doorvoer renault megane 1.4 16v uit 2003

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
aukeuh
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 jun 2011 16:15
Contacteer:

Hallo,

Ik zoek een doorvoer van mijn Renault Megane uit 2003.
Heb namelijk een subwoofer gekocht, en zoek nu een plekje waar mijn kabels door heen kunnen.

Weet iemand misschien waar dit het gemakkelijkst kan? :smile:
Megane1981
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 feb 2012 13:05
Contacteer:

Ik lift even mee in deze topic als dat mag ;-)

Heb zelf een Megane III hatch uit 2011 en zoek ook nog een goede plek om een stroomkabel vanaf de accu door te voeren naar binnen. Vanuit de motorruimte is er bijna niets te zien, zo vol is alles.

Wat ik geprobeerd heb na een tip van een ander forum is het uitbouwen van het dashboardkastje en de doorvoer daar achter te pakken, daar gaat 1 zwarte kabel door (lijkt mij eerlijk gezegd het slangetje voor de ruitenwisservloeistof richting achter, ze dik en soepel is die draad). Van daar is het simpel via de dorpels naar achter lijkt me. Alleen kreeg ik het niet voor elkaar, ik prikte met een installatiedraad van binnenuit richting de motorruimte, maar ik kon de draad nergens zien en overpakken...
Weet iemand misschien nog een andere slimme doorvoer plek? En als het niet via het schutbord kan, is er dan nog een andere mogelijkheid? (behalve onder de auto langs)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Hallo beide,

Stel je even voor in het wie is wie topic. Welkom alvast (Y)
Megane1981
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 feb 2012 13:05
Contacteer:

done! :smile:

Nu maar afwachten of iemand hiermee kan helpen ;-)
Er zijn vast meer megane rijders die een pluskabel naar de kofferbak hebben getrokken.
Megane1981
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 feb 2012 13:05
Contacteer:

iemand een idee hopelijk?? :-(
afgelopen weekend weer lopen zoeken kijken en prikken, maar kan geen goed plekje vinden om de accukabel door te halen naar binnen
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Je hebt inderdaad een doorvoergat achter het dashboardkastje zitten. Ikzelf heb toen degene gebruikt die bij je pedalen zit. Dat gaat dan overigens nog niet zonder slag of stoot (accu verwijderen voor het gemak), maar is dus wel te doen.

Ik begreep daarna dat het doorvoeren via het gat achter het dashboardkastje een stuk makkelijker zou moeten zijn. Zal zo nog eens kijken of ik een paar foto's kan vinden.

Edit: net even gezocht, het is niet veel duidelijker op de foto's (ja, chaos in de motorruimte van alles wat er gedemonteerd moest worden ;-) ). Zo te zien heb ik het gat linksboven bij je pedalen, vanuit je interieur gezien, gepakt er lopen daar meer kabels doorheen.
Megane1981
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 feb 2012 13:05
Contacteer:

Klinkt als een boel uitbouwwerk, of kan ik er na het verwijderen van de accu al redelijk bij?? Dat is namelijk nog wel te doen haha.

Maar achter het dashboardkastje langs vond ik dus niet makkelijker, want ik zag mijn draad nergens terug in de motorruimte. Na uitbouwen van het dashboardkastje kan je wel goed bij dat gat, maarja dan moet je er vanaf de motor ook nog bij kunnen komen. Dat lukte me niet.

Die achter de pedalen zal ik als volgende eens gaan proberen te vinden. Het moet toch op 1 of andere manier te doen wezen :(
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Klopt, het is ook te doen... :D

Bij mij de accu / accubakje / luchtfilterhuis / luchtfilterbuis eruit gehaald en toen was het te doen. Je bent wel even bezig, maar ook weer geen hele middag hoor.
Plaats reactie