ACT: Uitlaten
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
De laatste tijd zijn er veel vragen over uitlaten, bochten, flenzen, katvervanger, middendemper, etc. die lastig passen in sommige ACT's en ook weer geen nieuw topic waard zijn.
Bij deze dus het ACT:uitlaten
Post hier dus al je vragen over he uitlaatsysteem vanaf spruitstuk tot en met einddemper.
Bij deze dus het ACT:uitlaten
Post hier dus al je vragen over he uitlaatsysteem vanaf spruitstuk tot en met einddemper.
Laatst gewijzigd door frank_williams op ma 20 aug 2007 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
meteen maar eens een vraagje/oderwerp dan. hoever kun je een standaard elbow (gtt) uitfrezen?
je hebt natuurlijk kans op scheuren.
volgensmij is dit wel zelf te doen als je beschikking hebt over een freesbank en een roterende machineklem.
je hebt natuurlijk kans op scheuren.
volgensmij is dit wel zelf te doen als je beschikking hebt over een freesbank en een roterende machineklem.
Wilde al een nieuw topic maken ... Had namelijk een vraag
Heb hier op het forum al het een en ander gelezen over wel / geen tussendemper en of kat maar .... maar toch.
Ik hoor veel mensen over Peco en Devil uitlaten praten ...
Zelf heb ik een Clio uit '95 met een Remus einddemper wat ik wel leuk vind klinken maar toch net een beetje te 'braaf'. Afgelopen vrijdag was me voorste uitlaatbuis gescheurd bij de flens en hing onder de kat.
Zo'n geluid vond ik wel gaaf klinken, alleen beejte errug hard é
Dus mijn vraag ... hoe krijg ik zo'n geluidje ?
In zo'n Jappen-style demper wat, en zoja is er nog verschil in, aangezien je die dingen o.a. bij Autostyle kan kopen, merkloos, en van Invidia.
En hoeveel scheelt zo'n tussendemper qua geluid ? (bedoel niet het volume zegmaar, maar de toon).
't Hoeft van mij niet zo onwijs overdreven geluid te zijn dat s'ochtends de hele straat weet 'goh hij gaat weer naar z'n werk' maar 'gewoon enigzins beschaafd.
Alvast bedankt voor de reacties.
ps. nog een vraag....
zijn er ook uitlaten die juist meer / minder herrie maken bij een bepaald toerental ?
Heb hier op het forum al het een en ander gelezen over wel / geen tussendemper en of kat maar .... maar toch.
Ik hoor veel mensen over Peco en Devil uitlaten praten ...
Zelf heb ik een Clio uit '95 met een Remus einddemper wat ik wel leuk vind klinken maar toch net een beetje te 'braaf'. Afgelopen vrijdag was me voorste uitlaatbuis gescheurd bij de flens en hing onder de kat.
Zo'n geluid vond ik wel gaaf klinken, alleen beejte errug hard é
Dus mijn vraag ... hoe krijg ik zo'n geluidje ?
In zo'n Jappen-style demper wat, en zoja is er nog verschil in, aangezien je die dingen o.a. bij Autostyle kan kopen, merkloos, en van Invidia.
En hoeveel scheelt zo'n tussendemper qua geluid ? (bedoel niet het volume zegmaar, maar de toon).
't Hoeft van mij niet zo onwijs overdreven geluid te zijn dat s'ochtends de hele straat weet 'goh hij gaat weer naar z'n werk' maar 'gewoon enigzins beschaafd.
Alvast bedankt voor de reacties.
ps. nog een vraag....
zijn er ook uitlaten die juist meer / minder herrie maken bij een bepaald toerental ?
Dit topic had ik nou net nodig
Aangezien mn uitlaat zonder inzetdemper nogal lawaai maakt en met het inzetdempertje gaar klinkt,
zat ik te denken aan zo'n instelbare klep in mn uitlaat zelf van RBTuning ofzo. Zijn er mensen die weten of dit echt effect heeft ?
[img]http://www.importscene.com.au/images/2000500156b.jpg[/img]
Aangezien mn uitlaat zonder inzetdemper nogal lawaai maakt en met het inzetdempertje gaar klinkt,
zat ik te denken aan zo'n instelbare klep in mn uitlaat zelf van RBTuning ofzo. Zijn er mensen die weten of dit echt effect heeft ?
[img]http://www.importscene.com.au/images/2000500156b.jpg[/img]
nou ik zit er ook over na te denken ik zag in gronau in jan van heteren heet hij volgens mij heeft zoon klep in zen uitlaat zitten en die zij als het wel hielpRemco T. schreef:Dit topic had ik nou net nodig
Aangezien mn uitlaat zonder inzetdemper nogal lawaai maakt en met het inzetdempertje gaar klinkt,
zat ik te denken aan zo'n instelbare klep in mn uitlaat zelf van RBTuning ofzo. Zijn er mensen die weten of dit echt effect heeft ?
