ACT: Banden

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

iemand hier ervaring met de Yoko AD08R?
vooral in de regen
Born Grippy
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

195-55/13, de standaardmaat (Michelin MXV en Uniroyal Rallye) voor een 5 GT turbo wordt niet meer gemaakt. Wie weet een mooi alternatief met een vergelijkbaar profiel?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

bozothenutter schreef:iemand hier ervaring met de Yoko AD08R?
vooral in de regen
Ja, ik heb ze op de Beamer, grip is redelijk, voor zover je dat kunt qualificeren op een UHP band.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

tnx voor het antwoord....dus niet zo dat je met normale snelheid op een rotonde achterstevoren gaat :smile:
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja een UHP (Ultra High Performance) band is een beetje een overlay tussen de normale straatbanden en semislicks.
Dus de grip bij nat is bij Yokodrama altijd al wat twijfelachtig en bij de AD08R valt het me nog enigzins mee voor een UHP, dus 'matig' lijkt me een juist woord.

Het zal zeker geen Rainsport achtige kwaliteiten hebben ;)

Droog en op temperatuur daarentegen, dan is het wel lachen :D
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Steven schreef:Nouja een UHP (Ultra High Performance) band is een beetje een overlay tussen de normale straatbanden en semislicks.
Dus de grip bij nat is bij Yokodrama altijd al wat twijfelachtig en bij de AD08R valt het me nog enigzins mee voor een UHP, dus 'matig' lijkt me een juist woord.

Het zal zeker geen Rainsport achtige kwaliteiten hebben ;)

Droog en op temperatuur daarentegen, dan is het wel lachen :D

Ik zit nu op PS3, en wil wel eens iets anders dus keek naar de UHP's en deze sprong er een beetje uit.....en zijn niet zo duur.
Born Grippy
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

De toyo r1r's blijven mij toch altijd goed bevallen. Afgelopen Hellendoorn rally had ik ze onder de 205 gti. Het heeft het hele weekend geregend en deden het boven verwachting goed! Voor droog asfalt gebruik ik de Federal FZ-201.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik meen dat er iemand op het forum was die de Michelin PilotSport 4 overwoog, maar toen waren er nog geen maten beschikbaar. Heb toen nog een foto van de maten gemaakt op de IAA, maar kan het niet terugvinden.

Niettemin, vanmorgen door Euromaster de inmiddels kale PS3 laten vervangen door PS4 in maatje 225/40 ZR 18 92W XL.
Afbeelding

Leasemij was er akkoord mee, dus in de lente kunnen we weer lekker plakkend het asfalt over. Moet alleen nog even terug vanmiddag. Leuk dat er standaard met stikstof wordt gevuld, maar vraag gewoon even of de zwarte ventieldopjes weg mogen en er lelijke groen op mogen. |: :lol:
Afbeelding
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Je pa heeft vast nog wel een paar zwarte liggen. Volgens mij zijn ze toch verplicht groene dopjes te monteren met stikstof?

Ben benieuwd naar je bevindingen ;)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zelf nog even langs gegaan. Hij begreep het wel, "zwart staat een stuk mooier hè". Of het verplicht is geen idee. Stikstofvullen is naar mijn idee sowieso een wassen neus.
Alleen de overdruk is stikstof. Derhalve bestaat gewone lucht ook grotendeels uit stikstof. Ik zou er niet extra voor betalen in iedergeval. ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Lucht bestaat inderdaad voor 78% uit stikstof, dus met stikstof vullen is vrij grote flauwekul. Paar keer met lucht vullen kom je vanzelf op 99% stikstof, het enige wat ontsnapt is de zuurstof voor zo ver dat al ontsnapt.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ben ik nou gek of is er nergens meer een prijs te vinden voor een PS3 in 205/45/16?....lijkt of michelin verdwenen is....
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maarten-Jan schreef:Lucht bestaat inderdaad voor 78% uit stikstof, dus met stikstof vullen is vrij grote flauwekul. Paar keer met lucht vullen kom je vanzelf op 99% stikstof, het enige wat ontsnapt is de zuurstof voor zo ver dat al ontsnapt.
Badummtssss juist, slaat de spijker op z'n kop! :-)
bozothenutter schreef:ben ik nou gek of is er nergens meer een prijs te vinden voor een PS3 in 205/45/16?....lijkt of michelin verdwenen is....
Nou je bent gek :p Nee niet helemaal, alleen Euromaster bied ze nog aan voor een stevige prijs:
http://www.bandenspotter.nl/zomerbanden ... 05-45-r16/
.
Onthoud wel dat 16" een incourante maat blijft hè....
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wil je persé de PS3 dan? Voor op de clio II RS werd de Pilot Exalto ontwikkeld, maar is wellicht ook niet meer verkrijgbaar. De PS3 is niet zo sportief als de PS2, dat was een kritiekpunt op die band. De nieuwe PS4 is dat wel weer.
Ik heb een setje PS3 (225/40/18) opgereden op de leaser en tuf nu op PS4 in die maat rond. Natuurlijk valt het wat lastig te vergelijken als je ze niet kort na elkaar (winterbanden zaten er tussen ;) ) rijdt, maar ze bevallen goed.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Zou heel graag de PS4 willen....maar (nog) geen 16"
Misschien dat ik voor de AD08R ga......en als die op zijn weer terug naar Michelin
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

