Schade en pech op de Nürburgring: wie regelt wat?
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
- Car: megane rs3
vraagje heren,
Wil binnenkort ook richting de ring. Ik ben all-risk verzekerd bij Unigarant. Rijd een megane 3 RS. als je auto total loss rijd. word je auto dan wel vergoed ? Ik snap wel dat je de vangrails dat soort dingen moeten betalen. Maar ik zal niet zo snel die risico willen nemen als je auto total los rijd op de ring en je krijgt niks vergoed ondanks dat je all-risk verzekerd bent.
Wil binnenkort ook richting de ring. Ik ben all-risk verzekerd bij Unigarant. Rijd een megane 3 RS. als je auto total loss rijd. word je auto dan wel vergoed ? Ik snap wel dat je de vangrails dat soort dingen moeten betalen. Maar ik zal niet zo snel die risico willen nemen als je auto total los rijd op de ring en je krijgt niks vergoed ondanks dat je all-risk verzekerd bent.
als er inderdaad verzekeringen zijn die foto sites napluizen op kentekens die bij hun in het systeem staan;dan maar show platen monteren?
of word je bij de slagboom al tegengehouden als je bij wijze van je kenteken af gaat plakken?
als het dan idd een openbare tolweg is dan is het ook weer verboden je kenteken af te plakken.
of word je bij de slagboom al tegengehouden als je bij wijze van je kenteken af gaat plakken?
als het dan idd een openbare tolweg is dan is het ook weer verboden je kenteken af te plakken.
Merijn schreef:Showplaten mag natuurlijk niet. En je kentekenplaten eraf halen al helemaal niet! Dan mag je de openbare tolweg echt niet op.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Van Unigarant zijn gevallen bekend waarin mensen geroyeerd zijn nadat ze zijn gefotografeerd op de ring met hun auto.chico-chino schreef:vraagje heren,
Wil binnenkort ook richting de ring. Ik ben all-risk verzekerd bij Unigarant. Rijd een megane 3 RS. als je auto total loss rijd. word je auto dan wel vergoed ? Ik snap wel dat je de vangrails dat soort dingen moeten betalen. Maar ik zal niet zo snel die risico willen nemen als je auto total los rijd op de ring en je krijgt niks vergoed ondanks dat je all-risk verzekerd bent.
Ik zou dus eerst lekker op zoek gaan naar een andere verzekeraar, all-risk dekking kun je sowieso vergeten bij unigarant, wam dekking gaan ze persoonlijk verhalen.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Gewoon de kleine lettertjes eens doorspitten of gewoon even bellen. Als je belt zou ik nummerweergave uitzetten en gewoon doen alsof je info wilt
Iemand royeren omdat hij op de foto staat zou naar mijn idee alleen kunnnen als ook echt duidelijk beschreven staat dat het niet mag.
Iemand royeren omdat hij op de foto staat zou naar mijn idee alleen kunnnen als ook echt duidelijk beschreven staat dat het niet mag.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Als je bijv. Zandvoort op gaat met je auto ben je dan wel of niet verzekerd? Ik snap dat de ring technisch gezien openbare weg is, maar het is gewoon een circuit, moeten gewoon dezelfde regels gelden. Niet zo'n idioot grijs gebied..
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Nee, op Zandvoort ben je ook echt niet verzekerd. Dat is ook uitgesloten in de polis. Maar de Ring is op toeristendagen wel een ander verhaal.
Ik weet ook niet precies hoe het zit wanneer je letsel toebrengt aan een ander op de Ring of op Zandvoort/Assen. Ik neem aan dat dat allemaal op eigen risico is en dat je daar niet aansprakelijk voor gesteld kan worden?
Ik weet ook niet precies hoe het zit wanneer je letsel toebrengt aan een ander op de Ring of op Zandvoort/Assen. Ik neem aan dat dat allemaal op eigen risico is en dat je daar niet aansprakelijk voor gesteld kan worden?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Geen idee eigenlijk. Of komt je algemene (niet auto gebonden dus) WA verzekering dan van pas?
Deze site bied wellicht ook oplossingen. Geen idee wat het kost.
http://www.circuitverzekeringen.nl/producten
Deze site bied wellicht ook oplossingen. Geen idee wat het kost.
http://www.circuitverzekeringen.nl/producten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik zou dr in elk geval van uit gaan dat er weinig tot niets verzekerd is. D'r zal geen verzekeraar zijn die zegt van, natuurlijk ben je verzekerd, geen probleem!
