een washandschoen,emmer en een sopje van mequairs.
Dan nog een goede zeem en misschien wat goede poetsdoeken en spul om in de was te zetten,wel alles van mequairs.
Is dat aan te raden?
we hebben een speciaal poetstopic ergens, maar om je alvast op weg te helpen:
De washmitt van Meguairs is erg prettig. Gebruik ze al jaren en inmiddels drie in gebruik. één voor de velgen, de ander voor de Clio en de derde voor de Mégane.
Deze: http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 002_100699

Twee emmers erbij (een met sop, de ander met schoon water)
Qua 'sopje' is de 'wash&wax' wel wat voor je. Hier zit meteen een beetje wax in en dat werkt wel aardig moet ik zeggen.
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 716_103074

Zeem? Oeii... doe dat alsjeblieft niet. Tenzij je een verlate zandkorrel graag over je lak trekt. Koop de droogdoek van Monello:
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 101_102091

Qua wax kun je verschillende kanten op. Mijn tip is om niet die van Meguairs te nemen, want die kun je lastig op wat warme lak of in de zon aanbrengen.
Wil je alleen waxen, of ook kleien, voeden en dan waxen?

Kleien is genoeg over te vinden, handige starterskit is deze:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 016_100051

Voor het voeden is het afhankelijk van de kleur van de auto. Voor donkere kleuren gebruik ik graag BlackHole van PoorBoys (op de rode Clio IV), op mijn parelmoerwitte Mégane gebruik ik White Diamond van Poor Boys.
Aanbrengen gaat met een pad als deze: http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... HPB_101164

Qua wax is deze erg prettig:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... PB8_100714

Aanbrengen gaat ook met een pad, bijvoorbeeld deze: http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... ads_102387

Dan nog microvezeldoeken om na het kleien, het voeden en de wax uit te poetsen. UIteraard drie verschillende doeken voor nodig.
Prijzige, maar wel erg prettige: http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 020_100091

Ja, het is een kleine investering, maar je kan er jaren mee vooruit. Ik gebruik nu volgens mij nog steeds mijn eerste microvezeldoeken.


Wellicht kan het bestuur weer eens een poetsclinic i.s.m. Carclean opzetten / in de agenda zetten?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Wellicht kan het bestuur weer eens een poetsclinic i.s.m. Carclean opzetten / in de agenda zetten?[/quote]

Goed idee! Ergens centraal in het land, deventer/apeldoorn/amersfoort?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Voor poets vragen graag verder gaan in het poets topic.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=245
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dank voor de linkjes,zal er op mijn gemak naar kijken.
Maar w.b.t het grijze consoltje?overspuiten met motip ofzo?ik zeg maar wat.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

remco2706 schreef:Dank voor de linkjes,zal er op mijn gemak naar kijken.
Maar w.b.t het grijze consoltje?overspuiten met motip ofzo?ik zeg maar wat.
Probeer anders eens Meguiar's Trim Detailer hier voor, reinigt en voed kunststof.
Anything worth doing is worth doing right!.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Bedankt voor de tip,ik heb echter een schadeherstelbedrijf gevonden die het kan spuiten voor een leuk prijsje,echter moet ik hem zelf even eraf halen.
Dus mijn vraag,is dit makkelijk te doen?en ze vroegen of dat ding al fabriek gespoten is in dat grijze kleur,als het niet zo is dan is het veel moeilijker te spuiten.

Dus weet iemand dit?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Handen wassen verboden?

Nou lekker dan, dan maar net als m'n ex-collega alle toiletten en bijbehorende deuren met de voet bedienen....
Plaats reactie