AD08R zijn toch wel weer meer richting semi slicks, of zoals dat beter heet een UHP (Ultra High Performance) band, net zoals de Federal RSR 595, Nankang NS2R etc.

Zijn op droog erg fijn vooral met warmte erin wordt ie echt sticky, leuke band voor op de Nordschleife bijvoorbeeld. Nat zijn ze weer erg matig, maar dat zit ook deels in de naam Yokodrama ;)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ik heb begrepen dat de PS4 weer richting de Supersport gaat, en wil gewoon wel eens iets anders proberen, van alle UHP baden is de AD08R degene met het meeste profiel.....
om in bandenkeurmerk termen te spreken....ik zoek een G/B band...de michelin is een F/A band dacht ik.
Born Grippy
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Oke het is nog wat vroeg maar wil over een maand of 2, twee banden vervangen. Dan zijn mijn 2 michelins ps3 echt wel op. Wat zou jullie advies zijn. Sportief rijgedrag, 1 tot max 3 x per jaar eens een rondje op een circuit of ring (niet voor snelle tijden).

Ik dacht zelf gewoon aan de Michelin PS4. Maar hebben jullie nog andere ideeën of suggesties? Ik heb eerder ook op khumo's (op Twingo RS) gereden en bridgetone (op megane 2 rs). Beide bevielen op zich wel.
Ik heb helaas nu nog twee goede vredenstein banden met 7 mm. Die heb ik nu voor zitten dus die zijn helaas nog niet aan vervanging toe. Maar als ik deze ga vervangen worden dit dezelfde banden die ik nu ook achter ga plaatsen. Dus wil een goede beslissing nemen.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

PS4 is top enige ander alternatief is PSS van michelin. Welke bandenmaat heeft meg3rs op 18inch?
Racing is the best way to convert money into noise
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Heb sinds 1.5 week nu ook PS4 eronder.. Nog niet echt heel gek mee gedaan, maar bevalt tot nu toe super!
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Wanneer kan ik winter velgen ophalen niels mvg?
Racing is the best way to convert money into noise
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Heb nog een setje toyo T1r in de aanbieding redelijk veel profiel maat 195-50-15
Iemand?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Denk dat het de ps4 word. Lees eigenlijk alleen maar goede reacties. Pilot super sport zou nog een optie zijn maar dan moet ik ze eigenlijk alle 4 tegelijk vervangen :p
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die Super Sport plakken wel echt belachelijk goed voor een straat band, fenomenale band (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

SuperSport (en de Cup2) eens op uitnodiging van Michelin getest op het circuit van Zolder. Hadden ze de III RS en Porsche GT2? voor geregeld:
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/l/t1.0- ... e=585A73CA[/img]

Het plakt echt bijzonder goed, maar hou er wel rekening mee dat het best aardig slijt. De PS4 heb ik zelf ook op de auto en bevalt inderdaad erg goed, beter dan de PS3. Slijtage is denk ik iets beter dan de SuperSport, maar het is maar net hoeveel kilometers je maakt ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

De PS4 is ook een doorontwikkeling op de supersport en geen vernieuwde PS3.
Ik ga ook voor frisse PS4 om de PSS te vervangen.
Racing is the best way to convert money into noise
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Daan2D schreef:De PS4 is ook een doorontwikkeling op de supersport en geen vernieuwde PS3.
Ik ga ook voor frisse PS4 om de PSS te vervangen.
Kijk goeie tip. Ik denk dat het de ps4 word. Zoek eigenlijk nog een goeie test (niet van michelin zelf zeg maar)
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Ik heb een paar maanden geleden de voorbanden vervangen door de Michelin Pilot Sport 4, bevalt uitstekend, de reden dat ik niet voor een set van 4 ben gegaan komt omdat bij aflevering van de auto al 2 nieuwe Dunlop's waren gemonteerd, zodra deze aan vervanging toe zijn dan komen er zeker PS4 onder.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Daan2D schreef:De PS4 is ook een doorontwikkeling op de supersport en geen vernieuwde PS3.
Ik ga ook voor frisse PS4 om de PSS te vervangen.
Dat lijkt inderdaad het geval:
Where does the Pilot Sport 4 sit?

