Probleem met mijn Audio! Hellup!

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Beste mensen....

Thx dat je even met me mee wil denken!

Hetvolgende: Ik heb mijn radio ter reparatie aangeboden omdat deze het signaal vanuit de rca uitgang naar de versterker niet goed doorgeeft. Er zitten 2 hoedenplank speakers op aangesloten (kanaal 1 & 2) en de subwoofer zit op kanaal 5(mono) aangesloten. Echter, 1 speaker doet het niet...en de subwoofer half en klinkt niet goed.

Ik heb toen een oudere radio-cdspeler aangesloten en hierop werkt de versterker perfect, echter...de speakers in mijn deuren die direct via de ISO stekker op de radio zitten haperen. Stotterend komt het geluid eruit. Ik heb het gevoel dat wanneer ik de ISO stekker van de speakers aansluit op de radio dat de speakers en sub op mijn versterker het ook slechter gaan doen.

Kan het zijn dat mijn ISO stekker van de speakers of de bekabeling kapot is en hierdoor mijn versterker ook slecht gaat spelen? Staat deze audio ISO uitgang in verbinding met de RCA uitgang?
Ik begin nu namelijk te twijfelen omdat ik de radio heb terug gekregen, en er niets veranderd was...toen hebben we hem in de saturn aangesloten en het werkte perfect! Iemand van de saturn heeft meegekeken in de auto en zag dat het dus niet goed werkte in mijn auto.
Hij is dus voor 2e keer terug gestuurd, maar ik twijfel nu of dat nodig is.

Kan het dus zijn dat wanneer er een fout in mijn audio ISO stekker is en wanneer ik deze aansluit, dat mijn versterker slechter signaal binnen krijgt? Ik heb namelijk niet getest om mijn radio die dus terug is aan te sluiten zonder die ene ISO stekker.

Het is niet de versterker en/of de bekabeling naar de versterker.

Alvast super bedankt!
Sjoerd
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

van je iso heb je dus eigenlijk alleen je spanning en massa nodig. RCA hebben normaal niets met iso te maken volgens mij. Alle kabels en connectoren zijn goed? goede voedingskabels van de versterker?

En als je voorspeakers het niet goed doen dan zul je dat traject eens moeten bekijken. Waarom zitten deze eigenlijk niet op kanaal 3 en 4?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Jaah ok, maar je hebt 2 ISO stekkers.
Ik heb het over de ISO stekker van de Audio, waar dus de speaker kabels op aan zitten gesloten :wink: .
De voorspeakers zitten niet op kanaal 3 en 4 omdat ik nog geen zin heb gehad om nieuwe kabels in mijn deuren te peuteren.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

wat voor radio heb je eigenlijk?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan moet je even meten of je ergens kortsluiting hebt of dat er een luidsprekerdraad aan massa ligt ofzo. Misschien zit er wel teveel vocht in de luidspreker of is deze kapot.
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Ik hoop dat het is opgelost....
Omdat ik de hoedenplank speakers nu op de versterker zitten aangesloten, worden de kabels die vanuit mijn radio naar mijn speakers achter liepen niet meer gebruikt. Deze zaten nog wel op de ISO stekker aangesloten. Ik heb die kabels weggefrommeld. Deze maakten denk ik kortsluiting op mijn chassis/massa. Ik heb deze kabels geheel losgehaald van de ISO stekker en nu werkt de huidige vervangende radio wel goed....

Het is nu even afwachten of het allemaal weer werkt als mijn radio terug is van de reparatie. Ik hoop het wel, want anders is het wel een erg lullig mankement :p
Plaats reactie