ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Net weer terug van een weekendje ring. Zaterdag reden er echt een hele hoop mafkezen zeker om het uur was er een baansluiting.
Vandaag was het echt rustig was er om half 10 lekker een rondje in de miezer gereden de baan werd snel droog en het zonnetje kwam door heb nog wat rondes gedaan en heerlijk gereden :smile: ook nog een rondje met Marcel mee gereden blijft goed hard gaan :worship:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Damn nou baal ik! Stond echt op het punt om te gaan maar de weersvoospelligen hielden me tegen... :-(
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Achteraf maar goed dat je niet geweest bent denk ik. Ik was er rond 11:30, heb ongeveer 1 uur auto's gekeken bij Adenauer, baansluting. Toen na de baansluiting nog 30 minuten auto's en toen baansluiting plus veel regen, dus is de baan helemaal dicht gegooid, wat al vanaf 14:00 +- was helaas. Desondanks de regen in de middag was het toch zeker wel goed om er weer is te zijn geweest dit jaar!
Laatst gewijzigd door Victor-J op zo 3 mei 2015 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Same here, volgens buienradar heeft het vanaf 2 uur alleen maar geregend....

Hoe is het nieuwe systeem Luuk?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat was volgens mij ook zo. Wij zijn rond 3 uur naar huis gegaan, vanwege aanhoudende regen en baansluitingen. In de ochtend was het best goed te doen, maar tegen het middaguur begon het te miezeren, wat alleen maar erger werd.

Wel een leuke avond gehad op de camping bij Marcel en Paul en hun vrienden. Thanks voor de biertjes, schnapps en het diner. (Y) :D
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ook weer terug van 3 dagen nurburgring.
Vrijdag heen gegaan 6,5 ronde gereden en een hoop idioten op de baan.
zaterdag weer 6,5 ronde door de vele baansluitingen.
Ook nog een serieus moment met een clio RS182 meegemaakt.
Pflanzgarten 2 in op de bumper bij die RS die plots uitbreekt en kon niet meer vol remmen omdat de auto zeer instabiel is op dat punt.
toch al remmend de meeste brokstukken en de auto gelukkig kunnen ontwijken. helaas niet alles dus weer wat plekjes op bumper rijker :-(


https://www.youtube.com/watch?v=29G5qYJ ... e=youtu.be

savonds de bbq weer aangestoken en later kwamen steven,merijn,tim, schnapsmeister en de bob (sorry weet jullie namen niet meer) naar de camping wat goed gezellig was :biertjuh:

vandaag ochtends nog 4 rondes gereden in de miezer en rond half 5 nog 2 rondes in de volle regen wat behoorlijk goed ging op versleten semis.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Dat is een flinke klapper! Zag ook nog een foto op Facebook van een zwarte megane 2 rs vol in de vangrail (U)
Als het weer mee zit rijd ik zondag die kant op.. Zo te lezen toch maar goed dat ik vandaag niet gegaan ben :)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Gisteren weer eens wezen kijken, blijft toch leuk altijd :-)
's ochtends nog een droog rondje gedaan rond 11uur, en 's middags rond 16uur nog een in de volle regen (rustig aan) toen de baan eindelijk weer open was. Filmpje komt nog
tutuur schreef:Laat even weten wat de nieuwe prijzen zijn en hoe het nieuwe systeem is, ben wel benieuwd!
1 rondje 27 euro
4 rondjes 100 euro
Het systeem is niet echt veranderd geloof ik

[img]http://www.racetracker.de/piccontroller ... bbb1f9d507[/img]
[img]http://www.racetracker.de/piccontroller ... 7b5e9775ab[/img]
Laatst gewijzigd door m1n1 (Jasper) op ma 4 mei 2015 7:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Even uit het Onbekende Renault topic, Jasper...
Merijn schreef:De Clio zal Marcel (derbimarcel) zijn geweest en de 5 was Jasper (m1n1). (Y)

Overigens was er een politie agent nogal druk rond de 5 van Jasper aan het lopen op de parkeerplaats bij de zufahrt. Jasper zelf was er niet bij. Dus we waren effe bang dat ie iets geflikt had. Gelukkig was de agent vooral onder de indruk van de auto en begon enthousiast te praten over de 5 die hij zelf had, maar al 20 jaar niet buiten was geweest. Zo kan het dus ook! Liefhebber. (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het systeem is niet veranderd en blijft, voor wat ik in m'n beste Duits las, tot het eind van dit jaar zo.

