ACT: Simracing

Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vindt ze in dat filmpje anders aardig heen en weer springen :p Maargoed, misschien merk je er minder van als je eenmaal bezig bent :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zweer bij gran turismo, maarja dat is weer net anders natuurlijk...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat is dan weer geen Sim :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

granturismo geen sim?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nope. Heeft wel sim-trekjes, maar is geen simulatie. De auto's gaan niet eens kapot?

Denk aan benzineverbruik, aerodynamica, uitgebreide voertuigdynamica in wielophanging en bandendruk, schade aan wielophangingen, slijtage aan banden, pitstops, etc etc
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat klopt. Maar ja, ik raak dan ook geen vangrail... O-)




:p

Forza is dan meer en sim. Daar heb je namelijk wel de mogelijkheid om je voiture aan gort te rijden. :worship:

Hopelijk ook met GT5 ... die nog uit moet komen na zo'n 4 jaar ... maybe deze zomer in Japan... Hoop ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

daar heb je wel een punt :lol:

toch vind ik circuit's op 10cm naukeurig aardig sim, en ook de auto's met eigenschappen zijn volgens mij redelijk realistisch...

mrja ik kan me er iig goed mee vermaken, en daar gaat het om toch :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

forza en gt zijn zeker sim-achtig. maar ga eens LFS rijden dan weet je pas echt wat een simulatie is... ;)

blijft wel dat ik forza leuker vind om te doen..toch het idee van echte tracks, veel keuze uit auto's en gewoon lekker rijden
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik vind de graphics bij lfs zo dramatisch(als ik het zo zie) en dat neemt dan toch het realistische gevoel weg...

speel veel gt4 en vind de eigenschappen van auto's toch echt wel erg realistisch...
wel een paar minpuntjes: geluiden van auto en slippende banden... rookontwikkeling die neit opbouwd (gummen :lol: )
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja tuurlijk, maar ik ben wel kritisch over wat zich een sim noemt. GT5 is machtig mooi in realisme maar het is 'vereenvoudigd' aan opties die je in het echt hebt. Ik moet serieus elke week oefenen om in het weekend uberhaupt mee te kunnen rijden en het zweet staat op mijn kop :)

Die graphics zijn gewoon heel oud. Dat is de grootste con tegen LFS, maar het rijden is er geen steek minder om.

[img]http://games.softpedia.com/screenshots/ ... Pack_1.jpg[/img]

Zo erg is het nu ook weer niet, en de dynamics zijn gewoon fantastisch (tot simulatie van bandendeformatie aan toe:

Laatst gewijzigd door Riël op wo 5 mei 2010 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

true, nou moet ik zeggen dat je bij gt ook alles aan de ophanging kan doen waar ik eigenlijk niet erg veel mee doe....

je voelt toch niet wat de auto doet dus hoe wil je het ooit optimaal afstellen?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou wat er te voelen is ingeprogrammeerd voel ik wel degelijk :D

Mijn setup op zolder:

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Afgelopen zondag eindelijk eens een eerste plek kunnen pakken :) Beetje met hulp van het lot, maar hé, that's racing !


http://www.rielity.org/abl/asnmay.pdf

;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

mooi man :lol: (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kick
Simracen krijgt te weinig aandacht hier :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

spul draait niet onder ubuntu (N) :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Echt wel!

Afbeelding
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als ik mijn pc weer heb staan, zal ik die handel ook weer eens aanslingeren :)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Riël schreef:Echt wel!

Afbeelding
met force feedback ook dan ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Met wat tweakwerk:


http://www.lfsforum.net/showthread.php? ... ost1015525


Het is jammer dat logitech geen linuxdriverse maakt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://www.real-timeracing.com/frontpage.aspx

Aanstaande zondagochtend 'race' ik in real time tegen Tom Coronel :p Met RTR kunnen we zondag meeracen met de Fia WTCC !

Gaaf :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zijn er trouwens iRacing rijders hierzo?




Aangezien LFS nog altijd stilstaat in ontwikkeling, is iRacing wel echt van deze tijd. Héél erg gave sim...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vanavond om 18u onze tijd start de Racing Minds 16 uurs race op Live for Speed.

Samen met 3 andere rijders (eentje uit Oostenrijk en een uit Hongarije) rijden wij voor onze 'communitietje' in de GP1 klasse, met de achterwielaangedreven XRR . Live for speed rijders kennen hem wel :)

De race is hier live te volgen:
http://www.lfsworld.net/remote/?host...Server+2+by+RM

Wij komen in totaal uit in drie klassen. Onze auto is de GP1, startnummer 177 Afbeelding

Gedurende de hele nacht zijn we in contact met elkaar via teamspeak. Ik rijd van 00 uur tot 03 uur vannacht, en morgenvroeg van 8 tot aan de finish om 10. De overige uren worden door mijn twee collega's gereden.