[img]http://www.importscene.com.au/images/2000500156b.jpg[/img]
ik heb er zo 1 tussen zitten. maar ik zou als ik jou was voor de electrische gaan wand bij zit ie al vast geroest door de winter maar het helpt wel alleen bij als je rijd wand danbouw je namelijk druk op in de uitlaatRemco T. schreef:Dit topic had ik nou net nodig
Aangezien mn uitlaat zonder inzetdemper nogal lawaai maakt en met het inzetdempertje gaar klinkt,
zat ik te denken aan zo'n instelbare klep in mn uitlaat zelf van RBTuning ofzo. Zijn er mensen die weten of dit echt effect heeft ?
[img]http://www.importscene.com.au/images/2000500156b.jpg[/img]
Peco maakt geluid als het gas intrapt, maar rustig als je gewoon rustig rijdSnotpork schreef:Wilde al een nieuw topic maken ... Had namelijk een vraag
Heb hier op het forum al het een en ander gelezen over wel / geen tussendemper en of kat maar .... maar toch.
Ik hoor veel mensen over Peco en Devil uitlaten praten ...
Zelf heb ik een Clio uit '95 met een Remus einddemper wat ik wel leuk vind klinken maar toch net een beetje te 'braaf'. Afgelopen vrijdag was me voorste uitlaatbuis gescheurd bij de flens en hing onder de kat.
Zo'n geluid vond ik wel gaaf klinken, alleen beejte errug hard é
Dus mijn vraag ... hoe krijg ik zo'n geluidje ?
In zo'n Jappen-style demper wat, en zoja is er nog verschil in, aangezien je die dingen o.a. bij Autostyle kan kopen, merkloos, en van Invidia.
En hoeveel scheelt zo'n tussendemper qua geluid ? (bedoel niet het volume zegmaar, maar de toon).
't Hoeft van mij niet zo onwijs overdreven geluid te zijn dat s'ochtends de hele straat weet 'goh hij gaat weer naar z'n werk' maar 'gewoon enigzins beschaafd.
Alvast bedankt voor de reacties.
ps. nog een vraag....
zijn er ook uitlaten die juist meer / minder herrie maken bij een bepaald toerental ?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Heb ik met mijn magnex ook..bij rustig rijden kan je gewoon nog praten in de auto..bij stevig doortrappen klinkt ie heerlijk!
Vanaf de kat een compleet magnex rvs systeem, en er zit een katvervanger onder
Vanaf de kat een compleet magnex rvs systeem, en er zit een katvervanger onder
en electrisch rot niet vast wil je zeggenbasje24 schreef:ik heb er zo 1 tussen zitten. maar ik zou als ik jou was voor de electrische gaan wand bij zit ie al vast geroest door de winter maar het helpt wel alleen bij als je rijd wand danbouw je namelijk druk op in de uitlaatRemco T. schreef:Dit topic had ik nou net nodig
Aangezien mn uitlaat zonder inzetdemper nogal lawaai maakt en met het inzetdempertje gaar klinkt,
zat ik te denken aan zo'n instelbare klep in mn uitlaat zelf van RBTuning ofzo. Zijn er mensen die weten of dit echt effect heeft ?
[img]http://www.importscene.com.au/images/2000500156b.jpg[/img]
Dat maakt toch geen hoer uit... Gewoon regelmatig inspuiten met wat vet
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Probeer Mabo eens, zitten als het goed is in Terneuzen (niet geheel NB)wookie schreef:Ik ben opzoek naar een katvervanger, ben een beetje aan het rondbellen maar ben nog geen zaak tegengekomen die ze heeft voor clio 16v.
Mijn vraag dus ; Waar ergens in NB worden ze verkocht ?
Danku
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik heb er een voor je liggen !
Dat dacht ik ook alHaas schreef:en electrisch rot niet vast wil je zeggenbasje24 schreef:ik heb er zo 1 tussen zitten. maar ik zou als ik jou was voor de electrische gaan wand bij zit ie al vast geroest door de winter maar het helpt wel alleen bij als je rijd wand danbouw je namelijk druk op in de uitlaatRemco T. schreef:Dit topic had ik nou net nodig
Aangezien mn uitlaat zonder inzetdemper nogal lawaai maakt en met het inzetdempertje gaar klinkt,
zat ik te denken aan zo'n instelbare klep in mn uitlaat zelf van RBTuning ofzo. Zijn er mensen die weten of dit echt effect heeft ?