Weekend was echt top, zaterdag lekker relaxt een rondje op de mountainbike gedaan, zaterdagavond veel gezelligheid op de camping gehad, Marcel en Paul bedankt! Na lekker in een hotel geslapen te hebben, we relaxt ontbeten hebben, kon ik het niet laten om de baan op te gaan en weer eens ouderwets te boenderen. Genieten! :)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Regenachtig filmpje, rustig aan dus helaas...
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Afgelopen zondag na de ring geweest, echt een geweldige dag zeker voor herhaling vatbaar!
Aleen nu was het minimaal anderhalve ronde voor 41 euro.
Hier filmpje van men camper over de ring :smile:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Haha was geweldig :lol:

Ik was er ook, lang geleden dat ik zo'n goeie ring dag gehad heb. Relatief weinig baansluitingen, tempo lag (naast job's camper) ook erg hoog! Weer erg mooi spul gezien. Heb me prima vermaakt met de bbq langs de baan. (Y)

Die Frank Habitz trockenbau was er ook met zn opel vivaro incl ladder op het dak. Jezus wat een baas! :worship: op 3 wielen Door de bocht :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Job Janssen schreef:Afgelopen zondag na de ring geweest, echt een geweldige dag zeker voor herhaling vatbaar!
Aleen nu was het minimaal anderhalve ronde voor 41 euro.
Hier filmpje van men camper over de ring :smile:
Die 1,5 ronde is uiteraard enkel als je beneden in Breidscheid start. Anders koop je natuurlijk gewoon 1 ronde voor 27 euro.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb die Frank Habitz ook al eens voorbij zien komen ja, als een idioot over de ring!!!

Kijk dit filmpje maar eens:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ja heb dat filmpje al eens gezien. Zelf ook nog gefilmd afgelopen zondag :) Echt lachen om te zien!

Ook een groep megane Rssen waren er weer van YouTube kanaal Xthilox. Wat kunnen die toch rijden. Echt zo vet om te zien met 4 of 5 meganes strak achter elkaar (L) bij 3:28min sta ik langs de baan te filmen :D

https://youtu.be/SeyuZlXaW1I
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hallelujah!!! Die gaan echt hard rond :worship:
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Afgelopen zondag nog naar de ring geweest, bij toeval o.a. staan kijken op de plek waar die 182 van de baan ging. Niet zelf gereden, maar een hoop leuks gezien waaronder dat clubje Mégane RS'en.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Bas schreef:Afgelopen zondag nog naar de ring geweest, bij toeval o.a. staan kijken op de plek waar die 182 van de baan ging. Niet zelf gereden, maar een hoop leuks gezien waaronder dat clubje Mégane RS'en.
Ah tof! Ik was er ook! :smile:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Zo morgen ook weer eens naar de ring.
de 24 uurs race naar er nog meer rtcers heen toevalig.?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Bereid je maar voor op de drukte, ze waren zondag al aan het kamperen :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Pijnlijk om je M3RS zo af te schrijven!


Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ouch...
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

tsjah, rijden er zo veel rond, kans aanwezig dat er een keer 1 kort gereden wordt.
Wel zonde maar goed.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maar wat gebeurde er nou? Op het filmpje lijkt het wel dat hij vanuit het niets op z'n zijkant gaat... Maar dat zal het vast niet zijn :smile:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hij komt in zijn achteruit aanschuiven zo te zien. Hij zal dus wel de controle verloren zijn, rond gegaan zijn en toen was blijkbaar de hoek waarop hij de crub raakt zo slecht dat er een wiel afbreekt waarover hij zelf gelanceerd word. Zo zou het kunnen denk ik. Gevalletje niet heel veel geluk lig :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja Schuurmans, dit is wel bij Schwedenkreuz, zal wel een geval zijn in de trant van iets te hard aankomen, iets anstig gas lossen of nog erger: op de rem gaan staan net na de hobbel en daar ga je.

Sommige helden hier hebben daar ook wel eens een 4 wieldrift gehad met 180 (no not me) :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zat ernaast... :X 1 van mijn eerste ronjes als passagier! :s Nog bedankt, Kloes! :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hehe, wie heeft er nog niet een klein momentje gehad van dat je dacht, oei :smile:
Maar goed, dit zag er wel bijzonder uit zo. Wat ik ook wel eens gehad heb is dat remmen voor de bocht er na een uitdaging werd, dan zie je die grindbak net even te snel in beeld komen :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Die standaard remmen van zo'n megane rs zijn ook echt waardeloos he :lol: (0)
Nee, eeuwig zonde dit (U) flinke klapper.. Hopen dat de bestuurder zelf niks heeft overgehouden..
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Nog iemand van hier op de ring dit weekend?

Ik ben weer 3/4 dagen op de ring (vrijdag t/m maandag)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Helaas niet. Voor mij zal het ergens eind juli pas weer kunnen.
Plaats reactie