ACT : Formule 1
Ik vind het jammer dat de race zo is gelopen. Feit is dat de Renaults gewoon een (ongewenste) hoofdrol gespeeld hebben door Alonso op te houden. Alonso was gewoon sneller, maar heeft mijn inziens wel wat meters laten liggen, en had meer risisco moeten nemen.
Wat betreft de reactie van Alonso na afloop naar Petrov. Misschien niet sportief, maar ik kan het heel goed begrijpen, want dat is gewoon een ontlading geweest van frustatie en boosheid doordat hij de halve race achter Petrov heeft moeten rijden, en waardoor hij geen wereldkampioen is geworden. Natuurlijk klasse dat Petrov Alonso achter zich kon houden, maar niet in de laatste plaats dankzij het feit dat op dit circuit gewoon weinig tot geen inhaalmogelijkheden zijn.
Vettel heeft het verdiend, maar ik vind dat Alonso hier gewoon kampioen had moeten worden.
Wat betreft de reactie van Alonso na afloop naar Petrov. Misschien niet sportief, maar ik kan het heel goed begrijpen, want dat is gewoon een ontlading geweest van frustatie en boosheid doordat hij de halve race achter Petrov heeft moeten rijden, en waardoor hij geen wereldkampioen is geworden. Natuurlijk klasse dat Petrov Alonso achter zich kon houden, maar niet in de laatste plaats dankzij het feit dat op dit circuit gewoon weinig tot geen inhaalmogelijkheden zijn.
Vettel heeft het verdiend, maar ik vind dat Alonso hier gewoon kampioen had moeten worden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
volgens mij geen gebalde vuist, maar een middelvinger
Nee, dat was geen middelvinger...
Kijk, Bart, ik snap je reactie wel. Maar als iedereen elkaar cadeautjes gaat geven, dan zijn we niet meer aan het racen. Wil je er voorbij? Prima, maar je moet het wel zelf doen.
Alonso en het team hebben een fout gemaakt, die afgestraft is. Daarnaast heeft Alonso dit jaar zeker niet zó goed gepresteerd dat hij de titel meer dan een ander verdiend.
Kijk, Bart, ik snap je reactie wel. Maar als iedereen elkaar cadeautjes gaat geven, dan zijn we niet meer aan het racen. Wil je er voorbij? Prima, maar je moet het wel zelf doen.
Alonso en het team hebben een fout gemaakt, die afgestraft is. Daarnaast heeft Alonso dit jaar zeker niet zó goed gepresteerd dat hij de titel meer dan een ander verdiend.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Eens, ook op overwinningen had hij het niet kunnen redden.Merijn schreef:Nee, dat was geen middelvinger...
Kijk, Bart, ik snap je reactie wel. Maar als iedereen elkaar cadeautjes gaat geven, dan zijn we niet meer aan het racen. Wil je er voorbij? Prima, maar je moet het wel zelf doen.
Alonso en het team hebben een fout gemaakt, die afgestraft is. Daarnaast heeft Alonso dit jaar zeker niet zó goed gepresteerd dat hij de titel meer dan een ander verdiend.
Hij moest gezien het resultaat na afloop op P4 moeten eindigen.....dus helaas voor hem.
En tja, verdiend of niet verdiend, degene die aan het einde de meeste puntjes heeft gehaald is de Kampioen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Alonso en Webber doen gewoon op een verkeerd moment hun pitstop.
Hetzelfde probleem waar Kubica vorige week tegenaan liep. Die ging gelijk pitten met Hulkenberg en keek gewoon 71 rondes in de versnellingsbak van de Williams.
En zoveel sneller was Alonso niet dan Petrov. Steeds weer liep die Renault weg. Petrov reed gewoon een foutloze race, gezien de vele uitstapjes over uitloopstroken deed Alonso dat nou net niet...
Voor Petrov reed lange tijd ook Rosberg nog (later zat er zelfs Kubica nog tussen), en ook die hoefde niet meer naar binnen.
Ook Rosberg had zich zomaar niet gewonnen gegeven terwijl ook die positie voor Alonso nog van cruciaal belang was.
Misschien is het wel de schuld van Schumi?
Als die niet gespind was, was Petrov nog niet naar binnen gegaan en had die daar nooit gereden.
Hetzelfde probleem waar Kubica vorige week tegenaan liep. Die ging gelijk pitten met Hulkenberg en keek gewoon 71 rondes in de versnellingsbak van de Williams.
En zoveel sneller was Alonso niet dan Petrov. Steeds weer liep die Renault weg. Petrov reed gewoon een foutloze race, gezien de vele uitstapjes over uitloopstroken deed Alonso dat nou net niet...