Daarom moet je er vanuit gaan dat als er iets gebeurd, de rekening voor jezelf is. Kan je de kosten niet dragen, is het wellicht niet verstandig om er aan te beginnen. Dat er velen wel gewoon rijden is meer uit onwetendheid of omdat ze het gewoon willen en niet al te veel bezig willen zijn met de eventuele gevolgen, niet omdat ze allemaal goed verzekerd zijn.
Daarom moet je er vanuit gaan dat als er iets gebeurd, de rekening voor jezelf is. Kan je de kosten niet dragen, is het wellicht niet verstandig om er aan te beginnen. Dat er velen wel gewoon rijden is meer uit onwetendheid of omdat ze het gewoon willen en niet al te veel bezig willen zijn met de eventuele gevolgen, niet omdat ze allemaal goed verzekerd zijn.
Ik weet dat ik als jong persoon (lees 22 jaar) hier niet echt veel over mag zeggen, maar ik kan me het volgende wel voorstellen. Als jij je auto All-risk verzekerd hebt, en je krijgt/veroorzaakt een ongeluk op de openbare weg bij een snelheid hoger dan toegestaan, heb je ook een grote kans dat de verzekering moeilijk gaat doen. En de meesten hier zullen ongetwijfeld wel eens wat harder rijden dan mag. Daar wil ik uiteraard niet mee zeggen dat ik door woonwijken loop te jagen als een halve, maar op bijvoorbeeld een dijkje waar je 60 mag even leuk de bochtjes tackelen met iets hogere snelheden.
Zo zie ik het ook een beetje op de Nurburgring. Uiteraard ligt de risico-factor daar wel hoger, maar waarom zou je het niet doen. Nu kunnen we dit soort hobby's nog uitvoeren, wie weet wat er nog mogelijk is over 20 jaar. Ik denk dat er weinig mensen de Ring op gaan met een goede verzekering, en inderdaad zoals Tim zegt, dat deze mensen daar niet allemaal mee bezig zijn.
Just my 2 cents
Zo zie ik het ook een beetje op de Nurburgring. Uiteraard ligt de risico-factor daar wel hoger, maar waarom zou je het niet doen. Nu kunnen we dit soort hobby's nog uitvoeren, wie weet wat er nog mogelijk is over 20 jaar. Ik denk dat er weinig mensen de Ring op gaan met een goede verzekering, en inderdaad zoals Tim zegt, dat deze mensen daar niet allemaal mee bezig zijn.
Just my 2 cents
Als jij iemand invalide of dood rijdt, dan kun jij dat ook echt niet uit eigen zak betalen... Dus vanaf nu rijd jij ook niet meer op de Ring?Tim schreef:Ik zou dr in elk geval van uit gaan dat er weinig tot niets verzekerd is. D'r zal geen verzekeraar zijn die zegt van, natuurlijk ben je verzekerd, geen probleem!
Daarom moet je er vanuit gaan dat als er iets gebeurd, de rekening voor jezelf is. Kan je de kosten niet dragen, is het wellicht niet verstandig om er aan te beginnen. Dat er velen wel gewoon rijden is meer uit onwetendheid of omdat ze het gewoon willen en niet al te veel bezig willen zijn met de eventuele gevolgen, niet omdat ze allemaal goed verzekerd zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat je je eigen auto kort rijd of een stuk vangrail af moet tikken daar kan ik nog wel mee leven. Maar als er meedere partijen betrokken zijn (of letsel) dan kunnen de kosten al snel aardig oplopen. Nu is de kans daarop weer wat kleiner natuurlijk maar zeg nooit nooit.
Ik heb me er ook nooit zo druk om gemaakt en zou gewoon weer een rondje gaan rijden maar het kan wel naar uitpakken als die verzekeringsmaatschappijen zo lastig kunnen doen.
Ik heb me er ook nooit zo druk om gemaakt en zou gewoon weer een rondje gaan rijden maar het kan wel naar uitpakken als die verzekeringsmaatschappijen zo lastig kunnen doen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dit is niet alleen op de ring realiteit. ..
maar eigenlijk op elk circuit...
Tenzij je een speciale "circuit" verzekering afsluit..
