Draagarmrubber Clio Williams

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Ik heb mijn draagarmrubbers verwijderd uit clio Williams draagarmen maar er blijft vrij veel rubber id opening plakken... Iemand goeie tips of tricks om de openingen zuiver te krijgen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

branden, dremel.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Branden is idd mss een goeie optie
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Langs de andere kant ga je met de brander mss het metaal beschadigen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij een williams druk je de rubbers eruit met complete buitenbus, dus er kan geen rubber blijven plakken, dan heb je namelijk de buitenbus nog laten zitten.
Als je de nieuwe 'bussen' (met het rubber erin dus) hebt liggen zie je toch wel wat de bedoeling is?

Hier even een (tijdelijk) ebayplaatje:
[img]http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... YfPrvA.jpg[/img]

Je ziet duidelijk de zilvere bussen, met daarin het rubber en de binnenbus in de zwarte draagarm zitten.
Die gehele bus moet je eruit persen (of lomp slaan of extreme bankschroef).
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

en niet vergeten te controleren of de bussen in lijn staan (dmv een draadeind oid)...ben ik nu mee bezig....kutklus... blokje... hamertje tik!....te ver...niet ver genoeg enzovoort... :grin:
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat kun je het best gewoon doen tijdens monteren, eerst 1 bout erin, volgende er deels in, oplawaai tegen de draagarm en klaar!

De stalen buitenbussen van powerflex heb ik overigens eerst in de werkbank gelast aan de draagarm en daarna ook gewoon met geweld gemonteerd ;)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Steven schreef:Dat kun je het best gewoon doen tijdens monteren, eerst 1 bout erin, volgende er deels in, oplawaai tegen de draagarm en klaar!

De stalen buitenbussen van powerflex heb ik overigens eerst in de werkbank gelast aan de draagarm en daarna ook gewoon met geweld gemonteerd ;)
staat de binnenbus tenopzichte van de buitenbus dan niet onder spanning?
ideale situatie is dat de binnenbus parallel loopt aan de buitenbus (minimale spanning op het flexible gedeelte)
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou voor de originele rubbers heb je op zich wel gelijk, al haal je de fijne afstelling wel uit de flexibiliteit van het rubber, als die 1 graad of wat scheef staat is dat ook geen ramp, daarom zit juist die flexibiliteit in het rubber. Ik vind het uberhaupt origineel 'n prutconstructie ;)

Bij die powerflex was de uitlijning trouwens best goed, ik heb volgens mij niet eens een hamer nodig gehad, verder buigt dat slappe draagarmpje ook nog wel iets mee. :D
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

@steven. Bedankt voor de info. Was nogal lomp v mij ☺
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

De powerflex rubbers van tegenwoordig is niet meer met die buitenring die gelast moet worden.
Racing is the best way to convert money into noise
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou geloof mij maar Daniel, las ze nog maar gewoon even vast hoor...

Ik had medio 2013 namelijk ook het 'nieuwe' type die je ook gewoon zou moeten kunnen persen, de ene kon je met 2 vingers eruit drukken en de andere donderde gewoon al uit de draagarm als je 'm op z'n kant hield :D
Plaats reactie