Ringweekend 18-19 april 2009 [napraten en foto's]

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jullie hebben de RTC weer geliefd gemaakt op een ander forum lees ik..... :|-

:wink:

:grin:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Volgend jaar ga ik iig het hele weekend ipv alleen een zondagje (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Volgend jaar??, dit jaar nog bedoel je........ :p


Dit keer iig een wat sneller rondje gedaan dan vorig jaar in de stromende regen, de Toyo's zijn weer wat "bijgeschaafd" :grin:

Bij m'n laatste rondje kreeg ik trouwens direct na 't poortje een geluids controle, moest 't toerental ff op 2750rpm houden waarna ze een meter achter de uitlaat een meting deden.......was uiteraard verders gewoon goed.... :p :)

Leek er wel op dat ze juist een aantal nl. 's eruit pikten,terwijl sub's en evo's met open pijpen gewoon door konden vlammen... :~
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

waarom liepen die gasten moeilijk te doen bij de poortjes dat je geen camera mee mocht nemen??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Omdat dat in de toegangsregels verboden is.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Florus schreef:Volgend jaar??, dit jaar nog bedoel je........ :p


Dit keer iig een wat sneller rondje gedaan dan vorig jaar in de stromende regen, de Toyo's zijn weer wat "bijgeschaafd" :grin:
:lol: mijn toyo`s hebben ook redelijk te lijden gehad zag ik net :) , het stukje dat ik je heb zien rijden zag er trouwens goed uit, alleen je bijrijder keek wat minder gelukkig :P Kom jij dat steile stuk omhoog nog een beetje op trouwens?

Wouter de Wit schreef:waarom liepen die gasten moeilijk te doen bij de poortjes dat je geen camera mee mocht nemen??

verboden te filmen op de ring ..
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op di 21 apr 2009 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

en dat doet niemand (0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bij goed weer gaan Paul en ik zondag weer naar de ring om wat :foto: te schieten.

Meer mensen die mee gaan? :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

(eigenlijk hoort die post in t ACT:nürburgring hè Ron)


wetter.de zegt: 19 graden en zon 8)
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Hahaha ik lees net even de hele discussie hier en op nbr.nl, val bijna van m'n stoel :lol:

Ik ben het met ze eens dat je bij een ongeluk ff rustig aan moet doen, maar je moet ook niet als een idioot op de rem, enerzijds voor je eigen veiligheid en anderzijds voor de mensen achter je. Gewoon normaal nadenken en de situatie inschatten. Ik krijg ook wel eens zo'n gebaar van 'rij zachter' terwijl ik in mijn ogen niks fout doe (doe zelfs meestal m'n alarmlichten aan).

Waar ik echt een hekel aan heb op dat forum is dat er een aantal knakkers rondloopt die denkt dat ze alles weten en zogenaamd een enorm snelle tijd neerzetten, die ik vervolgens ook rij met m'n 30 rondjes ervaring in een auto van 1300 euro. Een groot deel van de rest van het forum kan alleen maar "ja, vet, succes met je projectje, dit ga ik volgen" enz roepen. Verder is het praten over rondetijden taboe en lijkt het een toertocht voor poetsers ofzo. Toegegeven, het is een prachtige omgeving maar als ik die slagboom passeer wil ik gewoon 'n zo snel mogelijke ronde klokken, met inachtneming van overige factoren (langzamer verkeer op de baan, gladheid, ongelukken enz).

Zo, das er ook weer uit :)
Laatst gewijzigd door Timmie82 op di 21 apr 2009 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Ronnie schreef:Bij goed weer gaan Paul en ik zondag weer naar de ring om wat :foto: te schieten.

Meer mensen die mee gaan? :D
kennen jullie niet 2 weken later gaan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

1 rondje gastra toch 9 minuut nogwat?

of is dat hier ook een taboe? (0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

-Ray- schreef:
Ronnie schreef:Bij goed weer gaan Paul en ik zondag weer naar de ring om wat :foto: te schieten.

Meer mensen die mee gaan? :D
kennen jullie niet 2 weken later gaan?
Weekend daarop heb ik zondags weer een feest. :(
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

26-4 en 3-5 ken ik niet
Immer wieder die verdammte Holländer
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Wouter de Wit schreef:1 rondje gastra toch 9 minuut nogwat?

of is dat hier ook een taboe? (0)
idd (net als de willy van stevie), 9:02 met volledig interieur, audio, passagier, gereedschap, grote krik, kledingtas, toiletspullen.... :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ronnie schreef:
-Ray- schreef:
Ronnie schreef:Bij goed weer gaan Paul en ik zondag weer naar de ring om wat :foto: te schieten.

Meer mensen die mee gaan? :D
kennen jullie niet 2 weken later gaan?
Weekend daarop heb ik zondags weer een feest. :(
Bij m'n vrienden riepen we eerder wel dat alleen je eigen bruiloft een reden kan zijn om niet te gaan. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het wordt weer wat rustiger op het ring forum. Denk dat er idd gewoon wat teentjes gestoten zijn, en het valt allemaal wel mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Zo, ik dacht ik kijk ook weer eens even op RTC. Mooi renault ringweekend is het geweest zo te lezen, had al wat foto's via Menno doorgekregen :-)