Maar of die dan weer op de ring geldt?
maar eigenlijk op elk circuit...
Tenzij je een speciale "circuit" verzekering afsluit..
Maar of die dan weer op de ring geldt?
Jawel, ik behoor tot die laatste categorie. Ik zie t welMerijn schreef:Als jij iemand invalide of dood rijdt, dan kun jij dat ook echt niet uit eigen zak betalen... Dus vanaf nu rijd jij ook niet meer op de Ring?Tim schreef:Ik zou dr in elk geval van uit gaan dat er weinig tot niets verzekerd is. D'r zal geen verzekeraar zijn die zegt van, natuurlijk ben je verzekerd, geen probleem!
Daarom moet je er vanuit gaan dat als er iets gebeurd, de rekening voor jezelf is. Kan je de kosten niet dragen, is het wellicht niet verstandig om er aan te beginnen. Dat er velen wel gewoon rijden is meer uit onwetendheid of omdat ze het gewoon willen en niet al te veel bezig willen zijn met de eventuele gevolgen, niet omdat ze allemaal goed verzekerd zijn.
Al denk ik wel steeds meer na over een alternatief van TF. Vooral vanwege drukte, baansluitingen, idioten op de baan en dat soort redenen.
Ring Touristenfahrten kan je je niet verzekeren lijkt me. Het is geen circuit dus geen circuitverzekering en aan de andere kant zal geen verzekeraar zich willen branden aan de TF legaal makenJochem de Haas schreef:Dit is niet alleen op de ring realiteit. ..
maar eigenlijk op elk circuit...
Tenzij je een speciale "circuit" verzekering afsluit..
Maar of die dan weer op de ring geldt?
Ik zou eens even informeren bij de KNAC.
Daar zijn dacht ik sommige dingen wel verzekerd zoals puzzelritten en verhoogde rijvaardigheidstraining.
Daar zijn dacht ik sommige dingen wel verzekerd zoals puzzelritten en verhoogde rijvaardigheidstraining.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Klopt, het gebeurd alleen wel en zie dan nog maar eens ergens anders verzekerd te geraken.Tom schreef:Iemand royeren omdat hij op de foto staat zou naar mijn idee alleen kunnnen als ook echt duidelijk beschreven staat dat het niet mag.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik heb ooit eens de vangrail aangetikt op de Ring met m'n 5. All-risk verzekerd en de verzekering heeft zonder commentaar betaald. De schade aan de auto dan, de factuur voor de vangrail heb ik zelf afgetikt. Leek me handiger.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoe lang geleden Martijn ? Laatste jaren zijn de verzekeringsmaatschappijen wat dat betreft erg zeikerig (licht uitgedrukt) geworden.Martijn schreef:Ik heb ooit eens de vangrail aangetikt op de Ring met m'n 5. All-risk verzekerd en de verzekering heeft zonder commentaar betaald. De schade aan de auto dan, de factuur voor de vangrail heb ik zelf afgetikt. Leek me handiger.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die huur dingen hebben zeker flink eigen risico? en uiteraard verzekerd bij duitse maatschappij dus zal wel geen probleem zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is een dure hobby hoor, die huur auto's. Zat net even bij rent4ring te kijken (oa de swiftjes) en die rekenen 5000 eigen risico. En standaard is baanschade + afslepen niet eens verzekerd!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zo dat is een dure hobby dan ja!
Niet crashen
Nou dat is gewoon gedaan om de achterlijke debielen enigszins normaal te laten instappen, dat is iets wat ik wel goed begrijp, anders krijg je gewoon elk weekend een stel apen die dat ding maar klakkeloos kort rijden. Lees dit maar eens: http://www.rsrnurburg.com/blog/whats-my-excess
Daarnaast zijn dat soort verzekeraars ook speciale verzekeraars, ik gok dat die zoiets ook vereisen.
Wat Tom al eerder aanhaalde, ergens zou het ook niet zo erg zijn als je gewoon niet verzekerd zou zijn op de ring, gewoon ieder voor zich, misschien dat er dan toch iets beter wordt nagedacht voor men überhaupt de baan op gaat.
Daarnaast zijn dat soort verzekeraars ook speciale verzekeraars, ik gok dat die zoiets ook vereisen.