[img]http://www.importscene.com.au/images/2000500156b.jpg[/img]
Dat maakt toch geen hoer uit... Gewoon regelmatig inspuiten met wat vet
Heb je een plaatje van hoe hij gemonteerd zit?
ik heb nu dus ook een handgebouwd uitlaatsysteem (dikke diameter buizen) met invidia einddemper ( zonder kat, of katvervanger), dat maakt errug veel lawaai...
dus nu heb ik een dempende katvervanger, middendempervervanger, en originele uitlaat gekocht voor mijn clio 16v, dat binnenkort het 1.5 jaar oude zelfbouwsysteem (van dbm) gaat vervangen
nu is mijn vraag, wat heb ik nodig aan uitlaatklemmen, pakkingen (voor tussen de flensen) en ophangrubber??
alvast bedankt!!
dus nu heb ik een dempende katvervanger, middendempervervanger, en originele uitlaat gekocht voor mijn clio 16v, dat binnenkort het 1.5 jaar oude zelfbouwsysteem (van dbm) gaat vervangen
nu is mijn vraag, wat heb ik nodig aan uitlaatklemmen, pakkingen (voor tussen de flensen) en ophangrubber??
alvast bedankt!!
ja goed idee voor dezer ACT.
ik heb ook wel een vraag.
Hoe krijg je zo'n roffel in je uitlaat? (als je gas loslaat bijv.)
Ik weet nog bij de Megane had ik het ook wel iets, maar lang niet zo erg als andere auto's.
vind ik toch wel erg gaaf klinken
ik heb ook wel een vraag.
Hoe krijg je zo'n roffel in je uitlaat? (als je gas loslaat bijv.)
Ik weet nog bij de Megane had ik het ook wel iets, maar lang niet zo erg als andere auto's.
vind ik toch wel erg gaaf klinken
Ik heb gewoon een universele einddemper inplaats van me normale einddemper, echt een top geluid in combinatie met me powerfilter.
En als je een beetje met het gas speelt dan knalt hij behoorlijk, gewoon met de kat ertussen.
En als je een beetje met het gas speelt dan knalt hij behoorlijk, gewoon met de kat ertussen.
ja, wel leuk...
maar ik ga nu weer terug naar katvervanger, middendemper vervanger en standaard einddemper van romax, voor een stil uitlaatgeluid...
dan blijft idd het leuke geluid van de k&n boxed powerfilter over
maar ik ga nu weer terug naar katvervanger, middendemper vervanger en standaard einddemper van romax, voor een stil uitlaatgeluid...
dan blijft idd het leuke geluid van de k&n boxed powerfilter over
twee pakkingen, 1 voor je katvervanger, 1 erna. Verder wat firegum voor de middenpijp naar bochtje van de einddemper en het bochtje van je einddemper. Vier standaard uitlaatrubbers, soort U-vorm. Vier keer M8x40 bouten met 8 carrosserieringen en een diameter 66mm franse klem.willow schreef:ik heb nu dus ook een handgebouwd uitlaatsysteem (dikke diameter buizen) met invidia einddemper ( zonder kat, of katvervanger), dat maakt errug veel lawaai...
dus nu heb ik een dempende katvervanger, middendempervervanger, en originele uitlaat gekocht voor mijn clio 16v, dat binnenkort het 1.5 jaar oude zelfbouwsysteem (van dbm) gaat vervangen
nu is mijn vraag, wat heb ik nodig aan uitlaatklemmen, pakkingen (voor tussen de flensen) en ophangrubber??
alvast bedankt!!
Nog vragen?
maargoed mijn vraag was/ is....
ik heb dus voor dit nieuwe uitlaatsysteem --> pakkingen, uitlaatklem en ophangrubbers nodig, om het te monteren
kan ik dit gewoon het beste bij de renault dealer bestellen??
en is een standaardeinddemper gewoon goed te monteren als de clio 16v verlaagd is...?
ik heb dus voor dit nieuwe uitlaatsysteem --> pakkingen, uitlaatklem en ophangrubbers nodig, om het te monteren
kan ik dit gewoon het beste bij de renault dealer bestellen??
en is een standaardeinddemper gewoon goed te monteren als de clio 16v verlaagd is...?
niks dealer man..daar betaal je je scheel. Rijd ff naar de brezan, zeg dat je een uitlaat vanaf de kat monteert en vraag om alle pakkingen en klemmen. En pak zelf ff je tubeetje firegum
als je achterdemper een los bochtje heeft, is dat prima te doen. Zo niet, moet je m een heel eind uit zijn veren tillen, dan is een brug of een put onmisbaar.
als je achterdemper een los bochtje heeft, is dat prima te doen. Zo niet, moet je m een heel eind uit zijn veren tillen, dan is een brug of een put onmisbaar.