Het is erg spannend en zo vermoeiend, het is merkte ik vorig jaar gewoon echt kicke om na 16 uur ongeschonden de finish te passeren :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De laatste teaser voor de Williams F1 in iRacing, op Silverstone en vanaf 1:00 Zandvoort. Ik kan niet wachten :D


Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Nou, ik heb ook eindelijk gevonden wat ik zocht, een sim met Zandvoort die wel klopt, maar dan ook echt precies. :worship:

Vanavond dus maar eens even begonnen aan iRacing, CPZ gedownload en een Cup-Jetta TDI, overigens de enige fatsoenlijke voorwielaangedreven auto in het spel die te krijgen is volgens mij, stuurt opzich wel redelijk maar die motor kan ik echt niet aan wennen.. die achterlijke klotediesel draait dus geen toeren dus of ik zit steeds in de begrenzer te rossen of hij komt niet van de plek. :lol:

Maar hoe ze die tracks er in gekregen hebben is echt waanzinnig..

Kijk en vergelijk....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ha, wat tof! Nog een racer! Ik heb me nog niet aan de Jetta gewaagd... vond m ook een beetje erg dieselen ;) Maar het schijnt, als je m onder de knie hebt, super close racen te zijn in de sim.

Let op je safetyrating, vermijd ellende en dan ga je vrij snel omhoog in licentie. Ik rijd nu de skip barber, oh zo leuk :)

Binnenkort komt ook de MX5 beschikbaar als rookie-auto... en spa en zolder als tracks woooo :) :gitar:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ronald1916V schreef:Nou, ik heb ook eindelijk gevonden wat ik zocht, een sim met Zandvoort die wel klopt, maar dan ook echt precies. :worship:

Vanavond dus maar eens even begonnen aan iRacing, CPZ gedownload en een Cup-Jetta TDI, overigens de enige fatsoenlijke voorwielaangedreven auto in het spel die te krijgen is volgens mij, stuurt opzich wel redelijk maar die motor kan ik echt niet aan wennen.. die achterlijke klotediesel draait dus geen toeren dus of ik zit steeds in de begrenzer te rossen of hij komt niet van de plek. :lol:

Maar hoe ze die tracks er in gekregen hebben is echt waanzinnig..

Kijk en vergelijk....

:lol: als die mx5 er inzit ga ik ook weer een poging doen. Die jetta vond ik niets inderdaad , we zijn niet gewend aan zoveel koppel denk ik ronald :P
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Aah, jij ook al aan de iRacing dus ? vind dit toch wel aardig dichtbij de werkelijkheid komen, zelfs die zwevende kont bij aanremmen Scheivlak zit er in. :D

Vind die TDI Jetta ook niet echt wat, al komt ie qua snelheid aardig in de buurt van de 19 16V, alleen dat verrekte onderstuur zou er uit moeten.. poeier 'm steeds net langs de muur in de Hugenholtz als ik dezelfde instuurpunten gebruik die ik in het echt ook gebruik.. ding wil dan alleen maar rechtdoor lijkt 't..
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ronald1916V schreef:Aah, jij ook al aan de iRacing dus ? vind dit toch wel aardig dichtbij de werkelijkheid komen, zelfs die zwevende kont bij aanremmen Scheivlak zit er in. :D

Vind die TDI Jetta ook niet echt wat, al komt ie qua snelheid aardig in de buurt van de 19 16V, alleen dat verrekte onderstuur zou er uit moeten.. poeier 'm steeds net langs de muur in de Hugenholtz als ik dezelfde instuurpunten gebruik die ik in het echt ook gebruik.. ding wil dan alleen maar rechtdoor lijkt 't..
Ik vind het alleen qua beleving veel ruimer dan als je er echt rijd, en ik mis het hobbeltje aan de binnenkant van bos-uit :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb jammer genoeg geen reallife ervaring. Maar simracen is echt een hobby, spendeer er toch wel wat tijd (en het geval van iracing, geld) aan. Maar ik vind het bij iRacing steeds meer de moeite waard worden nu! LFS wordt oud en beetje gevoelloos, iracing voelt echt dynamisch. Bovendien heb je echt competitie. Wta voor stuurtje heb je?

Maar jullie moeten je even door de solstice heen murven, OF de specracer, zodat je met de skip kan rijden. Echt erg leuk. Ik ga nu voor mijn C-license hoop ik, al heb ik gisteravond een paar slips gemaakt :(
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neem die hele stellage nog eens mee naar een meeting Notekraker, zal ik nog es proberen op Z'voort :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Moeten we nog maar es doen hé ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Klinkt toch wel interessant ! Moet dat kosten dan? En zit de ring er ook in? :smile:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ongeveer 15 dollar per maand, en 15 dollar per track en 15 dollar per auto ... .... :~ :)

Maar zonder een fatsoendelijk stuur gewoon niet doen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tering, da's goed geld, zeg!
Plaats reactie