Wat Tom al eerder aanhaalde, ergens zou het ook niet zo erg zijn als je gewoon niet verzekerd zou zijn op de ring, gewoon ieder voor zich, misschien dat er dan toch iets beter wordt nagedacht voor men überhaupt de baan op gaat.
Misschien wel leuk, gelijk dan met de hele club overcoupe16v schreef:Ik zou eens even informeren bij de KNAC.
Daar zijn dacht ik sommige dingen wel verzekerd zoals puzzelritten en verhoogde rijvaardigheidstraining.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 11 apr 2016 10:08
- Car: Mégane Estate GTline
- Locatie: Ooststellingwerf
Dit zegt Univé:
Da's een leuke. Ze zullen je vast niet geloven als je er rustig reed om van de natuur te genieten, maar hoe steekt een autobahn dan in elkaar? Da's toch ook een openbare weg (weliswaar geen tolweg) zonder snelheidsrestrictie?
Bron: Algemene voorwaarden van Univé (autoverzekering), gelezen op 9 augustus 2016.
Schade is niet verzekerd als:
• uw auto niet aan de wet voldoet;
• uw auto samen met de aanhanger niet aan de wet voldoet;
• u met uw auto aan activiteiten meedoet waarbij snelheid belangrijk is. Zoals een race. U bent dan voor
de hele activiteit niet verzekerd.
Als snelheid niet belangrijk is mag u wel meedoen aan:
– toertochten;
– puzzelritten;
– rijvaardigheidstrainingen.
• de bestuurder niet had mogen rijden. Bijvoorbeeld omdat hij:
– zijn rijbewijs heeft moeten inleveren;
– geen geldig rijbewijs heeft. U bent wel verzekerd als een te oud rijbewijs zonder keuring of test
vernieuwd kan worden;
– alcohol, medicijnen of drugs heeft gebruikt;
– geen toestemming had van u;
– of de begeleider niet voldoet aan de regels voor 2toDrive (het begeleid rijden).
• de bestuurder zijn adem, bloed of urine niet wil laten testen;
• u uw auto ook anders gebruikt dan u heeft doorgegeven. Bijvoorbeeld ook voor verhuur, als u alleen
privégebruik heeft doorgegeven;
• u schade krijgt in een land dat niet op de groene kaart staat;
• uw auto in beslag is genomen;
• u gevaarlijke stoffen vervoert;
• die al is uitgesloten op basis van onze Algemene Voorwaarden.
Da's een leuke. Ze zullen je vast niet geloven als je er rustig reed om van de natuur te genieten, maar hoe steekt een autobahn dan in elkaar? Da's toch ook een openbare weg (weliswaar geen tolweg) zonder snelheidsrestrictie?
Bron: Algemene voorwaarden van Univé (autoverzekering), gelezen op 9 augustus 2016.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Het is geen race, de snelheid is dus ook niet belangrijk, de snelheid alleen leuk op de ring.
Zolang je (officieel) geen rondetijden bij houd hebben ze volgens mij weinig te zeuren.
Zolang je (officieel) geen rondetijden bij houd hebben ze volgens mij weinig te zeuren.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Op de autobahn geld wel een advies snelheid (130), als je sneller rijdt dan de advies snelheid is de kans groter dat je schuldig wordt bevonden in geval van een ongeval.
Als je ziet hoe er op de ring wordt gereden maken sommige er wel een wedstrijd c.q. race van, als je het zwart-wit ziet heb je gelijk, maar je verzekeraar ziet dat niet zo en de rechter ook niet altijd.
(Persoonlijk zou ik er alleen gaan rijden als een organisatie het circuit heeft afgehuurd voor een training / circuit dag)
Als je ziet hoe er op de ring wordt gereden maken sommige er wel een wedstrijd c.q. race van, als je het zwart-wit ziet heb je gelijk, maar je verzekeraar ziet dat niet zo en de rechter ook niet altijd.
(Persoonlijk zou ik er alleen gaan rijden als een organisatie het circuit heeft afgehuurd voor een training / circuit dag)
Je moet er gewoon van uit gaan dat je de sigaar bent in geval van schade en dus rekening houden met kosten van vele duizenden euro's. Of je nou tijdens de touristenfahrten of tijdens een circuitdag rijdt. Een verzekeringsmaatschappij zoals de Unive keert wellicht eenmalig uit als je geluk hebt maar dan krijg je waarschijnlijk ook meteen het verzoek je elders te gaan verzekeren.