Voor Petrov reed lange tijd ook Rosberg nog (later zat er zelfs Kubica nog tussen), en ook die hoefde niet meer naar binnen.
Ook Rosberg had zich zomaar niet gewonnen gegeven terwijl ook die positie voor Alonso nog van cruciaal belang was.
Misschien is het wel de schuld van Schumi?
Als die niet gespind was, was Petrov nog niet naar binnen gegaan en had die daar nooit gereden.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ik vond het een geweldige race!!
Eentje van de weinige dit jaar dat ik niet ondertussen in slaap ben gevallen
Hulde aan Petrov, die toch maar ff ruim 30 rondes onder de druk van Alonso stand weet te houden en dus ook terecht voor Alonso gefinist is.
Was eerder wel "fan" van Alonso maar door deze zielige actie van hem dus niet meer....er bestaat ook nog zoiets als "waardig" verliezen, maar dat staat dus niet in zijn boekje...
Hoezo moeilijk inhalen op dit circuit?? Heb je Kubica zien rijden? Die heeft toch aardige mooie inhaal actie's laten zien!! Ja het kan dus wel meneer Alonso!!
Wel leuk/goed om te zien dat Schoenmaker de (door hemzelf veroorzaakte) crash ook sportief oppakte
Eentje van de weinige dit jaar dat ik niet ondertussen in slaap ben gevallen
Hulde aan Petrov, die toch maar ff ruim 30 rondes onder de druk van Alonso stand weet te houden en dus ook terecht voor Alonso gefinist is.
Was eerder wel "fan" van Alonso maar door deze zielige actie van hem dus niet meer....er bestaat ook nog zoiets als "waardig" verliezen, maar dat staat dus niet in zijn boekje...
Hoezo moeilijk inhalen op dit circuit?? Heb je Kubica zien rijden? Die heeft toch aardige mooie inhaal actie's laten zien!! Ja het kan dus wel meneer Alonso!!
Wel leuk/goed om te zien dat Schoenmaker de (door hemzelf veroorzaakte) crash ook sportief oppakte
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Prachtige race, geweldige ontknoping van het seizoen. En een terechte winnaar.
Gaaf filmpie man!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nogal een verschil he, als je goed had gekeken dan had je gezien dat beide renaults door de airduckts zon 4 a 5 km sneller liepen dan de meeste andere wagens, laat nou net dat de enige plek zijn waar je in kunt halen op dit mickey (onwaardig aan f1) mouse circuit.ARNO16V schreef:Ik vond het een geweldige race!!
Eentje van de weinige dit jaar dat ik niet ondertussen in slaap ben gevallen
Hulde aan Petrov, die toch maar ff ruim 30 rondes onder de druk van Alonso stand weet te houden en dus ook terecht voor Alonso gefinist is.
Was eerder wel "fan" van Alonso maar door deze zielige actie van hem dus niet meer....er bestaat ook nog zoiets als "waardig" verliezen, maar dat staat dus niet in zijn boekje...
Hoezo moeilijk inhalen op dit circuit?? Heb je Kubica zien rijden? Die heeft toch aardige mooie inhaal actie's laten zien!! Ja het kan dus wel meneer Alonso!!
Wel leuk/goed om te zien dat Schoenmaker de (door hemzelf veroorzaakte) crash ook sportief oppakte
Einde lange rechte stuk waar je dus die topsnelheid nodig hebt.
Alonso was begrijpelijk gefrustreerd vlak na de wedstrijd, 10 minuten later bij het interview van de bbc relativeerde die het alweer.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
geen circuit voor een F1-finale (ja commercieel gezien misschien wel)
ouderwets Brazilië of Suzuka om het seizoen te eindigen, daar gebeurt wat en kan je nog eens iets proberen
Hulde aan Vettel, waardig kampioen met 10 poles. Jammer dat de goede 2e helft van t seizoen van Alonso net niet genoeg was
Benieuwd wat 2011 gaat brengen!
ouderwets Brazilië of Suzuka om het seizoen te eindigen, daar gebeurt wat en kan je nog eens iets proberen
Hulde aan Vettel, waardig kampioen met 10 poles. Jammer dat de goede 2e helft van t seizoen van Alonso net niet genoeg was
Benieuwd wat 2011 gaat brengen!
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Als het weer net zo veelzijdig mag zijn als dit jaar!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
2011
Technische wijzigingen
De maximum hoogte van de diffuser wordt teruggebracht van 175mm naar 125mm, dit om minder downforce te krijgen en de dubbele diffuser uit te bannen.
KERS keert in 2011 weer terug. De teams zijn niet verplicht om dit op hun wagen te zetten.