- While Pilot Sport 4 replaces the Pilot Sport 3, it’s an improvement on the Pilot Super Sport, not a “new” Pilot Sport 3, in design and technology. In comparative testing in 18" sizes, Pilot Sport 4 outperforms the Pilot Super Sport in 99% of everyday situations, with the added benefit of 10-15% improved wear. The other 1% is on a dry track where the Pilot Super Sport would outperform the Pilot Sport 4 by a couple of tenths of a second around a long track. For more track focused track drivers we will expand the range of Pilot Sport Cup 2 over the next few years.
Ze geven ook aan dat de pilot super sport gewoon leverbaar blijft en daar op termijn wel een opvolger voor komt:
Will the Pilot Super Sport be replaced?

- Yes, there will eventually be a replacement model, which will continue the Pilot Super Sport design ethos, and improve the performance of the tyre. As with every tyre we will improve the performance and move forward.
Dus ja het is slim om voor een PS4 te gaan (Y)
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Banden! Ja, ze zijn op ... nu kan ik voor Pilot Sport Cup 2's gaan of moet ik gewoon een set Pilot Super Sport kopen? Of nu de Pilot Sport 4S?
Ik heb Pilot Super Sport onder de auto gehad en vond ze super. Nu zegt het gevoel: gewoon weer PSS. Maar er is nu eenmaal zo veel smaak. Ik zie door al het rubber de band niet meer!
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik weet niet of jouw Megane getuned is, maar met PSS's krijg ik -ook met droog weer- het vermogen niet lekker op de weg.
Daar de CUP2's erg kostbaar zijn, heb ik ook een setje PZero's geprobeert, drama..
Ik hoor erg positieve verhalen over de PS4's, heb zelf PS3's gehad die ruk waren :X Kan de Continental Sportcontact 5 ook niet aanraden voor 'spirited driving' :grin:

Als het budget het toe staat, CUP2 - anders de gangbare optie, PS4 8)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

nevermind
Born Grippy
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De Cup2 op circuit Zolder mee rondgestuurd met een III RS bij de presentatie van Michelin. Damn wat plakte dat zeg, maar inderdaad kostbaar én bij nat herstweer zijn ze toch wel minder geschikt hoor.

De PS4 heb ik op mijn Mégane liggen als opvolger van de PS3. Helaas niet kort na elkaar gereden (winterwissel zat er tussen), maar ze bevallen prima. Ok, wielspin lukt sowieso niet met de downsizer, maar vol een bocht door gaat meer dan prima.
Ook de technici bij Michelin beamen overigens dat de PS4 meer de opvolger is van de PS2 dan de PS3. Die laatste was meer een compromis tussen sportief en comfort.

Kortom, zeker voor de PS4 gaan. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

Ik heb de PS4 op de clio 197 en dat is echt top!
Sowieso heel goed op droog, maar vooral in de regen was ik echt verbaasd over de grip. Dikke aanrader!
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Adinsx schreef: Ook de technici bij Michelin beamen overigens dat de PS4 meer de opvolger is van de PS2 dan de PS3. Die laatste was meer een compromis tussen sportief en comfort.

Kortom, zeker voor de PS4 gaan. (Y)
PS4 is een doorontwikkeling van de PSS.

Bron michelin:

Where does the Pilot Sport 4 sit?

- While Pilot Sport 4 replaces the Pilot Sport 3, it’s an improvement on the Pilot Super Sport, not a “new” Pilot Sport 3, in design and technology. In comparative testing in 18" sizes, Pilot Sport 4 outperforms the Pilot Super Sport in 99% of everyday situations, with the added benefit of 10-15% improved wear. The other 1% is on a dry track where the Pilot Super Sport would outperform the Pilot Sport 4 by a couple of tenths of a second around a long track. For more track focused track drivers we will expand the range of Pilot Sport Cup 2 over the next few years.
Racing is the best way to convert money into noise
Plaats reactie