Wat ik graag kwijt wil over de gehele 'discussie' hier en op NRB.nl is niet zozeer inhoudelijk (daar zijn jullie zelf al lekker druk mee ;-) ), maar eigenlijk gewoon 1 ding. Ik ken veel nurbugringer.nl's persoonlijk en ik kan een ieder verzekeren dat hoewel het op een forum niet altijd 123 zo over zal komen, 99% zich echt zorgen maakt over de veiligheid van zichzelf en anderen. Ook die van jullie. Vooral die van jullie. Want jullie delen dezelfde liefhebberij; het rijden op de nurburgring. En dat is gaaf. Doe dus ajb, indien op je van toepassing, je voordeel met de dingen die geschreven worden. Dat het er niet altijd even tactisch staat ligt oa gewoon aan de beperking van het communiceren via internet icm een stukje bezorgdheid. Dat is gewoon niet altijd een duidelijk medium. Wat echter wel duidelijk moet zijn is dat het met de beste bedoelingen gaat, echt.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hey Marius,

De manier waarop het soms gezegd wordt zal soms denk ik zo'n discussie uitlokken. Natuurlijk zullen er dingen zijn die niet door de beugel kunnen en daar kan best wat van gezegd worden.

Dat het uiteindelijk om de veiligheid draait kan ik me best in vinden en stiekem zal het ook nog wel gewaardeerd worden maarja, dan kom je weer uit bij het internet medium en de manier waarop dingen over kunnen komen... Uiteindelijk nu dus een fikse discussie en een hoop gezeur om uiteindelijk een klein dingetje.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je elkaar persoonlijk kent (wat ook hier het geval is) kun je vaak wat meer tegen elkaar zeggen en het toch leuk houden. voor een ander ziet het er dan direct uit alsof er van alles en nog wat gezegd word.
Uiteindelijk vinden we idd hetzelfde leuk en denk ik dat we ons als RTC'er op de ring voorbeeldig gedragen vergeleken met een hoop anderen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

precies, kan in mijn 2 rondjes nog wel wat meer dingen opnoemen die gevaarlijker waren dan bovengenoemde...
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Lees op NBR.nl dat iedereen elkaar wel zowat begrijpt nu! Top!

Hier nog een mooi piccie dat ik zojuist tegenkwam, misschien al bekend:

[img]http://media.nextautos.com/wp-content/u ... l-0012.jpg[/img]

C u am ring!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haas schreef:precies, kan in mijn 2 rondjes nog wel wat meer dingen opnoemen die gevaarlijker waren dan bovengenoemde...
Die Chamade van je? :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, afsnijdende porsches, bmw's en ongeduldige motorrijders die niet gewoon even tot na de bocht kunnen wachten met inhalen..
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Volgens mij ben ik ook de klos, we willen er zelf ook gaan rijden maar dan met eigen auto:p :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heel goed Shampoo! Zo'n RS stuurt ook goed over de ring hoor, vraag Menno maar. ;)
Haas schreef:nee, afsnijdende porsches, bmw's en ongeduldige motorrijders die niet gewoon even tot na de bocht kunnen wachten met inhalen..
Hehe, ja beginnersirritatie denk ik, als je wat meer tempo erin hebt, worden ze vanzelf wat geduldiger :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steven schreef:Heel goed Shampoo! Zo'n RS stuurt ook goed over de ring hoor, vraag Menno maar. ;)
Haas schreef:nee, afsnijdende porsches, bmw's en ongeduldige motorrijders die niet gewoon even tot na de bocht kunnen wachten met inhalen..
Hehe, ja beginnersirritatie denk ik, als je wat meer tempo erin hebt, worden ze vanzelf wat geduldiger :)
Oja, staat ook nog een rs op de oprit, maar die is van kim.... :~
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Sjakie in onze allerlaatste 9:02 ronde wilden die 2 motoren bij Hatzenbach juist niet voor ons aan de kant.. >-)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dat zijn net die zwei sekunden :p
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Ja en dan die Swift nog die ons even verderop bij 200 km/h niet langs wilde laten. Terwijl er best zat ruimte was. Niet dat ik me er druk om zat te maken hoor. Pas als er zo'n paljas over de baan heen trekt op toeristentempo waar je echt niet langs komt, wind ik me op.

Ben zelf nog rechts ingehaald maar was wel op een nette manier. Ik bleef op de lijn en hij rechts er langs. Had m ook allang gezien, en hij wist ook dat ik hem had gezien. Dan is het ook allemaal prima.
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Jean-Paul-S schreef:Dat zijn net die zwei sekunden :p
Wellicht is dit zo'n situatie die Haas bedoelt? Hatzenbach zijn nog al flink wat bochten achter elkaar en (op een motor) is het dan relakster als je die eerst even af kan maken lijkt me (?).
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Marius schreef:
Jean-Paul-S schreef:Dat zijn net die zwei sekunden :p
Wellicht is dit zo'n situatie die Haas bedoelt? Hatzenbach zijn nog al flink wat bochten achter elkaar en (op een motor) is het dan relakster als je die eerst even af kan maken lijkt me (?).
Ik was er niet bij op dat moment, Haas schat dat het beste in (Y)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Marius schreef:
Jean-Paul-S schreef:Dat zijn net die zwei sekunden :p
Wellicht is dit zo'n situatie die Haas bedoelt? Hatzenbach zijn nog al flink wat bochten achter elkaar en (op een motor) is het dan relakster als je die eerst even af kan maken lijkt me (?).
dat stukje achterstevoren zegmaar (0)
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Da's voor als de verveling tijdens het vooruitrijden toeslaat. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Marius, die gelegenheid hebben ze gewoon gekregen hoor, tis alleen dat we flink de gang erin hadden en dan is het eerste wat je denkt: 'Aan de kant!', ze hebben gewoon hun bochtjes afgemaakt en daarna zijn we erlangs gegaan :)
Plaats reactie