ok maar die knakkert bij de brezan had me de verkeerde klemmen meegegegeven...dan ga ik daar wel weer even terug zaterdag..Haas schreef:niks dealer man..daar betaal je je scheel. Rijd ff naar de brezan, zeg dat je een uitlaat vanaf de kat monteert en vraag om alle pakkingen en klemmen. En pak zelf ff je tubeetje firegum
als je achterdemper een los bochtje heeft, is dat prima te doen. Zo niet, moet je m een heel eind uit zijn veren tillen, dan is een brug of een put onmisbaar.
en me auto gaat zowiezo de brug op als de uitlaat eronder gaat, en de moeten de veren idd ff rekken om die dikke uitlaat te demonteren
waar heb je dat firegum voor nodig dan?
voor de aansluiting van het bochtje op je achterdemper en op je middendemper
Herstel: het is 1 franse 66mm klem en een normale klem 58 (??) mm
Herstel: het is 1 franse 66mm klem en een normale klem 58 (??) mm
ja heb nu een orig. einddemper van romax, die bocht op de einddemper die kan je dr idd afhalen en die zit dus al vast met een uitlaatklem...Haas schreef:voor de aansluiting van het bochtje op je achterdemper en op je middendemper
Herstel: het is 1 franse 66mm klem en een normale klem 58 (??) mm
heb dus alleen nog klem nodig om einddemper en middendemper te verbinden, daartussen komt ook nog een pakkingsring (die kreeg ik bij de middendemper)
ik heb een tussendemper vervanger maar nu twijfel ik of ik de katvervanger er tussen laat of er weer de kat tussen zet.Ik heb een einddemper van Sebring(maakt niet zo;n teringherrie) en een open luchtfilter.Wie kan me advies geven , ik wil een donker geluid maar geen teringherrie.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
op mijn willie heb ik een katvervanger, demperloze middenpijp en sebring einddemper. Maakt niet zo gek veel herrie, rochelt wel een beetje door de katvervanger. Ik zou zelf nooit sebring kopen maar ja, deze is nog goed
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
de donkere "brom" krijg je wanneer de kat ertussen zit icm een sportuitlaat. Zonder kat een stuk minder.starlight schreef:ik heb een tussendemper vervanger maar nu twijfel ik of ik de katvervanger er tussen laat of er weer de kat tussen zet.Ik heb een einddemper van Sebring(maakt niet zo;n teringherrie) en een open luchtfilter.Wie kan me advies geven , ik wil een donker geluid maar geen teringherrie.
Heb zelf een complete Devil, zonder kat, erg mooi geluid. Met kat (voor de keuring) een zware brom rond 3000RPM, daar wordt ik niet vrolijk van.
ja ik heb dan hetzelfde (heb wel een dempende katvervanger) en ipv sporteinddemper een originele romax einddemperTom schreef:op mijn willie heb ik een katvervanger, demperloze middenpijp en sebring einddemper. Maakt niet zo gek veel herrie, rochelt wel een beetje door de katvervanger. Ik zou zelf nooit sebring kopen maar ja, deze is nog goed
het moet er alleen nog onder gehangen worden, ben heel benieuwd, zal wel lekker stil zijn, helemaal in vergelijking met wat ik nu heb
ik heb vorig weekend mijn auto verlaagd aan de achterkant, allemaal goed en wel. wat blijkt nu, bij oneffen wegdek etc raakt een deel uitlaatbuis de achteras, omdat deze nu dichter bij t chassis is komen te liggen . heb ff onder de auto gekeken, er zit nog speling tussen (centimeter ongeveer). wat kan ik doen om dit op te lossen? en geen antwoorden zoals verhogen, heb m ongeveer 3 cm verlaagd, bovenkant van achterwielen liggen net gelijk met spatbord.
Laatst gewijzigd door Johan_16v op wo 12 jul 2006 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
proberen de ophangpunten wat bij te buigen zodat ie iets hoger en strakker hangt.
wat voor einddemper heb je??
mijn clio is ook zwaar verlaagd, en ik heb nu een handbouw systeem die veel dikkere buizen heeft dan origineel, misschien wel 2 x zo dik, dus ik moest ook een paar x terug ermee...
toen hebben ze er een gedeelte uitgeslepen en toen een plaatje opgelast dat de buis meer ruimte kreeg, en nu heb ik nooit geen problemen
ben idd wel benieuwd hoe dit zal gaan als ik straks weer de standaard einddemper eronder heb zitten...
mijn clio is ook zwaar verlaagd, en ik heb nu een handbouw systeem die veel dikkere buizen heeft dan origineel, misschien wel 2 x zo dik, dus ik moest ook een paar x terug ermee...
toen hebben ze er een gedeelte uitgeslepen en toen een plaatje opgelast dat de buis meer ruimte kreeg, en nu heb ik nooit geen problemen
ben idd wel benieuwd hoe dit zal gaan als ik straks weer de standaard einddemper eronder heb zitten...