Wat en hoe met een Juvaquatre

Alle overige modellen van Renault
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Omdat we in het mp topic verschrikkelijk uit de band sprongen hier maar een topicje
Gooi hier je leuke ideeën om een juvaquatre naar jou style op te bouwen.
Zo ook de technische uitdaging .
Wat kan wel en wat kan niet..
Plaatjes die men vind.
Enz enz

Ga maar los !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Het is toch de één tegen de ander, alles past zolang je het te pas maakt toch?

Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat het met originele Juvaquatre delen niet veel word.
maxi dauphine
Berichten: 68
Lid geworden op: di 3 mar 2015 17:32
Car: dauphine

breng hem hier maar heen dan maak ik er wel wat moois van. :bang:
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Ga maar los !
Goed idee Sven.
Alvast een Frans forum voor wat inspiratie:
http://kruzin.frenchboard.com/t1859-moteur-juva
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

maxi dauphine schreef:breng hem hier maar heen dan maak ik er wel wat moois van. :bang:
Ben al onderweg :D
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
maxi dauphine
Berichten: 68
Lid geworden op: di 3 mar 2015 17:32
Car: dauphine

okido schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Ga maar los !
Goed idee Sven.
Alvast een Frans forum voor wat inspiratie:
http://kruzin.frenchboard.com/t1859-moteur-juva
Nee daar zit de motor voorin, da,s niet goe. in de midden moet ie zitten.
staan nog wel een paar 2 liters.GP3 motoren in NL . :X
maxi dauphine
Berichten: 68
Lid geworden op: di 3 mar 2015 17:32
Car: dauphine

vloer en balken weg, nieuwe balken eronder en 2 clio of r5 subframes eronder.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik zeg: deze erin! (0) :lol:
Renault Engine 560- V8 Magnum + Gearbox B18
€ 2.999,00
http://link.marktplaats.nl/m931645225
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Het idee waar ik al een tijdje mee rondloop als opvolger van mijn Scudo bedrijfsbus; Een Juva met een relatief moderne TD motor, ik denk zelf aan een F-blok uit een Megane 1, voorkeur voor een 1.9Dci. Gekoppeld aan een versnellingsbak van een Volvo 3xx/2xx serie en eventueel de rest van de aandrijflijn, al dan niet aangepast.

Ik heb al vernomen dat niet iedereen mijn keuze kan 'apreciëren', maar dit is mijn 'visie'. De keuze op een dieselblok is voor mij eenvoudig; omdat ik de bus regelmatig ga gebruiken, moet hij ten eerste betrouwbaar zijn en de 'runningcost' ook binnen de perken blijven.

Voordat dit project daadwerkelijk los gaat (als het überhaupt los gaat, hangt een beetje van succes bedrijfje af, daar moeten de financiën wegkomen), moet er nog veel uitgezocht worden. Wel weet ik dat het aanbod van goede Juva's nog best redelijk is.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Leuk topic, kommaarop met die gemodificeerde Juva's

V6 Hotrod:


Nog wat gemodde Juva's:
http://www.site.jrhp.fr/lapagecustom.htm
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Erik, niet om je bang te maken maar, ik heb er ooit naar gekeken om een megane diesel in een 5 te proppen. Hier niet mee verder gegaan omdat het passen erg lastig ging worden. Laat staan dat je het in een nog oudere (en kleinere?) motorruimte moet passen.

Ik weet niet hoeveel km je denkt te gaan draaien per jaar. Maar ik denk dat het comfort van een oldtimer voor dagelijks je flink tegen gaat vallen. Ik vond het een verademing om weer in een "moderne" auto te rijden na 2 jaar volvo 245.

wat je natuurlijk ook kan doen is er gas inbouwen. Scheelt flink in de mogelijkheden wat motor betreft.

als ik dit zou moeten doen ging ik kijken naar een bmw/volvo oplossing, al dan niet op diesel.
Grootste voordeel is dat alles al in de lengte is opgebouwd. Dus je hoeft niets te gaan draaien en wat dat betreft om te bouwen. Scheelt denk ik veel uitzoek werk. 8)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Hmmm... ff dagdromen.
Juva, met een B234 FT, dus een volvo 760 2.3l 16v injectie turboblok. 190 pk standaard, lichte aanpassingen en je kan door naar +-400 pk al zal 250 pk genoeg zijn. Dan heb je alleen een iets grotere turbo, injectoren en intercooler nodig.
achteras met sper gekoppeld aan een 4bak met overdrive of 5 bak.
Uiterlijk origineel of in iedergeval niet opvallend of flashy, maar ook geen rat/rustlook.
Onderstel remmen en velgen, groot genoeg om net en veilig te stoppen zonder dat het overcde top is. Sleepermode dus. :D

dagdroom modus uit,... eerst mn Gt :worship:
jacques
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Een leuk idee. Ik heb zelf een paar keer met een vooroorlogse auto gereden (een Citroen Rosalie uit 1932 en een Rover P1 uit 1936) en beide auto's waren maar bestuurbaar tot 100km/u. Dit is het gevolg van o.a. een primitieve voorwielophanging, starre achteras die alleen aan bladveren hangt, geen schokbrekers, geen rack and pinnion stuurhuis. Het is meer een waarschuwing. Straks heb je een snel gebakje maar boven de 100 is de wagen zelf onbestuurbaar. M.a.w. Je zal ook het een en ander aan de wielophanging moeten doen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Als je idd al een motorswap doet , dan pak je het onderstel en de remmen ook aan.
Mooie is dat je dat lekker in de Amerikaanse horror scène kan afkijken .
Alleen een stukje kleiner denken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MOD
Topic verhuisd naar Renault Modellen > Overige modellen.
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ja idd leuk , maar stuk groter als een juvaquatre
Dan moet je al richting de primaquatre ...
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

En een Fregate Domaine met PRV V6 op gas dan? Mooi laag, dikke wielen, patina lak
[img]http://gazoline.net/IMG/jpg/176domaine.jpg[/img]
[img]http://i41.servimg.com/u/f41/16/01/02/99/domain15.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Like (Y)

alleen lijkt het achterscherm/deur niet te kloppen in deze shop.
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

De PRV is dan geen gelukkige keuze qua motor, al helemaal niet op gas.
Zou dan eerder een kleine V8 of een F4R t kiezen, met de laatste als voorkeur.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Gerald schreef:Like (Y)

alleen lijkt het achterscherm/deur niet te kloppen in deze shop.
Volgens mij is het gewoon een amerikaan die er toevallig op lijkt. Puur een PRV voor het geluid en om bij Renault te blijven. Anders natuurlijk een V8 :D
Plaats reactie