Het minimum gewicht van de wagens gaat omhoog van 620 kg naar 640 kg, dit in verband met KERS.
FOTA heeft afgesproken om in 2011 de zogenaamde "F-Duct" in 2011 te bannen.
De bandenwarmers mogen in 2011 niet meer gebruikt worden. Het is de bedoeling dat dit meer spektakel oplevert omdat ze dan met 'koude' banden op de baan zullen komen.
De 107% regel wordt in 2011 weer ingevoerd. Dat wil zeggen dat elke coureur tijdens de kwalificatie zijn ronde binnen 107% van de snelste coureur (poleposition) moet afleggen. Is dit niet het geval dan zal/zullen de desbetreffende coureur(s) niet mogen deelnemen aan de race op zondag. Een uitzondering op deze regel is mogelijk maar enkel als de coureur bewezen heeft snel genoeg te zijn in de vrije trainingen. Deze regel is om te voorkomen dat er te trage coureurs op de baan zouden rijden wat voor gevaar zou kunnen zorgen.
Beweegbare vleugels worden in 2011 gebruikt. Dit is om het inhalen te bevorderen. De beweegbare vleugels mogen pas gebruikt worden na de tweede ronde en daarna alleen wanneer een coureur minder dan één seconde achter zijn voorganger rijdt; anders werkt dit systeem niet. Bij het remmen gaan de beweegbare vleugels automatisch weer terug in hun oorspronkelijke positie
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Geen bandenwarmers, dat wordt leuk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Helemaal mee eens, Luco.Luco/Alpine-racer schreef:Nogal een verschil he, als je goed had gekeken dan had je gezien dat beide renaults door de airduckts zon 4 a 5 km sneller liepen dan de meeste andere wagens, laat nou net dat de enige plek zijn waar je in kunt halen op dit mickey (onwaardig aan f1) mouse circuit.ARNO16V schreef:Ik vond het een geweldige race!!
Eentje van de weinige dit jaar dat ik niet ondertussen in slaap ben gevallen
Hulde aan Petrov, die toch maar ff ruim 30 rondes onder de druk van Alonso stand weet te houden en dus ook terecht voor Alonso gefinist is.
Was eerder wel "fan" van Alonso maar door deze zielige actie van hem dus niet meer....er bestaat ook nog zoiets als "waardig" verliezen, maar dat staat dus niet in zijn boekje...
Hoezo moeilijk inhalen op dit circuit?? Heb je Kubica zien rijden? Die heeft toch aardige mooie inhaal actie's laten zien!! Ja het kan dus wel meneer Alonso!!
Wel leuk/goed om te zien dat Schoenmaker de (door hemzelf veroorzaakte) crash ook sportief oppakte
Einde lange rechte stuk waar je dus die topsnelheid nodig hebt.
Alonso was begrijpelijk gefrustreerd vlak na de wedstrijd, 10 minuten later bij het interview van de bbc relativeerde die het alweer.
heb eigenlijk al jaren geen echte favoriet meer, dus het was wel leuk om 'open' de finale te gaan bekijken. Moet wel zeggen dat ik een lichte voorkeur had voor Webber, ik gun het hem gewoon enorm entussen de jonkies, denk ik datie niet snel een tweede kans zal krijgen. Alonso is natuurlijk altijd goed, Vettel behoorde niet tot mijn 'favorieten'...
Helaas is het niet helemaal gelopen als ik hoopte, maar wat een spanning !! Jammer dat het voor Alonso en Webber zo 'dramatisch' is verlopen, maar goed, als je gokt, kun je verliezen.
Vettel is een waardig kampioen, hijhad het alleen al veel eerder moeten doen, haha! De actie van Alonso op de baan bij Petrov... ach... misschien niet het schoonste van het seizoen, maar ach, hij is gefrustreerd, geemotioneerd, daar moet je niet te zwaar aan tillen. Vandaag bij t voetbal al weer wat grove overtredingen gezien door frustratie, daar hoor je na een gele/rode kaart ook niets meer over..
Dat circuit... ach, t boeit me weinig, het was spannend. Alleen geen champagne na afloop is echt een deceptie!! Dat slaat nergens op, bij de kroning van een kampioen MOET champagne gespoten worden
Helaas is het niet helemaal gelopen als ik hoopte, maar wat een spanning !! Jammer dat het voor Alonso en Webber zo 'dramatisch' is verlopen, maar goed, als je gokt, kun je verliezen.
Vettel is een waardig kampioen, hijhad het alleen al veel eerder moeten doen, haha! De actie van Alonso op de baan bij Petrov... ach... misschien niet het schoonste van het seizoen, maar ach, hij is gefrustreerd, geemotioneerd, daar moet je niet te zwaar aan tillen. Vandaag bij t voetbal al weer wat grove overtredingen gezien door frustratie, daar hoor je na een gele/rode kaart ook niets meer over..
Dat circuit... ach, t boeit me weinig, het was spannend. Alleen geen champagne na afloop is echt een deceptie!! Dat slaat nergens op, bij de kroning van een kampioen MOET champagne gespoten worden
het zal mij allemaal een grote worst wezen, ik heb in de kroeg gekeken met de mannen van de Formule 1 manager, dus heb er weinig van gezien
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
euhhhhhhh dtm is ook geen auto meer, is een halve f1 auto met een body.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
dat bedoelt ie ook..Luco/Alpine-racer schreef:met een body.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja zo kan je het ook lezen
wtcc zijn gewoon auto's
wtcc zijn gewoon auto's
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Op die SEAT's en Chevrolets na dan....Luco/Alpine-racer schreef:Ja zo kan je het ook lezen
wtcc zijn gewoon auto's
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja ach voorlopig worden die kampioen, die duitse schroot komt niet ver de laatste tijd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Duitse schroot...........enne Seat dan?........allang geen spaans meer toch, dan nog eerder een Fiat..Luco/Alpine-racer schreef:Ja ach voorlopig worden die kampioen, die duitse schroot komt niet ver de laatste tijd
Maar Duits schroot......ach ja uit welk land komt de kersverse F1 kampioen en met welk merk motor.....
Zo nu weer on topic....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Seat sport is wel degelijk spaans
red bull is engels team met franse motor, niks duits aan.
Elke imbeciel had met die auto wk geworden, heeft nog veel te lang geduurd voordat Kinnebak 2 de titel pakte
red bull is engels team met franse motor, niks duits aan.
Elke imbeciel had met die auto wk geworden, heeft nog veel te lang geduurd voordat Kinnebak 2 de titel pakte
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Correctie:Luco/Alpine-racer schreef:Seat sport is wel degelijk spaans
red bull is engels team met franse motor, niks duits aan.
Elke imbeciel had met die auto wk geworden, heeft nog veel te lang geduurd voordat Kinnebak 2 de titel pakte
Red Bull is Oostenrijks team, dus klein beetje Duits ook nog....
Dieter Mathescheitz ( of zo iets ) is de grote geldschieter.
Anders is het God save the queen wel heel veel veranderd!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
CorrectieArno17 schreef:Correctie:Luco/Alpine-racer schreef:Seat sport is wel degelijk spaans
red bull is engels team met franse motor, niks duits aan.
Elke imbeciel had met die auto wk geworden, heeft nog veel te lang geduurd voordat Kinnebak 2 de titel pakte
Red Bull is Oostenrijks team, dus klein beetje Duits ook nog....
Dieter Mathescheitz ( of zo iets ) is de grote geldschieter.
Anders is het God save the queen wel heel veel veranderd!
Kan wel zijn dat de geldschieter een of andere halve duitse idioot is, maar de fabriek staat toch echt in EngelandDe Red Bull-fabriek in het Engelse Milton Keynes
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja klopt, maar heb jij gister bij de podium scene een God save the Queen gehoord?
En die halve zool heeft een dikke tiet met geld......kan ik je vertellen.
En die halve zool heeft een dikke tiet met geld......kan ik je vertellen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik heb hem afgezet toen kinnebak twee weer met zijn vingertje ging zwaaien
Oostenrijks/engels dus, nog steeds niet duits
Oostenrijks/engels dus, nog steeds niet duits
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja klopt ook wel, beetje stangen, maar er is niks duits aan redbull, is oude jaguarRenault ook het kampioenschap van constructeurs won. Ook in het daaropvolgende seizoen was het Renault F1 team het beste. Fernando Alonso kroonde zich in 2006 opnieuw tot wereldkampioen en zo eindigde de Franse renstal net voor Ferrari met een voorsprong van 5 punten.
renault is oude benneton
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
En benneton is oud........ Toleman !! Juist ja, toch BRITS
@Luco, heet elke duitse wereldkampioen bij jou kinnebak?
@Luco, heet elke duitse wereldkampioen bij jou kinnebak?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
die Spaanse heeft er anders ook eentje!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: do 5 apr 2007 22:06
- Car: Express
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
[quote="-Ray-"]het zal mij allemaal een grote worst wezen, ik heb in de kroeg gekeken met de mannen van de Formule 1 manager, dus heb er weinig van gezien [/quote]
Ben benieuwd of er ooit nog een einduitslag gaat komen van de Formule 1 manager........
Ben benieuwd of er ooit nog een einduitslag gaat komen van de Formule 1 manager........